Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Gay parades... een goede image-building voor Holebi's?
Neen. Het schept een verkeerd beeld van Homoseksualiteit, en is dus ronduit slecht. 34 58,62%
Ja. De progressieve aard ervan zorgt voor méér aanvaarding van Homoseksualiteit. 15 25,86%
Geen mening... en steek deze poll waar de zon niet schij_t 9 15,52%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2004, 10:44   #181
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 19.19
En dan gedenken dat zulke perverse homo's (zoals de foto duidelijk laat merken)kinderen willen opvoeden ... zucht
Wie zegt dat die twee op de foto kinderen willen opvoeden? Hebben ze dat ergens gezegd?
Mogen hetero's die graag wat latex of leer dragen tijdens het seksuele spel, kinderen opvoeden? Mogen hetero's die zich op één of ander evenment even belachelijk gaan kleden, kinderen opvoeden? Mogen hetero's die op één of andere manier in het oog springen, kinderen opvoeden? Mogen kinderen enkel opgevoed worden door mensen die grijze lange kleren aanhebben en nog nooit wat gevoeld hebben voor iemand van hetzelfde geslacht? Er zullen niet veel kinderen meer opgevoed worden dan...

Jonge holebi's van 18 jaar die eens op een gay parade schaars gekleed liepen, mogen zij later geen kinderen meer opvoeden? Wat als ze 10 jaar later bij een partner terechtkomen die zelf kinderen heeft? MAg die andere partner z'n bloedeigen kinderen dan nooit meer zien? Krijgt die nieuwe partner dan niet dezelfde rechten als andere stiefouders?

Ik moet iets bekennen: ik heb vroeger, toen ik 19 was of zo, eens in bikini (het was een heel kleine bikini, best sexy al zeg ik het zelf) rondgelopen op een evement... Een latex bikini zelfs, met wat handboeitjes en kettinkjes erbij. Ik heb me mega-geamuseerd op die ene dag. Betekent dit dat ik later geen kinderen meer mag opvoeden???
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 10:46   #182
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan gedenken dat zulke perverse homo's (zoals de foto duidelijk laat merken)kinderen willen opvoeden ... zucht
Misschien nog even benadrukken dat heel wat holebi's al kinderen opvoeden. Wat ga je daarmee doen? De ouders verbieden hun kinderen te zien? Als ze maar één ouder meer hebben, hen in een instelling droppen?
Oud 10 augustus 2004, 10:47   #183
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Met 3 zelfs
Met 4. Ik weet niet waar ze het halen, maar volgens sommigen ben ik hetero. *PEUT* try again.
Oud 10 augustus 2004, 10:51   #184
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Met 4. Ik weet niet waar ze het halen, maar volgens sommigen ben ik hetero. *PEUT* try again.
blame me

Ik had dat gezegd ~ omdat je ging trouwen heb ik zelf die foute conclusie getrokken

[size=1]euh.... ik ben nu TEGEN dat homohuwelijk ~ dat is veel te verwarrend hoor ![/size]

Oud 10 augustus 2004, 11:14   #185
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
blame me

Ik had dat gezegd ~ omdat je ging trouwen heb ik zelf die foute conclusie getrokken

[size=1]euh.... ik ben nu TEGEN dat homohuwelijk ~ dat is veel te verwarrend hoor ![/size]

Hihi. Wel ja, ik ben holebi én getrouwd. De volgende stap die ik en mijn levenspartner willen zetten is kindjes adopteren.
Oud 10 augustus 2004, 12:06   #186
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hihi. Wel ja, ik ben holebi én getrouwd. De volgende stap die ik en mijn levenspartner willen zetten is kindjes adopteren.
Levenspartner? Dus uw echtgenoot of echtgenote?

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 10 augustus 2004 om 12:16.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 12:40   #187
19.19
Vreemdeling

Standaard

Die onschuldige kindjes adopteren kun je dan alvast beslist op je buik schrijven. Dergelijke wantoestanden zijn moreel niet verantwoord. Het wordt tijd dat net als in Frankrijk met het eerste homohuwelijk, hier alle homohuwelijken opnieuw onwettig worden verklaard. Zulk een wet moet absoluut komen opdat onze maatschappij niet amoreel dreigt te worden.
19.19 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 12:53   #188
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die onschuldige kindjes adopteren kun je dan alvast beslist op je buik schrijven. Dergelijke wantoestanden zijn moreel niet verantwoord. Het wordt tijd dat net als in Frankrijk met het eerste homohuwelijk, hier alle homohuwelijken opnieuw onwettig worden verklaard. Zulk een wet moet absoluut komen opdat onze maatschappij niet amoreel dreigt te worden.
Definieer amoreel eens.
Uit ondervinding is al gebleken dat kinderen geen last hebben van het feit dat ze door homoseksuele ouders zijn opgevoed. Er zijn nl. al wel homo's die kinderen hebben (uit een vorig huwelijk, of door adoptie, maar dan zijn ze nu niet getrouwd...)
Oud 10 augustus 2004, 12:53   #189
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Jammer voor jou dat jouw idee van moraliteit sinds de middeleeuwen niet meer in zwang is
Oud 10 augustus 2004, 12:59   #190
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat u een vrouw bent, dus zou het niet beter zijn om met een donor te werken ipv te adopteren? Een echte moeder-kind band lijkt me te preferen boven een geadopteerd kind.

(just my 2 cents)

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 10 augustus 2004 om 13:00.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 13:08   #191
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Ik neem aan dat u een vrouw bent, dus zou het niet beter zijn om met een donor te werken ipv te adopteren? Een echte moeder-kind band lijkt me te preferen boven een geadopteerd kind.

(just my 2 cents)
d�*t is weer een hele andere kwestie, vind ik.

De beslissing om adoptie te kiezen boven IVF, ligt voor 100% bij de (aanstaande) ouders, of ze nu hetero of holebi zijn.
Oud 10 augustus 2004, 13:34   #192
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy

De beslissing om adoptie te kiezen boven IVF, ligt voor 100% bij de (aanstaande) ouders, of ze nu hetero of holebi zijn.
Inderdaad, ben ik het 100% naar eens, maar ik ben benieuwd naar de motieven voor deze beslissing.

Frank Dane
Oud 10 augustus 2004, 13:41   #193
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ben ik het 100% naar eens, maar ik ben benieuwd naar de motieven voor deze beslissing.
die waarschijnlijk in de persoonlijke levenssfeer te zoeken zijn dus misschien niet geschikt om hier op 't forum uiteen te zetten?

just my 2 cents
Oud 10 augustus 2004, 13:50   #194
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
die waarschijnlijk in de persoonlijke levenssfeer te zoeken zijn dus misschien niet geschikt om hier op 't forum uiteen te zetten?

just my 2 cents
mm inderdaad

daar dit een onderwerp is dat me interessert ben ik misschien iets tever gegaan

mes excuses ...

Frank Dane
Oud 10 augustus 2004, 14:44   #195
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Gay parades.... een positieve noot in de strijd voor gelijke rechten?

Als ik me niet vergis gaat deze topic over: "Gay parades.... een positieve noot in de strijd voor gelijke rechten?".
Of vergis ik me?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven

Iedereen heeft wel zijn eigen mening over homoseksualiteit. De essentie van deze thread gaat niet over wat u denkt over holebi's, maar wel wat u vindt van "Gay Parades"... De fameuze stoet waarin homoseksuele mannen & Lesbische vrouwen, schaars gekleed, dansend en feesten, nabootsend de holebi-liefde te bedrijven, doorheen de straten trekken.

Ik ga hier dus niet mee akkoord.

Enerzijds zie ik niet in hoe "halfnaakt in kuddes dansen", een boodschap overbrengt waarin discriminatie en gebrek aan gelijk rechten wordt betoogd...

Anderzijds vind ik de gay parades net ZEER NEGATIEVE AANDACHT vermits het merendeel van de holebi's "normale" mensen zijn, en helemaal niet decadent door het leven gaan zoals die stoets uitbeelden.

Hoe vaak zie je zulk persoon zijn inkopen doen in de lokale supermarkt?

Holebi's zijn verbaasd dat veel mensen denken dat homo's met iedere man naar bed gaan die ze tegenkomen.... Kan je hiervan verbaasd zijn als je beelden ziet van de Gay Parade? Ze meten zichzelf dit imago aan.

Vandaar dus deze poll:

Gay parades.... een positieve noot in de strijd voor gelijke rechten?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 14:45   #196
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we een redenering nemen (ik zeg niet dat homosexualiteit een handicap is!!, maar ik gebruik dit even als denkertje).

Als een gehandicapte uitgelachen wordt op straat, verbieden we die gehandicapte dan van op straat te komen, of leren we de mensen dat er niets mis is, of niets belachelijk aan mensen met een handicap?

think about it
Als Joden uitgelachen geworden op straat in Antwerpen tijdens AEL-rellen, dan krijgen ze bij de volgende AEL-rellen huisarrest door de SP-A burgemeester.

think about it
Oud 10 augustus 2004, 14:50   #197
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy

voor homo's (mannen) is die keuze nochtans simpel. tenzij je beroep gaat doen op draagmoeders...

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 14:53   #198
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Als ik me niet vergis gaat deze topic over: "Gay parades.... een positieve noot in de strijd voor gelijke rechten?".
Of vergis ik me?
Inderdaad en de tekst die in de initiële post is opgesteld getuigt van subjectiviteit en is bedoeld om de poll tot een negatieve reactie te manipuleren.
Citaat:
dixit: De fameuze stoet waarin homoseksuele mannen & Lesbische vrouwen, schaars gekleed, dansend en feesten, nabootsend de holebi-liefde te bedrijven, doorheen de straten trekken. Ik ga hier dus niet mee akkoord. Enerzijds zie ik niet in hoe "halfnaakt in kuddes dansen", een boodschap overbrengt waarin discriminatie en gebrek aan gelijk rechten wordt betoogd
Vandaar dat wij hebben aangetoond dat een kleine minderheid schaars gekleed loopt (afhankelijk van de zomerse temperaturen kunnen dat er meer zijn natuurlijk maar wie liep er de afgelopen dagen niet te puffen en trok liefst zo weinig mogelijk kleren aan) en 99% van de aanwezigen doodnormale mensen zijn die om gelijke rechten vragen.

Dat is alles.
als je de foto's ziet die ik heb getoond dat besef je dat zelf ook en trouwens, de foto's die Raven heeft gebruikt zijn dan nog van de gayparade van San Francisco.
Zoals ik al eerder zei: dat is zoals een verslag doen van de karnaval in Aalst met beelden van Rio de Janeiro.
Oud 10 augustus 2004, 15:02   #199
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je wat het strafste is van alles, als we al jullie posts lezen dan zeggen jullie allemaal dat holebi's gewone mensen zijn die net zijn zoals iedereen en dat die enkelen het imago van de ganse holebi-gemeenschap besmeuren.

En dat terwijl jullie ZELF nochthans zeggen dat holebi's eigenlijk gewone mensen zijn. Dus ondanks die foto's en beelden op 't nieuws.

Zien jullie daar zelf de contradictie niet van in?

Laat die paar excessen dan toch zijn voor wat ze zijn, laat die 1 keer per jaar zich eens lekker uitleven. De modale holebi blijft toch gewoon wat die is, een modaal, gewoon mens.
Dit is dan ook nooit een betoog geweest tegen het modaal of niet modaal zijn van holebi's. Maar wel over het feit dat deze parades de bedoeling hebben homoseksualiteit aanvaardbaar te maken, en vooral discriminatie tegen te gaan.

Mensen als Raf & Eternity lieten in een andere thread weten dat ze (terecht) het irriterend vonden dat zelfs lelijke papzakken denken dat homo's met hen naar bed willen, dit door gortige moppen als "als hier een homo binnen komt, steek in een bord in mijn broek" endergerlijke.

Deze parades dienen om gelijke rechten te vragen, respect en aanvaarding... maar doen dit door in een kudde naakt te dansen en allerlei gore taferelen uit te beelden.

Dit, mijn beste, is een contradictie.

En neen, ik geloof niet dat het gaat om een verwaarloosbare minderheid, vermits de organisator van de parade in Amsterdam het had over maar liefst 20% van zulke "gangers".

En neen, ik geloof niet dat de mensen die op zo'n parades zulke extremiteiten uitbeelden, dit es 1 keer per jaar doen. Zo kan men ook zeggen dat de jongeren die naar "I love Techno" gaan, ook maar es 1 keer per jaar een joint opsteken.
Oud 10 augustus 2004, 15:04   #200
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Zo kan men ook zeggen dat de jongeren die naar "I love Techno" gaan, ook maar es 1 keer per jaar een joint opsteken.
In wa hol woont gij maat?? Ik ga naar I love Techno. Toegegeven, wel al een tijdje geleden sinds de laatste keer. Fijn feest ook. En ik rook NUL joints per jaar. En gij nu.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be