Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2013, 16:39   #181
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het éne na het andere reusachtige kantoorgebouw wordt neergezet of het niks kost (zie bv omgeving Park Noord in Antwerpen).
Die gebouwen geraken nooit vol en de enkele bedrijven die er heen verhuizen, verlaten andere oudere kantoorgebouwen die dan leeg of bijna leeg achterblijven. Hier : één zoekopdracht in Google en ik vind meteen al 24 lege panden te huur in Antwerpen 2000 wat dus nog maar een klein deel van de stad is!
http://immo.vlan.be/nl/Zoek/Kantoor/...2000/Antwerpen
Er worden voortdurend nieuwe gebouwen gezet om de bouw niet in moeilijkheden te brengen, natuurlijk met subsidies en waar komen die vandaan dacht u? Ik aanzie dergelijke gebouwen niet als privé-eigendom!
Van tijd ben ik akkoord met u. Dat doet me plezier.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 16:41   #182
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niet veel gewerkt in uw leven zeker? In kantoorgebouwen is er een kantine of cafetaria. En in een cafetaria is er natuurlijk een gootsteen, mogelijkheid om warme drank te maken, mogelijk zelfs een fornuis. Zo niet dan is dat er gauw gezet.
Enne ... u weet duidelijk niet veel, hé! Maar het wordt de laatste jaren aangemoedigd om met de fiets naar het werk te komen, kwestie van minder milieuvervuiling. Voor die mensen zijn er in de meeste kantoorgebouwen kleedruimten voorzien (ze kunnen moeilijk heel de dag in hun lycrapakje rondlopen) en dikwijls zijn die inderdaad met douche. Er zijn in al die gebouwen trouwens WC's en lavabo's dus is een douche heel gemakkelijk bijgeplaatst.
Stortbaden: dat is zo iets dat op bureau onontbeerlijk is, hé?. Temeer: spotgoedkoop en: het 'Warm water' is omzeggens 'gratis' !

Mevrouw Van De Koster; heeft U werkelijk nooit horen spreken, over de schaarste van het zoet water? Eveneens dat het niet aangeraden is dagelijks verscheidene malen te douchen enz. enz.!

Nog juist even nakijken of ik wel in de gepaste 'Threat' (on-topic) zit en . . . 'Caravans, hutten en Landbouwgrond!' - 'T is nipt maar, alée,
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 16:42   #183
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zou ik wel eens cijfers over wil zien. Hebt u die? Of misschien zou ik beter vragen : bestaan die wel?
Jij denkt dat alle daklozen niet Europese asielzoekers zijn ? Ik zou zeggen, zoek ze eens op, en trek uw ogen open.
Oud 13 januari 2013, 16:42   #184
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zou ik wel eens cijfers over wil zien. Hebt u die? Of misschien zou ik beter vragen : bestaan die wel?
Jij denkt dat alle daklozen niet Europese asielzoekers zijn ? Ik zou zeggen, zoek ze eens op, en trek uw ogen open.
Oud 13 januari 2013, 16:42   #185
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oud 13 januari 2013, 16:44   #186
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig hoeft niemand geen verantwoordelijkheid meer te nemen.
't Is altijd de schuld van de maatschappij.
Dieven, inbrekers, druggebruikers, alcoholisten, binnenkort nog de pedofielen ... 't zijn allemaal slachtoffers van de maatschappij!
Een goedkoop argument
Dacht u misschien dat de mensen die een normaal leven leiden zoals u (dat veronderstel ik tenminste) en ik, geen deel van de tegenslagen krijgen?
Ik heb mijn deel tegenslag al gehad, wees gerust. Als ex-dakloze kan ik niet klagen.
Oud 13 januari 2013, 16:47   #187
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Klopt ,

Maar mensen door regeltjes de stress injagen en verplichten in een maatschappij mee te draaien aan een onhoudbaar thempo , en als ze niet mee kunnen ze als incompetenten onderhouden is eveneens niet menselijk .

Er moet in de maatschappij ruimte blijven voor mensen die op een natuurlijk niveau willen blijven draaien, en die is er niet.
Dikke ²!

Die ruimte is er niet. Minder en minder zelfs.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 16:48   #188
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet veel gewerkt in uw leven zeker? In kantoorgebouwen is er een kantine of cafetaria. En in een cafetaria is er natuurlijk een gootsteen, mogelijkheid om warme drank te maken, mogelijk zelfs een fornuis. Zo niet dan is dat er gauw gezet.
Enne ... u weet duidelijk niet veel, hé! Maar het wordt de laatste jaren aangemoedigd om met de fiets naar het werk te komen, kwestie van minder milieuvervuiling. Voor die mensen zijn er in de meeste kantoorgebouwen kleedruimten voorzien (ze kunnen moeilijk heel de dag in hun lycrapakje rondlopen) en dikwijls zijn die inderdaad met douche. Er zijn in al die gebouwen trouwens WC's en lavabo's dus is een douche heel gemakkelijk bijgeplaatst.
Nooit op kantoor gewerkt inderdaad. Ik ben eerder handig.
Ja, nu je het zo uitlegt bevallen die gebouwen mij wel. Zeker dat je het niet hebt over vakantiekolonie's. Want daar doet je uitleg mij aan denken : aan de gebouwen waar ik als kleine op kolonie ging in Kalmthout.
Oud 13 januari 2013, 16:48   #189
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Van tijd ben ik akkoord met u. Dat doet me plezier.:-)
LUIK = 2 jaar terug: Af en toe stort dan zo een: sinds lang afgeschreven gebouw in.
In 't algemeen, word er niet bij verteld hoeveel van de gesneuvelden terzelfder tijd aan het douchen waren.

Eigenlijk, is het wel een zonde voor al die nieuwe stortbaden hé?
Oud 13 januari 2013, 16:50   #190
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar waarom wilt u die mensen per se in een caravan steken? Waarom wilt u die op onze kosten allemaal hun eigen stuk grond geven terwijl hardwerkende mensen dat niet krijgen?
Dan zijn ze een beetje afgezonderd. Veel daklozen willen niet tussen mensen zoals u en de meeste andere gewone burgers leven. Dan hebben ze het benauwd. En jij zult het ook wel benauwd krijgen met zo een gebuur.
Caravans -of wooncontainers - is echt een goede oplossing.
Oud 13 januari 2013, 16:59   #191
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nooit op kantoor gewerkt inderdaad. Ik ben eerder handig.
.
Handig en zeker: heel sluw!

Denkt U dat het helpt, door uw meldingen in het drievoud te posten, toch maar een kans te hebben, vanwege Mevrouw Marie Vandekoster een reactie te te mogen verwachten?
Oud 13 januari 2013, 17:01   #192
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Water : put boren
Vuil water : recht vanuit de caravan een gracht in.
Verwarming : hout of kolenkachel
Uitwerpselen : put graven, wc op zetten, en een schuttingkje rond. Na elk gebruik, een beetje zand erover. Put vol, nieuwe put graven, wc & schuttinkje verplaatsen. Klaar is kees.
Deze methode heb ik al gezien op het buitenverblijf van een kennis.
Enkel de put boren kostte hem een centje. Drinkbaar is het water niet, maar zijn drinkbaar water haalt hij in jerrycans bij familie in de stad.
Die man heeft ook kippen, die eten al zijn etensresten op ( en geven goede eieren ), karton en papier stookt hij op, plastiek en flessen zet hij af bij de familie, en daar gaat dat de vuilbak in.
De uitwerpselen in de putten, vermengd met het zand dat erover gaat na elke kakbeurt, word 2 jaar later gebruikt als mest in de groentehof. Hij graaft dat dus terug uit, dat is volledig reukloos, zit vol dikke pieren, hetgeen van de gezondheid van die aarde getuigt. Dus ecologisch is dat geen probleem. 1 ding , en sorry voor de term : hij kuist zijn gat af met water, want anders zou er wc-papier bijliggen, en dan zou het minder goede mest zijn meent hij.
Er zijn dus geen problemen voor zulke installatie's, of je moet beginnen muggeziften.Wie echt wil, vind altijd wel iets dat niet goed is. Maar dan moet je je de vraag stellen: is dat erger als dan een hond op straat leven ?
Zo zie ik het ook. Uitwerpselen zijn geen probleem als je het een beetje organiseert. Als je aan zo'n sanitaire ambtenaar vraagt hoelang het duurt eer een drol volledig is vergaan, zal hij het niet niet weten. Hij denkt dat dat hetzelfde is als nucleair afval of zo.

Wat water betreft om te koken en zich mee te wassen ... is er op de markt iets om regenwater deftig en goedkoop op te vangen? Ik dacht het niet. Een gat in de markt en er zijn nog vele andere gaten in de markt.

En er is niks verkeerd mee om je schoon te maken met water na een grote boodschap. Miljoenen mensen doen het zo.

Het probleem met de administratie is dat ze is afgestemd op grote aantallen mensen en die dan toepassen op een of op twee mensen die in een bepaalde open ruimte leven.
Oud 13 januari 2013, 17:06   #193
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, lekker in de kazerne. Maak ze zelfredzaam, schenk ze een mooie battledress, drill ze voor het gevecht en stuur ze naar een ver land om als kanonnevlees te dienen. Probleem opgelost, hé alice. En geef ze postuum een medaille gemaakt uit oude conservendozen.
'Made in 'Taïwan'
Oud 13 januari 2013, 17:08   #194
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zijn ze een beetje afgezonderd. Veel daklozen willen niet tussen mensen zoals u en de meeste andere gewone burgers leven. Dan hebben ze het benauwd. En jij zult het ook wel benauwd krijgen met zo een gebuur.
Nu nog een milde gever vinden van land en caravan-container.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2013 om 17:08.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 17:09   #195
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Zo zie ik het ook. Uitwerpselen zijn geen probleem als je het een beetje organiseert. Als je aan zo'n sanitaire ambtenaar vraagt hoelang het duurt eer een drol volledig is vergaan, zal hij het niet niet weten. Hij denkt dat dat hetzelfde is als nucleair afval of zo.

Wat water betreft om te koken en zich mee te wassen ... is er op de markt iets om regenwater deftig en goedkoop op te vangen? Ik dacht het niet. Een gat in de markt en er zijn nog vele andere gaten in de markt.

En er is niks verkeerd mee om je schoon te maken met water na een grote boodschap. Miljoenen mensen doen het zo.

Het probleem met de administratie is dat ze is afgestemd op grote aantallen mensen en die dan toepassen op een of op twee mensen die in een bepaalde open ruimte leven.
Je kunt je put ook zelf graven
Oud 13 januari 2013, 17:15   #196
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee. De staat kan helemaal niet iedere dakloze grond en woonst schenken en vervolgens levenslang in zijn onderhoud voorzien.
Ik neem aan dat volgens u dan ook de staat voor water, elektriciteit en levensonderhoud mag voorzien?

Er zijn al voorzieningen genoeg, beboet liever ieder ocmw wat die mensen niet naar behoren heeft geholpen.Van mij mag je die mensen zeker helpen, maar niet door gratis grond en woonst!
Geen water, geen electriciteit en geen levensonderhoud. Dat is perfect mogelijk. En hoe slechter de toegangswegen zijn, hoe beter. In een kinderboerderij of op Kapaza heb je zo een ezel gratis en voor niks. Die kan 'dragen en vervoeren'. Of vind je dat een ezel zich niet op de openbare weg mag begeven? Jij verkiest liever truckchauffeurs die WERKEN, natuurlijk. Tjiens, bij mijn weten hebben die ook niet zo'n comfortabel leven, maar ze houden van de vrijheid, of vergis ik me?

De mensen zorgen daar zelf voor. Mits wat vernuft en recyclage. De alternatieve technologie bestaat.

OCMW-mensen hebben die kennis niet. Daar waren ze ook niet voor voorbestemd, vermoed ik.
Oud 13 januari 2013, 17:16   #197
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mijn droom is eigenlijk: Een Amerikaanse 'MOTORHOME', met uittrekbare flanken.

Met de bedoeling: 't winters in Spanje en 't zomers, in dit 'Apenland': op Kindersbezoek! (lange zucht)

Inmiddels betaal ik hier te Brussel ruim € 1.000,- om toch fatsoenlijk te kunnen leven, met een minimum aan 'multicul' verrijking.
Oud 13 januari 2013, 17:23   #198
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Geen water, geen electriciteit en geen levensonderhoud. Dat is perfect mogelijk. En hoe slechter de toegangswegen zijn, hoe beter. In een kinderboerderij of op Kapaza heb je zo een ezel gratis en voor niks. Die kan 'dragen en vervoeren'. Of vind je dat een ezel zich niet op de openbare weg mag begeven? Jij verkiest liever truckchauffeurs die WERKEN, natuurlijk. Tjiens, bij mijn weten hebben die ook niet zo'n comfortabel leven, maar ze houden van de vrijheid, of vergis ik me?

De mensen zorgen daar zelf voor. Mits wat vernuft en recyclage. De alternatieve technologie bestaat.

OCMW-mensen hebben die kennis niet. Daar waren ze ook niet voor voorbestemd, vermoed ik.
Zulke details komen niet in hun 'cursusmodulen' voor en worden in de gestructureerde werktechnieken niet toegelicht of beschreven!.

Alice, is beslist de eerste om er spijt van te hebben!
Oud 13 januari 2013, 17:25   #199
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit in een sloppenwijk geweest ?
Citaat:
Natuurlijk, noemen we een regenton.
Citaat:

Precies.
En dat is nu juist wat je krijgt als je wonen in caravans legaal maakt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 17:40   #200
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In mijn tijden van adresloosheid heeft de partner van mijn dochter geweigerd mijn post bij haar te laten toekomen, vanwege de mogelijke juridische gevolgen, zei hij. Pas op, ik vroeg geen domiciliëring. Alleen een postadres.
Uw schoonzoon had 100 % gelijk , zonder uw verleden te kennen , maar enkel maar een link naar jouw en het adres kan al aanleiding geven tot bepaalde complexe gevolgen voor uw eigen dochter en haar familie , dus als Uzelf enig respect hebt voor hen zou je het zelf niet willen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be