![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal je een voorbeeld uit het leven geven Jan. Ik heb een vriendin van 67 die me ooit eens iets toevertrouwde. Ze is weduwe en daar ze niet goed meer te been is doe ik al eens haar boodschappen als haar enige kind op reis of voor een weekendje weg is. Zo kwam het eens te pas over haar overleden man die ik nooit gekend heb. Ze vertrouwde me toe dat ze materealistisch gezien nooit iets te kort kwam. Maar in bed was het gewoon een ramp zei ze. Ze zei me '' moesten wij in die tijd ook seks voor het huwelijk gehad hebben denk ik niet dat ik er ooit mee getrouwd was''. Ze zei me wel dat seks niet hét hoofdpunt in het huwelijk is maar het hoort er toch bij. Nu heeft ze heel de tijd van haar huwelijk altijd het gevoel gehad dat er toch iets ontbrak om volkomen gelukkig te zijn. Begrijp je nu wat ik bedoelde met '' gelukkig maar'' ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die algemene regel is niet zo algemeen als je zegt, het is enkel de kerk/geloof die oplegt geen seks voor het huwelijk.
Laatst gewijzigd door daiwa : 16 november 2012 om 00:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hashim_ibn_Abd_Manaf : Bedoel je de grootvader of de overgrootvader van Mohammed ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Tabari : Is het deze Iraniër ( 839 - 923 ) die je bedoeld ? http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Waqidi: Weet je, volgens de christelijke wereld zijn de vier evangelisten de gezaghebbende geschiedschrijvers van Jezus. http://en.wikipedia.org/wiki/True_Scotsman_problem Met andere woorden: Je hebt helemaal geen bewijs voor het bestaan van Mohammed gegeven en is dus duidelijk dat je er totaal, maar dan ook totaal ook over dit onderwerp nougat-ballen afweet. Ben jij een fake zeg ! Laatst gewijzigd door Aton : 16 november 2012 om 07:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoelt u nu? Dat er geen niet-christelijke samenlevingen bestaan waarin de moraliteit leert dat de seksuele intimiteit in het huwelijk beleefd te worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bedoelt u trouwens met "bewijs" in deze? Misschien een videoboodschap van Mohammed of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Burgemeester
|
![]() In moslimlanden bestaat er geen godsdienstvrijheid, geen gewetensvrijheid, geen wederkerigheid!
In landen met een moslimmeerderheid worden christenen en andersgelovigen hooguit geduld. In Turkije (waar een genocide op 2 miljoen christenen plaats vond) en Marokko (waar na verovering door de Arabieren alle Berberse christenen op 200 jaar tijd waren uitgeroeid), is er geen geloofsvrijheid: zich van moslim tot christen bekeren is van rechtswege verboden en wordt bestraft. Andersgelovigen zijn er tweederangsburgers met minder rechten, laat staan dat ze subsidies zouden krijgen en kerken bouwen is er verboden. In Marokko kan je reeds gearresteerd worden voor het verspreiden van een christelijke folder of het geven van een bijbel aan aan moslim, zelfs met een moslim praten over een ander geloof, is strafbaar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Turkije is officieel een seculier land zonder officiële godsdienst. Er leven ovenwegend moslims, maar daarnaast zijn er ook minderheden met andere godsdiensten (christenen, joden, orthodoxen). De Marokkaanse staat erkent naast de islam ook nog de joden en de christenen. Laatst gewijzigd door bartelx : 24 november 2012 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast houdt de Diyanet, zo heet die dienst die opereert binnen het ministerie van Binnenlandse Zaken, toezicht op de preken en het onderricht dat door religieuze instituten wordt gegeven. Voor het vrijdagsgebed schrijft de Diyanet wekelijks een officiële preek voor. Er mag daar woordelijk van afgeweken worden, maar niet inhoudelijk. Christenen hebben op dat vlak een iets grotere vrijheid, maar er is geweten dat er steeds iemand van de dienst aanwezig is als de orthodoxe of Armeense patriarch preken. De Diyanet houdt ook een strikt toezicht op de vorming van de geestelijken. Hierdoor kan de orthodoxe Kerk tot op heden geen clerus meer vormen, want bij besluit van de Turkse staat is de theologische school van Halki voor onbepaald tijd gesloten. Er werd geen reden voor dat besluit gegeven. De orthodoxe geestelijkheid staat machteloos en kan niets ondernemen, daar het besluit van de Diyanet niet aanvechtbaar is voor de rechtbank. En ik kan nog een tijd zo verder gaan. Protestantse gemeenschappen kunnen nauwelijks vrijelijk opereren in Turkije. Hun missionering gebeurt grotendeels illegaal, want er is geen enkele toelating van de Diyanet. Hierdoor komt het dat in het verleden al protestantse dominees werden opgepakt en of dat er huizen verzegeld werden waar protestanten in het geheim bijeenkwamen. Godsdienstvrijheid, wat zei u alweer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Die ongenuanceerde islam fixatie en extreem gepolariseerde stellingen (bovendien onjuist) brengen het debat over de secularisering van islamstaten met geen meter verder. Ik ben benieuwd wat de nieuwe clash in Egypte gaat geven. Want daar gaat het over. Laatst gewijzigd door bartelx : 24 november 2012 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In die landen bestaat inderdaad geen godsdienstvrijheid en wederkerigheid zoals wij die hier kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Parlementslid
|
![]() Geen godsdienstvrijheid betekent dat er maar 1 religie is die opgelegd wordt door de staat. Alle andere zijn dan illegaal en dienen klandestien uitgeoefend te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit wat ik schrijf, kunnen we wel concluderen dat Turkije geen godsdienstvrijheid kent zoals wij die in het Westen invullen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moslimbroeders zullen netjes aan de macht blijven en er zelfs in slagen hun macht te vergroten. Op hun machtsaltaar zullen de progressieven geofferd worden, net als de autochtone christenen (de Kopten) trouwens. Die zijn sedert de "Arabische lente" al voortdurend het voorwerp van pesterijen, vervolgingen, brandstichtingen, verkrachtingen, enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het Russische tsarenrijk waren er islamitische volkeren. Ze werden niet gehinderd in hun godsdienstbeleving, maar dat betekende niet dat er in het Russische rijk godsdienstvrijheid was, wel integendeel. Er was immers maar één staatsreligie, de orthodoxie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En diegene die nog altijd weigert in te zien dat de islam in feite intolerant is, zal vroeg of laat het deksel op de neus krijgen. Laatst gewijzigd door system : 25 november 2012 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |