Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2004, 16:24   #181
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
In welk opzicht dan? Of gaat dit nog over 174 jaar geleden?
wat bedoel je "welk opzicht"

ga je nu, tot mijn hilariteit, ontkennen dat hollanders graag de baas spelen (in gelijk welk opzicht)?
Oud 26 augustus 2004, 16:27   #182
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welk opzicht dan? Of gaat dit nog over 174 jaar geleden?
Het gaat over 174 jaar belgistische anti-nederlandpropaganda. Daardoor blijven de belgen met de cliché-ideetjes dat Nederlanders altijd de baas willen spelen, te gierig zijn, te progressief, te grote mond hebben, enz...
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 16:30   #183
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Trouwens niet alle belgen eten op z´n bourgondisch elke dag.
Niet? Daar gaat dan weer zo'n vooroordeel. De Belgischgezinden noemen altijd de slechte Nederlandse keuken als belangrijk verschil met Nederland, net alsof elke Vlaming iedere dag uit eten gaat in twee- en driesterrenrestaurants of dagelijks zelf culinaire hoogstandjes op zijn bord tovert. Als dat niet waar is, ben ik toch wel zwaar ontgoocheld.
Citaat:
Frieten (patat ), ja, dat wordt veel gegeten en ook daar door is België een van de landen met het grootste aantal hartaanvallen.
In Nederland ook wel, hoor. Er zijn toch heel wat mensen een keer per week patat eten. Maar men is hier wel wat zuiniger met de friet. In de supermarkt en bij sommige snackbars en cafetaria's kun je speciale 'Vlaamse frieten' bestellen, die dikker gesneden zijn, zoals je ze bij de kraampjes in Vlaanderen kunt krijgen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 16:31   #184
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

ga je nu, tot mijn hilariteit, ontkennen dat hollanders graag de baas spelen (in gelijk welk opzicht)?
Gaat u ontkennen dat belgen dom zijn? De fransen, engelsen en nederlanders hebben dit idee van de belgen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 16:31   #185
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over 174 jaar belgistische anti-nederlandpropaganda. Daardoor blijven de belgen met de cliché-ideetjes dat Nederlanders altijd de baas willen spelen, te gierig zijn, te progressief, te grote mond hebben, enz...
gierig zijn ze soms, maar belgen eigenlijk ook wel een beetje
te progressief? beetje ironisch, komende van un flamingant - niet akkoord trouwens
te grote mond? bwa, valt wel mee
willen ze de baas spelen? yep - maar ik ook

ik hou wel van de hollanders, ik vind ze een schattig volkje

Laatst gewijzigd door gm10 : 26 augustus 2004 om 16:33.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 16:33   #186
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat u ontkennen dat belgen dom zijn? De fransen, engelsen en nederlanders hebben dit idee van de belgen.
tja en als zij dat zeggen dan moet het wel zo zijn he!

ik kan je trouwens mededelen dat engelsen niet slimmer zijn dan belgen
Oud 26 augustus 2004, 16:35   #187
Dimitri

Standaard

Citaat:

Ik weet gewoon niet in welke context je het 'de baas spelen' bedoelt. Ik heb in ieder geval niet het idee dat dat een algemene eigenschap van Nederlanders is. Maar misschien dat het duidelijker wordt wat je bedoelt als je voorbeelden geeft van situaties waarin Nederlanders de baas willen spelen.
Oud 26 augustus 2004, 16:36   #188
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet? Daar gaat dan weer zo'n vooroordeel. De Belgischgezinden noemen altijd de slechte Nederlandse keuken als belangrijk verschil met Nederland, net alsof elke Vlaming iedere dag uit eten gaat in twee- en driesterrenrestaurants of dagelijks zelf culinaire hoogstandjes op zijn bord tovert. Als dat niet waar is, ben ik toch wel zwaar ontgoocheld.
geen paniek
na vele omzwervingen in NL kan ik je garanderen dat de belgische keuken enkele trapjes boven de nederlandse staat
Oud 26 augustus 2004, 16:39   #189
Dimitri

Standaard

Citaat:
geen paniek
na vele omzwervingen in NL kan ik je garanderen dat de belgische keuken enkele trapjes boven de nederlandse staat
Tijdens die omzwervingen ben je zeker niet bij Parkheuvel in Rotterdam langs geweest of wel?
Oud 26 augustus 2004, 16:45   #190
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet gewoon niet in welke context je het 'de baas spelen' bedoelt. Ik heb in ieder geval niet het idee dat dat een algemene eigenschap van Nederlanders is. Maar misschien dat het duidelijker wordt wat je bedoelt als je voorbeelden geeft van situaties waarin Nederlanders de baas willen spelen.
wel in mijn geval is dat een beetje moeilijk omdat ik zelf liever de baas speel

maar over het algemeen willen ze in confrontaties altijd hun gelijk halen, compromissen zijn moeilijk, terwijl dit voor ons belgen eerder een natuurlijke oplossing lijkt
dit is gebaseerd op persoonlijke contacten vooral in Zuid-Nederland, misschien zijn ze iets losser in het noorden
Oud 26 augustus 2004, 16:45   #191
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens die omzwervingen ben je zeker niet bij Parkheuvel in Rotterdam langs geweest of wel?
wie gaat er nu naar rotterdam als het niet moet?
Oud 26 augustus 2004, 17:02   #192
Dimitri

Standaard

Citaat:
wel in mijn geval is dat een beetje moeilijk omdat ik zelf liever de baas speel

maar over het algemeen willen ze in confrontaties altijd hun gelijk halen, compromissen zijn moeilijk, terwijl dit voor ons belgen eerder een natuurlijke oplossing lijkt
dit is gebaseerd op persoonlijke contacten vooral in Zuid-Nederland, misschien zijn ze iets losser in het noorden
Het ligt er nog steeds aan in welke context je dit bedoelt: onderhandelingen over prijzen, beslissingen op bestuursniveau, waar gaat het over?

Misschien dat er in de Nederlandse politiek minder compromis' gesloten hoeven worden dan in België, maar anderzijds bestaat vaak het beeld dat Belgische organisaties hiërarchischer gestructureerd zijn dan Nederlandse, waar eerder een overlegcultuur geldt.
Oud 26 augustus 2004, 17:03   #193
Dimitri

Standaard

Citaat:
wie gaat er nu naar rotterdam als het niet moet?
Om de Belgische en Nederlandse keuken te kunnen vergelijken zul je toch in het (volgens de Michelinmannetjes) beste restaurant van Nederland gegeten moeten hebben.
Oud 26 augustus 2004, 17:15   #194
Dimitri

Standaard

Nu we het er toch over hebben: wat eet de gemiddelde Vlaming eigenlijk doordeweeks? Altijd groente, vlees en aardappelen? Of ook Italiaanse gerechten, en oosterse, en Afrikaanse misschien (vanwege de relatie met Kongo)?
Oud 26 augustus 2004, 17:39   #195
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Niks mis met Nederlanders, ik ben in wezen ook niet tegen de Dietschland-gedachte. Zolang het maar een liberaal Dietschland is natuurlijk.

Alles voor Dietschland, Dietschland houzee!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy van Nespen
Hebben jullie er al eens aan gedacht dat wij, Belgicisten, nu eenmaal trots zijn op ons land, zoals het nu begrensd en bekend is? Wij hebben geen nood aan een "Heel-Nederland", Groot-Nederland" of "Dietsland"!
Kan best zijn, maar dit doet niks af aan de stelling dat er voor niet-nationalistische Vlamingen meer argumenten pro-secessie zijn dan pro-België.

[size=1]En nadien moet West-Vlaanderen onafhankelijk worden natuurlijk! 8)[/size]
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 17:55   #196
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu we het er toch over hebben: wat eet de gemiddelde Vlaming eigenlijk doordeweeks? Altijd groente, vlees en aardappelen? Of ook Italiaanse gerechten, en oosterse, en Afrikaanse misschien (vanwege de relatie met Kongo)?
idd
waarom?
Oud 26 augustus 2004, 17:55   #197
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ligt er nog steeds aan in welke context je dit bedoelt: onderhandelingen over prijzen, beslissingen op bestuursniveau, waar gaat het over?

Misschien dat er in de Nederlandse politiek minder compromis' gesloten hoeven worden dan in België, maar anderzijds bestaat vaak het beeld dat Belgische organisaties hiërarchischer gestructureerd zijn dan Nederlandse, waar eerder een overlegcultuur geldt.
confrontaties kom je in elke context tegen
Oud 26 augustus 2004, 18:11   #198
Dimitri

Standaard

Citaat:
idd
waarom?
Om te kunnen vergelijken natuurlijk.
Oud 26 augustus 2004, 18:13   #199
Dimitri

Standaard

Citaat:
confrontaties kom je in elke context tegen
Ja, maar jij hebt het neem ik aan over ervaringen met Nederlanders die de baas zouden spelen, of niet? Dan wil ik wel weten in welke context dat was.
Oud 26 augustus 2004, 19:07   #200
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om te kunnen vergelijken natuurlijk.
LOL

dacht ik het niet

het gaat em niet enkel over ingredienten, mijn culinair misopgevoede vriend
het gaat ook over hoe je de ingredienten combineert en bereidt

Laatst gewijzigd door gm10 : 26 augustus 2004 om 19:09.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be