Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2013, 23:33   #181
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
-knuffel- Geen zorgen hoor, we begrijpen dat je het moeilijk hebt en we zien je nog graag . Je hoeft je niet te schamen voor je voorliefde voor FR, dat kan samen gaan met Vlaming zijn hoor . Zullen we samen eens naar een lezing van BDW gaan luisteren? Ik weet dat elk begin moeilijk is dus we kunnen ook gewoon eens naar een N-VA vergadering van je gemeente gaan. Als je braaf bent trakteer ik je nadien op een ijsje, ok?
Ik ben geen Vlaming en uw lezing van BDW kan mij helemaal niet schelen. Ik heb iets anders te doen dan mijn tijd met zo'n onzin te verliezen. En wat het ijsje betreft, zet het waar ik denk!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 06:35   #182
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben geen Vlaming en uw lezing van BDW kan mij helemaal niet schelen. Ik heb iets anders te doen dan mijn tijd met zo'n onzin te verliezen. En wat het ijsje betreft, zet het waar ik denk!
Oh maar dat ben je wel hoor . Duidelijk niet gezien je fascinatie met BDW, volgens mij ben je zoals sommgie homofoben, die gaan des te heviger te keer om niet te moeten erkennen dat ze zelf homo zijn. Naast een verdoken N-VA'er ben je ook een kinky homo? Op zich ook niets mis mee, ik ben ervan overtuigd dat je via google snel gepaste clubs kan vinden in het Brusselse, ik hoop voor je dat je snel een gepaste man vindt .
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 08:36   #183
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Oh maar dat ben je wel hoor . Duidelijk niet gezien je fascinatie met BDW, volgens mij ben je zoals sommgie homofoben, die gaan des te heviger te keer om niet te moeten erkennen dat ze zelf homo zijn. Naast een verdoken N-VA'er ben je ook een kinky homo? Op zich ook niets mis mee, ik ben ervan overtuigd dat je via google snel gepaste clubs kan vinden in het Brusselse, ik hoop voor je dat je snel een gepaste man vindt .
Homo, nu? Wat is uw volgende onzin?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 13:58   #184
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Verwar je geen Franstalige Brusselaars met Walen?
Van Franstalige Brusselaars is het geweten dat ze Wallonië liever kwijt dan rijk zijn. Die denken trouwens dat ze het ook zonder Vlaanderen kunnen redden.

De vraag blijft dan waarom ze zolang achter een corridor hebben aangezeten. En waarom ze zich uiteindelijk tevreden lijken te hebben gesteld met de (ongrondwettelijke) federation Bruxelles-Walloni.

Net zoals niet alle Vlamingen ergens hetzelfde over denken doen ook de Walen en Brusselaars dat niet. Feit is wel dat noch Brussel, noch Wallonië, noch elk apart, noch samen in een confederation, kunnen overleven zonder de jaarlijkse miljardentransfers uit Vlaanderen.

Ik zie dus maar één verklaring voor zowel de behoefte aan een corridor als de vorming van hun federation. De Belgische francofonie beseft dat het bijna is afgelopen met "hun" Belgique en zorgt ervoor dat ze een zo begerenswaardig mogelijke bruid voor Frankrijk is. Een deel van wat bijna twee eeuwen mislukte lijkt Parijs op die manier alsnog te kunnen binnenhalen.

"Lijkt".
Aan de manier te zien waarop Everytime zich vastklampt aan Brussel als "onmogelijkheid" om la Belgique te splitsen wijst er echter op dat ze liever één bederfelijke Vlaamse vogel in de hand houden dan tien innig begeerde Franse vogels in de (v)lucht.
Wel degelijk Walen. Dat is trouwens iets wat ik vaker hoor: de Walen moeten Brussel niet. Die Walen beseffen immers ook dat Brussel schuldig is aan de miserie waar Wallonië in zit. Alle Waalse industrie van weleer werd immers door Brussel volledig ontmanteld.

Het zijn vooral Brusselse Franstaligen die de Wallo-Brux mythe in stand houden, omdat zij goed beseffen dat een stadstaat Bruxelles niet levensvatbaar is en ze Wallonië juist nodig hebben. Zonder Brussel zou Wallonië trouwens wel kunnen heropleveren.

Het beste dat Vlamingen zouden kunnen doen vandaag is ophouden met het antiwaals hysterisch gedoe, de echte vijanden identificeren en met onze toekomstige buurstaat een solidariteitspact aangaan dat Brussel/Belgique buitenspel zet. Het ergste dat Belgique kan overkomen is dat Vlaanderen en Wallonië plots vrienden worden en rechtstreeks communiceren, in plaats van langs de Belgisch-Brusselse filterkanalen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 14:11   #185
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Wel degelijk Walen. Dat is trouwens iets wat ik vaker hoor: de Walen moeten Brussel niet. Die Walen beseffen immers ook dat Brussel schuldig is aan de miserie waar Wallonië in zit. Alle Waalse industrie van weleer werd immers door Brussel volledig ontmanteld.

Het zijn vooral Brusselse Franstaligen die de Wallo-Brux mythe in stand houden, omdat zij goed beseffen dat een stadstaat Bruxelles niet levensvatbaar is en ze Wallonië juist nodig hebben. Zonder Brussel zou Wallonië trouwens wel kunnen heropleveren.

Het beste dat Vlamingen zouden kunnen doen vandaag is ophouden met het antiwaals hysterisch gedoe, de echte vijanden identificeren en met onze toekomstige buurstaat een solidariteitspact aangaan dat Brussel/Belgique buitenspel zet. Het ergste dat Belgique kan overkomen is dat Vlaanderen en Wallonië plots vrienden worden en rechtstreeks communiceren, in plaats van langs de Belgisch-Brusselse filterkanalen.
Nog eens, het is daarom dat "de Belgen" in wallonie en Vlaanderen de touwtjes stevig in handen willen houden, voorbeeld: Kris "de Vlaming moet verplicht Frans blijven leren" Peeters.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be