Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2013, 16:51   #181
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De islam niet kortgelont? Als de naam allah nog maar verkeerd wordt gespeld, staan halve steden in brand.
De meeste islamieten zijn in mijn ogen leugenaars, die zich vriendelijk voordoen, maar ondertussen een mes in de rug planten. Jullie kennen slechts één manier van leven en dat is volgens de islam. Jullie dulden geen andersdenkenden, alles in naam van allah. Dat vind ik een ziekelijke en kortzichtige ingesteldheid die niet past in onze Westerse democratische samenleving. Het is jullie leven, maar val er ons niet mee lastig. Jullie veroordelen openlijk onze levenswijze, meer nog jullie willen deze veranderen. Zijn jullie dan ook niet 'foob'.
Kritiek hebben mag niet op uw geloof, dan is men islamofoob. Jullie proberen ons hier te bekeren en eisen respect voor jullie godsdienst. Jullie zelf hebben niet het minste respect voor ONZE godsdienst of atheïsme. In uw moslimlanden worden christenen onmiddellijk het land uitgezet, wanneer zij het woord van Jezus verkondigen. Dus in feite worden jullie hier nog goed behandeld. Jullie worden het land niet uitgezet.
Het ergste vind ik nog dat jullie volop steun krijgen van verschillende politieke partijen. Spa is altijd anti godsdienst geweest, nu steunen en beschermen zij de islam. Meer nog: zij zetten de islam op een platform. Een godsdienst die vrouwen minderwaardig vindt, homo's opknoopt, ongelovigen vermoordt, iedereen wil bekeren tot de islam, vrije meningsuiting verbiedt, democratie verbiedt, individuele vrijheid verbiedt. Alles moet gebeuren volgens een donker middeleeuws boekje uit de 7e eeuw.

Sterke post.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 17:25   #182
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
U weet duivels goed wat ik bedoel. Ik weet intussen dat u niet bang bent van een leugentje meer of minder. Hoeveel keer hebben wij al niet onze kalmte moeten bewaren wanneer onze meisjes worden uitgescholden voor hoer, onze kerkhoven vernield, kerken beklad, die afzichtelijke hoofddoeken in de straat waar onze kinderen bang voor zijn, criminele feiten van uw geloofsgenoten tegenover onze bevolking.
En als wij al islamofoob moesten zijn, dan ligt dat niet aan ons maar aan jullie ingesteldheid tegenover onze Westerse wereld. Kwestie van zelfbehoud. Jullie haten ons om wat wij zijn. Maar jullie zijn niet te beroerd om mee te genieten van onze Westerse voordelen.
Ik haat westerlingen helemaal niet. Ik ga niet mee met u in het wij en zij denken, en ik ben niet de enigste die zo denkt.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 17:29   #183
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
How come then that millions en millions moslims in the past as its now, did chop heads and fingers?

60 miljoen Indiërs werden afgeslacht bij de verovering door moslims, dat alleen al zou je aan het denken moeten zetten. De meeste nazi's deden niemand kwaad, de meeste moslims ook niet. Het gaat 'm over het percentage die wel kwaad doet.
Mensen die anderen geen kwaad doen treffen geen achuld aan wat andeten wel doen. Diyanet moskeegemeenschap in Genk deed niemand kwaad dus moesten onnozelaars hun gebedshuizen ook niet bekladden.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
Oud 25 november 2013, 17:48   #184
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veritus Bekijk bericht
Kan ik best begrijpen. De vrijheid die je hier geniet is ONGEKEND is eender welk Oosters land.
Dat is waar.
Zouden Islamofoben om deze redenen de moskeeën beklad hebben?
Oud 25 november 2013, 17:49   #185
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ik haat westerlingen helemaal niet. Ik ga niet mee met u in het wij en zij denken, en ik ben niet de enigste die zo denkt.
Dat is hetgeen u juist wel doet. De daders zullen wel ongelovigen zijn, niet?
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 17:58   #186
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als er geen aandacht aan besteed is, dan is de informatie niet terug te vinden. Maar hier eentje die wel in't nieuws is gekomen.

Maar het is wel frappant dat als er een kerk als beklad in't nieuws komt, er geen topic over gestart wordt, zelfs niet door mensen zoals Jan v/D Berghe.

Maar Oh wee als er een moskee vuil gemaakt wordt, dan is het een enorme schande.
En hoe zit het met de kerken die in moslimlanden gewoon afgebrand worden?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 18:02   #187
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt, moslims helpen dan ook niet iedereen zoals kerken doen, maar enkel eigen volk.
En dat is maar een detail waarover we ons niet druk moeten maken...
Wij moeten dan ook minder hun soort helpen, er komt toch maar stank voor dank van en nog meer eisen en profitariaat.
Wat doen de olielanden die met hun dollars geen blijf weten wanneer ergens rampen gebeuren? Kijken wat wij doen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 18:09   #188
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
fobie = irrationele angst.
Wij kennen de Islam , dus het kan geen fobie zijn.

Quran (18:65-81) - This parable lays the theological groundwork for honor killings, in which a family member is murdered because they brought shame to the family, either through apostasy or perceived moral indiscretion. The story (which is not found in any Jewish or Christian source) tells of Moses encountering a man with "special knowledge" who does things which don't seem to make sense on the surface, but are then justified according to later explanation. One such action is to murder a youth for no apparent reason (74). However, the wise man later explains that it was feared that the boy would "grieve" his parents by "disobedience and ingratitude." He was killed so that Allah could provide them a 'better' son.
De term islamofobie wordt zwaar misbruikt om alle (terechte) kritiek op de islam de mond te snoeren. In het Westen is er vrije meningsuiting en alles moet in vraag kunnen worden gesteld. Dat is iets waar moslims een hekel aan hebben. Toch blijft topicstarter de term islamofobie liefkozen om zijn gelijk te kunnen halen. Hij zal ook nooit kritisch zijn over de islam. In feite hoort u niet thuis in de vrije Westerse wereld. U misbruikt zelfs de Westerse vrijheden.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 25 november 2013 om 18:11.
Oud 25 november 2013, 18:49   #189
F.B.
Parlementslid

Standaard

bestaat er een steunfonds voor de daders?
Oud 25 november 2013, 18:51   #190
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Geen enkele stad werd in brand gestoken, niks werd vernield, niemand werd gedood,.... Ik begrijp wel dat sommigen wegens de schok nog in een ontkenningsfase zijn maar ja dit zijn wel de naakte feiten. Moslims nergens in de wereld hebben toegegeven aan de provocaties van islamofoben in Genk. Ik ben trots dat vooral de Turken in dit geval de kalmte hebben kunnen bewaren want inderdaad we kennen wel andere verhalen, die ik zeker afkeur. Dit is een bewijs dat wat ik altijd heb beweerd: niet alle moslims reageren onproportioneel zoals islamofoben dat willen laten schijnen.
Absoluut, ik heb er geen moeite mee om dat te erkennen.
Mijn ervaringen met moslims die ik persoonlijk ken zijn over het algemeen positief, dat neemt echter niet weg dat de indruk die het grotere geheel (van alles wat onder de noemer islam te plaatsen valt) wekt eerder negatief is.

Laatst gewijzigd door Sean : 25 november 2013 om 18:52.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 18:54   #191
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dus moet er wraak genomen worden of wat? Wie is er allemaal een barbaar in dat geval? Voor we het weten zijn we in een situatie geraakt waarin niemand meer weet waar het allemaal begonnen is.

Als jij vindt dat er geen kerken mogen afgebrand worden dan moet je ook vinden dat er geen moskeeën of andere gebedshuizen worden afgebrand.
Oud 25 november 2013, 18:57   #192
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Absoluut, ik heb er geen moeite mee om dat te erkennen.
Mijn ervaringen met moslims die ik persoonlijk ken zijn over het algemeen positief, dat neemt echter niet weg dat de indruk die het grotere geheel (van alles wat onder de noemer islam te plaatsen valt) wekt eerder negatief is.
Allé dank u dan.
Zelfs al is uw bewering waar dan nog mogen brave burgers en hun gebedshuizen die niemand kwaad doen ook met rust gelaten worden.
Oud 25 november 2013, 18:58   #193
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus moet er wraak genomen worden of wat? Wie is er allemaal een barbaar in dat geval? Voor we het weten zijn we in een situatie geraakt waarin niemand meer weet waar het allemaal begonnen is.

Als jij vindt dat er geen kerken mogen afgebrand worden dan moet je ook vinden dat er geen moskeeën of andere gebedshuizen worden afgebrand.
vooral niks erkennen,eh. Gewoon als vanouds rond de pot draaien. Heel sterk bezig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 19:04   #194
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Wel hoor, GASTarbeiders die nooit, als een gast behoort te doen, naar hun land zijn teruggekeerd en nu hun fascistische religie aan ons willen opdringen. Zonder respect voor de gewoonten en wetten van het gastland.
Dat is wat u denkt en wat niet strookt met de werkelijkheid van de bekladde moskeeën. Deze gemeenschap wil haar religie aan niemand opdringen, als jij dat gevoel wel hebt is dat jouw probleem. Als je alleen maar aanstoot neemt aan de existentie van iets heb je geen gegronde reden om u crimineel te gedragen.
Als je het aan Anders Breivick vraagt zal hij u met 1518 bladzijdes willen overtuigen dat je een heel eiland jongeren mag afslachten. Wel dat mag niet en als anderen dat ook willen doen moeten ze belet worden, dit geldt natuurlijk ook voor bijvoorbeeld een moslim die niet-moslims wil afslachten.
Oud 25 november 2013, 19:06   #195
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Allé dank u dan.
Zelfs al is uw bewering waar dan nog mogen brave burgers en hun gebedshuizen die niemand kwaad doen ook met rust gelaten worden.
U hoeft mij niet te bedanken en dat men van andermans bezittingen behoort af te blijven is de evidentie zelve.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 19:09   #196
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Da's hier niet in de buurt, dus telt het niet mee voor die moslims hier.
Maar o wee als er ergens in een moslim land iets gebeurd tegen moslims, dan komen ze op straat of vermoorden een engelse militair op straat.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 19:23   #197
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat u denkt en wat niet strookt met de werkelijkheid van de bekladde moskeeën. Deze gemeenschap wil haar religie aan niemand opdringen, als jij dat gevoel wel hebt is dat jouw probleem. Als je alleen maar aanstoot neemt aan de existentie van iets heb je geen gegronde reden om u crimineel te gedragen.
Als je het aan Anders Breivick vraagt zal hij u met 1518 bladzijdes willen overtuigen dat je een heel eiland jongeren mag afslachten. Wel dat mag niet en als anderen dat ook willen doen moeten ze belet worden, dit geldt natuurlijk ook voor bijvoorbeeld een moslim die niet-moslims wil afslachten.
Iedereen die niet met de islam akkoord gaat, vergelijken met Anders Breivik. Zeer intelligent is dat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 20:23   #198
BonBon
Banneling

Standaard

Hoe dommer hoe geloviger.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...g-decades.html

Blijkbaar zijn alle inteelt dommekloten en achterlijken gelovig, dat weten we zo ook wel maar het is toch leuk om het wetenschappelijk bevestigd te zien.

Citaat:
When countries were examined by Richard Lynn of the University of Ulster in 2009, the positive correlation between intelligence and atheism was a strong one.

Laatst gewijzigd door BonBon : 25 november 2013 om 20:23.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 22:36   #199
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die anderen geen kwaad doen treffen geen achuld aan wat andeten wel doen. Diyanet moskeegemeenschap in Genk deed niemand kwaad dus moesten onnozelaars hun gebedshuizen ook niet bekladden.
er gewoon "zijn" als islamiet of islamitisch symbool is voldoende, wacht nog maar even af, het begint stilaan te borrelen, 't Westers verdraagzaam potje kookt wel nog over.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 22:47   #200
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
er gewoon "zijn" als islamiet of islamitisch symbool is voldoende, wacht nog maar even af, het begint stilaan te borrelen, 't Westers verdraagzaam potje kookt wel nog over.
Inderdaad, de meeste mensen zijn die zever met de islam kotsbeu. Altijd maar eisen stellen en het slachtoffertje spelen. Respect eisen en zelf geen respect tonen. Wij moeten jullie moskeeën bezoeken om zogezegd de integratie te bevorderen, terwijl jullie weigeren om een kerk binnen te stappen. De goede wil moet altijd van onze kant komen.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 25 november 2013 om 22:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be