Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2014, 18:36   #181
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
taxen niet nee, virtuele munten zijn zodanig nieuw dat er simpelweg nog geen wetten rond bestaan in Belgie. (ik geloof wel dat je er in de VS voor moet betalen). Je kunt het verschil incasseren door ze te verkopen op een site zoals cryptsy. Ben echter nog niet van plan om te verkopen, heb enkel het geld opzij gezet dat ik bereid was te verliezen en hoop op een stijging ala bitcoin. Moest deze Bitcoin volume bereiken(onwaarschijnlijk maar ja een 1/10de ervan zou ik ook al heel mooi vinden) zou het ongeveer 10 cent per dollar waard zijn en ben ik dus 100000 dollar rijker.
Dank, ook geen administratiekosten (of zo) dan?

Laatst gewijzigd door tandem : 19 januari 2014 om 18:37.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 19:01   #182
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
taxen niet nee, virtuele munten zijn zodanig nieuw dat er simpelweg nog geen wetten rond bestaan in Belgie. (ik geloof wel dat je er in de VS voor moet betalen). Je kunt het verschil incasseren door ze te verkopen op een site zoals cryptsy. Ben echter nog niet van plan om te verkopen, heb enkel het geld opzij gezet dat ik bereid was te verliezen en hoop op een stijging ala bitcoin. Moest deze Bitcoin volume bereiken(onwaarschijnlijk maar ja een 1/10de ervan zou ik ook al heel mooi vinden) zou het ongeveer 10 cent per dollar waard zijn en ben ik dus 100000 dollar rijker.
Als ik dat nu een beetje begrijp heb je iets tegen de overheid (ic geen tax) maar help je hiermee het witwassen van geld. Anders gezegd, hoe meer mensen dat spelen, hoe makkelijker dat wordt. Ik lees immers dat er al aantal van die munten hun deuren hebben moeten sluiten. Het systeem wordt nu nog duidelijker, die administratiekosten zal dan ook wel niets uitmaken voor die mannen, de return on investment ligt elders.

Citaat:
De onderstaande DGC's sloten de deuren ook toen de wetten op witwassen rond 2008 strenger werden:

Gold-Cart
Garzoo
IceGold
SpaceGold
e-Fidex
GoldNow
AnyGold
EuroGoldFrance
GoldAge

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alternatieve_munteenheid

Laatst gewijzigd door tandem : 19 januari 2014 om 19:02.
Oud 19 januari 2014, 20:21   #183
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Dank, ook geen administratiekosten (of zo) dan?
Hangt af vanwaar je ze koopt en tevens ook welke currency, meestal ligt het rond zo'n 0.1%-0.3%.

Citaat:
Als ik dat nu een beetje begrijp heb je iets tegen de overheid (ic geen tax) maar help je hiermee het witwassen van geld. Anders gezegd, hoe meer mensen dat spelen, hoe makkelijker dat wordt. Ik lees immers dat er al aantal van die munten hun deuren hebben moeten sluiten. Het systeem wordt nu nog duidelijker, die administratiekosten zal dan ook wel niets uitmaken voor die mannen, de return on investment ligt elders.
Het is inderdaad een vrij populair witwasmiddel voor drugsmokkelaars en allerhande.

Bitcoins waren tevens ook lang het betaalmiddel voor de inmiddels opgedoekte verborgen drugs markt Silkroad. Naar het schijnt zijn er nu mensen aan het proberen om een nieuwe op te richten met Dogecoin als basis, doch ik heb geen idee of deze nu werkelijk gerealiseerd zal worden.

DGC's zijn iets anders dan Cryptocurrencies trouwens, ik heb nog nooit geweten dat een overheid er een opdoekte.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 19 januari 2014 om 20:25.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 20:25   #184
six
Banneling

Standaard

Aha, vandaar je investering in Dogecoin.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 20:31   #185
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt af vanwaar je ze koopt en tevens ook welke currency, meestal ligt het rond zo'n 0.1%-0.3%. Het is inderdaad een vrij populair witwasmiddel voor drugsmokkelaars en allerhande. Bitcoins waren tevens ook lang het betaalmiddel voor de inmiddels opgedoekte verborgen drugs markt Silkroad. Naar het schijnt zijn er nu mensen aan het proberen om een nieuwe op te richten met Dogecoin als basis, doch ik heb geen idee of deze nu werkelijk gerealiseerd zal worden.
Er zijn er blijkbaar nog in de maak, ik zie de jouwe ook trouwens. Hoe kan je in die lijst geraken, lijkt wel interessant als je telkens die administratiekosten kan aanrekenen. Is dit de kost gerekend op de aankoop- of verkoopprijs? Zowel voor de aankoper als de verkoper?

(1) Novacoin
(2) Primecoin
(3) Feathercoin
(4) Terracoin
(5) Freicoin
(6) Devcoin
(7) Megacoin
(8) DigitalCoin
(9) Fastcoin
(10) WorldCoin
(11) PhenixCoin
(12) BBQcoin
(13) Stevensterkcoin
(14) YAcoin
(15) Ixcoin
(16) Franko
(18) CHHcoin
(19) Mincoin
(20) Bitbar
(21) Bytecoin
(22) Junkcoin
(23) Extremecoin
(24) Infinitecoin
(25) Rucoin
(26) Timekoin
(27) Royalcoin
(28) ...

Citaat:
DGC's zijn iets anders dan Cryptocurrencies trouwens, ik heb nog nooit geweten dat een overheid er een opdoekte.
Weet niet of het de overheid zelf was of dat men zelf de boel gesloten heeft omwille van 'niet interessant' meer. Zie Wikidinges

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alternatieve_munteenheid

Laatst gewijzigd door tandem : 19 januari 2014 om 20:32.
Oud 19 januari 2014, 20:36   #186
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
DGC's zijn iets anders dan Cryptocurrencies trouwens.
Ja, zie ik nu pas
Citaat:
Men betaalt elkaar online in 'grammen goud'. Digitaal goud werd gezien als inflatiebestendiger dan gereguleerd geld
Bedoelen ze hier echt digitaal goud mee? Anders gezegd, een soort van nepgoud dat niet bestaat tenzij in gedachte? Waar zie je dan het grote verschil met die cryptomunten?
Oud 19 januari 2014, 20:37   #187
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Aha, vandaar je investering in Dogecoin.
Het is wachten op de Timecoin, vroeg of laat moet onze frank toch eens vallen, hoop ik.
Oud 19 januari 2014, 21:01   #188
stevensterk
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
(13) Stevensterkcoin
??
Er is geen stevensterkcoin

Waar heb je die lijst vandaan??

Citaat:
Het is wachten op de Timecoin, vroeg of laat moet onze frank toch eens vallen, hoop ik
Timecoin? Volgens mij is die currency al lang dood
Oud 19 januari 2014, 21:05   #189
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
?? Er is geen stevensterkcoin Waar heb je die lijst vandaan??
Dat is een officiële lijst die ik hier op papier heb staan. De verwachting is dat er nog veel meer zullen komen, dwaasheid is moeilijk te stoppen , naar het schijnt.

Citaat:
Timecoin? Volgens mij is die currency al lang dood
Je lijkt een beetje op Nietzsche
Oud 19 januari 2014, 21:22   #190
six
Banneling

Standaard

stevensterk,

Als je nog een keer reageert op de morosoof vlieg ook jij op mijn negeerlijst.
Oud 19 januari 2014, 21:24   #191
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
stevensterk,

Als je nog een keer reageert op de morosoof vlieg ook jij op mijn negeerlijst.
Alert blijven, morfogenese. We vermoedden al iets, ook blind.
Oud 19 januari 2014, 21:45   #192
stevensterk
Lokaal Raadslid

Standaard

Ja, ik begin nou eigenlijk te twijfelen of ik met de forumtrol aan het debatteren ben of niet.
Oud 19 januari 2014, 22:04   #193
six
Banneling

Standaard

Dit is geen trol. Dit is een geval voor de psychiatrie. Google maar op "Money Illusion Syndrome" en "chaospunt".

Zelfde niveau als Harriechristus, alleen is in de economische wetenschap onzin verkondigen om een of andere reden meer geaccepteerd.
Oud 19 januari 2014, 22:04   #194
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik begin nou eigenlijk te twijfelen of ik met de forumtrol aan het debatteren ben of niet.
Toch niet, als je goed naar het systeem kijkt dan zie je er ook een aantal economische grondbeginselen in verwerkt. Ik weet echter niet of je ook psychologie gestudeerd hebt, dit grondbeginsel wordt verlaten (vergeten eigenlijk) wanneer er subjectieve waarden en een doelstelling aan gekoppeld worden. De bitcoin (en andere cryptomunten) hebben tot doel dit grondbeginsel terug in herinnering te brengen, jammer genoeg is dat niet geheel duidelijk geworden waardoor je het systeem krijgt zoals het er nu uitziet. Maar op zich vormt dat geen probleem, we kunnen het systeem nogmaals invoeren met andere munten tot het duidelijk wordt, vandaar dat de stevensterkcoin ook in de lijst kan. De naam is niet zo belangrijk, het gaat om de herinnering van de rol van geld in een economie. En als je niets van economie kent, het is nooit te laat om er wat van te leren. Vandaag is dat veel makkelijker, leer gewoon af wat men je alsmaar wijsmaakt en je zit op het goede spoor om er echt iets van te begrijpen. Vooralsnog zijn de charlatans in de meerderheid, daarom weten ze niet zo goed wat zeggen en reageren ze op de manier zoals ze doen, zelfs meelijwekkend is het. En ze denken dat ook dat geen waarde heeft, het is daarentegen een zeer herkenbaar fenomeen.
Oud 19 januari 2014, 22:08   #195
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is geen trol. Dit is een geval voor de psychiatrie. Google maar op "Money Illusion Syndrome" en "chaospunt".

Zelfde niveau als Harriechristus, alleen is in de economische wetenschap onzin verkondigen om een of andere reden meer geaccepteerd.
Zie je Stevensterk, dit is een uiting van psychische blindheid. Je kan er iets tegen zeggen maar ze zien in de verste verte niet waar het over gaat, het wordt dan wat molenwieken in het ongerijmde. Ze pretenderen wel dat ze slim zijn, je hoeft slechts twee vragen te stellen en ze staan al op hun achterste poten. En dat is de ware ziekte Stevensterk, je kan nu meedoen aan dit Robbers Cave experiment maar dan weet je ook wat het betekent.

Laatst gewijzigd door tandem : 19 januari 2014 om 22:08.
Oud 19 januari 2014, 22:13   #196
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:

*over de economische wetenschap.

Te weinig mensen met de achtergrond om het te doorzien.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 22:18   #197
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
*over de economische wetenschap.

Te weinig mensen met de achtergrond om het te doorzien.
Ook in, hoor. Ik doel hier op de algemeen aanvaarde corpus van de economie, net zoals je in de psychologie en sociologie serieus veel brololo hebt dat toch wordt bestudeerd op academisch niveau.

"Deconstructivist feminist political economics".
Oud 19 januari 2014, 22:20   #198
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
*over de economische wetenschap. Te weinig mensen met de achtergrond om het te doorzien.
En nu kan het experiment verder gezet worden, onze economie is - en dat alsof het een computerprogramma betreft - geïnfecteerd geraakt door een virus. Dit wil zeggen dat een aantal elementen werden toegevoegd die het denken in verwarring brengen, men past regels toe op denkkaders waar ze niet op van toepassing zijn en dan krijg je heel vreemde toestanden. De getuigenissen zijn legio, de bevolking de dupe.

Laatst gewijzigd door tandem : 19 januari 2014 om 22:21.
Oud 20 januari 2014, 05:28   #199
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

http://www.zerohedge.com/news/2014-0...entral-banking
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 05:29   #200
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Fuck yeah.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be