![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een zekere zin is Spanje inderdaad baas in de EU, zeker in zo'n materies Spanje heeft immers een vetorecht.
Spanje niet akkoord = EU monddood. Spanje niet akkoord = Catalonië niet in de EU.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 september 2013 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Als Catalonië 'ja' stemt, is het hoogst haalbare voor Spanje dat dat land enkel voor de vorm blijft bestaan. Laatst gewijzigd door mvd : 18 september 2013 om 16:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De slotscène is bezig, en ik neurie gewoon het liedje mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit de EU gaan, is net vrijwel het enige solide argument pro Vlaamse onafhankelijkheid, horresco referrens...
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probleem hoor. Ik denk dat dat alleen slecht nieuws is voor de EU zelf. Het zal andere sterke lidstaten er toe brengen zich ook af te scheiden en dan blijft strak de Eu allen nog over met enkel en alleen armoede lidstaten, wat zal betekenen dat de EU niet lang meer zal bestaan.
Laatst gewijzigd door Garry : 18 september 2013 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens besef je dat zelf ook wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het ons hopen voor Catalonie.
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik zeg is dat een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring, zelfs na referendum, absoluut geen garantie is op effectieve onafhankelijkheid. Het schept enkel en alleen een uiters ingewikkelde situatie waarbij niemand, maar dan ook niemand, het resultaat van kent. En ja, een van die resultaten kan volledige onafhankelijkheid zijn, maar dat kan evengoed een totale chaos zijn. Ik herhaal het: niemand weet het. Dus, leer eerst begrijpend lezen vooraleer je reageert. Citaat:
Indien Spanje zich daarbuiten waagt, verandert de situatie volledig, want zouden de VN zich ook bij voorbeeld kunnen moeien en zou Spanje zelf uit de EU kunnen vliegen. Maar weer eens, het is onmogelijk om nu te weten hoe de toekomst eruit zal zien.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 september 2013 om 16:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De uitspraken van die Commissaris (die juist zijn) zijn dan voor een aantal mensen dan ook irrelevant, nietwaar?
![]() |
![]() |
#192 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat zou Europa kunnen inbrengen tegen het feit dat 2 landen, waarvan één binnen en een ander buiten de unie, hun leger samen zouden beheren? En indien Europa daar toch juridische problemen in zou zien dan is het aan Nederland om daaruit consequenties trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeg slimme sinds wanneer mag een land dat niet tot de eurozone behoort de euro als officiële munt gebruiken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als het u kan interesseren, toen ik 12 jaar was leerde ik op school dat we al wel over de technologie beschikten om naar de maan te kunnen vliegen maar dat dat nooit zou mogelijk zijn omdat we hier op de aarde niet over een geschikte brandstof beschikten. Dat werd ook als gek scenario beschouwt. Laatst gewijzigd door Garry : 18 september 2013 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet te voorspellen hoe de centrale staat zal reageren, ik denk scenario's van het leger dat door de straten marcheert onzin zijn. Maar als ze verder zouden gaan dan wat lawaai verkopen in hun regionaal parlement dan zal er wel reactie komen. Zolang het openbare leven normaal blijft verlopen en de regio geen centraal aangestuurde zaken zou gaan blokkeren denk ik dat het allemaal wel zou meevallen. En wat "belgicist" zijn te maken heeft met een poging tot inschatting hoe die catalaanse toestanden gaan evolueren is me onduidelijk. Tenzij jij echt gelooft dat die catalaanse toestand een soort test is om hier later ook toe te passen. Sta me toe van dan eens hartelijk te lachen. Hier durft de vlaams nationale partij het woord onafhankelijkheid nauwlijks nog te gebruiken om haar kiezers niet te chocqueren , babbelt ze over confederalisme en geleidelijke verdamping van de staat en is als partij tegen referenda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minstens evenveel of meer zijn wel al uitgekomen. De mens ging nooi kunnen vliegen ook. En bij de eerste treinen gingen de koeien geen melk meer geven en de kippen geen eieren meer leggen. intussen rijden er dagelijks heel wat treinen en de koeien geven nog altijd melk en de kippen nog altijd eieren. Raar hé? Maar waar!!!
Laatst gewijzigd door Garry : 18 september 2013 om 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ondertussen al veel reacties gevonden van gezagsdragers die Almunia terugfluiten ? 't blijft heel stil hee... |
|
![]() |
![]() |