![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Parlementslid
|
![]() Maar waarom antwoord u dan voor hem? Laatst gewijzigd door g_z : 11 december 2013 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Jij ook met al je volgelingen
![]() Laatst gewijzigd door Havanna : 12 december 2013 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de datum is niet bekend, maar ik hoop het nog bij mijn eigen leven hier op aarde mee te maken.
Laatst gewijzigd door harriechristus : 12 december 2013 om 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gods Woord als eerste zal Mij het meest gelukkig maken.
Uit mijn levensverhaal. En hoewel ik niet echt in God geloofde en ik ook niet gelovig was opgevoed, maar door de filosofie wel belangstelling had voor het godsbegrip, maar dat ook door mijn atoomtheorie nog niet goed kon begrijpen, bad ik uit pure wanhoop toch maar eens tot God. Toen kwam wonder boven wonder in een visioen een hand op mijn schouder en een stem zeide mij: "Dat is de eerste keer dat je tot mij bid!" Een droom over God! Diezelfde nacht had ik ook een droom over God: ik liep op de Dam in Amsterdam en een Ruimteschip in de vorm van een TV-toestel kwam op me af. In dat ruimteschip zag ik een houten beeld in het midden dat nog ongevormd was en dat God moest voorstellen. Daar omheen waren vier jongemannen en de stem van God zei tegen mij: "Je hebt wel iets van een megalick!" En ook: "Eens zul je me zien!" En ten derde: "Maar Gods molens malen langzaam!" Dat totale beeld in dat ruimteschip doet me denken aan Jezus en de vier evangelisten, maar komt ook voor in het boek Daniël uit het oude testament, waarin sprake is van vier dieren (Daniël 7:3) met in het midden een Oude van dagen (7:9) op een troon en dan ook nog een mensenzoon (7:13). Het beeld is nog onaf en moet nog gevormd worden en zo is een megaliet ook nog onaf, want een ruwe steen met een religieuze betekenis. Dat beeld moet dan God zelf worden. Maar het is eigenlijk geen megaliet, maar megalick, dus mega-l-ick, waarbij mega groot betekent en ick natuurlijk: ik, dus: groot ik. En ik heb dan ook het gevoel dat ik mezelf tot God moet ontwikkelen of tot Jezus, zoals Börger terecht zeide: "Je moet hem (Jezus) worden!" (Zie bij: Ik ben Jezus, onderin.) Anderzijds is het duidelijk de bedoeling dat ik God zal zien als de ander. Dus hierin ligt tevens een tegenstrijdigheid en een conflict tussen vader en zoon. En ik vergelijk dat ook met een toen nog onopgelost probleem in de filosofie bij het ik als punt enerzijds en God als oneindigheid anderzijds, en waarvan de wederzijdse verzoening de oplossing moet brengen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 12 december 2013 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Ale vooruit, omdat je het zo lief vraagt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het oude woord van lang geleden.
Daar heb ik natuurlijk niks aan. Ik heb juist daarvoor een nieuwe bijbel geschreven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen wijn en ook geen zakken, die tijd is voorbij.
Het zijn de ruimteschepen waarmee we het heelal gaan veroveren tot een volledige ruimtevaartcultuur, zoals ook al in de microkosmos bestaat. En met een dronken ouwe zak krijg je dat niet voor elkaar..... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want er zijn nu nog geen instrumenten om zoiets voor elkaar te krijgen. Denk ook maar aan de oude Grieken die reeds wisten van de atomen, maar de wetenschap dat nu pas heeft kunnen bewijzen, zo'n 2400 jaar later dus. De Heilige Geest gaat aan de werkelijkheid vooraf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() De waarheid is de hoeksteen op de weg naar de wijsheid, het absolute.
Met deze waarheid spreek ik niet alleen over wetenschappelijke feiten, of wie of wat is God, bestaat hij of niet; ik spreek hier dus niet alleen en zeker niet in eerste instantie over de 'hogere' waarheid of waarheden, maar over de dagdagelijkse werkelijkheid. Welke is mijn dagdagelijkse toestand en hoe verteer ik die en hoe sta ik daar tegenover. Ik hou niet van werken, beweer dan niet het tegendeel. Oke erken dat je moet werken om te leven; om voor uw kinderen uit te komen...om, ...om, .... Ik ben wel een werkalkoholiek erken het dan en zeg niet dat je vierentwintig uur op vierentwintig bezig bent zo gezegd om uw familie te onderhouden, zogezegd om... Die persoon kan ik werkelijk niet uitstaan, aanvaard dat en vraag u af waarom, want zo leert u uit eindelijk uzelf kennen en kunt u verder aan uw eigen evolutie werken. Als u een dagdromer zijn, ontleed dan uw dagdromen, waarom zou u zo graag, dit of dat... In feiten stelt u uzelf de hele tijd de vraag waarom en op de duur gaat daar een wijsheid over uzelf, maar ook over de andere uit naar voren komen die u dikwijls meer leert dan alle grote geleerde wijsheden samen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het absolute is de volstrekte oneindigheid, qua tijd en ruimte en steeds hogere kwaliteit, zoals uitgelegd in mijn atoomtheorie. Deze is tevens aan God gelijk. Maar de dagdagelijkse werkelijkheid zij de normale oppervlakkigheden van allerlei dingen die de mens moet doen: eten en slapen en boodschappen doen en zich wassen, enzovoort. Citaat:
Blijkbaar zit je in de knoop met je zelf vast te zitten aan de dagelijkse werkelijkheid en toch ook het absolute te willen zoeken. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Dat de weg misschien nog belangrijker is dan het eindpunt: 'ik BEN de weg, de waarheid en het Leven'. Of dat men de waarheid maar kan kennen door te groeien door de weg te volgen. En wat is de weg? Het dagelijks leven. Vandaar jezelf bedriegen door te liegen over je dagelijks leven verhindert dat je verder groeit; je moet de waarheid inzien van elke handelingen die je stelt om echt te leven en de werkelijkheid te verkiezen boven de schijn. Vandaar, zolang dat jouw microben geen deel uitmaken van mijn bewuste dagelijkse werkelijkheid, tellen ze niet voor mij en beinvloeden ze niet mijn geestelijke groei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En om daarin ook de wereld te leren kennen en wie God is. Dat laatste wordt geopenbaard in mijn atoomtheorie. Citaat:
Ik had de indruk dat je vooral moeite hebt met je dagelijkse leven. Heb je soms je roeping gemist? De verkeerde weg gekozen? Citaat:
Dat zou maar oppervlakkig zijn. De waarheid is het totale systeem van de werkelijkheid, geopenbaard in de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie. Dat is de Logica, de Natuur, het eigen leven, de wereld en het heelal en God. Citaat:
Het zijn veel hogere wezens dan wij. En als je zulke grote woorden gebruikt als God en het Absolute en de Waarheid en anderzijds terugvalt tot je eigen dagelijkse leven, waar je zoveel moeite mee schijnt te hebben, dan haal je twee dingen door elkaar. Kortom: breng eerst klaarheid in je eigen leven. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hebben zulke grote begrippen als God en het Absolute en de Waarheid weinig zin. Want deze zijn meer dan het eigen leven. Zit je met je eigen leven nog in de knoop, vraag je dan af wat dat is en breng daar eerst klaarheid in. En wil je zelf God en het Absolute zijn, dan is het goed ook God buiten je eigen leven als de Ander te erkennen. Ik raad je mijn atoomtheorie aan. Daarin kan de mens ook bewust worden God zelf te zijn. Want de Heilige Geest is de eenheid van God en Mens. Het is een lange en moeilijke weg, maar echt de moeite waard. |
|
![]() |
![]() |