Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2004, 08:39   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
En nu moet u mij eens één bron geven van dit forum waar ik beweerd dat de officiëren effectief Nederlands spraken

Als u altijd klaagt dat onze replies altijd interpretaties zijn van uw postings dan moet u ook de andere hun postings goed lezen en zelf niet interpreteren
Natuuuuurlijk niet, die officieren spraken natuurlijk geen Frans maar Swahili met de Vlaamse soldaten. Ach, hoe kon ik toch zo onoplettend zijn!

Alle gekheid op een stokje. Wat u beweerde, beste vriend, is dat de officieren niet Nederlandsonkundig waren maar toch Frans spraken. Welnu, d�*t moet u eens aantonen met een referentie. Maar u zult lang moeten zoeken, daar het grootste deel van de officieren gewoon geen Nederlands (Vlaams) konden spreken. Daarom was er meestal een onderofficier die nadien een korte vertaling gaf ofwel gewoon zei: "Et pour les Flamands la même chose..."

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 13 augustus 2004 om 08:48.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 10:19   #182
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Natuuuuurlijk niet, die officieren spraken natuurlijk geen Frans maar Swahili met de Vlaamse soldaten. Ach, hoe kon ik toch zo onoplettend zijn!

Alle gekheid op een stokje. Wat u beweerde, beste vriend, is dat de officieren niet Nederlandsonkundig waren maar toch Frans spraken. Welnu, d�*t moet u eens aantonen met een referentie. Maar u zult lang moeten zoeken, daar het grootste deel van de officieren gewoon geen Nederlands (Vlaams) konden spreken. Daarom was er meestal een onderofficier die nadien een korte vertaling gaf ofwel gewoon zei: "Et pour les Flamands la même chose..."
Inderdaad en wanneer er zo'n officieren bij waren zoals BCD omschrijft, dan waren dat BUB-ers avant-la-lettre.
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 10:38   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Inderdaad en wanneer er zo'n officieren bij waren zoals BCD omschrijft, dan waren dat BUB-ers avant-la-lettre.
Ongetwijfeld waren er officieren bij uit de adel bijvoorbeeld die een woordje "flamand" konden, daar ze tenslotte thuis de boeren en de bedienden moesten kunnen commanderen. Maar in veel gevallen was dat heel elementair Nederlands in de zin van "'t Is dat kij moet luisterèn naar mij. Boer, waar is keld? Kij moet pakt betalèn."
Oud 13 augustus 2004, 11:36   #184
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
thePiano,

Jij vindt het dus normaal dat Vlaanderen een Waalse overheidseconomie in stand houdt, terwijl de Waalse politici het vertikken hun verantwoordelijkheid op te nemen om hun regio er economisch weer bovenop te verkrijgen.

Erger nog, de Waalse politici boycotten met hun “Non” het Vlaamse beleid om de economie in Vlaanderen gezond te houden.
U kent blijkbaar Piano nog niet.

Een gek die al jaren leeft van/voor het internet en zijn louche vzw'ke.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 13:54   #185
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
[size=3]'Godsvrede’ als verdraagzaamheid, pluralisme en respect voor diversiteit[/size]

Sinds haar ontstaan is de frontbeweging een sociale beweging geweest. Het onrecht aan het front was het gevolg van sociale en culturele achterstelling.
Daarom komen we op voor de rechten van eenieder in onze samenleving die het slachtoffer is of dreigt te worden van armoede, uitbuiting of onverdraagzaamheid.
Pluralisme en respect voor diversiteit zijn belangrijke ingrediënten van een harmonieuze Vlaamse gemeenschap.
Respect opeisen voor de eigen identiteit moet steeds gepaard gaan met respect voor de identiteit van de andere(n).
Sluit dat ook in dat we moeten respect opbrengen voor de identiteit van de Franstaligen in de faciliteitengemeenten die niet aanvaarden dat ze in Vlaanderen wonen en er aldus voor zorgen dat Vlamigen in die gemeenten niet meer thuis zijn?
En wat als die Franstaligen Marokkanen zijn?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 15:59   #186
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Sluit dat ook in dat we moeten respect opbrengen voor de identiteit van de Franstaligen in de faciliteitengemeenten die niet aanvaarden dat ze in Vlaanderen wonen en er aldus voor zorgen dat Vlamigen in die gemeenten niet meer thuis zijn?
En wat als die Franstaligen Marokkanen zijn?
Respect voor de identiteit van die Franstaligen van welke etnische afkomst ook, maar dit wil niet zeggen dat wij moeten respect hebben voor hun houding waardoor Vlamingen zich niet meer thuisvoelen in eigen gemeente.
Dit moeten wij niet aanvaarden!
Johanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 16:57   #187
Clio
Partijlid

Standaard

Wederzijds respect, daar gaat het om. Respect dat van twee kanten komt. Van hen en van ons. Zich integreren in de Vlaamse samenleving is een vorm van respect van hen voor ons. Zich onthouden van racisme of discriminatie op basis van etnische achtergrond of moedertaal is een vorm van respect van ons voor hen.

Laatst gewijzigd door Clio : 13 augustus 2004 om 16:59.
Clio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 17:34   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clio
Wederzijds respect, daar gaat het om. Respect dat van twee kanten komt. Van hen en van ons. Zich integreren in de Vlaamse samenleving is een vorm van respect van hen voor ons. Zich onthouden van racisme of discriminatie op basis van etnische achtergrond of moedertaal is een vorm van respect van ons voor hen.
Och, dat is pas wollig taalgebruik. Hoe moet dat dan in de praktijk gaan? Of u het nu leuk vindt of niet, we staan tegenover een aantal problemen:

(a) Franstaligen in de Vlaamse Rand die zich niet willen integreren en erop uit zijn allerlei taalfaciliteiten te eisen;
(b) moslims in onze grote steden (met name Brussel, Antwerpen en Mechelen) die onze wetten naast zich neerleggen en ons met een beschuldigende vinger aanwijzen als oorzaak van alle problemen.

Hoe pakt u de problemen aan? Door een wollige preek te geven? Of door nu eens daadwerkelijke maatregelen uit te werken?
Oud 13 augustus 2004, 17:35   #189
luc broes

Standaard

Akoord
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 18:04   #190
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
U kent blijkbaar Piano nog niet.

Een gek die al jaren leeft van/voor het internet en zijn louche vzw'ke.
Mijn vzw'ke staat online: http://www.amarcord.be

Hoor eens *Knip*, jij die beweert mij te kennen, leg mij eens uit hoe ik daar van kan leven want dat interesseert mij ook wel. Tot nog toe steek ik er al mijn geld in.

Ps: hoe zit dat met die drie louche criminele vzw'kes van het Vlaams Blok? Zullen ze hun boete kunnen/willen betalen na de uitspraak cassatie?

Gelieve geen persoonlijke aanvallen in de topics te vermengen.

Jan V.

Laatst gewijzigd door Jan V. : 13 augustus 2004 om 18:44.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 18:05   #191
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Ik ben niet vertrouwd met de Georgische maffia. 8)
Oud 13 augustus 2004, 18:06   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jij die beweert mij te kennen, leg mij eens uit hoe ik daar van kan leven want dat interesseert mij ook wel. Tot nog toe steek ik er al mijn geld in ...
*Knip*

Persoonlijke aanval.

Jan V.

Laatst gewijzigd door Jan V. : 13 augustus 2004 om 18:45.
Oud 13 augustus 2004, 18:06   #193
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clio
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Och, dat is pas wollig taalgebruik. Hoe moet dat dan in de praktijk gaan? Of u het nu leuk vindt of niet, we staan tegenover een aantal problemen:

(a) Franstaligen in de Vlaamse Rand die zich niet willen integreren en erop uit zijn allerlei taalfaciliteiten te eisen;
(b) moslims in onze grote steden (met name Brussel, Antwerpen en Mechelen) die onze wetten naast zich neerleggen en ons met een beschuldigende vinger aanwijzen als oorzaak van alle problemen.

Hoe pakt u de problemen aan? Door een wollige preek te geven? Of door nu eens daadwerkelijke maatregelen uit te werken?
Ook als burgers moeten wij onze verantwoordelijkheid opnemen om te bouwen aan een verdraagzame samenleving.
Dus dit is geen wollig taalgebruik van Clio, maar een wijzen op de verantwoordelijkheid van de burgers van welke etnische afkomst ook.

De problemen die er zijn, dienen worden opgelost, maar die zullen er al minder komen indien dat respect van twee kanten komt.

In het Vlaamse regeerakkoord zijn de nodige maatregelen te vinden zoals de verplichte inburgering en de splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde.
Johanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 18:07   #194
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik ook niet, maar ik kan je er wel mee laten kennismaken als je d'r echt op uit bent. Het zijn wel zo geen lieverdjes zoals ik.
Oud 13 augustus 2004, 18:07   #195
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Of in uw geval: getrouwd. 8)
Oud 13 augustus 2004, 18:08   #196
thePiano

Standaard

Posts die je verwijderd wenst te zien omdat het persoonlijke aanvallen betreft, hoeft u niet te quoten. Het is al lastig genoeg om een topic helemaal te moeten uitkuisen. Indien u lustig verder quote zal ik mij niet meer inspannen om al die posts te knippen.

Jan V.

Laatst gewijzigd door Jan V. : 13 augustus 2004 om 18:47.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 18:08   #197
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ook niet, maar ik kan je er wel mee laten kennismaken als je d'r echt op uit bent. Het zijn wel zo geen lieverdjes zoals ik.
Dat verbaast mij niet van u!
Oud 13 augustus 2004, 18:09   #198
thePiano

Standaard

Citaat:
Of in uw geval: getrouwd. 8)
Logica van een nitwit, ik doe mee:

VB-volksvertegenwoordiger Guido Tastenhoye is van de Thaïse maffia, want die is met een Thaïse getrouwd.
Oud 13 augustus 2004, 18:20   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijke aanval: Jandinges gaat er weer voor.
Tja, dat heb ik ondertussen van u geleerd. U heeft me al meermaals beschuldigd een aanhanger te zijn van de Nieuwe Orde, terwijl u dat op geen enkele hard heeft weten te maken. Ook meermaals heb ik gezegd dat ik hiermee geen uitstaans heb. Toch dreunt u voortdurend hetzelfde af. Nu geef ik u eens een koekje van eigen deeg.

Misschien uw woorden intrekken? Dan kunnen we voortaan als verstandige mensen ons van dergelijke zaken onthouden?

Misschien ook eens denken aan een antwoordje op die vraag naar die "batterij advocaten" en die "pro deo-advocaat". Dat zou ook geen kwaad kunnen.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 13 augustus 2004 om 18:23.
Oud 13 augustus 2004, 18:22   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het Vlaamse regeerakkoord zijn de nodige maatregelen te vinden zoals de verplichte inburgering en de splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde.
Is dat zo? En wanneer worden die omgezet naar daden? En over welke maatregelen mag het dan wel gaan? Wat houdt die verplichte inburgering in?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be