Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2013, 11:33   #181
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Who the fuck is Camps?
Dat is een wannabe intellectueel uit linkse hoek zonder manieren.

Dikwijls zijn zijn teksten doorspekt met sexuele frustraties.
Oud 19 augustus 2013, 11:33   #182
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Camps over Homans
(De Morgen, vandaag)

(…)
"Liesbeth Homans is geen racist, Bart De Wever is dat ook niet. Maar er zit verdacht veel rek in Homan’s relativiteitstheorie.
Te Veel.

Er mag kritisch gekeken worden naar misbaar en positie van allochtonen. Sommige partijen waren iets te lang meegaand in de klassieke lamento’s, die soms meer ideologisch dan maatschappelijk waren. Maar nog steeds zijn er schrijnende toestanden. De structurele achteruitstelling op de arbeidsmarkt, om eens iets te noemen. Of de gettoïsering van huisjesmelkers. Een waar blijft de ‘neger’ als nieuwsanker?

Het migratiebeleid van N-VA is puur repressief. Nergens van harte welkom. Dat roept verdenkingen op voor een OCMW-voorzitter in een grote stad. En het luchtig relativeren van racisme bewijst: niet ten onrechte."

Goed gezegd van Camps!
Och kom, zolang men laaggeschoolde, nederlandsonkundige allochtonen (vooral Polen dan wel) moet invoeren om te werken, terwijl het hier vol loopt met laaggeschoolde, meestal allochtone, werklozen, komt het mij nogal bekrompen over om bvb structurele achteruitstelling op de arbeidsmarkt, trachten af te doen als een vorm van racisme.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:36   #183
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
olgens mij zo'n overjaarse gesubsidieerde soixante huitard met een verzopen gezicht.
Geweldig argument ad rem en vooral zeer origineel voor een papegaai als u. Ook u moet diepgaande politieke analyses gaan schrijven voor uw partijblad. Samen met Circe.

Misschien groeit u als koppel nog uit tot hoogverlichte intellectuele bakens van de N-VA. Hetgeen overigens niet eens zo moeilijk is in de N-VA, nu dat de N-VA zo 'verblokt' is geworden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2013 om 11:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:37   #184
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mag de Brusselaar tegen jou sale flamin zeggen?
Nu kom, hij zegt wat hij niet laten kan. Het zal mij een zorg zijn. Het zal uiteindelijk meer zeggen over hemzelf, dan over mij. Zal hem dan wel antwoorden met onnozelaar. Misschien dat ik dan wel een pak slaag riskeer (als hij het al verstaat).
Oud 19 augustus 2013, 11:39   #185
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Structurele achteruitstelling op de arbeidsmarkt?

Poolse poetsvrouw heeft één kind, amper of nooit ziek en blijft dus werken
haar marokkaanse collega's (verschillende) lopen van het ene zwangerschapsverlof + borstvoedingsverlof + gezinsrecuperatie (of hoe heet het) naar de volgende. sommigen zijn op drie jaar amper aan de slag geweest, maar krijgen wèl maandelijks de nodige uitbetalingen.

hoezo structureel werkloos? Ze wèrken toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:41   #186
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Structurele achteruitstelling op de arbeidsmarkt?

Poolse poetsvrouw heeft één kind, amper of nooit ziek en blijft dus werken
haar marokkaanse collega's (verschillende) lopen van het ene zwangerschapsverlof + borstvoedingsverlof + gezinsrecuperatie (of hoe heet het) naar de volgende. sommigen zijn op drie jaar amper aan de slag geweest, maar krijgen wèl maandelijks de nodige uitbetalingen.

hoezo structureel werkloos? Ze wèrken toch?
Het dure sossen lidgeld wordt toch betaald door anderen.
Oud 19 augustus 2013, 11:42   #187
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Ideologisch wat verblind?
Of analfabeet?
U bent zo uitgezogen door de Walen dat u geen krant meer kan veroorloven?
Nochtans uitgebreid aan bod geweest op de vlaamse regime televisie.

Toch dank voor uw bijdrage in het debat!

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...aks-goed.dhtml
Ik heb dat artikel nog eens gelezen en net zoals enkele maanden geleden vraag ik mij af waarom Het Laatste Nieuws kiest voor het woord vreemdelingentaks in de titel terwijl het in de rest van het artikel gaat over een retributie voor de dienstverlening van een ambtenaar.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:45   #188
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Ocharme, nu heeft u net al uw energie verspild aan het opzetten van een boom over iets wat nooit voorgesteld is geweest.

Scherpe analyse!

https://www.google.be/search?q=vfree...:nl%3Aofficial

Graag nog even verwijzen naar wat ik eerder aanhaalde;

Scoren bij de plebs!!
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:45   #189
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat artikel nog eens gelezen en net zoals enkele maanden geleden vraag ik mij af waarom Het Laatste Nieuws kiest voor het woord vreemdelingentaks in de titel terwijl het in de rest van het artikel gaat over een retributie voor de dienstverlening van een ambtenaar.
Maar hier ook. Wetende dat Antwerpen nu al 30%, vooral laaggeschoolde, en voor een groot deel werkloos, allochtonen onder zijn bevolking heeft, en dat dit aantal tegen 2030 zal aangroeien tot 60%, mag er voor mij wel een rem gezet worden om de migratie van laaggeschoolde allochtonen.
Oud 19 augustus 2013, 11:47   #190
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Maakt niet uit, de analyse blijft hetzelfde.
Blij dat u zo fiscaal onderlegd bent!
Oud 19 augustus 2013, 11:49   #191
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar hier ook. Wetende dat Antwerpen nu al 30%, vooral laaggeschoolde, en voor een groot deel werkloos, allochtonen onder zijn bevolking heeft, en dat dit aantal tegen 2030 zal aangroeien tot 60%, mag er voor mij wel een rem gezet worden om de migratie van laaggeschoolde allochtonen.
Fair, maar laat ons eerlijk zijn. Gaan we zo de migratie stoppen?
Het probleem wordt zo enkel verlegd naar de omringende gemeenten.
Trouwens als deze allochtonen geen inkomen hebben wie gaat dit dan betalen?
Vestzak , broekzak operatie?
Oud 19 augustus 2013, 11:53   #192
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och kom, zolang men laaggeschoolde, nederlandsonkundige allochtonen (vooral Polen dan wel) moet invoeren om te werken, terwijl het hier vol loopt met laaggeschoolde, meestal allochtone, werklozen, komt het mij nogal bekrompen over om bvb structurele achteruitstelling op de arbeidsmarkt, trachten af te doen als een vorm van racisme.
Herinner u zich nog de ophef die enige tijd geleden uitbrak toen door een (ongewilde) lek bekend werd dat een arbeidsbureau automatisch alle sollicitaties in de prullenmand gooide wanneer deze werkaanvragen ingediend werden door een sollicitant met een allochtone naam?

Wel, dat noem ik 'structurele achteruitstelling' van allochtonen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2013 om 12:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 11:59   #193
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Boeiend wel zo'n vreemdelingentax.

Vooral omdat de demagogie hier weer de kop opsteekt.

Kijk zelfs een 1ste jaars student rechten weet dat zo'n belasting niet conform het EU-recht is. Indien dit toch doorgevoerd zou worden, binnen de kortste keer start de commissie een inbreukprocedure (je weet wel, vrijheid van verkeer, rechtstreekse werking,...). Dus iedereen weet dat zo'n belasting doorvoeren binnen de 6maand afgevoerd wordt samen met nog enige boetes vanwege europa

Zodus, ofwel is deze dame zeer dom (wat ik betwijfel), ofwel wilde men graag wat vissen in bepaalde vijvertjes, wetende dat het voorstel sowieso afgeschoten zou worden (wat ook gebeurd is).

Handige situatie, ik wil dit doen maar iedereen is hier tegen!! Scoren bij de plebs!!
Allez, met de moed der wanhoop:

Iedere eerstejaarsstudent rechten weet dat er hier geen sprake is van een belasting, maar van een retributie voor een dienst. Iedere eerstejaarsstudent rechten weet dat een dienst (ook al wordt die verleend door de overheid) kosten met zich meebrengt die door iemand betaald moeten worden. Als de 17 € die de Stad Antwerpen voor deze specifieke dienst vraagt de kosten niet dekken, dan is het niet meer dan correct dat de Schepen van Sociale Zaken dit probleem aankaart en tracht op te lossen. Zo niet, zou het een geval zijn van slecht bestuur.

Zo dus, ofwel is een retributie een belasting noemen een verstrooidheid, ofwel wilde de Antwerpse oppositie zeer bewust polariseren en de mensen wat op de mouw spelden.

Handige situatie, mevr. Homans tracht terecht een probleem op te lossen, maar wij laten even uitschijnen dat diezelfde mevrouw zeker en vast een verborgen fascistoïde agenda moet hebben! Scoren bij het plebs!!

N.B. Plebs is onzijdig.

Laatst gewijzigd door Le Téméraire : 19 augustus 2013 om 12:01.
Oud 19 augustus 2013, 12:03   #194
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Allez, met de moed der wanhoop:

Iedere eerstejaarsstudent rechten weet dat er hier geen sprake is van een belasting, maar van een retributie voor een dienst. Iedere eerstejaarsstudent rechten weet dat een dienst (ook al wordt die verleend door de overheid) kosten met zich meebrengt die door iemand betaald moeten worden. Als de 17 € die de Stad Antwerpen voor deze specifieke dienst vraagt de kosten niet dekken, dan is het niet meer dan correct dat de Schepen van Sociale Zaken dit probleem aankaart en tracht op te lossen. Zo niet, zou het een geval zijn van slecht bestuur.

Zo dus, ofwel is een retributie een belasting noemen een verstrooidheid, ofwel wilde de Antwerpse oppositie zeer bewust polariseren en de mensen wat op de mouw spelden.

Handige situatie, mevr. Homans tracht terecht een probleem op te lossen, maar wij laten even uitschijnen dat diezelfde mevrouw zeker en vast een verborgen fascistoïde agenda moet hebben! Scoren bij het plebs!!

N.B. Plebs is onzijdig.
En het eu-recht is niet van toepassing op retributies?
Graag juridische analyse, ik kan nog veel van u leren precies!

Laatst gewijzigd door Fiscoman : 19 augustus 2013 om 12:04.
Oud 19 augustus 2013, 12:06   #195
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jawel, vanzelfsprekend. En dat had Homans moeten weten. Dat was een kemel van haar en geef ik gerust toe. Maar haar aanklagen omdat ze iets tracht te doen aan probleem van de kosten van die dienstverlening is goedkoop. Zie de recente reactie op haar voorstel voor een "speedy-pas."
Oud 19 augustus 2013, 12:07   #196
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Omdat het wat te moeilijk is precies hierbij de juridische fundering

http://www.legalworld.be/legalworld/...?LangType=2067
Oud 19 augustus 2013, 12:09   #197
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jawel, vanzelfsprekend. En dat had Homans moeten weten. Dat was een kemel van haar en geef ik gerust toe. Maar haar aanklagen omdat ze iets tracht te doen aan probleem van de kosten van die dienstverlening is goedkoop. Zie de recente reactie op haar voorstel voor een "speedy-pas."
Maar ze tracht daar tochduidelijk niets aan te doen, zoals gezegd zou ze direct moeten weten dat dit onmogelijk is.

Dus;
Problemen oplossen door onmogelijke reglementen te stemmen. Rare jongens hoor!!

Stellen dat dit een kemel van haar is is zeer liberaal en nogal schofferend.
Niemand in de antwerpse administratie had ooit gehoord van EU-recht?
Gelieve de NVA niet te beledigen!

Laatst gewijzigd door Fiscoman : 19 augustus 2013 om 12:10.
Oud 19 augustus 2013, 12:09   #198
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Graag juridische analyse, ik kan nog veel van u leren precies!
Ja, laat de ad-hominems maar achterwege.
Oud 19 augustus 2013, 12:15   #199
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ja, laat de ad-hominems maar achterwege.
De ad- homansen?
Al die moeilijke woorden toch
Oud 19 augustus 2013, 12:21   #200
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Maar ze tracht daar tochduidelijk niets aan te doen, zoals gezegd zou ze direct moeten weten dat dit onmogelijk is.

Dus;
Problemen oplossen door onmogelijke reglementen te stemmen. Rare jongens hoor!!

Stellen dat dit een kemel van haar is is zeer liberaal en nogal schofferend.
Niemand in de antwerpse administratie had ooit gehoord van EU-recht?
Gelieve de NVA niet te beledigen!
Heel die juridische redenering (en ik ben geen jurist, dus ik ga daar niet tegenin gaan) is gebaseerd op de stelling dat een inschrijving van een vreemdeling aan het vreemdelingenloket hetzelfde is als een inschrijving van een Belgische burger bij verhuis naar een andere gemeente. Vanuit juridisch perspectief is hier waarschijnlijk geen discussie, maar u kan zich toch even goed als ik inbeelden dat het inschrijven van vreemdelingen in de praktijk heel wat meer werk, tijd en kosten vraagt dan het inschrijven van iemand die van de Kempen naar 't stad verhuist?

Nu, de ervaring van de medewerkers van het nieuwe Antwerpse stadsbestuur is niet altijd even groot (persoonlijk al ondervonden). Iets wat vrij normaal is bij een totale coalitiewissel waarbij N-VA op zoek moest naar nieuwe mensen. Dus ja, ik durf dit een kemel te noemen, een beginnersfout, en ik ben er vrij zeker van dat dit mevr. Homans niet snel meer gaat overkomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be