![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=_2T5e7CuqPo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Principieel ben ik niet tegen minaretten op voorwaarde dat deze de omgeving niet visueel gaan domineren, dan worden het algauw symbolen van macht en arrogantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ramonet drukt ons ook met de neus op de werkelijkheid als hij zich afvraagt wat Frankrijk eigenlijk in Mali doet.
spaanse versie Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 februari 2013 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gaf maar een voorbeeld van een wet specifiek gemaakt voor moslims te treffen...niet gericht op 'arrogante' hoge gebouwen van om het even welke religie. Moslimpestwetten bestaan wel degelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een minaret in het Europese straatbeeld is als een Barneveldese kerk in de woestijn naast een pyramide.
![]() |
#188 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wanneer er dan een rimpeltje is in het gladde oppervlak dat tegen de haren van de moslim zou kunnen strijken dan gaat men ons ook nog betichten van haat, islamofobie en nu moslimpestwetten, dat is compleet van de pot gerukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan niet alles hebben gewoon. Het westen stimuleert zelf het moslimextremisme. De verre oorlogen komen onvermijdelijk ooit terug thuis. De immigratie is dan zelfs nog maar een kleine prijs die het westen betaald voor haar systematische onderdrukking van de ontvoogding zowat de halve wereld. Stuur de moslims van mijn part terug als minaretten u zo storen, maar trek tegelijk de westerse legers terug...Ah nee...dat willen we niet. De realiteit wordt gewoon op zijn kop gezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bron linkje?
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Leer eens tellen.
Sprekende als advocaat van de duivel is het wel zo dat de Romeinse kerk onophoudelijk bezig was die van de moslims te bestrijden. Met chantage en dwang werden de westelijke autochtonen gedwongen ter "kruisvaart" te gaan, zelf zo erg dat er ooit een kinderkruistocht is geweest. De Romeinse kerk als meest mensonterende en criminele kerk aller tijden. De Islam omtpopt zich momenteel als een volwaardige tegenhanger, met dezelfde bezittingsdrang als de RK destijds. Niet meer dan zielig.
![]() |
#192 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar de Islamitische Jihad een reactie noemen op kruistochten is compleet onjuist. De kruistochten waren een reactie tegen de Heilige Oorlog en de veroveringen van de Kaliefen. Het Latijnse Christendom was reeds 1/3 van zijn grondgebied kwijtgeraakt aan de Islam (N-Afrika en Spanje) en Byzantium zelfs 2/3 (Midden-Oosten en Anatolië) voor de kruistochten begonnen. De 2e stad van het christendom was ingenomen, de 1e en de 3e stad (Rome en Santiago de Compostella) waren al aangevallen en geplunderd geweest. De kruistochten kwamen op gang toen het Oosterse christendom ten einde raad de rivalen van het westerse christendom om hulp vroegen. Als reactie waren de kruistochten vrij gelimiteerd in doelstelling, nl de herovering van Jerusalem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() Omdat de Fransen, net zoals de Amerikanen, Israëliers & de Britten, kruisvaarders zijn
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() @ Helias
Ik denk niet dat ik dat zo bedoelde. Er zijn iets van 8 kruistochten geweest. De RK was toen al een levende bron van oorlog en navenante misdrijven.
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is een oorlogsverklaring. Maar het komt zo lachwekkend over. Ik heb een beetje vanop een pseudo psychologische stoel gekeken: het is duidelijk dat ze iets willen en het lijkt alsof het daarom draait: 'ik weet eindelijk dat ik iets wil.' Controle? En het maakt in se niet uit waarom? Zoiets? En verder is er geen duidelijke invulling: de hele wereld islam, maar ik vraag me af of de hersenen van de sprekers zaken als 'internationale politiek' en 'globalisatie' wel kunnen vatten, of überhaupt weten wat dat betekent. Zonder wapens zijn ze lachwekkend. Met wapens in hun handen is het helemaal niet meer lachwekkend. Gisteren op BBC-nieuws TV: een jonge vrouw (zwart Afrika oorsprong) van 22, verkoopster in een winkel die zuur in het gezicht kreeg van een persoon gekleed in een burka, kwam even aan het woord. Zij weet niet wie haar belager was en die loopt nog steeds op vrije voeten. Is het zo dat die oorlog ingeleid wordt hier in Europa? Laatst gewijzigd door parsprototem : 4 februari 2013 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een zegen voor de plaatselijke bevolking dat ze dat hebben, want dat is ook hun redding geworden. De man in de straat vraagt zelfs aan de Fransen om permanent te blijven. Als de Belgen in Congo zouden binnenvallen, dan gaat de populatie dat ook vragen. Ze vragen trouwens aan zowat elke Belg die op bezoek komt om te blijven en te investeren. Ze vragen niet om kolonisatie, ze vragen naar een infrastrucuur waar ze op eigen benen stappen verder kunnen zetten. Ik heb het nog steeds over de man in de straat. En in gebieden waar chaos binnenvalt (Mali effe) of chaos heerst (Oost-Congo) vragen ze gewoon om stabiliteit en het kan niemand een kloot schelen wie die veiligheid brengt. En verder denk ik zo maar dat op een dag er een menselijk wezen met een geweer mijn huis binnenvalt terwijl ik mijn waterafvoer in de keuken aan het ontstoppen ben, en die me zegt: 'En nu ga je andere kleren aantrekken en je mag nooit meer in heel je leven een tang in je handen nemen of ik hak ze af! En je mag ook geen boek meer lezen." Jij gaat met je beschuldigingen van neokolonialisme me dan redden als een deus ex machina? Ik dacht het niet. |
|
![]() |
![]() |