Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2013, 14:46   #181
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Logisch. Ik zie ook nergens iets staan over die befaamde verkiezingen van 1830.
Dat was een revolutie. Nog beter dan een verkiezing dus.
Oud 23 juli 2013, 14:56   #182
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Dat was een revolutie. Nog beter dan een verkiezing dus.
Niet eens spontaan.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 15:14   #183
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
U bedoelt werk, betaal en zwijg.
Typisch waalse arrogantie.
Everytime is een Vlaamse Brusselaar, geen Waal.
Oud 23 juli 2013, 15:27   #184
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Dat is dan irrelevant hé? Fout, dat is net wat het verhaal des te gortiger maakte, als ge toen wou stemmen moest ge kunnen aantonen belastingen te betalen en dat waren enkel de rijke FRANSTALIGE fabrieksbazen. Hoeveel bewijs wil je hebben dat ze een spookland hebben opgericht met een mof als koning nog wel.
Zo zat het systeem destijds nu eenmaal in elkaar. Denk je dat het in die periode in andere landen veel beter gesteld was misschien?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 15:36   #185
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zo zat het systeem destijds nu eenmaal in elkaar. Denk je dat het in die periode in andere landen veel beter gesteld was misschien?
In die tijd waren er ook "Vlaamstalige" fabrieksbazen. En volgens wat ik lees over die periode in andere landen, waren de "eigentalige" fabrieksbazen vaak nog pakken erger dan "anderstalige" fabrieksbazen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 16:05   #186
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie. Het punt is dat de inwoners van dit land nooit voor een monarchie gekozen hebben. Dat het gewoon idioot is om te claimen dat in 1830 de Belgen voor de monarchie gekozen hadden. De Belgische staat moest iemand voorstellen die de Britten genegen waren. Vandaar dat het een Britse Duitser werd en niet de zoon van de Franse koning die eerst gekozen was.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 17:04   #187
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Naast de kwestie. Het punt is dat de inwoners van dit land nooit voor een monarchie gekozen hebben. Dat het gewoon idioot is om te claimen dat in 1830 de Belgen voor de monarchie gekozen hadden. De Belgische staat moest iemand voorstellen die de Britten genegen waren. Vandaar dat het een Britse Duitser werd en niet de zoon van de Franse koning die eerst gekozen was.
Er zijn vele wetten van toepassing in dit land waar de inwoners nooit rechtstreeks voor gekozen hebben. Ze komen tot stand via de democratische middelen die op dat moment ter beschikking zijn. Dat geldt evengoed voor de inrichting van de monarchie.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 23 juli 2013, 21:31   #188
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Toch raar hoe raf eerst beweert dat het de monachie tot stand gekomen is door de meerderheid, wat dus zoals ik aangetoond heb niet het geval was, hij nu beweert dat het gewoon tot stand is gekomen via democratische middelen. Democratie was toen al ver zoek in dit land en het is er niet beter op geworden.
Oud 23 juli 2013, 21:34   #189
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
In die tijd waren er ook "Vlaamstalige" fabrieksbazen. En volgens wat ik lees over die periode in andere landen, waren de "eigentalige" fabrieksbazen vaak nog pakken erger dan "anderstalige" fabrieksbazen.
Inderdaad, die waren er zeker maar die werden dan ook compleet genegeerd door hun Franstalig collega's. Daarom dat velen van hen ook naar het Frans overschakelden. Natuurlijk geen reden om je mensen zo aan te pakken natuurlijk.
Oud 23 juli 2013, 21:41   #190
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn vele wetten van toepassing in dit land waar de inwoners nooit rechtstreeks voor gekozen hebben. Ze komen tot stand via de democratische middelen die op dat moment ter beschikking zijn. Dat geldt evengoed voor de inrichting van de monarchie.
Vanaf het ontstaan van de Belgische staat in 1830 gold het cijnskiesrecht. Enkel burgers die een bepaalde hoeveelheid cijns (belasting) betaalden hadden stemrecht waardoor er bij de nationale verkiezingen van 1830 slechts 46.000 Belgen stemgerechtigd waren voor de kamer.

ref http://nl.wikipedia.org/wiki/Evoluti...in_Belgi%C3%AB

Heel democratisch!
Aangezien ik mannen en vrouwen toch wel evenwaardig acht, denk ik dat er te beoordelen aan de kiesvorm enkel maar sprake kan zijn van democratische verkiezingen vanaf 1948.

De onafhankelijkheid van België is naar zeer grote waarschijnlijkheid boven de hoofden van de modale burgers gebeurd.

De blinde adoratie van mensen voor prinsen en koningen is niet meer of minder dan de adoratie van tieners voor hun popidolen. Zeg niets verkeerds over Justin Bieber tegen zijn fans of het zal je beste dag niet zijn. Dat zegt vooral iets over de idioterie van die fans.

Als ik naar een concert ga van pakweg Metallica, dan ga ik in de eerste plaats voor de muziek. Ik ga me wat vergapen en jaloers zijn op de manier waarop die mannen met hun gitaar omgaan. Dat mijn vrouw bvb dit soort muziek totaal niet interesseert en niet goed vindt kan ik alleen jammer vinden, maar is begrijpelijk. Ik ga dus niemand naar de keel vliegen die vindt dat Metallica geen goede muziek is.
Naar Brussel gaan om daar in de buurt van een balkon te gaan hangen en te wachten op een speech ala "dank u om met ons mee te vieren" , neen dank u. Ik denk dat de meerderheid daar stond om naar het vuurwerk te zien. Ik hoop het althans, want anders is het triestig gesteld met de verstandelijke vermogens van degenen die daar waren voor die speech.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 juli 2013 om 21:45.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 21:41   #191
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Toch raar hoe raf eerst beweert dat het de monachie tot stand gekomen is door de meerderheid, wat dus zoals ik aangetoond heb niet het geval was, hij nu beweert dat het gewoon tot stand is gekomen via democratische middelen. Democratie was toen al ver zoek in dit land en het is er niet beter op geworden.
Dat heb jij helemaal niet aangetoond, beste. Wat je gedaan hebt is de normen van vandaag proberen toe te passen op een situatie van 180 jaar geleden. Dat slaat natuurlijk nergens op, laat staan dat het iets zou aantonen...

Citaat:
Oud 23 juli 2013, 21:46   #192
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Everytime is een Franstalige Brusselaar, geen Waal.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 21:54   #193
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Vanaf het ontstaan van de Belgische staat in 1830 gold het cijnskiesrecht. Enkel burgers die een bepaalde hoeveelheid cijns (belasting) betaalden hadden stemrecht waardoor er bij de nationale verkiezingen van 1830 slechts 46.000 Belgen stemgerechtigd waren voor de kamer.

ref http://nl.wikipedia.org/wiki/Evoluti...in_Belgi%C3%AB

Heel democratisch!
Aangezien ik mannen en vrouwen toch wel evenwaardig acht, denk ik dat er te beoordelen aan de kiesvorm enkel maar sprake kan zijn van democratische verkiezingen vanaf 1948.

De onafhankelijkheid van België is naar zeer grote waarschijnlijkheid boven de hoofden van de modale burgers gebeurd.

De blinde adoratie van mensen voor prinsen en koningen is niet meer of minder dan de adoratie van tieners voor hun popidolen. Zeg niets verkeerds over Justin Bieber tegen zijn fans of het zal je beste dag niet zijn. Dat zegt vooral iets over de idioterie van die fans.

Als ik naar een concert ga van pakweg Metallica, dan ga ik in de eerste plaats voor de muziek. Ik ga me wat vergapen en jaloers zijn op de manier waarop die mannen met hun gitaar omgaan. Dat mijn vrouw bvb dit soort muziek totaal niet interesseert en niet goed vindt kan ik alleen jammer vinden, maar is begrijpelijk. Ik ga dus niemand naar de keel vliegen die vindt dat Metallica geen goede muziek is.
Naar Brussel gaan om daar in de buurt van een balkon te gaan hangen en te wachten op een speech ala "dank u om met ons mee te vieren" , neen dank u. Ik denk dat de meerderheid daar stond om naar het vuurwerk te zien. Ik hoop het althans, want anders is het triestig gesteld met de verstandelijke vermogens van degenen die daar waren voor die speech.
Het is geen blinde adoratie. Het zijn gewoon mensen die koningsgezind zijn, net als anderen republikeinen zijn. Zo simpel is het.
En beseft u wat u over tieners zegt? Het zijn tieners met hun tienermentaliteit. Laat ze fans van Bieber en andere One Direction zijn : ze zullen zowiezo groeien, ze "zullen niet meer met Justin of de 1D-leden willen trouwen", hun muzikale smaken zullen veranderen. We zijn ook tieners geweest.

Laatst gewijzigd door Everytime : 23 juli 2013 om 21:55.
Oud 23 juli 2013, 21:56   #194
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is geen blinde adoratie. Het zijn gewoon mensen die koningsgezind zijn, net als anderen republikeinen zijn. Zo simpel is het.
En beseft u wat u over tieners zegt? Het zijn tieners met hun tienermentaliteit. Laat ze fans van Bieber en andere One Direction zijn : ze zullen zowiezo groeien, ze "zullen niet meer met Justin of de 1D-leden willen trouwen", hun muzikale smaken zullen veranderen. We zijn ook tieners geweest.
Stuyck niet. Die is als volwassene ter wereld gekomen, met de waarheid in pacht.

Citaat:
Oud 23 juli 2013, 22:02   #195
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over rechtstreekse keuze van het volk. Ik heb het over het stemmen in meerderheid door een min of meer democratische, representatieve vertegenwoordiging van het volk. Dat is hier zeker niet het geval. Oké, dat waren de enige 'middelen ter beschikking', maar dat maakt die middelen nog niet democratisch.

M.a.w. er heeft nooit in de geschiedenis van dit land een representatieve meerderheid gestemd voor de monarchie. Hoogstens getolereerd.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 23 juli 2013, 22:04   #196
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over rechtstreekse keuze van het volk. Ik heb het over het stemmen in meerderheid door een min of meer democratische, representatieve vertegenwoordiging van het volk. Dat is hier zeker niet het geval. Oké, dat waren de enige 'middelen ter beschikking', maar dat maakt die middelen nog niet democratisch.

M.a.w. er heeft nooit in de geschiedenis van dit land een representatieve meerderheid gestemd voor de monarchie. Hoogstens getolereerd.
Het nationaal congres WAS toen de representatieve meerderheid, beste.

Citaat:
Oud 23 juli 2013, 22:06   #197
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En zij die het niet tolereerden zoals de orangisten werden trouwens zwaar aangepakt...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 22:06   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De flaminganten vergeten wel dat:

1) ze zonder het Belgisch regime niet zouden bestaan;
2) ze veel geld van dat Belgisch regime krijgen;
3) de Belgen ook de Vlaams-nationale feestjes op TV moeten verdragen. Alleen komt naar die laatste geen kat.
1. Als de Vlaamse Beweging overbodig was, zouden wij, Vlaamsgezinden, heel gelukkig zijn. Geen taalstrijd, geen stiefmoeder België.

2. Dat geld is belastingsgeld. Ons belastingsgeld.

3. Ik weet van geen enkel "Vlaams-nationaal feestje" dat op tv wordt uitgezonden. U wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 22:07   #199
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stuyck niet. Die is als volwassene ter wereld gekomen, met de waarheid in pacht.
Als kind was hij al fan van Jo Vally
Oud 23 juli 2013, 22:07   #200
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het nationaal congres WAS toen de representatieve meerderheid, beste.
Neen. Het was een vertegenwoordiging van de elite. Bezwaarlijk representatief te noemen. Het is als claimen dat de Raad der Hoeders representatief is voor de Iraanse bevolking. Een vertegenwoordiging, ja. Representatief voor het Iraanse volk? Neen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be