![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet in hoeverre dit relevant is, maar kan je daar iets meer over vertellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1999 : 296,1 2011 : 562,2 Cijfers in miljarden dollars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Minister-President
|
![]() Misschien kunnen de Afrikanen hier dan maar beter remigreren? Dan zijn ze direct af van die racistische blanken, van die magere economische groei en van dat slechte weer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Concentratiekampen waarin de Afrikaners werden opgesloten, neen, geen joden (de sukkelaars), en neen, niet door de duitsers.
Uiteindelijk werden er 45 van deze kampen opgericht, waar de omstandigheden zeer slecht waren. In de kampen was sprake van verwaarlozing, te weinig voedsel en slechte hygiëne en voorzieningen. Boze tongen beweerden zelfs dat Britse militairen glasscherven in het eten deden, maar dit is nooit bewezen. De tenten die in de kampen stonden, gaven niet genoeg bescherming tegen de strenge Zuid-Afrikaanse winter en dit leidde samen met het gebrek aan voedsel en hygiëne tot ondervoeding en uitbraken van besmettelijke ziektes als de mazelen, tyfus en dysenterie. BRON(fig.: Concentratiekamp Krugersdorp, Tweede Boerenoorlog, Zuid-Afrika)
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aids, een bakermat in Afrika. Wat houdt voor u het woord 'bakermat' in? Ik heb zo mijn twijfels over de oorsprong van aids en de verspreiding ervan. Tuurlijk dat als het werd 'losgelaten' uit het lab( mijn hypothese), het een ravage zou aanrichten bij de zwart-Afrikaanse bevolkingen vanwege het promiscu gedrag van de mannen. Maar ik zie niet in hoe je aids en eventueel inteelt kan gebruiken als argumenten om een blanke in zwart Afrika privileges van welke aard ook te verlenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Minister-President
|
![]() Het gaat niet om privileges voor de Afrikaners. Alleen om een eigen stukje grond, net zoals de zwarte en bruine volkeren daar recht op hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herhaal het: ze hebben zichzelf geäparteerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Minister-President
|
![]() Ze slachten in elk geval geen zwarte kinderen af voor de ogen van hun ouders. Wie zijn er hier eigelijk de barbaren!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat een naïviteit om te denken dat je decennialang apartheid kan bedrijven en dat die scheiding er altijd zal zijn. En dat daar nooit enige reactie op zal komen. Meer nog, een mens met gezond verstand gaat weg, ook al is het van een thuisland. Mijn familie is naar Frankrijk gevlucht tijdens WOII, halsoverkop, en hebben alles achtergelaten omdat de situatie zeer onzeker was. Velen anderen hebben dat gedaan. En die bevolking had niets op hun geweten. Als ik steun zou willen verlenen aan de Boeren, dan moet ik dat ook doen voor een twintigtal andere minderheden op deze planeet die exact dezelfde gruwelijkheden ondergaan. Sorry, maar dan kies ik toch die minderheden met een minder controversiële CV. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proef van de Afrikaner cultuur, proef van de nederlandstalige aanwezigheid in Afrika.
Elvis - Radio Kalahari OrkesBoeremusiek ![]()
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eentje, om het af te leren.
Radio Kalahari Orkes - Kwagga
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn met zijn allen niet echt goed in leren van de geschiedenis. Lessen trekken hoe de vroegere Europeanen zich hebben gedragen is niet de sterkste kant: Daarom ook verwacht ik dat mijn suggesties geen navolging of instemming zullen krijgen. Het zij zo. Wat moeten we doen? 1. Wegblijven. 2. Niet mee moeien. 3. Handel mee drijven maar zonder inmenging in hun keuken. 4. Ze hun eigen boontjes laten planten, doppen, verkopen & exporteren. Ten slotte: 1(2). Wegblijven. 2(2). Niet mee moeien. Laat de Boers maar verder "dorsen" naast hunne doringboom in Ventersdorp en omgeving. Vergeet het niet: NIET MEE MOEIEN!
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 6 november 2014 om 03:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opgeruimd, ma zal content zijn!
![]() |
![]() |
#200 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet niet of ma met zo'n zware vuilzak content zal zijn...
![]() |
![]() |