Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2013, 17:24   #181
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Zo on topic als maar kan.

Ofwel hebt u mijn bericht niet begrepen, ofwel wilt uw ze niet begrijpen. In beide gevallen zijn uw bijdragen irrelevant,net als deze draad.
Deze draad gaat over het vredesproces tussen Israel en Palestina. Als je wilt klagen over miserie in andere landen in het midden oosten open dan een nieuw topic, maar probeer de aandacht niet af te leiden van het onderwerp.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 19:17   #182
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Deze draad gaat over het vredesproces tussen Israel en Palestina. Als je wilt klagen over miserie in andere landen in het midden oosten open dan een nieuw topic, maar probeer de aandacht niet af te leiden van het onderwerp.
Dus de raketlancering vanuit Libanon had ik ook niet mogen vermelden?

Het is toch zielig dat de Palestijnse vriendjes, uitgezonderd de ketterse Shiïeten uit Iran, meer moeite aan't steken zijn in elkaar afmaken dan zoals in 1948, 1967 en 1973 aan dezelfde koord te trekken en het probleem eens en voor altijd op te lossen.
Oud 23 augustus 2013, 22:40   #183
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Het is toch zielig dat de Palestijnse vriendjes, uitgezonderd de ketterse Shiïeten uit Iran, meer moeite aan't steken zijn in elkaar afmaken dan zoals in 1948, 1967 en 1973 aan dezelfde koord te trekken en het probleem eens en voor altijd op te lossen.
Goed dat je hier duidelijk nog eens toont dat je geen bal geeft om Palestina & Palestijnen. Al sprak die keer dat je wenste dat Gaza in "glas" gebombardeerd werd ook boekdelen. Naast dat je vooroordelen hebt over Gaza en geen kennis (Gaza is allesbehalve een plaats waar zand zichtbaar is), herkauw je op een meer beleefde manier wat radicale moslimhaters in Israel roepen.

Laatst gewijzigd door Tamam : 23 augustus 2013 om 22:41.
Oud 23 augustus 2013, 22:50   #184
moestuin
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
gelukkig zijn de Joden geen beesten en hebben ze geantwoord door ze niet uit te moorden maar enkel te verdrijven!
Ah ja... laat het maar aan extremisten over om oorlogsmisdaden ala etnische zuivering goed te praten. Jij vertegenwoordigd echt heel goed wat er mis is met Israël.
moestuin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 22:56   #185
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed dat je hier duidelijk nog eens toont dat je geen bal geeft om Palestina & Palestijnen.
Ik geef niet om debielen nee. De doorsnee palestijn die zijn dagelijks leventje leid, die mag dat van mij gewoon blijven doen
Citaat:
Al sprak die keer dat je wenste dat Gaza in "glas" gebombardeerd werd ook boekdelen.
Weerom mis. Ik geef het herleiden van conflictzones tot een glazen parking als een oplossing, niet een gewenst iets.
Citaat:
Naast dat je vooroordelen hebt over Gaza en geen kennis (Gaza is allesbehalve een plaats waar zand zichtbaar is),
Met een bevolkingsexplosie zoals de Gazaanen tentoonspreiden, is het eigenlijk verbazingwekkend dat uw cloon, Moestuin nog durft te spreken over een genocide.
Citaat:
Herkauw je op een meer beleefde manier wat radicale moslimhaters in Israel roepen.
So, beter dan een Koran na te babbelen naar mijn persoonlijke mening.

Mare, is het geen kurkdroog feit dat de hoofdmoot van de Moslimlanden een nachtmerrie voor de peacenicks zijn, de confrontatie tussen dictators en moslimextremisten, en geen van die partijen heeft enig medelijden met hen die tussen hamer en aambeeld zitten.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 augustus 2013 om 22:59.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 23:18   #186
moestuin
Burger

Standaard

Citaat:
Met een bevolkingsexplosie zoals de Gazaanen tentoonspreiden, is het eigenlijk verbazingwekkend dat uw cloon, Moestuin nog durft te spreken over een genocide.
Ik heb het over etnische zuiveringen. Dat is heel wat anders dan genocide. Zoek die woorden eens op, zeg.

Laatst gewijzigd door moestuin : 23 augustus 2013 om 23:18.
Oud 23 augustus 2013, 23:25   #187
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moestuin Bekijk bericht
Citaat:
Ik heb het over etnische zuiveringen. Dat is heel wat anders dan genocide. Zoek die woorden eens op, zeg.
Guttegutte, bij gebrek aan argumenten ga je taalnazi.

Ethnische zuivering in Israël, hoe verklaar je dan de bevolkingsgroepen binnen Israël die geen miserie hebben? De Islamitische Druzen zijn een prachtvoorbeeld.
Maar ook de redelijk grote minderheid Palestijnen binnen israël kan tellen.
Natuurlijk, ik nodig U uit de agitpropverhalen van Palestijnse slaven hier tentoon te spreiden.

En binnen de Palestijnse gebieden.... Wat vind je daar terug? Palestijnen en meer Palestijnen, en ja, "nederzettingen", best vergelijkbaar met gevangenissen, waarbij de idioten die erin zitten zichzelf moeten verdedigen tegen een grotere hoop debielen die ze eruit willen.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 augustus 2013 om 23:26.
Oud 23 augustus 2013, 23:28   #188
moestuin
Burger

Standaard

Citaat:
Mare, is het geen kurkdroog feit dat de hoofdmoot van de Moslimlanden een nachtmerrie voor de peacenicks zijn
Het christelijke/joodse westen geeft echt miljarden aan wapens en geld aan echt zeer duistere figuren ala Sadam Hussein, Mubarrak, Saleh, Gadaffi en Israel die maar niet genoeg krijgt om Arabieren te verjagen voor Joodse Lebensraum. Echt vele miljarden elk jaar maar weer. En dat terwijl er genoeg mensen hier op een houtje aan het bijten zijn.

Citaat:
Ethnische zuivering in Israël, hoe verklaar je dan de bevolkingsgroepen binnen Israël die geen miserie hebben?
Joden hebben 100.000'den ontschuldige Arabieren van hun land gejaagd om het gewoon in te pikken. Die praktijk doe ze daar nog steeds in Israel. Dat is gewoon zo.

Citaat:
en ja, "nederzettingen", best vergelijkbaar met gevangenissen, waarbij de idioten die erin zitten zichzelf moeten verdedigen tegen een grotere hoop debielen die ze eruit willen.
alle nederzettingen zijn illegaal, vriend. Dat staat in hetzelfde artikel van de conventie van geneve als ethnisch zuiveren. Die oorlogmisdadigers hebben helemaal geen recht van spreken.

Laatst gewijzigd door moestuin : 23 augustus 2013 om 23:40.
Oud 23 augustus 2013, 23:41   #189
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef niet om debielen nee. De doorsnee palestijn die zijn dagelijks leventje leid, die mag dat van mij gewoon blijven doen

Weerom mis. Ik geef het herleiden van conflictzones tot een glazen parking als een oplossing, niet een gewenst iets.

So, beter dan een Koran na te babbelen naar mijn persoonlijke mening.

Mare, is het geen kurkdroog feit dat de hoofdmoot van de Moslimlanden een nachtmerrie voor de peacenicks zijn, de confrontatie tussen dictators en moslimextremisten, en geen van die partijen heeft enig medelijden met hen die tussen hamer en aambeeld zitten.
Dat je een volledige platbombardering van Gaza als een oplossing zegt niet veel over wat de "peaceniks" willen uiteraard, en tevens ook niet veel over uw politieke denkkracht. De koran heb ik nog niet gelezen, ik neem aan dat je denkt dat ik moslim bent. Zeg je dat trouwens beledigende opmerkingen trouwens zomaar blind tegen elke willekeurige moslim?

Laatst gewijzigd door Tamam : 23 augustus 2013 om 23:42.
Oud 23 augustus 2013, 23:45   #190
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het christelijke/joodse westen geeft echt miljarden aan wapens en geld aan echt zeer duistere figuren ala Sadam Hussein, Mubarrak, Saleh, Gadaffi
Helaas wel ja. ik zou die miljarden liever op mijn bankrekening zien. Die duistere figuren doen er toch alleen maar slechte dingen mee.
Mare, de miljarden oliedollars die in soortgelijke acties gestoken worden, mogen we over het hoofd zien zeker?
Citaat:
en Israel die maar niet genoeg krijgt om Arabieren te verjagen voor Joodse Lebensraum. Echt vele miljarden elk jaar maar weer. En dat terwijl er genoeg mensen hier op een houtje aan het bijten zijn.
Geef de israëlies eens ongelijk. 1929 als prequel, en 1948, 1967 en 1973 geven eigenlijk aan dat ze nog veel te vriendelijk zijn.
En dat mensen hier op een houtje bijten, da's niet de schuld van de Israëlies. Maar van een kombinatie van UW egoïsme en ons onvermogen bekwame leiders te kiezen.

Citaat:
Joden hebben 100.000'den ontschuldige Arabieren van hun land gejaagd om het gewoon in te pikken. Die praktijk doe ze daar nog steeds. Dat is gewoon zo.
Awel, ik wil U gerust sponsoren om ginder van uw oren te gaan maken.
Mare, doen de andere partijen daar niet krek hetzelfde? De verjaging van de Joden uit Noord Afrika na de oprichting van de staat Israël ,maar voor de Arabische krijghordes een stamp onder hun kloten hadden gekregen?

En nu zien we nog steeds hetzelfde, vraag het maar eens aan die andere Palestijnenhaters, de Egyptenaren, hoe ze omgaan met de Kopten...

Trouwens, waarom is de grens van Gaza met Egypte nog zwaarder bewaakt dan de grens tussen Georgië en Rusland?
Oud 23 augustus 2013, 23:53   #191
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat je een volledige platbombardering van Gaza als een oplossing zegt niet veel over wat de "peaceniks" willen uiteraard, en tevens ook niet veel over uw politieke denkkracht.
Mijn politieke denkkracht hoop ik op een absoluut minimum te houden. Ik ben techneut. Iemand die praktische oplossingen wil gebruiken, geen leugens en halfgebakken gezever dat 6 decennia later nog steeds gezeik geeft.

Hadden de Arabische krijghordes in 1948 , 1967 of 1973 de taak wel voor elkaar gekregen, dan had het nu iets anders geweest. Dan had de enclave van relatieve vrede die Israël nu is in die regio, volgens mij een even grote hoop op elkaar schietende debielen geweest, of een dictatuur waar Khadaffi , Saddam, Khomenie, Pol Pot en Idi Amin goedkeurend voor zouden geknikt hebben.
Citaat:
De koran heb ik nog niet gelezen
Ik wel. Erg he.
Citaat:
Ik neem aan dat je denkt dat ik moslim bent.
Ik neem niks aan, de grote hoop van hen die zich voordoen als moslim hier zijn d/trollen en agigatoren, dubbelnikkers die proberen uitspraken te ontlokken die mensen een tijdelijke of permban kunnen opleveren.
Citaat:
Zeg je dat trouwens beledigende opmerkingen trouwens zomaar blind tegen elke willekeurige moslim?
Ik heb geen Tourette hoor. Ook staat het niet op iemands voorhoofd getatoueerd dat ie moslim is.
En hen die het duidelijk tentoonspreiden, haatbaardige soepjurken en hoofddoek/burkatenten bijvoorbeeld, die laat ik zo ver mogelijk buiten mijn belevingswereld.
kwestie, met de mannen kan je toch niet praten, en met de vrouwen praten leverd vooral de vrouw problemen op.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 augustus 2013 om 23:57.
Oud 25 augustus 2013, 17:15   #192
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Je bent misschien een techneut, maar je hebt van politiek met een morele inslag, of realistische kennis van de moslimwereld, geen kaas gegeten.
Oud 25 augustus 2013, 17:25   #193
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig dan maar. Laten we ze ver van ons bed houden, liever nog allemaal laten verdwijnen. Veel goeds hebben ze niet gebracht en zullen het ook niet brengen.

Vooaralsnog is het wel de opvretende sprinkhanenplaag.
Dat de moslims elkaar zo snel mogelijk uitroeien moge. Duidelijk zo?

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 25 augustus 2013 om 17:25.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 20:56   #194
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

iedereen weet toch dat woningen bouwen een pak dodelijker is dan raketten afschieten
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 20:59   #195
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja... laat het maar aan extremisten over om oorlogsmisdaden...
welke oorlogsmisdaden 3 oorlogen beginnen of al 90+ jaar terroristische aanslagen plegen tegen Joden take your pick Jodenhatertje
Oud 25 augustus 2013, 21:02   #196
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Etnische zuiveringen zijn moeilijk te onderscheiden van perioden van oorlog; hier kan sprake zijn van het ontvluchten van een gebied waar de oorlog wordt uitgevochten door etnische groepen; doorgaans wordt de getalsverhouding tussen etnische groepen in een gebied blijvend gewijzigd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Etnische_zuivering
Oud 25 augustus 2013, 21:05   #197
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joden hebben 100.000'den ontschuldige Arabieren van hun land gejaagd om het gewoon in te pikken. Die praktijk doe ze daar nog steeds in Israel. Dat is gewoon zo.

onschuldig ff vergeten dat diezelfde palestijnen een oorlog waren begonnen met vele duizenden doden, als men dan de oorlog verliest moet men niet huilie huilie doen. Dat deden de vele honderden duizenden Joden ook niet toen die werden etnisch gezuiverd...
Oud 26 augustus 2013, 09:27   #198
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het net om: reeds meer dan een halve eeuw misbruiken,overdrijven en wakkeren de Arabische dictators de discussies tussen Israel en de Palestijnen aan, om de aandacht op zware misstanden, armoede, gruwel en schendingen van de mensenrechten in hun eigen landen af te leiden.
Oud 26 augustus 2013, 09:40   #199
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik zou willen aanvullen door te zeggen dat ze de tegenstellingen tussen de aan elkaar verwante volkeren vergroten en een discussie zo goed als onmogelijk maken.

Met een Jood valt te praten, met een Arabier zo goed als niet.
Oud 26 augustus 2013, 09:42   #200
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed dat je hier duidelijk nog eens toont dat je geen bal geeft om Palestina & Palestijnen. ....
U wel? Tiens, ik zie u nergens klagen over de Palestijnen die zwaar lijden in Syrië en Egypte? Ik weet niet wie meer geeft om de Palestijnen, u of maddox.
Het gaat u eigenlijk enkel om het bashen van Israel. Maar dat was ook al langer duidelijk. U staat trouwens niet alleen.

Een Opinie-artikel in De Dagelijkse Standaard van 9 augustus 2013 (Nederlandse krant). Hetzelfde geldt voor alle 'Palestijnenvrienden' in de rest van Europa ook:

Citaat:

Oorverdovende stilte aan Nederlandse linkerzijde mbt Palestijnse vluchtelingen uit Syrië

De Libanese regering heeft recent de grens gesloten voor Palestijnse vluchtelingen uit Syrië. Inmiddels zijn er al duizenden gestrand in de grensstreek, vooral vrouwen en kinderen. Eten en drinken hebben deze Palestijnse vluchtelingen nauwelijks, bovendien verkeren ze continue in levensgevaar door de aanhoudende gevechten tussen het leger van Assad en radicaal-islamitische opstandelingen.

Wat wonderlijk is bij deze situatie, is dat geen enkele Palestijnse leider of Westerse regering zich hierover heeft uitgesproken. De socialistische Palestijnse Fatah-beweging houdt zijn mond, net als de radicaal-islamitische terreurorganisatie Hamas. Die hadden het blijkbaar te druk met protesteren tegen wat appartementen, die door Joden gebouwd gaan worden in Joodse wijken.

Ook zijn er dit keer vanuit het Westen geen flottieljes gepland om de lijdende Palestijnen te hulp te komen. Ook zijn er geen demonstraties, geen Kamervragen, geen VN-resoluties. En er is ook geen verontwaardiging te bekennen bij de zo bekende voorvechters voor de Palestijnen, als Gretta Duisenberg, Anja Meulenbelt of Dries van Agt.

Helemaal niets

Diezelfde stilte was te horen toen Egypte een maand geleden de Palestijnse vissers belemmerde in hun broodwinning, alle Palestijnse smokkeltunnels vernielde en tientallen Hamas strijders doodde. Nog meer stilte was te horen toen Egypte de grens met Gaza afgelopen donderdag hermetisch afsloot ‘voor onbepaalde tijd’.

En de stilte was gigantisch oorverdovend toen in juli Palestijnen vergast werden in hun Yarmoek kamp in Syrië en toen in mei de tweeduizendste Palestijnse dode viel in Syrië. Er speelt zich in Syrië een ongehoord menselijk drama af, ook voor honderdduizenden Palestijnen in Syrië, terwijl de meesten niet meedoen aan de strijd.

Echter, als Israël niet op de een of andere manier met Palestijns lijden te maken heeft, interesseert het al die ‘pro-Palestijnen’ in het Westen blijkbaar niets. Is dat anders te verklaren dan dat al die ‘mensenrechtenactivisten’ niet zozeer gemotiveerd worden door pro-Palestijnse gevoelens, als door anti-Israëlische sentimenten?

bron

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be