![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En hoe voelt dat niets moeten doen en dubbel zoveel verdienen als iemand die daar werkt. Krijgt ge zo geen last van uw categorisch imperatief geweten ?
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() O voor mij mag iedereen gerust op pensioen gaan met een pensioen boven de armoedegrens, zoals ik. Dat is hoe ik aan de armoede ontsnapt ben. Ge kunt overigens beter vragen hoe het voelt zeven jaar lang negenduizend frank per maand tekort te komen en bij te passen uit je spaargeld (1989-1994) als werkende arme op minimumloon. 650000BF in totaal. Ik kan het antwoord erbij geven: wanhopig (geen beter betaald werk vinden als oudere werkloze) en moordlustig (op de staat die je naar de armoede terug belast via belastingen en sociale bijdragen op laagsteloon). Ik had dan ook geen enkele scrupule de volgende 15 jaar officieel vrijgesteld te zijn van de arbeidsmarkt op de dop (eveneens als oudere werkloze). Hoewel de dop 20% onder de armoedegrens uitkeert en ik daarmee ook de eindjes niet aan elkaar kon knopen. . Laat je eens voorlichten over de werkloosheidsval. Maar jullie antwoord daarop is: de minimumlonen nog verlagen...
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2013 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is door dezelfde politici dat vrijstelling van de arbeidsmarkt mogelijk was voor oudere werklozen. Dat systeem is nu ietwat teruggedraaid, geloof ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast moet je de oorzaak en reden zien waarom mensen tegen een hongerloon werken. Ik ken zo een bedrijf met een afdeling in Antwerpen en een afdeling in buurt van Oostende. De werknemers in Antwerpen beginnen met een uurloon van 15 euro terwijl de werknemers van de andere afdeling beginnen met een uurloon van 11 euro en na 10 jaar in dienst te zijn nog geen 14 euro per uur hebben. Hun Antwerpse collega's hebben na 10 jaar dienst een loon van 17 euro en meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() wij hebben geen minimumbelasting
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou natuurlijk kunnen specifiëren wat mijn precieze geval was, maar hier lijkt me dat zeker niet de juiste plaats. Ik heb het meeste, maar niet alles, al verklapt in de draad "echte armoede is..." Citaat:
Waar het werkelijk om gaat is waar je netto over beschikt, na aftrek van belastingen en van sociale lasten... en de noodzakelijke meerkosten om te gaan werken. Dat is niet zo evident te berekenen. Dat moet je ervaren Laatst gewijzigd door eno2 : 2 november 2013 om 13:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() eno2,
Waarom waren de ingenieurs en leraren ook arm in je verhaal? |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leraren? Kijk die leraar was van school gegooid. Waarom weet ik niet zeker, maar er gingen geruchten over iets seksueels met leerlingen. Er zijn zoveel mensen met een serieuze zware kink in hun curriculum. Ik ben er ook zo een. (Een klein smetje is trouwens al voldoende om het te moeten afleggen in de concurrentiestrijd voor goed betaalde jobs). Die ingenieur heb ik daar volle vier jaar weten werken, voor hij een job vond als ingenieur op zijn niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() Waarom vond die geen werk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen die rijk zijn met 500 euro per maand en andere die zelfs met 5000 euro per maand niet rond komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Arm zijn is enkel fictief vanuit een rijk standpunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 november 2013 om 14:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() Hij vond werk. Bij Vtax. En pas vier jaar later op zijn niveau.
In jouw lachwekkende oogopslag vindt iedereen direct goedbetaald werk vam zijn niveau.. (Of moet maar zijn eigen zaak opzetten) Alsof je niet tegen jobschaarste en hopen concurrentie moet opbotsen. Een groot aantal nieuwstarters gaat vrij snel failliet. Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel. Succesverhalen zijn er ook. Mijn neef werkte een paar jaar in datzelfde bedrijf plus ook nog als kelner (dubbeljob) tot hij voldoende gespaard had om zelfstandig te beginnen als cameraman, waarvoor hij een opleiding had. Daar heeft hij een succesvolle carrière in uitgebouwd. Mijn beste vriend en collega in dat bedrijf ( tennispartner en 25 jaar jonger) was failliet gegaan als zelfstandig organisator en begeleider van reizen. Hij zette, terwijl taxirijdend, een pizzazaak op waarin hij op een paar jaar tijd miljonair werd met een aantal vestigingen. Hij vroeg mij in het begin mijn spaargeld erin te investeren. Deed ik niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 november 2013 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan je altijd serieel bullyen als je het weigert te snappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() En ik vroeg dus: waarom vond hij 4 jaar geen werk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zaten de chauffeurs die wél wilden werken ook tegen de armoedegrens, of hadden die een normaal loon?
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar kan menigeen een voorbeeld aan nemen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |