Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 16 augustus 2013, 15:05   #181
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
kunnen ze allemaal niet springen? Eventueel met wat hulp van waterkanon, rubberkogels en traangas...
Dat zien de zionisten graag, dode Arabieren. Geen wonder dat je je achter de militaire dictatuur schaart.
Salah is offline  
Oud 16 augustus 2013, 15:06   #182
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Ik ontken de lachwekkende leugen van zipper. Ik heb al in een dozijn moslim landen geweest, in tegenstelling tot u, die nog nooit met een moslim heeft gepraat, laat staan dat je in een moslim land geweest bent. Hou uw achterlijke praat toch voor uzelf zeg.
Ik heb persoonlijk ook nog nooit kindhuwelijken gezien in moslimlanden, maar het zal wel bestaan.

Ook een vaststaand feit dat Aisha 10 jaar was toen het huwelijk met Mohamed geconsumeerd werd...
tomm is offline  
Oud 16 augustus 2013, 15:07   #183
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zien de zionisten graag, dode Arabieren. Geen wonder dat je je achter de militaire dictatuur schaart.
Ik wens niemand dood, maar ik hoop wel dat het leger met harde hand optreedt tegen fundamentalisten. Anders wordt het net zo erg als in Syrië...
tomm is offline  
Oud 16 augustus 2013, 15:08   #184
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wens niemand dood, maar ik hoop wel dat het leger met harde hand optreedt tegen fundamentalisten. Anders wordt het net zo erg als in Syrië...
Kuch...

Citaat:
kunnen ze allemaal niet springen? Eventueel met wat hulp van waterkanon, rubberkogels en traangas...
Salah is offline  
Oud 16 augustus 2013, 15:19   #185
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan enkel constateren dat het Witte Huis heeft de militaire junta officieel veroordeeld...
Ze hebben het bloedbad veroordeeld, logisch ook, niet de coup.

Citaat:
Kerry: Army's ouster of Egypt's president was not a military takeover

http://worldnews.nbcnews.com/_news/2...-takeover?lite
Salah is offline  
Oud 16 augustus 2013, 15:21   #186
Salah
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door Salah : 16 augustus 2013 om 15:51.
Salah is offline  
Oud 16 augustus 2013, 15:21   #187
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het leger respecteerde de verkiezingsuitslag, het is pas toen vele miljoenen op straat kwamen tegen Morsi, en die laatste zich dictatoriale macht toe eigende, dat het leger reageerde.
als jij dat gelooft
nu ja er zijn er hier genoeg die de marokkaanse ettertjes in A'pen niet kunnen uitstaan en dus komt men tot de briljante conclusie dat het leger een bloedbad mag aanrichten in Egypte en steunt men dit.
Elke moslim is tenslotte een Marokkaans ettertje, dat is het geniale hoogbegaafde inzicht op dit forum.

of die hoeders vd democratie zich iets aantrekken vd scheiding der machten of mensenrechten? de 40j onder Moebarak en de afgelopen 3 dagen bewijzen het tegendeel.

De bedoeling vd Arabische lente was net om dictaturen en militaire junta's af te zetten. Dat bij de 1e verkiezing de lokale christelijke volkspartij geen absolute meerderheid zou halen had je natuurlijk kunnen zien aankomen.
dat een nieuwe militaire staatsgreep opnieuw protest zou uitlokken onder die bevolking is ook geen verrassing hé.
1207 is offline  
Oud 16 augustus 2013, 15:28   #188
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb persoonlijk ook nog nooit kindhuwelijken gezien in moslimlanden, maar het zal wel bestaan.

Ook een vaststaand feit dat Aisha 10 jaar was toen het huwelijk met Mohamed geconsumeerd werd...
Hoe kun je dat zien?
Quasi elk jong meisje dat je ziet in sluier onder begeleiding van een man is in principe gehuwd of beloofd, in Pakistan en Afganistan huwen ze zelfs uit voordat ze geboren zijn.

"Commercial sexual exploitation of children. A situation analysis of Pakistan"
http://resourcecentre.savethechildre...lysis-pakistan

Citaat:
girls trafficked for marriage, “massage boys” and boys with alternate sexual identities are all to be found among the victims of commercial sexual exploitation of children (CSEC) in Pakistan. The research also indicates that the sexual exploitation of children occurs in many contexts, including in the red light district of Lahore, at some religious shrines and in schools.

95 percent of Pak truckers 'indulge in sex with 'boy' helpers'
The mean age of the helper boys with the drivers was 16 years, ranging between 13 to 22 years.
Toch een belangrijk 'feitje' als je bedenkt dat bijna 1/3 van alle moslims in die streek woont, als we alle pedofielen gaan moeten afslachten dan gaan de moslims de grootste groep zijn.

Salah beweert dan nog dat 95% van hen de Sharia willen invoeren, die hebben dan duidelijk niet door wat de Sharia dan juist is.

Laatst gewijzigd door BonBon : 16 augustus 2013 om 15:31.
BonBon is offline  
Oud 16 augustus 2013, 15:34   #189
Salah
Banneling

Standaard

Dictatuur TV toont dit in Alexandrië, met een echte foto ernaast van de echte aanwezige massa.

Laatst gewijzigd door Salah : 16 augustus 2013 om 15:34.
Salah is offline  
Oud 16 augustus 2013, 15:43   #190
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
als jij dat gelooft
Hij gelooft dat niet natuurlijk, hij weet wel beter. Hij steunt, verheerlijkt en propageert de militaire dictatuur omdat hij niet graag moslims aan de macht ziet.

Zeker niet naast zijn geliefkoosd Israël, omdat dat een bedreiging vormt, maar dit terzijde.
Salah is offline  
Oud 16 augustus 2013, 15:50   #191
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Hoe kun je dat zien?
Quasi elk jong meisje dat je ziet in sluier onder begeleiding van een man is in principe gehuwd of beloofd, in Pakistan en Afganistan huwen ze zelfs uit voordat ze geboren zijn.
is.
In die landen ben ik nooit geweest, en ik voel er ook geen enkele behoefte toe. Maar in Arabische landen heb ik dat nooit gezien. Meer zelfs, ik heb gezien, bvb. in Tunesië, dat vrouwen vrij geëmancipeerd zijn en dat veel mannen net als bij ons onder de sloef liggen.

Iraanse vrouwen weten erg goed wat ze willen, het aandeel vrouwelijke universitairen ligt ongeveer even hoog als in België en de meeste zitten op internet.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 augustus 2013 om 15:52.
tomm is offline  
Oud 16 augustus 2013, 15:52   #192
BonBon
Banneling

Standaard

Alles beter dan moslims aan de macht, zelfs al is dat een militaire dictatuur zoals voorheen in Libië en Irak. Alleen maar problemen met die Sharia bastards.
BonBon is offline  
Oud 16 augustus 2013, 15:54   #193
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij gelooft dat niet natuurlijk, hij weet wel beter. Hij steunt, verheerlijkt en propageert de militaire dictatuur omdat hij niet graag moslims aan de macht ziet.

Zeker niet naast zijn geliefkoosd Israël, omdat dat een bedreiging vormt, maar dit terzijde.
Ik verkies het leger boven de islamisten. Met Israel heeft dat niets te zien, ik weet niet waaro je dat er steeds moet bijsleuren.

Het leger moet nieuwe verkiezingen uitschrijven, die de linkse partijen hopelijk zullen winnen. Dat is het meest waarschijnlijke scenario.
tomm is offline  
Oud 16 augustus 2013, 16:03   #194
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kuch...
Jij ziet graag dode Arabieren, vooral in Syrië, waar je je Jihad tegen het Syrische volk wil verder zetten in plaats van over vrede te onderhandelen.
tomm is offline  
Oud 16 augustus 2013, 16:09   #195
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
als jij dat gelooft
nu ja er zijn er hier genoeg die de marokkaanse ettertjes in A'pen niet kunnen uitstaan en dus komt men tot de briljante conclusie dat het leger een bloedbad mag aanrichten in Egypte en steunt men dit.
Elke moslim is tenslotte een Marokkaans ettertje, dat is het geniale hoogbegaafde inzicht op dit forum.

of die hoeders vd democratie zich iets aantrekken vd scheiding der machten of mensenrechten? de 40j onder Moebarak en de afgelopen 3 dagen bewijzen het tegendeel.

De bedoeling vd Arabische lente was net om dictaturen en militaire junta's af te zetten. Dat bij de 1e verkiezing de lokale christelijke volkspartij geen absolute meerderheid zou halen had je natuurlijk kunnen zien aankomen.
dat een nieuwe militaire staatsgreep opnieuw protest zou uitlokken onder die bevolking is ook geen verrassing hé.
Ik was in Cairo begin juli en zag hoe de Egyptenaren zich massaal tegen Morsi keerden. Het leger trad pas op na miljoenenprotesten in heel het land.

Het leger gaf Morsi een ultimatum om overleg te plegen met de oppositie en een overgangsregering te vormen, Morsi weigerde.

Ik heb trouwens niets tegen moslims of Arabieren, ik heb wel iets tegen politieke Islam en moslimbroeders. Kijk naar Turkije, nu het leger de macht uit handen heeft gegeven onder Europese druk vestigen de moslimbroeders er een nieuwe dictatuur, journalisten, oppositieleiders en generaals worden opgesloten. Morsi probeerde dat al nadat hij enkele maanden aan de macht was. Sorry, maar dan liever het leger.
tomm is offline  
Oud 16 augustus 2013, 16:17   #196
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
In die landen ben ik nooit geweest, en ik voel er ook geen enkele behoefte toe. Maar in Arabische landen heb ik dat nooit gezien. Meer zelfs, ik heb gezien, bvb. in Tunesië, dat vrouwen vrij geëmancipeerd zijn en dat veel mannen net als bij ons onder de sloef liggen.

Iraanse vrouwen weten erg goed wat ze willen, het aandeel vrouwelijke universitairen ligt ongeveer even hoog als in België en de meeste zitten op internet.
Iran is een speciaal geval, daar is een grote ondergrondse stroming van seculieren. Niet vergeten dat de Iraanse revolutie gevoerd is door intellectuelen en communisten, de ongeletterde boeren en cleri hebben die dan met geweld overgenomen. Zolang je het niet openbaar doet is er veel toegelaten al blijf je met een grote groep achterlijken zitten door de inteelt, een vreemde mix in de bevolking zeg maar.

In Tunesische steden zijn er ook veel verwesterde seculieren, vooral onder jongeren denk ik dan? Die ga je overal wel zien waar er een seculiere dictatuur was, Egypte was ook zo bij een groot deel van de jongeren, Libië en zelfs Irak idem.

Wat er daar dan overblijft is maar de vraag, in Irak smijten ze je nu ongestraft de kop in als je niet volgens de islamitische regels wil leven.

Laatst gewijzigd door BonBon : 16 augustus 2013 om 16:18.
BonBon is offline  
Oud 16 augustus 2013, 16:19   #197
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wel van pedofiel Israël

hoe kan een land nu een pedofiel zijn enkel geesteszieke personen zijn pedofiel
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 16 augustus 2013, 16:21   #198
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht

2!
geef dan maar de bron want de commie is al gaan lopen who's next you
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 16 augustus 2013, 16:22   #199
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Geef mij maar een (militaire) dictatuur - zelfs als die zichzelf verrijkt - in plaats van ellendige islamisten aan de macht.

Ik hoop dus dat zowel de Syrische overheid als het Egyptische leger stand kunnen houden. En dat de Europese landen niet mee lopen in de Amerikaanse geopolitieke agenda.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 16 augustus 2013, 16:23   #200
Salah
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Salah : 16 augustus 2013 om 16:26.
Salah is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be