![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De basis tussen van een huwelijk, is altijd nog bij man en vrouw. Als je dat dus gaat veranderen, dan moet je ook maar gewoon alles gaan toestaan. Zolang het allemaal uit vrije wil is, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe zit het nu met uw schaap? T och wel een vrouwtje he of bent u homo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet juist. Er is geen enkel element in de wet die bepaalt dat er sprake moet zijn van een seksuele relaties tussen beide partners, opdat het huwelijk afgesloten zou kunnen worden.
Indien u het omgekeerde beweert, zie ik graag een citaat van de wettekst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, als we die twee zaken toepassen en doortrekken, dan is er geen enkel juridisch argument tegen de uitbreiding van het huwelijk naar meerdere partners. Geen enkele. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wordt dit niet meer gedaan, maar desondanks houdt een huwelijk nog altijd in dat je met die persoon een duurzame relatie aangaat waar seks deel van uitmaakt. Niemand komt dit controleren, maar wanneer je partner er een probleem van maakt, en om die reden wilt scheiden kun je niet jezelf erop beroepen dat je niet wist dat een huwelijk dit inhoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, nergens in de wet staat dat. Bijgevolg is uw opvatting gewoon het gevolg van opvattingen van de Kerk die nog steeds in onze maatschappij voor waar worden aanzien. Niet van de seculiere wet echter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen enkel verschil in de huwelijksrechten van vrouw A en vrouw B tegenover hun man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is ons huwelijksstelsel gebaseerd op twee gehuwden, en niet meerdere van twee binnen een huwelijk. Leg maar even uit hoe u verworven goederen en erfenissen regelt, het pensioen, onderhoudsplicht, nakomingschap... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waren die deurwaarders in dienst van de kerk??? Dat is nieuw!Het BURGELIJK huwelijk kon ontbonden worden bij overspel, uw kerk had daar niets mee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb u de links hierboven al meegegeven.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sensu stricto staat in dit artikel dat de echtgenoten onder één dak moeten leven. Sensu lato houdt het in dat ze jegens elkaar tot geslachtsverkeer verplicht zijn. Het niet nakomen van deze verplichting was overigens een grond tot echtscheiding in de zin van art. 231 B.W. "Ieder echtgenoot kan de echtscheiding vorderen op grond van gewelddaden, mishandelingen of grove beledigingen door de andere echtgenoot jegens hem gepleegd". (ondertussen opgeheven). De plicht tot een seksuele relatie binnen het huwelijk was dus wel degelijk wettelijk bepaald. Meer info: http://www.law.kuleuven.be/jura/art/32n1/pignolet.htm http://www.mensenrecht.be/node/955
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is natuurlijk nog altijd de juridische situatie tussen vrouw A en vrouw B die in overweging moet worden genomen. Alice heeft gelijk: het is een heel andere situatie, die in niets te vergelijken is met de openstelling van het huwelijk voor partners van hetzelfde geslacht.
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Is ondertussen gelukkig maar veranderd.
![]() |
![]() |
#200 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is een dier een rechtspersoon? Sinds wanneer kan er bij een dier sprake zijn van wederzijdse instemming? Goden nog aan toe, zeg! Dit anno 2012 nog te moeten aanhoren is gewoonweg ten hemel schreiend. Komende van een leraar dan nog! Djeezes!
![]() |