Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2013, 13:59   #181
Peche
Banneling

Standaard

Mensen verenig U tot het idee woord wordt en zich massaal overzet in daad.
Ga aan de deur kloppen en vraag verantwoording.
Wat je zelf doet, doet ge immers toch beter?
Vraag de Roma vriendelijk niet meer dronken achter stuur te zetten.
Schrijf desnoods een aangetekende brief.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 16:41   #182
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Mensen verenig U tot het idee woord wordt en zich massaal overzet in daad.
Ga aan de deur kloppen en vraag verantwoording.
Wat je zelf doet, doet ge immers toch beter?
Vraag de Roma vriendelijk niet meer dronken achter stuur te zetten.
Schrijf desnoods een aangetekende brief.
Die kerels kunnen niet lezen... En de vrouwen zijn er enkel voor de was en de kweek.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 14:05   #183
Havanna
Banneling

Standaard

Roma's in de UK, op tijd voor hun Xmas 'boodschappen'.
Citaat:
A council spokesperson said: 'A councillor has witnessed people being marched to the cashpoint. It happens to in Paris where there's a lot of Roma and it certainly happening here.
'Marching someone to a cashpoint is just about as aggressive as it gets.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...y-begging.html
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 20:14   #184
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat kan allemaal goed zijn, beste parsprototem, maar samenlevingen evolueren nu eenmaal en als de roma's daar niet mee willen instappen dan is dat hun probleem. Het zou toch al te gek zijn dat ik voortaan in een grotje in de Ardennen ga wonen, een dierenhuid aan ga trekken en met een knots herten ga doodslaan, omdat onze voorouders dat ook ooit hebben gedaan ? Je moet je wel wat aanpassen naar de normen, wetten en gebruiken van de huidige maatschappij. En die is nu eenmaal sedentair en houdt zich aan bepaalde wetten en regels. Frapant is dat die roma zeggen totaal op zichzelf te kunnen leven, maar wel gebruik willen maken van alle kanalen en middelen die onze 'racistische' samenleving hen op een plateautje aanbiedt: kindergeld, OCMW-steun, invaliditeitsuitkeringen, kampeerterreinen, allerhande premie's en ondersteuning, ... Dat is nogal hypocriet, vind je niet ?

En zoals bepaalde foto's hierboven aantonen, er zijn 'onderdrukte' zigeunergroepen die in Bulgarije, Roemenië, Slovakije en Servië kasten van huizen en villa's laten bouwen met geld dat ze hier 'eerlijk' (LOL) verdiend hebben ! Waar is er dan nog sprake van hun nomadische levensstijl ? Laat me aub niet lachen ! Grote groepen die hier zitten zijn bendes profiteurs en houden zich in met duistere zaakjes allerhande. Met raciale voorbestemdheid of etnische afkomst heeft dit uiteraard niets te maken, wel alles met een foute mentaliteit en een gebrek aan waarden- en normenopvoeding tezamen met de creatie van een beeld van wantrouwen, minachting en vijandigheid tegenover niet-zigeuners.
Samenlevingen evolueren en die van de sedentairen heel snel. En sedentairen willen dat iedereen sedentair wordt maar multi-nationals mogen wel nomadisch zijn...

En mensen die altijd al nomadisch zijn geweest ga je als overbezorgde of geïrriteerde overheid dwingen om sedentair te zijn en te onderwerpen aan heel die administratie van kindergeld, schoolplicht, belastingen (?), leefgeld.

Dat is toch een blunder geworden. Tenzij iedereen met de tijd rekening moet houden en hopen dat enkele gezinnen (en die zijn er) 'veranderen' en dat spoor opsnuiven en met een redelijk succes volgen. En de volgende generatie doet het dan wat beter, en de volgende nog beter ...?

Mijn kritiek is dat het een blunder blijft en mijn kritiek is ook dat er niet voldoende onderzocht werd hoe het anders kon. Volgens mij kon het anders. In het voordeel van beide partijen; de sedentairen en de nomaden.

Zet zo'n zigeunerfamilie in een appartement en de gang en de trappen worden een drukke doorgang voor de hele clan (mijn moeder heeft dat meegemaakt). Wat ga je dan doen? Hun eeuwenoude sociale structuur met de grond gelijk maken? Elke anthropoloog of etnoloog zou dat absurd vinden.

Het fenomeen 'zigeuner kent excessen (die villa's) zoals onze sedentaire samenleving excessen kent. Ze parasiteren op de sedentaire samenlevingen, maar ze moorden of veroveren niet.
Het is aan die sedentaire samenlevingen om met veel gezond verstand en in eigen belang na te denken hoe daarmee moet worden omgegaan.

Ik geloof niet in de strategie om die mensen sedentair te maken, zoals wij dat zijn. We dwingen ze sedentair te worden en klagen dan over de gevolgen daarvan. Tja, dan klopt er iets niet.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 20:34   #185
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
100 jaar geleden was maar 6% nomadisch
http://www.noorderlicht.com/assets/d...seskildsen.pdf

Roma blijven een probleem door de inteelt, moslims hebben dat ook maar Roma nog veel meer. Je krijgt achterlijke kinderen die extreem godsdienstig zijn, geen normbesef, geen empathie en veelal geestelijk gestoord. Het complete probleem met Roma (en eigenlijk ook moslims) kun je terugbrengen op die inteelt, en je hoort daar niets over bij de poco's, alsof het niet bestaat.
Jouw stokpaardje is 'inteelt', maar ik vind dat je wat dat thema betreft te weinig nuanceert.

Ik vond dat interview op Terzake zeer interessant, en detail ervan is toch ook dat een man die geen lid is van de clan, kan trouwen met een Roma-vrouw. De man zelf specifieerde dat je niet alle Roma's over dezelfde kam kan scheren. Geldt dat niet voor iedereen?

Een feit is en blijft dat iedereen er last van heeft en geïrriteerd raakt (ik inbegrepen). Muziek zal ik naargelang mijn bui aanmoedigen met een muntje, maar bedelarij al lang niet meer. En als iedereen in de winkelstraten zo zou doen, dan ga je meer violisten krijgen en gitaarspelers dan bedelaars.

En nogmaals: nomadisme werkt inteelt tegen, sedentarisme gedwongen of niet, werkt dat in de hand.
Oud 11 december 2013, 21:03   #186
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nogmaals: nomadisme werkt inteelt tegen, sedentarisme gedwongen of niet, werkt dat in de hand.
je reinste onzin.

Nomadisme werkt stam en clanverband zwaar in de hand. Buiten die stam of clan kan je niet huwen. En zo krijg je dan inteelt want je put steeds uit diezelfde genenpoel van nichten of neven of achternichten of achterneven.
Clanvermenging gebeurt amper.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 22:03   #187
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Jouw stokpaardje is 'inteelt', maar ik vind dat je wat dat thema betreft te weinig nuanceert.

Ik vond dat interview op Terzake zeer interessant, en detail ervan is toch ook dat een man die geen lid is van de clan, kan trouwen met een Roma-vrouw. De man zelf specifieerde dat je niet alle Roma's over dezelfde kam kan scheren. Geldt dat niet voor iedereen?

Een feit is en blijft dat iedereen er last van heeft en geïrriteerd raakt (ik inbegrepen). Muziek zal ik naargelang mijn bui aanmoedigen met een muntje, maar bedelarij al lang niet meer. En als iedereen in de winkelstraten zo zou doen, dan ga je meer violisten krijgen en gitaarspelers dan bedelaars.

Natuurlijk heb je uitzonderingen, als je een groep Roma ziet kun je er veilig van uitgaan dat het een familie is die samen blijft, ook de roversbendes die opgerold worden blijken familiaal ingericht. Ook de huwelijken blijven binnen die groep/familie wat hun inteeltprobleem erger maakt dan bij moslims nog en die hebben al 50% inteelt.

Dat niet elke Roma een misdadiger is heb je natuurlijk gelijk in maar toch meer dan voldoende om voor een probleem te zorgen, volgens mij rechtstreeks terug te brengen op het inteelt gedrag, op die manier kweek je misdadigers in dat milieu.

Kijk naar Marokkanen, 40-50% inteelt, 30% van de jongens is een veelplegende misdadiger, dat is geen kleine minderheid hé. Schizofrenie is ook een gekend probleem bij die groep, allemaal erfelijke toestanden.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 22:05   #188
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Afganen, Pakistanen en Roma voor 80% en meer inteelthuwelijken hebben, hoe kun je dat dan nuanceren?
Oud 11 december 2013, 23:15   #189
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je reinste onzin.

Nomadisme werkt stam en clanverband zwaar in de hand. Buiten die stam of clan kan je niet huwen. En zo krijg je dan inteelt want je put steeds uit diezelfde genenpoel van nichten of neven of achternichten of achterneven.
Clanvermenging gebeurt amper.
Ik denk niet dat het onzin is. Hoe meer ruimte, hoe meer afstanden worden afgelegd, hoe meer contacten plaatsvinden, en hoe meer kans er is dat er een zaadje wordt achtergelaten en eentje in de clan terechtkomt.

Ik wil er wel de nadruk op leggen dat ik spreek van situaties van de laatste 30 jaar waarbij nomadische mensen gedwongen werden om sedentair te gaan leven. Ik heb het niet over gemeenschappen die al eeuwen sedentair leven.

Een gestrest clanverband dat sedentair moet zijn, zal indd aan inteelt beginnen te doen. De druk kan komen vanuit de overheid, wegens oorlogstoestanden, wegens verschillende factoren zoals bv het niet kunnen deelnemen aan een jaarlijkse bijeenkomst waar cru gezegd dna kan uitgewisseld worden, ik zeg zomaar iets.

Isoleer een groep beesten op een te kleine oppervlakte en na verloop van tijd heb je problemen. Dat weet elke zoöloog.

Daarom hebben oude leefgemeenschappen die sedentair zijn heel strikte regels om inteelt te voorkomen. Mijn ex die Ibo Nigeriaan is heeft me uren aan een stuk eens alles uitgelegd en opgeschreven hoe die clanstructuur in elkaar zat. Er zijn mensen die er in het verleden over waakten dat de ene clan niet mocht trouwen met de andere clan. Nieuwe clans ontstonden en werden gelinkt aan een plaats, en uiteindelijk kreeg die plaats de naam van die clan en werd een dorp met de naam van die clan, maar niemand weet dat nu nog behalve enkele mensen.
Nu is die structuur helemaal anders geworden, omdat vele jonge mensen gaan studeren, naar het buitenland trekken en een partner vinden die met die hele structuur niks meer te maken heeft. Maar mocht er nog een huwelijk moeten plaatsvinden tussen twee clans waarvan een 'oude' nog weet dat die onverenigbaar is vanwege een te grote graad van verwantschap, dan gaat die oude een stok in de wielen steken voor dat huwelijk. Meer nog, zo'n alliantie gaat nooit het licht zien omdat ze bepaalde woorden hebben die direct aangeven dat iemand elders een partner moet gaan zoeken.

Sedentaire mensen hebben door de geschiedenis heen heel wat acrobatentoeren uitgehaald om incest te voorkomen. En soms vraag ik me af of oorlogsvoering in den beginne niet een van die drijfveren is geweest om DNA te verfrissen zij het via verkrachting en slavernij.

Zo sedentair is de moderne mens ook weer niet; je hebt de trek naar het zuiden. Reizen over de hele planeet beroepsgewijs of als vakantie. En op vakanties en beroepsgewijs is men al eens meer seksueel actief dan thuis. En misschien is dat wel gezond.

Wees er zeker van dat ik met meer vragen eindig en de wijsheid niet in pacht heb. Ruw bekeken vind ik nomadisme van welke vorm dan ook toch een stukje gezonder dan een geïsoleerde, afgesloten sedentaire gemeenschap. Daar geloof ik absoluut niet in.
Oud 11 december 2013, 23:37   #190
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Afganen, Pakistanen en Roma voor 80% en meer inteelthuwelijken hebben, hoe kun je dat dan nuanceren?
Waar haal je die 80% vandaan?

Er is een verschil van dag en nacht tussen Afghanen en Pakistanen en Roma's. Historisch, geografisch en zowat op elk denkbaar vlak. Zelfs tussen Afghanen (het is een grote oppervlakte) zijn er immense cultuurverschillen, en tussen Pakistanen evenzeer, en wie heeft er een nauwkeurig zicht op de mensen die doorgaan als Roma's?

Ik vind het heel raar dat je zomaar 80% inteelt aan drie verschillende en op zich zeer gediversifieerde gemeenschappen toeschrijft. Vind je dat nu zelf niet?

Verwar jij soms niet het effect van afwezigheid van ontwikkeling in de breedste zin van het woord met inteelt?

Jij laat in bijna elke post het woord 'inteelt' vallen. Wel, misschien kan je me aan wat literatuur desbetreffend helpen, en anders zoek ik die literatuur daarover zelf. Want nu wil ik daar wel meer over weten.
Oud 11 december 2013, 23:54   #191
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ing-risks.html

Citaat:
Inbreeding among British Muslims is threatening the health of their children, a leading geneticist warned yesterday.

Professor Steve Jones, from University College London, said the common practice in Islamic communities for cousins to marry each other increased the risk of birth defects.

...
Studies have shown that 55 per cent of British Pakistanis are married to first cousins – and in Bradford, this rises to 75 per cent.
En nu de denial

Citaat:
Mohammed Saleem Khan, chief executive of the Bradford Council for Mosques, said: ‘It is important to discuss these issues, but I just do not know of any firm evidence backing up Professor Jones’s claims. I think we need more conclusive studies so we can know for certain if there is any genuine risk.
Oud 12 december 2013, 01:15   #192
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze zondebokken, dé Roma
11/12/2013 | Koen Geurts
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131210_00880971

Je kan er gif op innemen: als Roma betrapt worden op een crimineel feit, komt vroeg of laat de hele Roma-gemeenschap in het vizier. Dat zegt misschien meer over ons dan over de Roma, zegt Koen Geurts.

Wie? Werkt rond Roma en woonwagenbewoners voor integratiecentrum Foyer

Wat? De functie van zondebok die de Roma blijkbaar vervullen, kan helaas ook nog eens als selffulfilling prophecy werken.

Het is weer showtime. Dé Roma hebben weer van zich laten horen. En hoe? Ze hebben er hun jongste boefjes op uitgestuurd om na wat inbraken spectaculair te crashen met hun zelfbestuurde auto (DS 9 december) . Camera’s draaien op volle toeren, analyses worden rondgestrooid. En daar duikt in de media alweer dé hamvraag op: ‘Hoe komt het toch dat dé Roma steeds weer komen opzetten met problematisch, zeg maar crimineel gedrag?’ Allicht zit in de vraag al het antwoord vervat.

Laten we duidelijk zijn: de jonge inbrekertjes die gevat zijn na hun autocrash behoren tot een groep families waarvan de ouders de kinderen opvoeden en inzetten met het oog op snel winstbejag: via inbraak en diefstal. Ze zijn internationaal actief, wonen meestal tijdelijk in huurwoningen en gaan van daaruit over het hele land op rooftocht. Als de grond hen te heet onder de voeten wordt, wijken ze uit naar één van onze buurlanden. Deze jongeren zijn bekende klanten bij de politie, de ouders blijven buiten schot. Politie, gerecht, maar ook Roma-werkers en Roma zelf kaarten de noodzaak aan effectieve maatregelen al sinds jaren aan. Hard aanpakken die boel, het gaat hier wel degelijk om maffiose bendes.

Zigeuners

Maar toch verslik ik me telkens in mijn koffie, als in dergelijke verslaggeving de onweerstaanbare drang opduikt om ook de rest van de Roma-gemeenschap (12 �* 15 miljoen in Europa) erbij te sleuren. Onlangs was er bijvoorbeeld het internationale mediacircus over het blonde Bulgaarse Roma-meisje dat in Griekenland werd gevonden (DS 21 oktober) , waarna plots elke blond Roma-kind een potentieel slachtoffer van ontvoering werd. Zo verging het gisteren ook in Terzake, waarin men liet suggereren dat ‘al die Roma die hier naar komen, met slechte bedoelingen komen’. Nochtans gaf de presentatrice toe: ‘Dit is meteen ook een heel stigmatiserend gesprek voor de zigeunergemeenschap’. De gast, een niet-Roma ex-bendelid, deed zijn verhaal in een gesprek dat zich niet beperkte tot deze bendes, maar dat zo nodig de lijn moest doortrekken naar de rest van ‘dé Roma-gemeenschap’.

Pittig detail: op de achtergrond prijkte een foto van woonwagenbewoners (een volledig andere groep dan de in huizen wonende bendes) met de reuzegrote titel: ZIGEUNER (een benaming die Roma sinds de Holocaust aanvechten). Enfin een uitzending over dé Roma zonder één Roma aan het woord. Oepsie, vergeten!

Wat zouden Roma nu zelf over dergelijke stigmatisatie denken? Gabriel Mihai (Roma-bemiddelaar Foyer): ‘Onbegrijpelijk voor ons, doorsnee-Roma, dat wij ons zouden moeten verantwoorden voor het criminele gedrag van een kleine specifieke groep families. Een criminele levenswijze heeft niets met Roma-cultuur te maken. Roma zijn enorm divers, je vindt er terug met alle soorten mentaliteiten, spijtig genoeg ook criminele. Maar dat is dan een persoonlijke keuze, en die vind je in elke gemeenschap of cultuur’. Niet dat alle andere Roma heilig zijn, maar dergelijke criminele families vormen een kankergezwel waaronder het imago van de rest lijdt.

Terug naar onze beginvraag, ‘waarom dé Roma steeds opnieuw crimineel gedrag vertonen’. De vraag impliceert dat we hen als één homogene groep zien, waarop we de zonden van enkelen projecteren. Helaas gebeurt dit bij Roma al eeuwenlang. Elke maatschappij heeft haar zondebok nodig. En diens functie is nu net om te kunnen overladen worden met alle zonden van de wereld. Maar dit kan ook als een selffulfilling prophecy werken. Als je van jongs af te horen krijgt dat je het uitschot bent van de maatschappij, loop je een groot risico dat je je later naar dat beeld gaat gedragen.

Dus als we ons nog eens afvragen ‘waarom dé Roma almaar problematisch zijn’, zou het niet slecht zijn even de bedenking te maken dat we tegelijk deels al een goed antwoord hebben gegeven.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 12 december 2013 om 01:16.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 01:31   #193
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het onzin is. Hoe meer ruimte, hoe meer afstanden worden afgelegd, hoe meer contacten plaatsvinden, en hoe meer kans er is dat er een zaadje wordt achtergelaten en eentje in de clan terechtkomt.
ha denkt U? daarom dat al die Roma zo graag mixen met de mensen uit de landen waar ze doortrekken neem ik aan? Huwelijken met Nederlanders, Belgen, Fransen....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 december 2013, 01:55   #194
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Krantentiteltje: Vier minderjarige inbrekers van Roma afkomst crashen in Berlare...

Natuurlijk niet.

De krantentiteltjs zijn:

ofwel

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...s-gewond.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-in-kous.dhtml

ik vind dit leuk

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 09:29   #195
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Er is een verschil van dag en nacht tussen Afghanen en Pakistanen en Roma's. Historisch, geografisch en zowat op elk denkbaar vlak. Zelfs tussen Afghanen (het is een grote oppervlakte) zijn er immense cultuurverschillen, en tussen Pakistanen evenzeer, en wie heeft er een nauwkeurig zicht op de mensen die doorgaan als Roma's?

Ik vind het heel raar dat je zomaar 80% inteelt aan drie verschillende en op zich zeer gediversifieerde gemeenschappen toeschrijft. Vind je dat nu zelf niet?
Het zijn niet toevallig de gemeenschappen met de meeste misdadigers en overlast, hoe meer inteelt hoe meer problemen we met ze hebben en dan springen de Pakistanen, Afganen en Roma daar uit.

Ik vernoem die 3 niet omdat ze voor de meeste overlast zorgen of verwant zijn aan elkaar maar omdat ze het meest inteelten voor deze of een andere reden, ze hebben inderdaad niets met elkaar te zien cultureel, enkel het inteelt gehalte.

Britse docu over inteelt bij Pakistaanse Britten, dit zou je ogen moeten openen.
http://www.liveleak.com/view?i=fb9_1329135002

Inteelt bij arabieren, de cijfers
http://www.reproductive-health-journ.../1/17/table/T1

Een artikel op een Marokaans forum over de gevolgen van inteelt, Pakistanen hebben 70-80% inteelt en dan nog veelal met nonkels wat het nog erger maakt.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3506432&
Oud 12 december 2013, 09:34   #196
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Verwar jij soms niet het effect van afwezigheid van ontwikkeling in de breedste zin van het woord met inteelt?

Jij laat in bijna elke post het woord 'inteelt' vallen. Wel, misschien kan je me aan wat literatuur desbetreffend helpen, en anders zoek ik die literatuur daarover zelf. Want nu wil ik daar wel meer over weten.
En nog over de Roma, een artikel van een non-profit
http://www.huizetriest.be/File/Roma_onder_de_Romas.pdf

roma onder de romas:
"Het gaat
telkens om zeer grote gezinnen.
Mensen met heel veel kinderen.
Er worden ook heel dikwijls en
al generaties lang relaties aange-
gaan binnen dezelfde familie.
Met
de gekende gevolgen! Mensen
met een matig mentale handicap,
huwen en hebben vele kinderen.
Soms had ik de indruk: ‘Ik leef hier
tussen de mentaal gehandicapten’
.
Soms kwam het bij mij op, men
heeft hier nood aan een sterilisatie-
programma, maar ik durf dit
bijna niet neerpennen omdat het
gevaar er in zit dat men gewoon
alle Roma’s zou gaan steriliseren."
(pg 18)

Laatst gewijzigd door BonBon : 12 december 2013 om 09:36.
Oud 12 december 2013, 09:50   #197
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij is dat het hoofdprobleem met Roma en Moslims, door die inteelt hebben ze veel meer mentaal gehandikapten en zijn ze dommer. De gevangenis zit vol dommeriken en mentaal gestoorden, er is zeker een connectie maar in de media hoor je daar absoluut niets van. Inteelt bij Moslims wordt gezien als het laatste grote taboe waar men niet over mag spreken.

Info gewoon op wikipedia, wel in het engels
http://en.wikipedia.org/wiki/Inbreeding

Citaat:
Inbreeding may result in a far higher phenotypic expression of deleterious recessive genes within a population than would normally be expected.[7] As a result, first-generation inbred individuals are more likely to show physical and health defects, including:
Reduced fertility both in litter size and sperm viability
Increased genetic disorders
Fluctuating facial asymmetry
Lower birth rate
Higher infant mortality
Slower growth rate
Smaller adult size
Loss of immune system function
Een britse professor over de zaak, die kreeg natuurlijk bedreigingen aan z'n adres om de waarheid te zeggen

Mooi overzicht op een anti moslim site
http://pjmedia.com/blog/the-problem-...ding-in-islam/

Je hebt 4x meer kans op nakomelingen met een IQ van 70 of lager (achterlijk) en gemiddeld gaat het IQ omlaag met 10-16 IQ punten. Dat verklaart dan weer dat 40% van de moslims hier hun school niet afwerken en Roma al bijna helemaal niet.

Laatst gewijzigd door BonBon : 12 december 2013 om 09:54.
Oud 12 december 2013, 10:28   #198
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nog over de Roma, een artikel van een non-profit
http://www.huizetriest.be/File/Roma_onder_de_Romas.pdf

roma onder de romas:
"Het gaat
telkens om zeer grote gezinnen.
Mensen met heel veel kinderen.
Er worden ook heel dikwijls en
al generaties lang relaties aange-
gaan binnen dezelfde familie.
Met
de gekende gevolgen! Mensen
met een matig mentale handicap,
huwen en hebben vele kinderen.
Soms had ik de indruk: ‘Ik leef hier
tussen de mentaal gehandicapten’
.
Soms kwam het bij mij op, men
heeft hier nood aan een sterilisatie-
programma, maar ik durf dit
bijna niet neerpennen omdat het
gevaar er in zit dat men gewoon
alle Roma’s zou gaan steriliseren."
(pg 18)
ik krijg het niet gekopieerd, maar diezelfde bron vertelt dus ook dat Roma's aparte klassen krijgen, officieel "minder begaafde kinderen" of "normaal begaafde kinderen"... in praktijk: Roma en niet-Roma.
Wat een schande!

Nog wat verder vertelt hij bovenstaand verhaal: "ik leef hier tussen de mentaal gehandicapten".
Hoe zou het dan toch komen dat er "aparte klassen voor Roma" (foei foei discriminatie) zouden zijn? Zou het niet écht zo kunnen zijn dat die mensen écht gewoon allemaal niet intelligent genoeg zijn om mee de normale lessen te volgen?

Oud 12 december 2013, 11:16   #199
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij is dat het hoofdprobleem met Roma en Moslims, door die inteelt hebben ze veel meer mentaal gehandikapten en zijn ze dommer. De gevangenis zit vol dommeriken en mentaal gestoorden, er is zeker een connectie maar in de media hoor je daar absoluut niets van. Inteelt bij Moslims wordt gezien als het laatste grote taboe waar men niet over mag spreken.

Info gewoon op wikipedia, wel in het engels
http://en.wikipedia.org/wiki/Inbreeding

Een britse professor over de zaak, die kreeg natuurlijk bedreigingen aan z'n adres om de waarheid te zeggen

Mooi overzicht op een anti moslim site
http://pjmedia.com/blog/the-problem-...ding-in-islam/

Je hebt 4x meer kans op nakomelingen met een IQ van 70 of lager (achterlijk) en gemiddeld gaat het IQ omlaag met 10-16 IQ punten. Dat verklaart dan weer dat 40% van de moslims hier hun school niet afwerken en Roma al bijna helemaal niet.
Als ik mij niet vergis was er zelfs op een gegeven moment een Nobelprijswinnaar die het er over had. Van slag was hij bij links persona non grata, terwijl hij niet meer deed dan de waarheid vertellen.
Jammer genoeg ken ik zijn naam niet meer.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 12:45   #200
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Wat ik nu weer leuk vind is dat niemand vanaf post 196 reageert op het gelul van Doomy die (tevergeefs blijkbaar) tracht die brave Roma's in een beter daglicht te stellen, zoals elke rechtgeaarde pamperende, linkiewinkie uiteraard praktisch verplicht is.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be