Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 5 november 2012, 11:17   #181
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Groen is voor niets nodig. Als de Stadslijst zich niet sterk genoeg vindt om die geitenwollensokkers te counteren moet ze stoppen met aan politiek doen. Als de Stadslijst op basis van deze nota nog aan hun ongegronde en onnodige eis voor een coalitie met Groen vasthoudt, is kwaad opzet voor iedereen duidelijk. Goed gespeeld van de Wever.
Sterk in de nota vind ik voor een stad als Antwerpen de nultolerantie voor geweld en het oog voor een economisch leefbare stad.
zo is dat.
De bal ligt in het kamp van pj: toont hij "verantwoordelijkheid" of gaat hij antwerpen in de chaos storten.

De schaak mat voor pj lijkt eraan te komen
vrijevlaming is offline  
Oud 5 november 2012, 11:18   #182
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
staat nochtans al jaren in het programma van n-va hoor U bewijst alweer uw onwetendheid
Ik vrees dat in de volgende uitgave van Van Dale het woord 'trol' vervangen zal worden door het woord 'ViveLaBelgique'.
'XIII' is offline  
Oud 5 november 2012, 11:20   #183
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
......Bart De Wever is finished.
Nu nog een persberichtje van de B.U.B. in mekaar boksen, en het zaakje is volkomen geklaard.
Gwylan is offline  
Oud 5 november 2012, 11:20   #184
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
BDW heeft geen absolute meerderheid. Hoe langer hij wacht, hoe meer eisen dat een coalitiepartner zal stellen. BDW is echter niet van gisteren in de politiek.
Als ik VB was, zou ik na 3 maanden theater tegen Bartje zeggen: "Seg manneke, g'et lang genoeg me ongs kloeite gespelt éé. Naa is t inies een echte cowaleese, of aanders kun'd oe schup afkuise."
E. Migrant is offline  
Oud 5 november 2012, 11:26   #185
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
nee hoor, groen kiest voor de oppositie en er komt een coalitie van n-va en stadslijst. Ofwel laten ze de cd&v los en krijgen we n-va vld cd&v.
Dat heeft Brinckman in de standaard nu ook gezien. Maar sommigen hier op het forum dromen nog van sprookjes met coalities/gedoogsteun van het VB. Naar't schijnt zouden de onderhandelingen hierover al zeer ver gevorderd zijn
Dat is inderdaad de meest rationele coalitie. PJ zal moeite hebben om dat door te slikken, maar een lepeltje suiker kan daarbij helpen. Hij zal er natuurlijk wel wat voor in de plaats vragen. De cd&v lossen is volgens mij onrealistisch, zo zot is PJ nu ook weer niet.
De in de maak zijnde coalitie met het VB is inderdaad pure spielerei van vive en dat weet die ook wel.
peter1962 is offline  
Oud 5 november 2012, 11:27   #186
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik zou eerder zeggen dat wie weigert te onderhandelen op basis van deze nota, van slechte wil is. Formatienota's zijn niet te pakken of te laten, ze zijn een werkdocument. BDW zal dat na zijn weigering om federaal te onderhandelen nu ook al wel begrepen hebben.

De samenvatting door de standaard toont alvast een interessant document. Uiteraard is het centrum rechts, niemand kan verwachten dat hij een links document zou voorleggen. Zeer sterk is bv zijn voorstel voor mobilitiet. Het verknippen van straten begon stilaan dramatische proporties aan te nemen. Ook een realistische kijk op parkeerplaatsen in de stad was dringend nodig. Integratie : lijkt me normaal te zijn. Kinderopvang, niks op aan te merken. En een prioriteit voor wie werkt is eigenlijk normaal.
Hij blijft voorzichtig om de moslims niet te hard tegen de schenen te schoppen, het niet langer faciliteren van onverdoofde slachting zal een dode maatregel blijven. Toch is het belangrijk om een signaal te geven dat dit eigenlijk een anachronisme is.
Het is zeer zeker geen vlaams blok-light document, met stadslijst zie ik geen onoverkomelijke problemen, nu nog groen afdeling antwerpen die door hun nationale leiding tot meer realsime moet worden aangezet en we kunnen vertrekken. Geef hen het schepenambt van stadspleintjes bv , dan zullen ze blij zijn
Gij hebt aandelen in Groen zeker?
E. Migrant is offline  
Oud 5 november 2012, 11:31   #187
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Als ik VB was, zou ik na 3 maanden theater tegen Bartje zeggen: "Seg manneke, g'et lang genoeg me ongs kloeite gespelt éé. Naa is t inies een echte cowaleese, of aanders kun'd oe schup afkuise."
Het is net het VB dat "ongs kloeite kan kusse"
Die spelen geen enkele rol in de formatie. Nergens trouwens.
peter1962 is offline  
Oud 5 november 2012, 11:34   #188
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is inderdaad de meest rationele coalitie. PJ zal moeite hebben om dat door te slikken, maar een lepeltje suiker kan daarbij helpen. Hij zal er natuurlijk wel wat voor in de plaats vragen. De cd&v lossen is volgens mij onrealistisch, zo zot is PJ nu ook weer niet.
De in de maak zijnde coalitie met het VB is inderdaad pure spielerei van vive en dat weet die ook wel.
PJ zal zelf aan de kant gaan staan en anderen schepen laten worden. Zo is het al wat makkelijker om slikken.
vrijevlaming is offline  
Oud 5 november 2012, 11:34   #189
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Gij hebt aandelen in Groen zeker?
Dan zou ik ze direkt verkopen, zelfs met verlies.
Maar ik ken wel uitdrukking : keep your friends close, but your enemies closer. En PJ kent die zeer waarschijnlijk ook.
peter1962 is offline  
Oud 5 november 2012, 11:34   #190
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
omg, ik citeer even uit Nota A van BDW:

De stad ondersteunt het proces van integratie en vertrekt daarbij van de volgende
uitgangspunten:
1° gelijkwaardigheid van eenieder;
2° respect voor ieders eigenheid, competenties en ambities;
aandacht voor differentiatie;
migratie als potentiële opportuniteit voor de samenleving;
aandacht voor antidiscriminatie en racismebestrijding;
6° actief burgerschap van eenieder;
7° empowerment van de bijzondere doelgroepen;
8° een goede kennis van de omgevingstaal.

Op maat geschreven om Groen én PVDA+ aan boord te krijgen. Nog progressiever als het "rechten en plichten" discours van Patrick Janssens.

Bart De Wever is finished.
BEEEEAAAAARK.
E. Migrant is offline  
Oud 5 november 2012, 11:40   #191
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
PJ zal zelf aan de kant gaan staan en anderen schepen laten worden. Zo is het al wat makkelijker om slikken.
Komt Maya - naar goede tradtionele gewoonte lid van een dynastie - terug in beeld bij gebrek aan beters, denk je?
'XIII' is offline  
Oud 5 november 2012, 11:44   #192
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het Stadsprogramma van N-VA is al meer dan een half jaar oud.
Maar dat programma integraal en copy-pastegewijs als formatienota nemen is natuurlijk onzin.
dan had een half uurtje met de partijen babbelen normaal gezien volstaan

MAar het gaat natuurlijk allemaal om perceptie.
als PJ machtsgeil is en de stad in chaos stort omdat hij het nva programma niet integraal en onvoorwaardelijk steunt (ook al druist heel veel in tegen de politiek vh afgelopen decennium) lijkt me dat intellectueel niet geheel correct.
de vraag is of de NVA dat zo verkocht krijgt en als dat lukt doen ze een goede zaak.
1207 is offline  
Oud 5 november 2012, 11:45   #193
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Ik vrees dat in de volgende uitgave van Van Dale het woord 'trol' vervangen zal worden door het woord 'ViveLaBelgique'.
Doe nu niet onnozel he, niet iedereen is zo slim als jij en vrijevlaming. En als ViveLaBelgique zijn partij niet het N-VA is, lijkt me dat logisch. Hem om die reden alleen al uitmaken voor trol is voorbarig. Ik zal U ook eens onder het vergrootgelas nemen de volgende keer.
DeProf_eet is offline  
Oud 5 november 2012, 11:50   #194
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
BEEEEAAAAARK.
Die punten in het N-VA programma daar was ik niet van op de hoogte en dat is idd. niet meer of minder dan om te kotsen. Wisten of laten we zeggen beseften alle overgelopen VB'ers dat wel ?
Citaat:
3° aandacht voor differentiatie;
4° migratie als potentiële opportuniteit voor de samenleving;
5° aandacht voor antidiscriminatie en racismebestrijding
Nu heeft hij voor mij toch volledig afgedaan.
DeProf_eet is offline  
Oud 5 november 2012, 11:54   #195
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahahaha bdw is een waar strategisch genie
Hij is een genie omdat hij het zichzelf onmogelijk maakt een coalitie op poten te krijgen?
Oud 5 november 2012, 11:56   #196
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Maar dat programma integraal en copy-pastegewijs als formatienota nemen is natuurlijk onzin.
dan had een half uurtje met de partijen babbelen normaal gezien volstaan

MAar het gaat natuurlijk allemaal om perceptie.
als PJ machtsgeil is en de stad in chaos stort omdat hij het nva programma niet integraal en onvoorwaardelijk steunt (ook al druist heel veel in tegen de politiek vh afgelopen decennium) lijkt me dat intellectueel niet geheel correct.
de vraag is of de NVA dat zo verkocht krijgt en als dat lukt doen ze een goede zaak.
Dus als de NVA niet slaagt is het de schuld van anderen? Vreemde kerels zijn jullie bij de NVA....
Oud 5 november 2012, 11:59   #197
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Hij is een genie omdat hij het zichzelf onmogelijk maakt een coalitie op poten te krijgen?

De tong van Cd&V sleept over de grond en het water rolt er in tsunamivormen vanaf.
'XIII' is offline  
Oud 5 november 2012, 12:01   #198
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Touché!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 5 november 2012, 12:04   #199
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Doe nu niet onnozel he, niet iedereen is zo slim als jij en vrijevlaming. En als ViveLaBelgique zijn partij niet het N-VA is, lijkt me dat logisch. Hem om die reden alleen al uitmaken voor trol is voorbarig. Ik zal U ook eens onder het vergrootgelas nemen de volgende keer.
Lees eens goed: ik schrijf 'ik vrees' en ik heb heb nergens VLB een trol genoemd. Ik schrijf dat het woord 'trol' zou kunnen vervangen worden door het woord 'ViveLaBelgique'. Jij maakt ervan wat je wilt.
'XIII' is offline  
Oud 5 november 2012, 12:05   #200
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Touché!
Wie deze nota onverteerbaar vindt, is gewoon van slechte wil.
'XIII' is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be