Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2013, 22:34   #181
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Serieus, je hebt er overduidelijk geen enkel benul van hoe onze gezondheidszorg werkt, of hoe het Amerikaanse systeem werkt. Zoek het eens op, je gaat nog ogen trekken.

Kleine hint: als jouw redenering zou kloppen, dan zou de ziektekost in België hoger moeten zijn dan in de V.S.. Zoals nu toch al wel duidelijk aangetoond is het omgekeerde het geval, en nog geen klein beetje. Je zou denken dat dan je frank valt dat er ergens in je redenering iets is dat vrij spectaculair niet klopt.
Blijkbaar heb jij er geen benul van omdat je geen benul hebt van de kosten die nu gewoon de pan uitvliegen. Ik hoor gewoon deze klachten van kennissen die in de rusthuizen werken op de spoed van ziekenhuizen en welke in direct contact komen met deze praktijeiken. Denk je nu echt dat een rolstoel enkele duizenden euros moeten kosten?
Waarom zou de medicatie van dat ene kind zo duur moeten zijn? Dat is enkel en alleen berekent op het aantal gevallen. Dan ben je vet met ziekenkas. Het is ook hier een grote commerciele sector. Niet meer en niet minder.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2013, 22:36   #182
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom zou je dat 'zonder googlen' moeten kunnen?
Als je het niet weet zonder...kan je ook moeilijk beweren dat het onbetaalbaar is en duurder dan hier. Wat betaal je gemiddeld in belgie? 300 euro per maand aan ziekenkas?
Oud 18 juni 2013, 22:44   #183
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Blijkbaar heb jij er geen benul van omdat je geen benul hebt van de kosten die nu gewoon de pan uitvliegen. Ik hoor gewoon deze klachten van kennissen die in de rusthuizen werken op de spoed van ziekenhuizen en welke in direct contact komen met deze praktijeiken. Denk je nu echt dat een rolstoel enkele duizenden euros moeten kosten?
Waarom zou de medicatie van dat ene kind zo duur moeten zijn? Dat is enkel en alleen berekent op het aantal gevallen. Dan ben je vet met ziekenkas. Het is ook hier een grote commerciele sector. Niet meer en niet minder.
Ik heb je de cijfers een tijdje geleden al gegeven. Van zowel de V.S. als België. Daaruit blijkt overduidelijk dat de gezondheidszorg in de V.S. VEEL duurder is dan hier. Dat blijven negeren zorgt er enkel voor dat je jezelf werkelijk onsterfelijk belachelijk aan het maken bent.

Waarom je de medicatie van dat ene kind hier bijsleurt is me niet helemaal duidelijk. Denk je dat die in de V.S. goedkoper af gaat zijn?

Citaat:
Als je het niet weet zonder...kan je ook moeilijk beweren dat het onbetaalbaar is en duurder dan hier.
Wat een indrukwekkend domme redenering. Dus even samengevat: als je opgezocht hebt hoeveel de gezondheidszorg per jaar kost aan een Amerikaan, en hoeveel aan een Belg, en je merkt dat het de Amerikaan gemiddeld veel meer kost, dan mag je NIET beweren dat het daar duurder is dan hier... omdat je het hebt opgezocht???

Zo dom kan jij toch echt niet zijn he?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 05:41   #184
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een achterlijke reactie vol met insinuaties. Iedereen roept hier wel vanalles van wat ze uit de media ooit hebben horen zeggen. Maar ik ben r zeker van dat r niemand is die hier zonder googlen een effectief juist bedrag kan geven van een prive verzekering in de vs. En nee, geen van de duurste voor filmsterren ofzo. Gewoon middelmatig wat goed genoeg is.
Insinuaties?

Ik beschrijf de praktijk, en het gaat niet over een prive-verzekering natuurlijk, maar over een PLI-verzekering, voor Errors en Omissions.

http://www.nber.org/bah/fall04/w10709.html

Kijk, een chirurg in Florida betaalt in de VS zowat 175000 dollar per jaar aan premies voor deze verzekering. Dat geeft toch al een idee, nietwaar?
Dat is om en bij de 12000 euro per maand! Dat moet allemaal betaald worden uiteindelijk door patienten, voor zorg die geen fluit beter is daardoor maar wel een pak duurder.

Het zou helpen moest je weten waarover we eigenlijk bezig zijn.

En er is ook geen enkele insinuatie aan het feit dat je een mens in nood in de VS best NIET helpt tenzij je op het moment zelf schriftelijk kan laten vastleggen dat hij of zij akkoord gaat met jouw hulp en geen vervolging zal instellen voor schade en verwondingen.
Sad but true.

Laatst gewijzigd door parcifal : 19 juni 2013 om 05:52.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 06:28   #185
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb je de cijfers een tijdje geleden al gegeven. Van zowel de V.S. als België. Daaruit blijkt overduidelijk dat de gezondheidszorg in de V.S. VEEL duurder is dan hier. Dat blijven negeren zorgt er enkel voor dat je jezelf werkelijk onsterfelijk belachelijk aan het maken bent.

Waarom je de medicatie van dat ene kind hier bijsleurt is me niet helemaal duidelijk. Denk je dat die in de V.S. goedkoper af gaat zijn?

Wat een indrukwekkend domme redenering. Dus even samengevat: als je opgezocht hebt hoeveel de gezondheidszorg per jaar kost aan een Amerikaan, en hoeveel aan een Belg, en je merkt dat het de Amerikaan gemiddeld veel meer kost, dan mag je NIET beweren dat het daar duurder is dan hier... omdat je het hebt opgezocht???

Zo dom kan jij toch echt niet zijn he?
jaja, het bekende smoesje. "Heb ik al gegeven". Afgezaagd!
Kortom, je hebt geen flauw idee.
Oud 19 juni 2013, 06:30   #186
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Insinuaties?

Ik beschrijf de praktijk, en het gaat niet over een prive-verzekering natuurlijk, maar over een PLI-verzekering, voor Errors en Omissions.

http://www.nber.org/bah/fall04/w10709.html

Kijk, een chirurg in Florida betaalt in de VS zowat 175000 dollar per jaar aan premies voor deze verzekering. Dat geeft toch al een idee, nietwaar?
Dat is om en bij de 12000 euro per maand! Dat moet allemaal betaald worden uiteindelijk door patienten, voor zorg die geen fluit beter is daardoor maar wel een pak duurder.

Het zou helpen moest je weten waarover we eigenlijk bezig zijn.

En er is ook geen enkele insinuatie aan het feit dat je een mens in nood in de VS best NIET helpt tenzij je op het moment zelf schriftelijk kan laten vastleggen dat hij of zij akkoord gaat met jouw hulp en geen vervolging zal instellen voor schade en verwondingen.
Sad but true.
Je reacties zijn nog steeds even idioot en belachelijk als ze maar kunnen zijn.
Ga je vriendjes tevreden stellen ipv op mij te reageren. Nu effe doen alsof je echt wil discussieren is ronduit lachwekkend.
Oud 19 juni 2013, 07:26   #187
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Je reacties zijn nog steeds even idioot en belachelijk als ze maar kunnen zijn.
Ga je vriendjes tevreden stellen ipv op mij te reageren. Nu effe doen alsof je echt wil discussieren is ronduit lachwekkend.
Dus jij start een draad en als daarin voorbeelden worden gegeven, zoals o.a. health care, die illustreren dat amerikanen niet altijd hun zaakjes even goed voor elkaar hebben (behalve de 1% superrijken uiteraard, die de vs tot hun persoonlijke disneyland hebben uitgbouwd) dan negeer jij die voorbeelden, vraagt naar bronnen die erbij staan en die je blijkbaar niet begrijpt of wil begrijpen of je gaat de persoonlijke toer op.

Wel, mega-epische fail. Start dan geen draden meer op, maar start dan een blog he, *KNIP*

Laatst gewijzigd door Akira : 19 juni 2013 om 09:06.
Oud 19 juni 2013, 07:36   #188
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus jij start een draad en als daarin voorbeelden worden gegeven, zoals o.a. health care, die illustreren dat amerikanen niet altijd hun zaakjes even goed voor elkaar hebben (behalve de 1% superrijken uiteraard, die de vs tot hun persoonlijke disneyland hebben uitgbouwd) dan negeer jij die voorbeelden, vraagt naar bronnen die erbij staan en die je blijkbaar niet begrijpt of wil begrijpen of je gaat de persoonlijke toer op.

Wel, mega-epische fail. Start dan geen draden meer op, maar start dan een blog he*KNIP*
Blijkbaar is lezen niet je sterkste kant. Je kan zoals altijd wel dingen blijven verzinnen die ik dan zogezegt zou bedoelen ed. *KNIP*

Voor de rest...ook voor jou...de dag dat jij gaat bepalen welke draad ik wel of niet mag opstarten gaat er nooit komen. Dus dergelijke idiote opmerkingen zijn ook afgezaagd.

Laatst gewijzigd door Akira : 19 juni 2013 om 09:08.
Oud 19 juni 2013, 08:42   #189
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
jaja, het bekende smoesje. "Heb ik al gegeven". Afgezaagd!
Kortom, je hebt geen flauw idee.
Mijn God man, je bent dus echt zo dom.

Welk gedeelte van post 169 vond je wat te moeilijk om te begrijpen?

Goed, aangezien je dat zelf kennelijk wat te moeilijk vindt:
Klik!
Oud 19 juni 2013, 08:54   #190
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn God man, je bent dus echt zo dom.

Welk gedeelte van post 169 vond je wat te moeilijk om te begrijpen?

Goed, aangezien je dat zelf kennelijk wat te moeilijk vindt:
Klik!
Je kan me wel dom gaan noemen maar jij hebt blijkbaar moeite om de bron te geven van je grafiekjes. Weet je zelf al niet meet waar je ze gehaald hebt? Ben jij zo dom dan? Ik heb niets aan google...van welke site heb je ze gehaald? Geef nu eindelijk gewoon de link. Meer vraag ik niet.
Oud 19 juni 2013, 09:01   #191
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL! OK: Als percentage van GDP:

En per capita:
Geef gewoon je bron even zodat ik alle info omtrend de grafieken ook kan lezen.
Is toch geen abnormale vraag zekers.
Oud 19 juni 2013, 09:03   #192
Scorpio
Minister-President

Standaard

Dit wordt lachwekkend. Begrijp jij het idee van de rechtermuisknop? Dan zie je DIRECT waar die grafiekjes vandaan komen.

OF je zou eens EENDER WELKE van de zoekresultaten uit de link die ik je net gegeven heb kunnen OPENEN en dezelfde resultaten vinden.

Wat probeer je hier nu eigenlijk te bereiken? Je hebt over dit onderwerp nog geen enkel feit gegeven, en de feiten die anderen geven heb je compleet genegeerd.

Ik lijst verdorie de links voor je op, als je zelfs maar de kleine moeite had gedaan om de TITELS te lezen zou je frank al gevallen zijn, maar kennelijk is zelfs dat te veel moeite voor je.

You can lead a horse to water....
Oud 19 juni 2013, 09:15   #193
Scorpio
Minister-President

Standaard

Goed, nog een paar cijfertjes:

...en nog een 15-tal vergelijkbare grafiekjes: Klikkerdeklik
Oud 19 juni 2013, 09:47   #194
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, nog een paar cijfertjes:

...en nog een 15-tal vergelijkbare grafiekjes: Klikkerdeklik
Eindelijk een link, wauw moeilijk e

En nu kunnen we discussieren, hoewel ik geen Belgisch grafiekje zie, maar goed.
Wat betekend de opdeling in de grafiek van de VS? Je hebt 3 delen. Ik heb geen idee wat dat wil zeggen.
Daarna, wat wil het bedrag zeggen? Dat is het bedrag wat een patient betaald die geen verzekering heeft?

Trouwens, ik heb nergens gezegt dat ingrepen zonder verzekering niet duur zijn e. Mijn vraag was of iemand wist, wat een verzerking kost voor een gemiddelde amerikaan. Hoe kan je anders gaan vergelijken?
Oud 19 juni 2013, 09:49   #195
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL! OK: Als percentage van GDP:

En per capita:
En geef nu eindelijk eens de link naar de site waar je dit vandaan hebt!
Rechtermuisknop doet niets.
Man toch, doe nu toch niet zo moeilijk. Dit is 2 seconden werk voor jou...je weet toch waar je ze zelf vandaan hebt zeker?
Oud 19 juni 2013, 10:08   #196
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mensen betalen +/- 400 euro per maand? Dat is 4800 euro per jaar. Wat is nu het bedrag dat een amerikaan betaald per jaar? Ik weet het niet.

Laatst gewijzigd door illwill : 19 juni 2013 om 10:08.
Oud 19 juni 2013, 10:10   #197
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eindelijk een link, wauw moeilijk e
Onnozelaar. Ik heb gewoon lukraak op een van de links geklikt die ik je gegeven had. Je had die links dus al een tijdje...

Citaat:
En nu kunnen we discussieren, hoewel ik geen Belgisch grafiekje zie, maar goed.
Wat betekend de opdeling in de grafiek van de VS? Je hebt 3 delen. Ik heb geen idee wat dat wil zeggen.
'Average price' (blauw) is degene waar je moet naar kijken. De andere twee geven weer in hoeverre de prijzen kunnen schommelen afhankelijk van de provider.

Citaat:
Daarna, wat wil het bedrag zeggen? Dat is het bedrag wat een patient betaald die geen verzekering heeft?
Neen, dat is het gemiddelde dat de Amerikaan / Europeaan betaalt. En dan bedoel ik daar niet mee 'uit eigen zak', maar ook via verzekering en belastingen.

Citaat:
Trouwens, ik heb nergens gezegt dat ingrepen zonder verzekering niet duur zijn e. Mijn vraag was of iemand wist, wat een verzerking kost voor een gemiddelde amerikaan. Hoe kan je anders gaan vergelijken?
Je moet de verzekeringsprijs niet vergelijken, je moet de totale kost vergelijken. Verzekering, opleg, belastingen die naar gezondheidszorg gaan, enz.

Citaat:
En geef nu eindelijk eens de link naar de site waar je dit vandaan hebt!
Rechtermuisknop doet niets.

Rechtermuisknop, afbeeldingsinfo bekijken, *klik*.

Dat, of je had in de link met zoekresultaten die ik je gaf gewoon een op 'afbeeldingen' kunnen klikken, om daar dan deze figuren te zien.

Moeilijk he?
Oud 19 juni 2013, 10:57   #198
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onnozelaar. Ik heb gewoon lukraak op een van de links geklikt die ik je gegeven had. Je had die links dus al een tijdje...

'Average price' (blauw) is degene waar je moet naar kijken. De andere twee geven weer in hoeverre de prijzen kunnen schommelen afhankelijk van de provider.

Neen, dat is het gemiddelde dat de Amerikaan / Europeaan betaalt. En dan bedoel ik daar niet mee 'uit eigen zak', maar ook via verzekering en belastingen.

Je moet de verzekeringsprijs niet vergelijken, je moet de totale kost vergelijken. Verzekering, opleg, belastingen die naar gezondheidszorg gaan, enz.

Rechtermuisknop, afbeeldingsinfo bekijken, *klik*.

Dat, of je had in de link met zoekresultaten die ik je gaf gewoon een op 'afbeeldingen' kunnen klikken, om daar dan deze figuren te zien.

Moeilijk he?
Maar wat heb je nu aan al deze lijstjes, onnozelaar? Niemand betaald per behandeling.
Iedereen betaald per jaar een bedrag, ziek of niet ziek.
Wat is dat voor een Belg en hoeveel is dat voor een amerikaan.
Wij hebben hier de sociale kas en dan nog een verzekering via het werk en we betalen een klein stukje als we dan nog eens ziek zijn.
Dat bedrag moet je vergelijken met wat een amerikaan betaald per jaar.

Hoeveel een bepaalde pil kost hier en in de VS, dat boeit mij niet.

Laatst gewijzigd door illwill : 19 juni 2013 om 10:58.
Oud 19 juni 2013, 11:27   #199
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar wat heb je nu aan al deze lijstjes, onnozelaar? Niemand betaald per behandeling.
Iedereen betaald per jaar een bedrag, ziek of niet ziek.
Wat is dat voor een Belg en hoeveel is dat voor een amerikaan.
Wij hebben hier de sociale kas en dan nog een verzekering via het werk en we betalen een klein stukje als we dan nog eens ziek zijn.
Dat bedrag moet je vergelijken met wat een amerikaan betaald per jaar.

Hoeveel een bepaalde pil kost hier en in de VS, dat boeit mij niet.
Serieus jongen, leer eens een grafiekje lezen.

De Belg: $3677 (in 2008)
De Amerikaan: $7538 (in 2008).

Riskeer het nu niet om te vragen waar ik dat vandaan heb he...
Oud 19 juni 2013, 11:43   #200
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Serieus jongen, leer eens een grafiekje lezen.

De Belg: $3677 (in 2008)
De Amerikaan: $7538 (in 2008).

Riskeer het nu niet om te vragen waar ik dat vandaan heb he...
Grafiekjes zijn blijkbaar geen bewijs genoeg voor de topic-starter.

Moest de topic-starter nu zelf amerikaan zijn, dan zou onderwerp van deze draad nu toch wel definitief en onweerlegbaar bewezen zijn.

Het lijkt me meer en meer waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door parcifal : 19 juni 2013 om 11:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be