Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2012, 20:12   #181
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door funtasy Bekijk bericht
'Vrouwen moeten zich goed bewust zijn dat bepaalde signalen die ze uitzenden door de mannen anders kunnen worden geïnterpreteerd. Wees bewust van de reikwijdte van de signalen die je uitzendt. Dat is een heel goede tip die ik kan geven,' aldus Salmi.

In feite zegt hij dat vrouwen ook verantwoordelijk kùnnen zijn voor seksuele intimidatie. En dat vind ik op zich nog een rationele stelling.
Bv. het is onmogelijk om als vrouw op klaarlichte dag in regenboog-bikinitop rond te lopen in hartje Antwerpen (evt zedenwetten buiten beschouwing gelaten). Meestal is het koud in de stad en 't is geen Miami beach met eigen bikinicultuur, waardoor zo'n kleding eerder ongepast lijkt.
Of mensen die in boerka of als nudist in het openbaar verschijnen, worden ook scheef bekeken.
Of er is een verschil tussen "office" en "casual" kleding: met de één ga je werken, met de ander zou je dat nooit doen.

Er bestaat dus voor alles, ook kleding en gedrag, de juiste plaats en tijd. En als je daar geen rekening mee houdt, kan het inderdaad dat je scheef wordt bekeken, geïntimideerd of aangesproken.

Het enige wat Salmi aan vrouwen vraagt is om zelf ook ten gepaste tijde voorzichtig te zijn met gedrag en kleding (bv in ghetto's, kan ik me voorstellen), vandaar een tip.
Hij legt nergens de schuld van seksuele intimidatie bij vrouwen ofzo.
er is een verschil tussen onaangepaste kledij en normale westerse kledij.
Zoals in het filmpje te zien is, is het hier in deze contreien normaal om in topje en minirok over straat te lopen in de zomermaanden. Me dunkt doet men dit ook niet tijdens de wintermaanden.
Trouwdens: meestal is het koud in de stad? Verleden week was het er 34° en zelfs in de wintermaanden is het in de stad warmer dan daarbuiten.

Er is bovendien een verschil tussen "scheef bekijken" en daarom mensen aanspreken, uitschelden of vlakaf lastigvallen. Is het zo moeilijk om zijn gedragingen onder controle te houden?

Mogen wij dan ook doekjesdraagsters en andere inpakmodellen aanspreken, uitschelden of vlakaf lastigvallen omdat zij signalen uitzenden die we verkeerd zouden kunnen begrepen hebben? Of geldt dan ineens het standpunt van salami niet meer?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 september 2012 om 20:13.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2012, 21:06   #182
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind het altijd raar dat er voor "slet" geen mannelijke equivalent bestaat. Een man die er graag op loswipt heet gewoon "viriel".
Mannen en vrouwen zijn nu eenmaal niet gelijk. Leer ermee leven, in palats van ongelukkig te moeten zijn door waandenkbeelden die door progressief feminisme verspreid werden en worden.

Citaat:
Zelfs een gehuwde man die regelmatig een zijsprongetje maakt met vrije single vrouwen heet "viriel",
Niet noodzakelijk.

Citaat:
terwijl diezelfde vrouwen "slet" genoemd worden.
Uiteraard.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2012, 21:09   #183
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
een beetje blijven hangen in de tijd zeker?
Als dat de tijd is waarin er veel minder echtscheidingen, sociale miserie, alleenstaande vrouwen onder de armoedegrens, vrouwen met depressies,... waren, dan mag dat graag blijven hangen ja.

Citaat:
laat me raden, jij geraakt aan geen lief en het is de fout van de vrouwen?
Helaas voor jou maak je geen kans meer schat, ik ben al gelukkkig getrouwd en meervoudig vader.
Oud 11 september 2012, 21:12   #184
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Uiteraard, in Westerse landen mogen vrouwen aandoen wat ze willen. In Islamitische landen moet je dat niet proberen.
Hoe naïef ben je eigenlijk? Er is geen enkele maatschappijmodel ter wereld, waar iemand meer beoordeeld wordt op basis van z'n uiterlijk als het Westerse.

Alleen is het in de islamitische wereld van een andere aard, directer én eerlijker in plaats van heimelijk achterbaks. Niet dat ik dezelfde voorschriften hier wens, verre van. Maar het Westers maatschappijmodel zoals het nu is, is inferieur.
Oud 11 september 2012, 21:35   #185
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent als man niet verantwoordelijk voor de chemische reacties binnen je lichaam als je een mooie vrouw ziet maar je bent wel verantwoordelijk voor wat je ermee doet.
Ah dat zijn dus chemische reacties?

Dan haal ik een chemicus erbij
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 01:33   #186
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Vrouwen moeten zich goed bewust zijn dat bepaalde signalen die ze uitzenden door de mannen anders kunnen worden geïnterpreteerd. Wees bewust van de reikwijdte van de signalen die je uitzendt. Dat is een heel goede tip die ik kan geven,' aldus Salmi.

In feite zegt hij dat vrouwen ook verantwoordelijk kùnnen zijn voor seksuele intimidatie. En dat vind ik op zich nog een rationele stelling.
Wat vindt u daar rationeel aan...
Vertel me dat eens...
Als vrouwen in een luchtig zomerkleedje doorheen een stad wandelen is dat hun goed recht...

Het geeft de anderen nog altijd niet het recht om in dat geval die vrouwen uit te schelden voor hoer en nog meer ander fraais...

En dat is een goede tip die ik u geef...

Citaat:
Er bestaat dus voor alles, ook kleding en gedrag, de juiste plaats en tijd. En als je daar geen rekening mee houdt, kan het inderdaad dat je scheef wordt bekeken, geïntimideerd of aangesproken.
Ja u zegt het,zomer,zomerkledij,in volle stad.....

Voor u dus not done....

Citaat:
Het enige wat Salmi aan vrouwen vraagt is om zelf ook ten gepaste tijde voorzichtig te zijn met gedrag en kleding (bv in ghetto's, kan ik me voorstellen), vandaar een tip.
Kent u meneer Salmi mijn beste,ik wél aangezien ik al véél langer bij de partij betrokken ben dan de heer Salmi en zijn naar oosterse wijze ingepakte echtgenote...

Laatst gewijzigd door Svennies : 12 september 2012 om 01:35.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 06:24   #187
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Bv. het is onmogelijk om als vrouw op klaarlichte dag in regenboog-bikinitop rond te lopen in hartje Antwerpen (evt zedenwetten buiten beschouwing gelaten). Meestal is het koud in de stad en 't is geen Miami beach met eigen bikinicultuur, waardoor zo'n kleding eerder ongepast lijkt.
Of mensen die in boerka of als nudist in het openbaar verschijnen, worden ook scheef bekeken.
Of er is een verschil tussen "office" en "casual" kleding: met de één ga je werken, met de ander zou je dat nooit doen.

NEEN,scheef bekeken of aangesproken is niet hetzelfde als geintmideerd.Mn bomma durft je aanspreken over ongepaste kledij.Ze gaat echter niet schatje zeggen ze gaat ook je nr of je prijs niet vragen.Het is niet omdat er veel moslims in een straat zijn dat daar andere wetten gelden(sharia).En het soort tips die Salmi geeft zijn zeer goed IN de moskee en IN zijn huis.Als hij in de rol van schepen is kan hij beter de oorzaak van het probleem zoeken.Dat kan niet moeilijk zijn.De oorzaak is een boek welk hij belangrijk vindt en dat hij bespreekt in die moskee.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 06:33   #188
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Mannen met oncontroleerbare chemische reacties zouden natuurlijk ook als volgt kunnen reageren. (Imagine Brussels met massale reacties als deze.... )

http://www.youtube.com/watch?v=xxDsaBYA1yk

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 september 2012 om 06:34.
Oud 12 september 2012, 06:35   #189
vlaams realist
Banneling

Standaard

Ik ben dat gediscrimineer van moslims een beetje moe.Daarom stel ik voor om de lat gelijk te leggen.Als de andere mensen nu eens massaal beginnen gedoekte vrouwen aan te spreken.In de trent van,hé schatje dat doekje staat sexy,wat is je nr?of ,willen we effi neuken.Wie gaat er dat komen verdedigen in de media??????????
Oud 12 september 2012, 06:46   #190
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ik ben dat gediscrimineer van moslims een beetje moe.Daarom stel ik voor om de lat gelijk te leggen.Als de andere mensen nu eens massaal beginnen gedoekte vrouwen aan te spreken.In de trent van,hé schatje dat doekje staat sexy,wat is je nr?of ,willen we effi neuken.Wie gaat er dat komen verdedigen in de media??????????
Ik maak regelmatig uitbundig een kruisteken als er zo'n ingepakt nonnetje voorbijloopt. Hun blikken zijn dan goud waard! Wat een belediging!

nochtans: ik doe gewoon hetzelfde al zij: mijn (zogenaamde) religieuze overtuiging kenbaar maken. Binnenkort is wordt het verboden om kruistekens te maken in het openbaar denk ik.

Oud 12 september 2012, 07:18   #191
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak regelmatig uitbundig een kruisteken als er zo'n ingepakt nonnetje voorbijloopt. Hun blikken zijn dan goud waard! Wat een belediging!

nochtans: ik doe gewoon hetzelfde al zij: mijn (zogenaamde) religieuze overtuiging kenbaar maken. Binnenkort is wordt het verboden om kruistekens te maken in het openbaar denk ik.
ja, je hebt dat eens gezegd.

ik zou dat echt eens willen zien, zo iemand die uitbundig een kruisteken maakt midden op straat. moet echt hilarisch zijn om te zien. ik zou ook niet direct weten wat te doen hoor. ik denk dat ik mijn schaterlach ga moeten inhouden, maar goed, je doet maar hoor.
Oud 12 september 2012, 07:30   #192
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, je hebt dat eens gezegd.

ik zou dat echt eens willen zien, zo iemand die uitbundig een kruisteken maakt midden op straat. moet echt hilarisch zijn om te zien. ik zou ook niet direct weten wat te doen hoor. ik denk dat ik mijn schaterlach ga moeten inhouden, maar goed, je doet maar hoor.
natuurlijk lachen de omstaanders! ik knipoog dan ook naar hen, wat dacht je? iedereen vindt het grappig, behalve de muzelvrouwtjes natuurlijk, die voelen zich daardoor blijkbaar geviseerd.... raar, waarom toch?

Oud 12 september 2012, 07:40   #193
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Amai , wat een risico dat te doen , Alleen God weet wat er onder die doek zit . t'kan goed zijn da t'stinkt 4 uur tegen de wind in .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 07:44   #194
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
natuurlijk lachen de omstaanders! ik knipoog dan ook naar hen, wat dacht je? iedereen vindt het grappig, behalve de muzelvrouwtjes natuurlijk, die voelen zich daardoor blijkbaar geviseerd.... raar, waarom toch?
Er maar één grote contradictie aan je uitlating .

Wat zij ook doen ze niet herkenbaar . en jij toont moedig je ware gelaat en je bent wel herkenbaar .

moedig en gedurft , maar je het 300 % gelijk
Oud 12 september 2012, 07:45   #195
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je dan best een klantenkaart kunt vragen in je plaatselijk ziekenhuis Sommige mannen raken nogal 'geprikkeld' als hun vrouw/dochter/zus op zo'n manier wordt aangesproken. Het zullen hun hormonen zijn, ze kunnen daar echt niets aan doen

Laatst gewijzigd door gertc : 12 september 2012 om 07:47.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 07:48   #196
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Er maar één grote contradictie aan je uitlating .

Wat zij ook doen ze niet herkenbaar . en jij toont moedig je ware gelaat en je bent wel herkenbaar .

moedig en gedurft , maar je het 300 % gelijk
zo moedig ben ik niet hoor: ik doe het dikwijls vanuit mijn net vertrekkende auto op een supermarktparking, of op een openbare plaats zoals de Groenplaats, of bij voorbijfietsende muzelvrouwtjes, maar daar moet ik mee oppassen, want eentje viel bijna van haar fiets van het verschieten toen ik mijn rechterarm omhoogstak onder het scanderen van "in den naam van"... d�*t was op het randje

Oud 12 september 2012, 07:56   #197
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
zo moedig ben ik niet hoor: ik doe het dikwijls vanuit mijn net vertrekkende auto op een supermarktparking, of op een openbare plaats zoals de Groenplaats, of bij voorbijfietsende muzelvrouwtjes, maar daar moet ik mee oppassen, want eentje viel bijna van haar fiets van het verschieten toen ik mijn rechterarm omhoogstak onder het scanderen van "in den naam van"... d�*t was op het randje
Leuk

maar , die op de fiets was toch niet in een bourka ? hahahahaa
Oud 12 september 2012, 07:57   #198
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik vrees dat je dan best een klantenkaart kunt vragen in je plaatselijk ziekenhuis Sommige mannen raken nogal 'geprikkeld' als hun vrouw/dochter/zus op zo'n manier wordt aangesproken. Het zullen hun hormonen zijn, ze kunnen daar echt niets aan doen
Ja maar,kben laaggeschoold en kwoon in een slechte buurt en ik verveel me en die vrouwen hebben dat zelf gezocht.Ze moeten maar ni rondlopen in kadoverpakking
Oud 12 september 2012, 10:04   #199
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Een vent die vindt dat vrouwen zich moeten kleden opdat verkrachters zich niet geschoffeerd zouden voelen, mag op de lijst blijven staan; maar een vrouw die (gelijk om welke achterlijke reden) beslist een hoofddoek te willen dragen vliegt eraf Goed bezig SP&A.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 12 september 2012 om 10:04.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 10:50   #200
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Een vent die vindt dat vrouwen zich moeten kleden opdat verkrachters zich niet geschoffeerd zouden voelen, mag op de lijst blijven staan; maar een vrouw die (gelijk om welke achterlijke reden) beslist een hoofddoek te willen dragen vliegt eraf Goed bezig SP&A.
als je één ding de SPa niet kan verwijten dan is het wel rechtlijnigheid (Bruno Tuybens en de bankpremie's, Rudy De Leeuw en de notionele aftrek en natuurlijk "zeerover" Van De Lanotte, Steve gratis Stevaert, Agusta Claes, Vrije Waasland Willockx, en TGV Toback)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be