Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2015, 19:50   #181
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
2 jaar te laat om te antwoorden, maar kom.....je had dus niet door dat ik geen geloof hecht aan dat genocideverhaal ? Ik wacht nog altijd op iemand die de gedetailleerde berekeningen mét bewijs, of een link daar naar, kan geven...... Het is immers niet omdat de Engelsen die zo pissed waren (en zijn) dat ze Congo niet hadden ingepikt, dat beweren dat het ook zo is...... Ik mis hun 'bewijzen'.... (waarmee ik niet wil zeggen dat Léo geen krapuul was, maar 'genocide' ????)
Negationisme is strafbaar, niet alleen voor de Holocaust. De Turken zeggen ook dat ze geen enkele Armeniër een haar gekrenkt hebben.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2015, 19:59   #182
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Negationisme is strafbaar, niet alleen voor de Holocaust. De Turken zeggen ook dat ze geen enkele Armeniër een haar gekrenkt hebben.
Gelukkig voor jou is onzin verkopen niet strafbaar...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2015, 20:00   #183
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het ontkennen van dat miljoenenverhaal negationisme is, dan zal het niet moeilijk zijn om de bewijzen voor die genocide te vinden
Ik zou zeggen : vuur maar af......
Ik ben speciaal benieuwd naar de registers van de burgerlijke stand en de demografische statistieken.

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 23 maart 2015 om 20:08.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2015, 20:43   #184
Spitting Image
Banneling

Standaard

http://forum.politics.be/showthread....77#post7579377
Oud 23 maart 2015, 20:53   #185
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Amai, wat een bewijsvoering......
Vergelijk dat eens met dit :
http://www.wereldoorlog1418.nl/statistieken/#01
Conclusie : Léo II heeft bijna dubbel zoveel dodelijke slachtoffers gemaakt als in de totale eerste wereldoorlog....
Oud 23 maart 2015, 20:58   #186
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Amai, wat een bewijsvoering......
Vergelijk dat eens met dit :
http://www.wereldoorlog1418.nl/statistieken/#01
Conclusie : Léo II heeft bijna dubbel zoveel dodelijke slachtoffers gemaakt als in de totale eerste wereldoorlog....
Het was een heilige. Goed nu?
Oud 23 maart 2015, 21:09   #187
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Het was een heilige. Goed nu?
Dat moet toch zeer doen, zo zonder argumenten komen te zitten, denk ik soms. Maar dit terzijde.
Was dat echt je enige bewijs ? Zo'n onnozel grafiekje van een nog onnozelder herkomst ?
Hopelijk zijn er anderen die iets ernstiger bronnen/bewijzen hebben, maar het begint toch lang te duren.....
Zelfs de Wiki checkt de aangehaalde bronnen niet, heb ik vandaag ontdekt. Daar staat bijv. te lezen dat het rapport van de onderzoekscommissie uit die periode alle aanklachten tegen Léo als bewezen achtte...... Nu heb ik toch wel dat rapport gelezen, zeker..... Daar kunnen de politiekers van nu qua rond de pot draaien nog veel van leren..... Maar 'bewezen' ?????? Verre van daar.....
Alzo, zodus, zodoende : wie bezorgt mij de gedetailleerde berekeningen mét bewijs van die miljoenengenocide ?
(ach ja, natuurlijke doodsoorzaken mogen niet meegerekend worden, hé......wat dus de hoofdreden voor die hoge cijfers is..... )

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 23 maart 2015 om 21:10.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2015, 21:22   #188
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat moet toch zeer doen, zo zonder argumenten komen te zitten, denk ik soms. Maar dit terzijde.
Was dat echt je enige bewijs ? Zo'n onnozel grafiekje van een nog onnozelder herkomst ?
Hopelijk zijn er anderen die iets ernstiger bronnen/bewijzen hebben, maar het begint toch lang te duren.....
Zelfs de Wiki checkt de aangehaalde bronnen niet, heb ik vandaag ontdekt. Daar staat bijv. te lezen dat het rapport van de onderzoekscommissie uit die periode alle aanklachten tegen Léo als bewezen achtte...... Nu heb ik toch wel dat rapport gelezen, zeker..... Daar kunnen de politiekers van nu qua rond de pot draaien nog veel van leren..... Maar 'bewezen' ?????? Verre van daar.....
Alzo, zodus, zodoende : wie bezorgt mij de gedetailleerde berekeningen mét bewijs van die miljoenengenocide ?
(ach ja, natuurlijke doodsoorzaken mogen niet meegerekend worden, hé......wat dus de hoofdreden voor die hoge cijfers is..... )
Is it you, Laurent?
Oud 23 maart 2015, 21:51   #189
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 jaar te laat om te antwoorden, maar kom.....je had dus niet door dat ik geen geloof hecht aan dat genocideverhaal ?
Ah, ok.
Het is belangrijk dat we de bevolking, en dan vooral jongeren, bewust maken van dat feit: dat die zogenaamde 'genocide' nooit bewezen is en eigenlijk vooral een haatcampagne van de Britten was tegen België.
Want het volk wordt volop belogen en beladen met schuldcomplexen over hun verleden.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2015, 22:11   #190
Spitting Image
Banneling

Standaard

Met medewerking van de 'betrouwbare' Marc Reynebeau.
http://topdocumentaryfilms.com/congo...r-black-death/

Wie de sequentie 1.39.30 tot 1.41.30 bekijkt krijgt de verklaring waarom er zo moeilijk bewijzen te vinden zijn en waarom de royalisten zich achter dat gebrek aan bewijs verstoppen.
Net zoals de bewijzen van de Franstalige collaboratie in vlammen zijn opgegaan, zorgde Leopold ervoor dat de bewijzen van zijn wreedheid in vlammen opgingen.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 23 maart 2015 om 22:34.
Oud 24 maart 2015, 01:19   #191
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met medewerking van de 'betrouwbare' Marc Reynebeau.
http://topdocumentaryfilms.com/congo...r-black-death/

Wie de sequentie 1.39.30 tot 1.41.30 bekijkt krijgt de verklaring waarom er zo moeilijk bewijzen te vinden zijn en waarom de royalisten zich achter dat gebrek aan bewijs verstoppen.
Net zoals de bewijzen van de Franstalige collaboratie in vlammen zijn opgegaan, zorgde Leopold ervoor dat de bewijzen van zijn wreedheid in vlammen opgingen.
Hij was een misdadiger tegen de mensheid .... punt !!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 08:52   #192
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat de duiven maar blijven schijten op dat standbeeld zijne kop ik lig er niet wakker van,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 09:08   #193
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat de duiven maar blijven schijten op dat standbeeld zijne kop ik lig er niet wakker van,
een genocide minimaliseren ... het staat u niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 09:27   #194
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
"Some rights (as in right or wrong) are not worth fighting for."

Het verbaast me niet dat de badass gangsta rapper zijn onnozele threads naar boven bumpt.
Oud 24 maart 2015, 09:30   #195
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
"Some rights (as in right or wrong) are not worth fighting for."

Het verbaast me niet dat de badass gangsta rapper zijn onnozele threads naar boven bumpt.
leer toch eens door zijn typetje doorkijken en -lezen ... hij slaat heel geregeld nagels met koppen. hij houdt de Vlaem heel dikwijls een pijnlijk accurate spiegel voor. ik vermoed dat hij even blank vlaam is als u en ik trouwens. met opvallend veel data- en geschiedeniskennis over de vlaamse beweging trouwens ...

m, blank, 50-60 jaar schat ik. mogelijks professionele achtergrond in NL muziek.

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 maart 2015 om 09:31.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 09:35   #196
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben wel een onnozelaar ... hé.. dus?
Oud 24 maart 2015, 10:08   #197
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
leer toch eens door zijn typetje doorkijken en -lezen ... hij slaat heel geregeld nagels met koppen. hij houdt de Vlaem heel dikwijls een pijnlijk accurate spiegel voor. ik vermoed dat hij even blank vlaam is als u en ik trouwens. met opvallend veel data- en geschiedeniskennis over de vlaamse beweging trouwens ...

m, blank, 50-60 jaar schat ik. mogelijks professionele achtergrond in NL muziek.
Een politicus heeft slechts het "politieke gelijk" aan zijn zijde als het "gelijk" breed gedragen wordt over de partijgrenzen heen, maw als het de mensen bezighoudt.
Soms is het ook beter het gelijk achter te houden om het op een beter moment te gebruiken, of als verdedigingsmiddel.

Neem nu het verhaal van Onkeldinges haar grootvader. Ik ken het verhaal niet en weet niet of er grond van waarheid in zit.
N-VA zou een hele bazooka kunnen afschieten, maar de kans is groot dat het dan in haar eigen gezicht ontploft.
Ze kunnen het ook achter de hand houden en telkens Onkeldinges weer laarzen hoort marcheren in haar kop, kan er een steekje onder water mee gegeven worden. En met een suggestief leugentje aan gekoppeld wordt het een steek.
Oud 24 maart 2015, 10:56   #198
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
leer toch eens door zijn typetje doorkijken en -lezen ... hij slaat heel geregeld nagels met koppen.
Het is niet omdat jij je zo makkelijk in de luren laat leggen door Britse propaganda of de gladde praatjes van een forumsociopaat dat je dat van iedereen moet verwachten, Anna.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 11:17   #199
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Het is niet omdat jij je zo makkelijk in de luren laat leggen door Britse propaganda of de gladde praatjes van een forumsociopaat dat je dat van iedereen moet verwachten, Anna.
Wie is die forumSOCIOPAAT ? graag meer duidelijkheid a.u.b. ? echt een lelijk woord en wat kort door de bocht gegooid om voor verweten te worden denk ik voor iemand die zelf nog psychologie studeert ... kan het geen uitdager zijn of een flauwe plezante grappenmaker in de plaats ? psychologisch bekeken van uit meerder kanten ....niet zo rap oordelen ...
Oud 24 maart 2015, 13:03   #200
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo. Maar mij gaat het er om dat diegenen die zo fulmineren (de Engelsen voorop) én de feiten een nogal serieuze verdraaiing geven, én zelf niet al te recht in hun schoenen staan.
De video waarnaar Spitting Image verwijst, kan ik hier niet openen, da's dus voor vanavond.
Maar.....
1/die 'miljoenen' waar altijd naar verwezen wordt zijn de uit winstbejag al of niet vermoorde inlanders, de inlanders die door 'geïmporteerde' ziektes zijn overleden én de natuurlijke overlijdens.
2/ er kunnen eenvoudigweg geen cijfers gegeven worden over de aantallen van de categoriën uit 1/ omdat er toen nog geen burgerlijke-stand-gegevens bijgehouden werden, er ook geen demografische statistieken waren én er nogal veel 'onontdekte' gebieden waren waarover dus ook geen gegevens voorhanden waren.... De Engelsen deden schattingen en 'geloofden' om het even welke bewering van hun missionarissen en ontdekkingsreizigers....
3/ de Engelsen waren pissed omdat niet zij, maar Léo de gebieden met rubber in handen had gekregen. Dus waren alle middelen goed om stokken in de wielen te steken.
4/ een beproefde methode om eigen fouten onder de mat te vegen is de fouten van anderen overdrijven.....
5/ misschien toch nog eens de definitie van 'genocide' bekijken ? 'Stelselmatig een ras of volk uitmoorden'.... Wat krijg je als je stelselmatig je arbeiders uitmoordt ? Geen volk meer om te werken, hé. Léo was nu ook niet zo dom om dat te weten......
Nogmaals, Léo was een tirannieke, hardvochtige, smeerlap eerste klas....maar een miljoenengenocide ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be