Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2013, 16:16   #181
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Je bent klimaatnegationist?
Co2 is een gas dat essentieel is voor het leven op aarde. En die dwaze verwijten ben ik wel al moe gehoord/gelezen.

Ik ben en blijf vooral autoliefhebber en daar heb ik geen lessen in te krijgen, en al zeker niet van Groen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 16:25   #182
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hoe noem je dan de reisvergoedingen van Europese, nationale en regionale ambtenaren en politici? Even tekenen en dan naar huis.

De "moeder aan de haard" vergoedingen aan echtgenotes van Europarlementariërs.

Die "kansarmen" stellen hun wetten zelf.

Hoeveel kansarmen zou je kunnen een week per jaar op verlof kunnen sturen van de 300 miljoen, die de nutteloze verplaatsingen naar Straatsburg jaarlijks kosten?
Dat zijn geen subsidies, dat is verspilling.
Dat klopt allemaal, maar de ene manier van geld weggooien maakt de andere niet goed! Zo kun je van alles goedpraten!
Op het bovenstaande komen ook niets dan negatieve reacties en doen sommigen hun best om die verspilling tegen te gaan.

Laatst gewijzigd door andev : 1 juli 2013 om 16:26.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 16:29   #183
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dus, we hebben geen kosten maar meer welvaart aan de migranten te danken? Dat is nieuw...
Dat is niet wat ik beweer. Ik beweer dat de werkloosheid er niet hoger door is.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 16:30   #184
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je geeft dus toe dat er geen argumentatieve basis is voor de beweringen dat migratie de werkloosheid percentueel zou doen stijgen?

De nulhypothese is steeds dat het ene geen effect heeft op het andere. En dan is het aan diegenen die de bewering doen om aan te tonen dat migratie wél een effect op werkloosheid heeft. Nu wijs ik erop dat de werkloosheidscijfers constant zijn gebleven, terwijl er enkele percentpunten migranten zijn bijgekomen, dus ik wens ze zeer veel succes bij het vinden van zo'n verband in een zeer complexe cluster van factoren wanneer de cijfers aan de oppervlakte hun bewering niet ondersteunen.

Mensen vinden het blijkbaar gewoon vanzelfsprekend dat migratie voor hogere werkloosheid zou zorgen, gewoon, instinctief. En is het niet instinctief, dan wel omdat de werkloosheid onder migranten wat hoger ligt. Maar het is helemaal niet logisch. En het is helemaal niet aangetoond dat het zou kloppen, want daarin zouden alle factoren in rekening gebracht moeten worden: niet enkel de in absolute cijfers grotere werkloosheid, maar ook de extra werkgelegenheid die eigen is aan bevolkingstoename. Het is niet enkel die eerste factor, maar wel de verhouding tussen beide factoren die van belang is. Als er 1% meer werklozen zijn, maar ook 1% meer tewerkgestelden met dezelfde oorzaak van bevolkingstoename, dan is er netto geen invloed op de werkloosheidsgraad.
1 : Ik beweer dan ook nergens het tegendeel.

2: Allemaal leuk en aardig maar ik vroeg om een betrouwbare bron..

Blijkbaar kun jij die niet geven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 16:31   #185
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Je beweert dus dat de werkloosheid zou gestegen zijn zonder die migratie?
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 16:32   #186
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twitterendwaterding Bekijk bericht
Neen. Ik beweer dat die gelijkgebleven is. Niet meer. Niet minder.
Oud 1 juli 2013, 16:38   #187
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou jij bvb een ondernemer, die een enorme tegenslag gekend heeft, failliet gaat en al zijn geld/bezittingen kwijt is gespeeld... een profiteur vinden?

Pas op, het kan dat je dat vindt... Niets is onmogelijk.
Moeten we die ondernemer dan gelijkstellen met iemand die zo goed als nog nooit iets uitgevoerd heeft???
Oud 1 juli 2013, 16:40   #188
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Co2 is een gas dat essentieel is voor het leven op aarde. En die dwaze verwijten ben ik wel al moe gehoord/gelezen.
Even de feiten dan:

De jaarlijkse bruto fluxen: 61 Gton C van de atmosfeer naar biomassa op het land. 60 Gton C van biomassa op het land naar de atmosfeer. 92 Gton C van de atmosfeer naar de oceanen. 90 Gton C van de oceanen naar de atmosfeer. Tot slot 8 Gton C van menselijke activiteiten naar de atmosfeer.

Netto neemt de biomassa op het land dus 1 Gton C meer op dan het uitstoot, terwijl de oceanen 2 Gton C meer opnemen dan ze uitstoten per jaar. De natuur compenseert dus 3 Gton C per jaar van de 8 Gton C die menselijke activiteiten uitstoten.

Er wordt dus ondanks de compenserende werking van de natuur 5 Gton C per jaar opgestapeld in de atmosfeer. Jaar na jaar. En jij denkt dat dat kan blijven duren zonder nadelige effecten? Denk toch eens na, man.
Oud 1 juli 2013, 16:44   #189
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Het gaat om welgeteld twee gratis treinkaarten (hetgeen in feite 'niets' kost aan de Staat) en (eventueel) gratis inkom in één pretpark, en gij stelt het voor alsof die mensen op ieders kosten een reis vol pension krijgen. Wie is er hier dan de demagoog?

Kansarmen een weekendje geluk gunnen, dat is uiteraard des duivels voor neoliberalen...
Volgens mij begrijp jij niet goed hoe productie/dienstverlening werkt.

Wat doen ze dan bij de Staat dat dat niets kost? Waarde uit het niets schijten?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 1 juli 2013 om 16:47.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 16:45   #190
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of Robinus gelijk heeft of niet, speelt geen rol.

Feit blijft:
1/Als we de werkloze migranten terugsturen zal de werkloosheid dalen, per definitie.
2/Als we de werkende migranten ook terugsturen, komen er arbeidsplaatsen vrij, wat dus opnieuw voor een daling van de werkloosheid zorgt als we ze invullen met werklozen van bij ons.
We tellen 1/ + 2/ op, en kunnen dus stellen dat de werkloosheid zal dalen als we alle migranten terugsturen.
Oud 1 juli 2013, 16:48   #191
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh... dat veel van de bestaande armoede in de hand gewerkt is door de rooien, dat moet je me niet vertellen.
En dat het grootste deel van die profiteurs er zijn dankzij de rooien, ook niet.

Neemt natuurlijk niet weg dat er een pak niet-profiterende armen zijn, die - mijn inziens althans - moeten geholpen worden.

En dat je op uw eigen kracht uit de kansarmoede bent geraakt, da's natuurlijk te bewonderen.
En dat is nu het grote probleem in onze maatschappij: hoe haal je de niet-profiterenden er uit, om minder of geen geld uit te geven aan de echte onbeschaamde profiteurs?
Meer controleurs allerhande...maar men zorgt juist voor het tegenovergestelde! Net zoals iedere extra-belastingen-controleur zijn wedde X- keer zou terugverdienen, maar men zoekt eerder om er minder te hebben... Dat moet dan doorgaan voor een "besparing"
Welke conclusie moeten we hieruit trekken? Juist...
Oud 1 juli 2013, 16:53   #192
Nvalid
Banneling

Standaard

hier zitten veel kansarmen blijkbaar...
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 16:55   #193
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Feit blijft:
1/Als we de werkloze migranten terugsturen zal de werkloosheid dalen, per definitie.
2/Als we de werkende migranten ook terugsturen, komen er arbeidsplaatsen vrij, wat dus opnieuw voor een daling van de werkloosheid zorgt als we ze invullen met werklozen van bij ons.
We tellen 1/ + 2/ op, en kunnen dus stellen dat de werkloosheid zal dalen als we alle migranten terugsturen.
Dit kunnen we zeker niet politiek correct noemen. Je krijgt met je stelling zeker alle "poco's over je heen. Maar ze kunnen niet ontkennen dat je uitleg helder en duidelijk is, én klopt als een bus.

Maar hoe groot ook je gelijk is, hoe vol het hier intussen ook zit met ALLOCHTONEN, ze zullen nooit teruggestuurd worden. Er komen er integendeel elk jaar nog duizenden bij.
Ze hadden er beter nooit zoveel, en vooral, zo onvoorwaardelijk binnengelaten.
Maar dat was wat het Vlaams Blok wilde, hé? En die racisten moesten te vuur en te zwaard bestreden worden, nietwaar?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 16:58   #194
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Je hoeft maar te zoeken naar de grootste klagers, en wie hier het grootste deel van zijn tijd spendeert.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 16:59   #195
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hoeft maar te zoeken naar de grootste klagers, en wie hier het grootste deel van zijn tijd spendeert.
Precies!
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 17:02   #196
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Moeten we die ondernemer dan gelijkstellen met iemand die zo goed als nog nooit iets uitgevoerd heeft???
Denk je echt dat bij de armen geen mensen zijn die ooit wel iets hebben uitgevoerd?
Oud 1 juli 2013, 17:02   #197
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
O ja, wie dan?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 17:03   #198
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Feit blijft:
Dat denk ik ook.
Oud 1 juli 2013, 17:05   #199
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat is nu het grote probleem in onze maatschappij: hoe haal je de niet-profiterenden er uit, om minder of geen geld uit te geven aan de echte onbeschaamde profiteurs?
Meer controleurs allerhande...maar men zorgt juist voor het tegenovergestelde! Net zoals iedere extra-belastingen-controleur zijn wedde X- keer zou terugverdienen, maar men zoekt eerder om er minder te hebben... Dat moet dan doorgaan voor een "besparing"
Welke conclusie moeten we hieruit trekken? Juist...
De welke?
Oud 1 juli 2013, 17:05   #200
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we al de werkloze migranten eens optellen. En stel dat we die, als ze geen werk vinden binnen een bepaalde periode ,zoals in bepaalde landen, terug naar huis sturen: Hebben we dan niet minder werklozen?????
Zonder gefoefel met statistieken erbij waarbij werklozen een ander statuut of zo krijgen waardoor men ze uit de werklozenstatistieken haalt.
Zoals allochtonen ineens "Belgen" worden...enz.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be