![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En krijgen moeders meer zelfstandigheid, toegang tot informatie, meer kansen op de arbeidsmarkt. Van mij mag je dit zelfs verplichten, anders investeert enkel weer de samenleving, maar niet een gezin zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vindt het zeer goed dat er na de schooluren extra hulp wordt geboden door vrijwilligers om bijlessen te geven.Deze vrijwilligers moeten gesteund worden,gratis klaslokalen,onkostenvergoeding en een dikke pluim.Dus hoe het project in het verleden werkte was zeer positief.Het nieuwe,is het inrichten van iets dat de gewone school vervangt.Dus 64 leerlingen die niet meer in de gewone kleuterklas komen,dat tegen een prijs van 585000 euro.Wel ,dat is het probleem. Ik denk dat deze kleuters best in het gewone onderwijs terecht kunnen.Het zijn kleuters,ze hebben nog geen problemen.Straks gaan ze in de gewone kleuterklas nog leren omgaan met andere kleuters,en gaan ze nog ni vroeg genoeg geleerd hebben dat meisjes en jongens ni gelijk zijn.Als ik de prijs zie van dit project,kan ik besluiten dat het meer dan 10 000 euro kost om een kleuter iets aan te leren.Wel je mag me morgen 15 kleuters droppen aan die prijs,kzal er zelfstandig denkende,meertalige jongere mensen van maken. En dit zonder hun voedingeisen aan te vallen.Je loopt wel het risico dat,door hun zelfstandig denken,ze kritisch gaan staan tegen godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik pleit ook voor het VERPLICHT naar de kleuterklas sturen van kinderen vanaf 3 jaar indien thuis geen Nederlands als omgangstaal wordt gebruikt. Op die manier zullen ze veel sneller het nederlands kunnen opnemen en dan hopelijk tegen het eerste studiejaartje zelfs geen extra taalbadklas meer nodig hebben. Het verplicht meevolgen van de moeders is een mogelijkheid alice, maar als men dan weet dat er zelfs aparte taallessen worden georganizeerd in Antwerpen voor "ingepakte-vrouwen-only" dan vrees ik dat dit ook niet al te veel zoden aan de dijk zal zetten. Bottomline = men moet stoppen met het importeren van Nederlandsonkundige analfabete moeders!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat je nu zoveel allochtone Nederlanders hier vind die als EU burger iedere wetgeving omzeilen, schande dat voor een dergelijk beleid betaald wordt! Maar ongeacht welke maatregels in de toekomst genomen worden, ik vind dat wanneer blijkt dat thuis geen Nederlands gesproken wordt, je inderdaad kleuters tot naar school gaan moet verplichten, samen met alle niet werkende ouders, waarbij het eerste jaar gericht is op enkel taal! Dat biedt grote voordelen, ouders kunnen makkelijker daarna gaan werken, en die kleuters leren eerst de taal en hebben daarna nog twee jaren kleuteronderwijs om ook andere vaardigheden bij te brengen zodat ze met gelijke kansen aan de basisschool beginnen. Het onderwijs aan ouders kan worden georganiseerd door werkloze leerkrachten in te schakelen, gepensioneerde leerkrachten die mogen bijverdienen, en het geld maak je vrij door andere intitiatieven af te schaffen, die geen meetbare resulaten betreffende kennis Nederlands kunnen voorleggen. Ik zie dagelijks mensen die Nederlands gevolgd zouden hebben, maar gewoon niets verstaan of amper een zin kunnen vormen, omdat die begeleiding gewoon niet intensief genoeg is. Door ouders gewoon mee school te laten lopen met hun kinderen krijgen zij een heel intensief taalbad, wat hun kansen binnen de samenleving vergroot en hun kinderen meer kansen biedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doe je dit met kleuters, zouden de resultaten wel beter kunnen zijn: op die leeftijd kunnen zij zeer makkelijk een taal leren. Ik zie dan ook wel iets in het idee kleuteronderwijs te verplichten voor die groep. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan zouden we die mensen , waar we niets mee kunnen aanvangen en waar geen enkele vraag naar is nog op onze kosten Nederlands moeten laten leren ook. Als verspilling van middelen kan dat wel tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord hoor Pericles, maar het probleem is dat ze zich vermenigvuldigen natuurlijk.
Al pleit ik zelf ook voor een systeem waarbij de importpartners op eigen kosten eerst zèlf moeten leren Nederlands praten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs vanuit economische overwegingen is het goedkoper hen verplicht te activeren, zodat de kansen van ouders op de arbeidsmarkt en de kansen van hun kinderen toenemen. Schaf gerust andere initiatieven die tot heden onvoldoende resultaat boden af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sociale voorzieningen kunnen er ook alleen maar zijn voor diegenen die zich hebben verzekerd, anders stort het systeem in elkaar en verdwijnt zelfs het draagvlak voor de premiebetaling. Sommigen kunnen dit misschien spijtig vinden of zelfs hardvochtig , maar het is gewoon de realiteit. De huidige economische situatie laat zelfs niet toe om daar anders over te denken, zonder totaal de dieperik in te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het systeem is onbetaalbaar maar er wordt toch volhard in de boosheid en op de koop toe, als ze dan weer 's wanhopig op zoek gaan naar geld, doen ze dat sans gênes bij mensen die hun hele leven netjes afgedragen hebben. Deze realiteit gaat ons inderdaad nekken. Zonder énige twijfel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze was ik trouwens nog vergeten: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Minister-President
|
![]() Je kan misschien ook eens de allereerste post in dit draadje lezen, degene op basis waarvan mensen hier om de een of andere bizarre reden besloten hebben dat deze school op een andere manier met levensbeschouwelijke vakken zal omgaan dan andere scholen, hoewel er precies het tegenovergestelde staat.
De twee uur zie ik er inderdaad niet staan (dit is wel het geval voor het basisonderwijs), daar kan ik me vergissen, maar laat ons eerlijk zijn, het ging niet om die twee uur, maar om het feit DAT die kinderen in die school Islam zullen krijgen. En dit is niet anders dan op een katholieke school, waar ze ook godsdienst krijgen. Da's het hele punt: deze school is niet van plan wat levensbeschouwing betreft iets anders te doen dan wat in andere scholen de norm is, dus de door sommigen hier geuite verbijstering daaromtrent is volledig onterecht. Even terzijde trouwens, als je op de website van Het Nieuwsblad gaat kijken, dan staat er in het eerste zinnetje een woordje verschillend van hoe het hier in het eerste bericht staat: Eerste bericht hier: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Scorpio : 6 oktober 2012 om 22:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus deze kindjes moeten in een nieuwbouwproject,liefst in het centrum van borgerhout.Dat 64 kindejes wel in 4 lokalen +1refter geraken is bij jou niet opgekomen.Er moet direct een nieuw gebouw staan.Misschien is het budget nog te klein,er moet nog een luchthaven aangelegd worden voor de schooluitstapjes en laten we vooral het zwembad niet vergeten.Tja,de 2 zwembaden dan,eentje voor de jongetjes en eentje voor de meisjes. Je hebt gelijk Scorpio,het budget is veel te klein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Wat gaan ze die geiteneukers leren in dat schooltje ?
hun ouders leren vertellen dat ze condooms moeten gebruiken ? Wist je dat... 2000 jaar geleden de Marokkanen het eerste volk waren die het condoom uitvonden en gebruikten. Zij gebruikten hiervoor een geitendarm. Pas veel later, omstreeks 1880, hebben de Britten deze techniek verfijnd door de darm eerst uit de geit te halen ! |
![]() |
![]() |