Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Bekijk resultaten enquête: Moet NVA met VB coalitie vormen in Antwerpen?
ik stem NVA - en JA! 11 19,64%
ik stem NVA - en NEEN! 21 37,50%
ik stem VB - en JA! 14 25,00%
ik stem VB - en NEEN! 0 0%
ik stem VB noch NVA en ben geen moslim - JA! 2 3,57%
ik stem VB noch NVA en ben geen moslim - NEEN! 7 12,50%
ik ben moslim - en JA! 0 0%
ik ben moslim - en NEEN! 1 1,79%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 oktober 2012, 07:19   #181
E. Migrant
Banneling

Standaard

In Antwerpen is het wat vreemdelingen betreft kwart over twaalf: de helft van de schoolkinderen volgt er nu al islam les. De situatie is volgens mij quasi hopeloos. Da's ook de reden dat ik er over een paar jaar weg ben.

Ik zou het voor de leut toch wel eens willen zien wat NVA en VB er samen van zouden bakken. Maar waarschijnlijk zal BDW toch kiezen voor de rol van orkestleider op de Titanic. Als er niks aan het zinken te doen valt, kan je je maar best amuseren zolang het nog duurt. Samen met Markske de portier en consoorten...

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 12 oktober 2012 om 07:23.
E. Migrant is offline  
Oud 12 oktober 2012, 13:14   #182
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
In Antwerpen is het wat vreemdelingen betreft kwart over twaalf: de helft van de schoolkinderen volgt er nu al islam les. De situatie is volgens mij quasi hopeloos. Da's ook de reden dat ik er over een paar jaar weg ben.

Ik zou het voor de leut toch wel eens willen zien wat NVA en VB er samen van zouden bakken. Maar waarschijnlijk zal BDW toch kiezen voor de rol van orkestleider op de Titanic. Als er niks aan het zinken te doen valt, kan je je maar best amuseren zolang het nog duurt. Samen met Markske de portier en consoorten...
Laten we hopen dat de schuldigen voor de actuele verloedering er ooit voor gestraft zullen worden.
DeProf_eet is offline  
Oud 12 oktober 2012, 20:39   #183
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Laten we hopen dat de schuldigen voor de actuele verloedering er ooit voor gestraft zullen worden.
In the "Afterlife" zeker.

LOL
E. Migrant is offline  
Oud 12 oktober 2012, 21:46   #184
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik hoop dat ook.

Ik kan mij niet inbeelden dat jonge mensen blijven stemmen op de islamiseringspartij Groen. Zijn die dan werkelijk zo naief dat ze niet doorhebben dat Groen een extreem linkse partij is die pro massamigratie, massahereniging, massa-islamisering, massa-belasting om heel de 'verrijking' te onderhouden, is, en dat de groene thema's maar bijzaak zijn. (Aan het afschaffen van onverdoofd slachten zijn ze nog niet toe. Je zou wel anders verwachten van mensen met een hart voor de natuur en dieren).
Zenit is offline  
Oud 13 oktober 2012, 20:03   #185
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Volgens de laatste peiling van VRT/Standaard zou NVA 37,2% en VB 13% of tesamen 50,2% : de absolute meerderheid halen in Antwerpen.

Volgens de nog recentere peiling van GVA zou de verdeling van de zetels het volgende worden :

NVA 19 zetels
VB 10 zetels
of tesamen 29 zetels

"Stads"lijst 19 zetels
Groen 4 zetels
OVLD 3 zetels
of tesamen 26 zetels

VB en NVA hebben tesamen dus een duidelijke meerderheid in de volgende gemeenteraad van Antwerpen.
Ze kunnen dus zonder technische problemen tesamen een coalitie vormen - als NVA dat zou willen.

Vraag is nu, voor wie gaat Bart De Wever kiezen?
Kiest hij voor de vreemdelingen? Of kiest hij voor het "eigen volk"?

De keuze is aan hem.

Maar wat vinden jullie? Moet NVA samen gaan met VB of met de vreemdelingenpartij van Janssens?
Laat ons heel duidelijk wezen, als ze het niet doen gaat er weer een ultieme kans voor Vlaanderen verloren. En, let goed op mijn woorden, dan is morgen de eerste en de laatste keer dat De Wever GR-verkiezingen gewonnen zal hebben.

Maar, ik heb vandaag weer genoeg gehoord van de lokale N-VA lijsttrekker. Luid in de krant verklaren dat hij met iedereen zal praten... maar desgevallend naar samenwerking met het VB gevraagd, 'ge weet dat we dat niet mogen' antwoorden.

Het ordewoord bij de n-va is gegeven. 'Verandering' zal een lege doos blijken daar N-va gaat samenwerking met de traditionele partijen.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 13 oktober 2012 om 20:04.
dominatrix is offline  
Oud 14 oktober 2012, 00:17   #186
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Ik hoop dat ook.

Ik kan mij niet inbeelden dat jonge mensen blijven stemmen op de islamiseringspartij Groen. Zijn die dan werkelijk zo naief dat ze niet doorhebben dat Groen een extreem linkse partij is die pro massamigratie, massahereniging, massa-islamisering, massa-belasting om heel de 'verrijking' te onderhouden, is, en dat de groene thema's maar bijzaak zijn. (Aan het afschaffen van onverdoofd slachten zijn ze nog niet toe. Je zou wel anders verwachten van mensen met een hart voor de natuur en dieren).
Wat kortzichtig is dit!
porpo is offline  
Oud 14 oktober 2012, 08:43   #187
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Laat ons heel duidelijk wezen, als ze het niet doen gaat er weer een ultieme kans voor Vlaanderen verloren. En, let goed op mijn woorden, dan is morgen de eerste en de laatste keer dat De Wever GR-verkiezingen gewonnen zal hebben.

Maar, ik heb vandaag weer genoeg gehoord van de lokale N-VA lijsttrekker. Luid in de krant verklaren dat hij met iedereen zal praten... maar desgevallend naar samenwerking met het VB gevraagd, 'ge weet dat we dat niet mogen' antwoorden.

Het ordewoord bij de n-va is gegeven. 'Verandering' zal een lege doos blijken daar N-va gaat samenwerking met de traditionele partijen.
Hier en daar hoor je wel meer NVA'ers zeggen dat samenwerking met het VB wel moet kunnen. Als de partijtop voet bij stuk houd zouden er wel eens een hele hoop "onafhankelijken" kunnen zetelen...
manta is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be