![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp Piet zijn enorme frustratie wel, tenslotte komt heel zijn door links gedomineerde wereld - de grote Franstalige natie, tot haar einde. Kijk naar Antwerpen, een anti-Vlaams links bastion voor zolang we het ons kunnen herinneren, afgelopen, het volk was het kotsbeu.
Eigen schuld dikken bult, zeggen ze in Antwerpen, het was maar kwestie van tijd dat er een einde ging komen aan de "vreemdelingen eerst, eigen volk laatst" periode. En daar zullen al de linkse tranen geen verandering in brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De Antwerpenaren verdienen natuurlijk veel beter, maar voor mij is dat een ver van mijn bed show. Maar voor uwe computer gezeten, is Vlaanderen al lang onafhankelijk. Ik verkies de realiteit ipv dat soort virtuele droombeelden.
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat dan weer niet. Het is namelijk nooit te laat. Als Brussel Frans kan worden, kan 't ook (weer) Nederlands worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zal toch wat meer nodig zijn dan een Antwerpse burgemeester, om België te splitsen. En je weet, als Vlaanderen ooit onafhankelijk zou worden, dat het dan zonder Brussel zal zijn. Daar durf ik gif op drinken.
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zonder corridor kunnen ze Brussel niet loswrikken uit het Vlaamse grondgebied. Jammer hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb lang genoeg in Brussel gewoond om die realiteit vast te stellen.
Bonne Chance !!
![]() |
#190 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het ziet er naar uit dat de traditionele 'Brusselaar' (deze die Brussels Vlaams dialect spreekt), de laatste 2 tot 3 decennia teruggedrongen werd naar de rand. (Althans deze die het zich kunnen veroorloven) Deze vaststellingen even achterwege laten, mag wel gezegd worden dat binnen de perken van ieders woonst, iedereen volgens eigen cultuur kan leven, tenzij; op de hogere verdieping een bende egoïsten nest, die zich in hun Jungle of Woestijn wanen!. Deze die al spijtige ervaringen met allochtonen hebben beleeft, en die, onwetend of ze nog hun in de straat geparkeerde auto gaaf zullen terugvinden, daardoor aan een minder goede slaapkwaliteit lijden. Naar de verfransing toe, kan gezegd dat, heel wat Vlaamsgezinde Brusselaars, welke sowieso perfect tweetalig zijn, in de normale omgang, zonder er over na te denken, automatisch van de ene taal naar de andere overstappen en het aldus: de exclusief Franstaligen uiterst gemakkelijk maken. Vb: Laken/Jette: Franstalig Brugmann ziekenhuis: perfect tweetalig personeel. ......Jette/Laken: Nederlandstalig U.Z. Jette's ziekenhuis: perfect tweetalig. ......(tijdens de telefonische wachttijd, is het mij opgevallen, dat ze Franse muziek draaien in plaats van Will Tura) Als Brusselse Vlaming, beken ik graag dat ik geregeld met soortgenoten binnen Vlaamstalige instellingen, gerust in de Franse taal verder praat. Dit is uiteraard fout: dit automatisme werkt sowieso de verfransing in de hand. Ondanks ware inspanningen om eraan te verhelpen, moet ik vaststellen en toegeven dat het uiterst lastig is. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In wezen is het een onbelangrijke kwestie vergeleken met wat van tel is, namelijk België en het traditioneel anti-Vlaamse profitariaat waar het uit bestaat kapot maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Absolument, maar liefst niet extreem.
Laatst gewijzigd door Pietje : 26 december 2012 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Unieke situatie..unieke oplossingen. Brussel zal voor Het zuiden kiezen, en het ZAL kiezen als Vlaanderen het niet wil laten gaan. En Vlaanderen zal daar niet veel tegen doen behalve protesteren. Dat inzien zal een serieuze hoofdpijn bij de Vlamingen kunnen vermeiden. De oplossing ligt Europees mijns inziens. Een soort van Brussels DC...noch behorend tot Noord, noch tot zuid. Nu al aan beginnen werken best. Dat utopisch gedachtegoed bij verschillende Vlaams Nationalisten zal Vlaanderen nog duur te staan komen als het niet wordt ingetoomd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, ik ken al die verenigingen niet van buiten, maar dat verandert niets aan de kern van mijn betoog, de strijd is tegen België. En nog eens, voor alle duidelijkheid, het enige probleem met Brussel is dat de Walen het niet geannexeerd krijgen als Franstalig lebensraum. Al de "wees bang en onderdanig domme Vlaming of Brussel kwijt" kreten veranderen daar niets aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat realisme voor wat meer creativiteit zorgt. Onderdeel van de Franstalige strategie: 'de federatie brussel-Wallonië'. Wat doet Vlaanderen hiertegen? ...niets. In de hoofden van de zuiderlingen is Brussel nu al afhandig gemaakt van Vlaanderen. Dient die perceptie niet rechtgezet? Blijkbaar is dat niet nodig. Waarom spant Vlaanderen zelfs geen rechtszaak aan als het toch illegaal zou zijn, die benaming? Zijn ze misschien gewend op hun kop te laten zitten? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 december 2012 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Deze werden, met behulp van diverse uitstoot technieken door de nieuwkomers overgenomen. Deze omwenteling werd ten andere ruim door de overheid ondersteund. (O.a: straffeloosheid voor delinquente hangjongeren, die de Vlaamse winkels leegplunderden) ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je dat bij splitsing van Belgiek de Vlaamse Ministeries in het "buitenlandse" Brussel zullen gevestigd blijven? Heel veel hoofdzetels van " belgische " bedrijven zijn er al lang weg, hoeveel zouden er nog blijven eenmaal Brussellabad zijn aparte arabische status heeft weten te verkrijgen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |