Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2013, 00:51   #181
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Het Derde Rijk leeft verder, machtiger dan ooit... in de VS.
Woorden ontbreken. Dus maar een liedje:

http://www.youtube.com/watch?v=_2T5e7CuqPo
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 04:33   #182
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Vermits de meeste oorlogen van het Westen plaatsvinden tegen moslims (en dat voorlopig niet echt lijkt te gaan veranderen) kan men best eens nadenken of het wel zo verstandig is om moslims toe te laten tot het leger.
De kans dat die op een gegeven moment gehoor geven aan de roep van Allah en overlopen naar hun geloofsbroeders lijkt me vrij reëel.
Juist zoals trouwens al die grote meerderheid van gematigde moslims die hier als een paard van Troje zijn binnengesmokkeld binnen de kortdte keren van gematigd naar extremist overhellen als men met de vinger naar hun profeet wijst. De cartoon voorvallen hebben ons dat geleerd. Men zou daaruit een les moeten trekken. Maar nee, dank zijn fictieve familieherenigingen en honderden achterpoortjes komen ze met grote aantallen naar hier en stellen eens ze "papieren" hebben, zelf hun eisen en willen hier rechten opeisen die ze in hun land van herkomst niet en nooit zullen krijgen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 06:41   #183
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Woorden ontbreken. Dus maar een liedje:

http://www.youtube.com/watch?v=_2T5e7CuqPo
Dank U !
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 08:21   #184
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik zie dat 'spook' inderdaad in de houding van sommigen. Ik merk een geleidelijke normenvervaging. Laten we aandachtig blijven.
Opletten met het zien van spoken! Voor je het weet ben er zelf eentje!

Citaat:
Houden zo. Wat vindt u van een verbod op minaretten?
Principieel ben ik niet tegen minaretten op voorwaarde dat deze de omgeving niet visueel gaan domineren, dan worden het algauw symbolen van macht en arrogantie.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 14:01   #185
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ramonet drukt ons ook met de neus op de werkelijkheid als hij zich afvraagt wat Frankrijk eigenlijk in Mali doet.

spaanse versie
Citaat:
En realidad, los verdaderos objetivos de Francia permanecen confusos. En efecto, Par�*s ha explicado que la operación Serval no hace sino responder a una llamada de ayuda por parte de Bamako. Pero, dado que el Gobierno maliense procede de un golpe de Estado, su legitimidad para requerir ayuda es discutible (5).
El otro argumento es que los salafistas de Ançar Dine aplican la sharia en Tombuctú, destruyen monumentos antiguos y “cortan manos”. Y que eso es “intolerable”. Cierto. Pero, cuando los salafistas se comportan de ese modo simplemente obedecen a la doctrina wahab�* que el “gran aliado de Occidente”, Arabia Saud�*, difunde, con la ayuda de Qatar –pa�*s igualmente wahab�*–, en el conjunto del mundo musulmán, y particularmente en el Sahel, a golpe de millones de euros... Sin embargo, Francia tiene las mejores relaciones del mundo con Arabia Saud�* y Qatar, que incluso son sus aliados actualmente en Siria para apoyar a los insurgentes islamistas y salafistas…

Par�*s no dice palabra de otros dos argumentos que probablemente hayan contado a la hora de activar la operación Serval. Uno es económico y estratégico: el control duradero de Azawad por organizaciones salafistas habr�*a entrañado, en mayor o menor plazo, una ofensiva sobre el norte de N�*ger, donde se hallan las principales reservas de uranio explotadas por la empresa gala Areva y de las cuales depende todo el sistema nuclear civil de Francia. Par�*s no puede permitirlo.

El otro es geopol�*tico: cuando, por primera vez en la historia, Alemania domina Europa y la dirige con mano de hierro, Francia, al exhibir su fuerza en Mal�*, quiere mostrar que continúa siendo, por su parte, la primera potencia militar europea. Y que hay que contar con ella.
Vergeet het maar dat de reden waarom de Fransen militairen naar Mali gezonden hebben veel te maken heeft met het redden van de bevolking tegen de invoering van de Sharia.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 februari 2013 om 14:12.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 14:14   #186
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Opletten met het zien van spoken! Voor je het weet ben er zelf eentje!

Principieel ben ik niet tegen minaretten op voorwaarde dat deze de omgeving niet visueel gaan domineren, dan worden het algauw symbolen van macht en arrogantie.
Ik gaf maar een voorbeeld van een wet specifiek gemaakt voor moslims te treffen...niet gericht op 'arrogante' hoge gebouwen van om het even welke religie. Moslimpestwetten bestaan wel degelijk.

Website
Oud 2 februari 2013, 14:26   #187
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Een minaret in het Europese straatbeeld is als een Barneveldese kerk in de woestijn naast een pyramide.
Oud 2 februari 2013, 18:25   #188
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik gaf maar een voorbeeld van een wet specifiek gemaakt voor moslims te treffen...niet gericht op 'arrogante' hoge gebouwen van om het even welke religie. Moslimpestwetten bestaan wel degelijk.
Wanneer we de wederkerigheid en tolerantie van de verschillende levensbeschouwingen in kaart brengen en vergelijken dan kunnen we stellen dat wij de moslims hier quasi met open armen ontvangen.
Wanneer er dan een rimpeltje is in het gladde oppervlak dat tegen de haren van de moslim zou kunnen strijken dan gaat men ons ook nog betichten van haat, islamofobie en nu moslimpestwetten, dat is compleet van de pot gerukt.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 21:54   #189
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Wanneer we de wederkerigheid en tolerantie van de verschillende levensbeschouwingen in kaart brengen en vergelijken dan kunnen we stellen dat wij de moslims hier quasi met open armen ontvangen.
Wanneer er dan een rimpeltje is in het gladde oppervlak dat tegen de haren van de moslim zou kunnen strijken dan gaat men ons ook nog betichten van haat, islamofobie en nu moslimpestwetten, dat is compleet van de pot gerukt.
Wederkerigheid? Waar is de wederkerigheid van de continue aanvallen die het westen doet op moslimlanden? Onder Obama alleen al werden er militaire acties in niet minder dan 8 moslimlanden uitgevoerd, meestal met burgerdoden. Hoeveel westerse landen werden er aangevallen door moslims in die tijd?

Je kan niet alles hebben gewoon. Het westen stimuleert zelf het moslimextremisme. De verre oorlogen komen onvermijdelijk ooit terug thuis. De immigratie is dan zelfs nog maar een kleine prijs die het westen betaald voor haar systematische onderdrukking van de ontvoogding zowat de halve wereld. Stuur de moslims van mijn part terug als minaretten u zo storen, maar trek tegelijk de westerse legers terug...Ah nee...dat willen we niet. De realiteit wordt gewoon op zijn kop gezet.

Website
Oud 3 februari 2013, 01:21   #190
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder Obama alleen al werden er militaire acties in niet minder dan 8 moslimlanden uitgevoerd,
bron linkje?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 01:33   #191
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
bron linkje?
Leer eens tellen.

Sprekende als advocaat van de duivel is het wel zo dat de Romeinse kerk onophoudelijk bezig was die van de moslims te bestrijden.
Met chantage en dwang werden de westelijke autochtonen gedwongen ter "kruisvaart" te gaan, zelf zo erg dat er ooit een kinderkruistocht is geweest.

De Romeinse kerk als meest mensonterende en criminele kerk aller tijden.

De Islam omtpopt zich momenteel als een volwaardige tegenhanger, met dezelfde bezittingsdrang als de RK destijds.

Niet meer dan zielig.
Oud 3 februari 2013, 01:47   #192
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Leer eens tellen.

Sprekende als advocaat van de duivel is het wel zo dat de Romeinse kerk onophoudelijk bezig was die van de moslims te bestrijden.
Met chantage en dwang werden de westelijke autochtonen gedwongen ter "kruisvaart" te gaan, zelf zo erg dat er ooit een kinderkruistocht is geweest.

De Romeinse kerk als meest mensonterende en criminele kerk aller tijden.

De Islam omtpopt zich momenteel als een volwaardige tegenhanger, met dezelfde bezittingsdrang als de RK destijds.

Niet meer dan zielig.
Ik denk niet dat dit de vraag was.

Maar de Islamitische Jihad een reactie noemen op kruistochten is compleet onjuist. De kruistochten waren een reactie tegen de Heilige Oorlog en de veroveringen van de Kaliefen. Het Latijnse Christendom was reeds 1/3 van zijn grondgebied kwijtgeraakt aan de Islam (N-Afrika en Spanje) en Byzantium zelfs 2/3 (Midden-Oosten en Anatolië) voor de kruistochten begonnen. De 2e stad van het christendom was ingenomen, de 1e en de 3e stad (Rome en Santiago de Compostella) waren al aangevallen en geplunderd geweest.

De kruistochten kwamen op gang toen het Oosterse christendom ten einde raad de rivalen van het westerse christendom om hulp vroegen. Als reactie waren de kruistochten vrij gelimiteerd in doelstelling, nl de herovering van Jerusalem.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 09:22   #193
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Omdat de Fransen, net zoals de Amerikanen, Israëliers & de Britten, kruisvaarders zijn
Oud 3 februari 2013, 19:38   #194
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 01:56   #195
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer eens tellen.
dus nogmaals bron linkje ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 02:46   #196
D'ARTOIS

Standaard

@ Helias

Ik denk niet dat ik dat zo bedoelde.

Er zijn iets van 8 kruistochten geweest.

De RK was toen al een levende bron van oorlog en navenante misdrijven.
Oud 4 februari 2013, 07:30   #197
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De RK was toen al een levende bron van oorlog en navenante misdrijven.
Dat is ELKE godsdienst : bron van polarisatie
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 13:56   #198
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Jihadis duiken sinds roverhoofdman en bendeleider 'profeet' mohammed de kop op stak overal op. Ook in Londen. Luister wat ze te zeggen hebben. Wat zij onder 'vrede' verstaan.

http://www.youtube.com/watch?v=dwnSRx-l8wE
Ik heb het filmpje helemaal gezien.

Dit is een oorlogsverklaring.

Maar het komt zo lachwekkend over.

Ik heb een beetje vanop een pseudo psychologische stoel gekeken: het is duidelijk dat ze iets willen en het lijkt alsof het daarom draait: 'ik weet eindelijk dat ik iets wil.' Controle? En het maakt in se niet uit waarom? Zoiets?

En verder is er geen duidelijke invulling: de hele wereld islam, maar ik vraag me af of de hersenen van de sprekers zaken als 'internationale politiek' en 'globalisatie' wel kunnen vatten, of überhaupt weten wat dat betekent.

Zonder wapens zijn ze lachwekkend. Met wapens in hun handen is het helemaal niet meer lachwekkend.

Gisteren op BBC-nieuws TV: een jonge vrouw (zwart Afrika oorsprong) van 22, verkoopster in een winkel die zuur in het gezicht kreeg van een persoon gekleed in een burka, kwam even aan het woord.
Zij weet niet wie haar belager was en die loopt nog steeds op vrije voeten.

Is het zo dat die oorlog ingeleid wordt hier in Europa?

Laatst gewijzigd door parsprototem : 4 februari 2013 om 14:01.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 14:07   #199
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
On ne se moque pas des blacks:

Al Jazeera
'Bavures' zullen er altijd zijn, en zeker met Afrikaanse soldaten. Hopelijk wordt dat duchtig onderzocht en teruggeschroefd naar nul.
Oud 4 februari 2013, 14:40   #200
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat het duidelijk zijn dat Frankrijk door haar eenzijdig militair ingrijpen in Mali ook een VN resolutie negeert. Niemand in het westen valt hierover blijkbaar.

Ondertussen laat Hollande weten als een onverbloemde koloniaal dat de Fransen in Mali zullen blijven zolang de Fransen dat zelf nodig achten. Onder het mom van een strijd tegen het 'terrorisme' gaan de Europeanen op veroveringstocht in Afrika.

Sommigen zeggen het hardop:
Ik sta achter de inval in Mali. Het kan me bitter weinig schelen dat Frankrijk haar bedrijven daar beschermt en dat wat er onder de grond zit.

Het is een zegen voor de plaatselijke bevolking dat ze dat hebben, want dat is ook hun redding geworden.

De man in de straat vraagt zelfs aan de Fransen om permanent te blijven.

Als de Belgen in Congo zouden binnenvallen, dan gaat de populatie dat ook vragen. Ze vragen trouwens aan zowat elke Belg die op bezoek komt om te blijven en te investeren. Ze vragen niet om kolonisatie, ze vragen naar een infrastrucuur waar ze op eigen benen stappen verder kunnen zetten. Ik heb het nog steeds over de man in de straat.

En in gebieden waar chaos binnenvalt (Mali effe) of chaos heerst (Oost-Congo) vragen ze gewoon om stabiliteit en het kan niemand een kloot schelen wie die veiligheid brengt.

En verder denk ik zo maar dat op een dag er een menselijk wezen met een geweer mijn huis binnenvalt terwijl ik mijn waterafvoer in de keuken aan het ontstoppen ben, en die me zegt: 'En nu ga je andere kleren aantrekken en je mag nooit meer in heel je leven een tang in je handen nemen of ik hak ze af! En je mag ook geen boek meer lezen."

Jij gaat met je beschuldigingen van neokolonialisme me dan redden als een deus ex machina?
Ik dacht het niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be