![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees bijvoorbeeld het programma, punt een is "Vlaanderen onafhankelijk."
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Programma's worden regelmatig geupdate naar de realiteit van de tijd hé. Heb je dat gemist?
![]() |
![]() |
#183 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wait and see... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal gezien is er om de drie jaar een congres. Maar doordat wij constant in verkiezingsmodus zaten, is het nu 10 jaar geleden. Het vorige congres was inhoudelijk zeer sterk (bijna zo sterk als dit) zodat we er nog steed uit kunnen putten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat is zo'n klein klein kleutertje mentaliteit.
Laatst gewijzigd door reservespeler : 7 november 2013 om 05:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De teksten zijn goeddoordacht en getoetst door internationale experten. Trouwens op veel punten heeft de N-VA het warm water niet moeten uitvinden, in veel landen worden al jaren zaken toegepast die in onze teksten te vinden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als de teksten zo goed doordacht zijn, is het voor jou zeker niet moeilijk om mij en iedereen hier op dit forum de cijfers en de plannen te geven, waar ze het benodigde geld voor die plannen gaan halen? In blijde verwachting van je antwoord, verblijf ik nog 2 uur op dit forum om jou te plezieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gaat het om details of intenties?
![]() |
![]() |
#192 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die berekeningen te zien krijgen zou inderdaad interessant zijn, maar dat zal niet gebeuren. Kunnen hoedanook hoogstens wat schattingen zijn. Trouwens, en tenminste op dat stuk volg ik n-va hun redenering : als het gaat om een "ideaalbeeld", te realiseren op een decenium dan zijn exacte berekeningen wellicht zelfs niet mogelijk.
De obsessie over deze teksten is overtrokken. Als buitenstaander ga ik ervan uit dat deze met grote meerderheid zullen een ja krijgen, wellicht na wat amendementen om het wat socialer te maken. We zien wel, het is uiteindelijk maar een intern document. Het geeft natuurlijk wel loepzuiver weer, waar n-va naartoe wil mocht ze echt de macht in handen hebben. Maar wat mij veel meer interesseert is de mening van gematigde n-va'ers over de vraag wat hun partij via congres zou beslissen als ergens na mei 2014 n-va in een federale regering geraakt met centrum-rechts programma, zonder PS, maar ook geen communautair programma. Wel voorzien van de door Ben Weyts en consoorten gevraagde verklaring van de coalitiepartners dat ook zij op termijn zullen werken richting een confederaal België. Tot hiertoe is de enige die daar een duidelijk antwoord op gegeven heeft, xeno. Stemmen winnen is één ding, wat ze ermee gaan doen lijkt me politiek gezien toch veel belangrijker ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat de eerste stap Brussel moet zijn. Fusie van de Brusselse gemeenten. En dan de hervorming van het BHG naar het plan van het congres (zonder Brusselkeuze). Met de daarbij horende bevoegdhedenoverdracht. Dat lijkt me al een geweldige verwezenlijking voor 1 legislatuur.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 7 november 2013 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Europees Commissaris
|
![]() Hangt er dan vanaf wat wél verwezenlijkt wordt. Zoals ik al zei, ik ben niet bekwaam genoeg om die strategie uit te stippelen.
Maar ik wil wél vooruitgang zien natuurlijk.
![]() |
#196 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door peter1962 : 7 november 2013 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In 2010 had BDW zelf een regeerakkoord opgesteld met de nodige compromissen, waarvan ik twijfel of hij daarvoor een akkoord zou hebben gekregen. Kantje boordje denk ik. Maar nu ligt de kans veel hoger. Ten eerste is er de vorige legislatuur door niet deelname achteruitgang geboekt (in onze ogen dan, laat dat niet de discussie zijn aub) Ten tweede verwacht ik dat het percentage gematigden omhoog is gegaan. En ten derde is er nu een duidelijk plan. Zolang de afspraken in die richting gaan zonder achteruitgang op nevengebieden, is dat positief voor een gematigde als ik. Ik verwacht dat de goedkeuring er komt ja. Afhankelijk van het regeerakkoord zelf natuurlijk, maar ook hier heb ik vertrouwen dat BDW alleen met iets gaat komen waar hij zelf ook achter kan staan.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 7 november 2013 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
Bedoelt u het CD&V? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik bedoel een N-VA 'er die niet uit is op separatisme. Zij die zeggen "mét de walen als het kan, zonder als het moet"