![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zijn we nu samen aan't snuiven?
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zijn er twee mogelijkheden, 1: Je ziet het niet. 2: Je vindt het heerlijk om aandacht te geven aan onze lekkere Raf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps,
wat zegt die van Groen nu in zijn "spectaculair voorstel om pensioenen te hervormen" ? Dit: Citaat:
link: http://www.standaard.be/plus/20130805/ochtend/9 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() http://www.hbvl.be/limburg/86-miljoe...benoemden.aspx
lol @ diepenbeek. Maand voor pensioen nog ene benoemen. Van oplichting gesproken..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Even dit over het Nederlandse basispensioen. Ik heb net mijn pensioen laten uittellen voor mijn gewerkte jaren in Nederland (gegevens nodig om mijn loopbaan te bewijzen nav mijn aanstaand SWT gezien Ford Genk sluit wegens de belastingsdruk).
Om die 1.000 Euro/maand in Nederland te krijgen moet je 50 jaar in Nederland gedomicilieerd geweest zijn en dit bedrag krijg je ten vroegste op 67 jaar EN die leeftijd schuift jaarlijks op gezien ze gerelateerd is aan de levensverwachting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste denkfout in dat model is wat doe je met die 1000euro als je in het begin van uw carriere 1000euro krijgt om een huis af te betalen, en op het einde van uw carriere heb je ineens recht op 1000euro tewijl uw huis afbetaald is. Op die manier hou je de overbelasting van arbeid in stand. In feite ben ik veel socialer hoor, ik vind dat iedereen recht heeft op 1500euro basispensioen, wat een getal is die de kloof tussen ambtenaren en privé dichtrijdt, waarom niet beloven zonder econometrische onderbouwing. Of zit er een adder in het gras, Ja ik zie de bui al hangen, al wie 1200euro pensioen krijgt mag verlagen, en ze gaan dat eens herverdelen naar diegene die niet werken. NOg een motivatie minder om te werken. Ten tweede als ambtenaren een hoger pensioen willen moeten ze maar een deel van hun loon inleveren om bij te dragen voor die hogere pensioenen in een waterdicht econometrisch model die zorgt dat dit 'niet-budgetbelastend' getribueerd wordt.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 5 augustus 2013 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() Landen die gevoelig zijn voor rentestijgingen (hoge staatsschuld, geen spaarkas voor de pensioenen, hoge werkloosheid, ...) kunnen goedkoop lenen bij het ECB maar dan moet het wel "het six-pack" tekenen. Dit zijn maatregelen die ze verplicht moeten naleven oa begroting in evenwicht in 2015, versnelde schuldafbouw, ... en bewijzen hoe men zijn pensioenen gaat betaalbaar maken. Indien men deze maatregelen niet kan bereiken dan komt Europa die hier zelf opleggen. In feite geeft zo'n probleemland bijna al zijn bevoegdheden in handen van Europa. Het arme België heeft dit six-pack ook getekend en moet in 2014 bewijzen hoe ze de pensioenen zal blijven betalen. Daar de huidige pensioenberekening onbetaalbaar is (het probleem ligt bij de statutaire ambtenaren daar zijn alle economen het over eens) is er een comitée opgericht die de pensioenen moet hervormen (oa de geldverbrander vd Sp.a zetelt hierin) en zij moeten in het voorjaar verslag uitbrengen. De regering moet dan knopen doorhakken en een definitieve hervorming aanEuropa overmaken. 2014 wordt dus een jaar van grote sociale onrust want de statutairen zullen hoe dan ook moeten inleveren MAAR ook andere zaken liggen op tafel zoals het nationaliseren vd 2de en 3de pijler nl groepsverzekeringen, pensioensparen, levensverzekeringen, ...
U begrijpt dat N-VA niet happig is om in deze tijden toe te treden tot de federale regering want dan moeten zij mee de shit opruimen die de traditionelen gedurende decennia gemaakt hebben. In die context moet je de uitspraak v Dewever bekijken "Wij wensen enkel nog te onderhandelen op basis van art 35". ps 50% vd franstaligen werken voor de overheid! |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 augustus 2013 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(maar ik denk wel dat dit voorbeeld een is van al een paar jaar geleden ... Ik dacht ook dat er sedertdien afspraken waren onder de gemeenten om mekaar niet langer op die wijze op te lichten ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet 30 jaar werken in de privé of als contractueel om recht te hebben op een volledig pensioen. Bij de overheid is dat slechts 20 jaar. Als ze iemand net voor pensionering een statuut geven gaat die zijn pensioen volgens die redenering amper beinvloed worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, 't is een detail. Zand er over. Als ze de drie stelsels ooit zouden willen harmoniseren, dan ze er dan niet zo lang over zouden doen als intern de privé-werknemers ze er over gedaan hebben om arbeiders en bedienden gelijk te behandelen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maarbon, dit is pure oplichterij van de bovenste plank, helaas ook niet de eerste keer dat ik dit hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Als die niet vast benoemde (contractueel) naar de arbeidsrechtbank (hij kan tot het hoogste rechtsorgaan in Europa gaan) en hij krijgt gelijk dan ontploft het pensioensysteem onmiddellijk!
Laatst gewijzigd door demonen : 5 augustus 2013 om 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
31/07/08 - 06u41 Gemeenten kunnen tijdelijk personeel vast benoemen net voor het pensioen. Dat personeel krijgt dan een ambtenarenpensioen. 'Gratis' oplossing Terwijl alle gemeenten zich suf zoeken naar geld om voor hun niet vastbenoemde, 'tijdelijke' personeelsleden een aanvullend pensioen te financieren heeft de kleine Limburgse gemeente Alken een 'gratis' oplossing gevonden. De gemeente geeft de 'tijdelijke' personeelsleden een vaste benoeming vlak voor ze met pensioen gaan; ze krijgen dan een ambtenarenpensioen voor alle jaren dat ze voor een overheid gewerkt hebben en dat kost de gemeente niets. Pensioenstelsel ambtenaren onder druk Als alle gemeenten die truc overnemen, ontploft het pensioenstelsel van de ambtenaren in één klap. De meerderheid van het gemeentepersoneel is immers niet vastbenoemd: slechts 140.000 vastbenoemden (40 procent) tegenover 200.000 tijdelijken (140.000 gewone tijdelijken en 60.000 gesubsidieerde contractuelen). Signaal aan hogere overheden Burgemeester Hendrik Verbrugge (CD&V) van Alken wilde met de maatregel naar eigen zeggen vooral een signaal geven aan de hogere overheden dat de grove pensioenongelijkheid tussen vastbenoemden en niet-vastbenoemden niet houdbaar is. Maar de voogdijoverheid kan de beslissing gewoon niet afblokken omdat er geen rechtsregel is die deze truc verbiedt. Ook Jan Gysen, topman van de dienst sociale zekerheid van de gemeenten (RSZPPO) en Jo Janssens, topman van de pensioenkas van de ambtenaren (PDOS), zeggen dat ze vandaag niet kunnen optreden tegen deze 'laakbare beslissing'. (belga/lb) http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...btenaren.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben Raf niet, ik kan gerust toegeven dat ik niet juist was. Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 augustus 2013 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |