Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2014, 14:06   #181
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je mag wel filmen maar als er iemand in beeld de wet overtreed moet je direct stoppen en de film vernietigen op straffe van gevangenisstraf.

Tenzij er iemand u aan het filmen is terwijl je een overtreding filmt, dan moet die tweede filmer stoppen en zijn film vernietigen op straffe van gevangenisstraf.

Begrijp je?
wordt de man die de gevangenisstraf uitspreekt ook gefilmd ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 14:07   #182
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny'ke Bekijk bericht
Doos van pandora die je opentrekt vrees ik. Binnenkort rijdt iedere idioot met een camera rond. Dan wat uitlokkend gedrag, dan de reactie filmen, wat gemonteer en ge-edit in de filmpjes en hup we zijn vertrokken voor een heksenjacht. Wat er volgens mij hier ook al gaande is.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 7 januari 2014, 14:08   #183
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wordt de man die de gevangenisstraf uitspreekt ook gefilmd ?
Alleen als hij een overtreding doet.

Of nee, wacht...
Oud 7 januari 2014, 14:09   #184
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Doos van pandora die je opentrekt vrees ik. Binnenkort rijdt iedere idioot met een camera rond. Dan wat uitlokkend gedrag, dan de reactie filmen, wat gemonteer en ge-edit in de filmpjes en hup we zijn vertrokken voor een heksenjacht. Wat er volgens mij hier ook al gaande is.
zou dat uitlokkend gedrag dan niet gefilmd worden ?

of laten de meeste mensen zich niet zo maar uitlokken tot stommiteiten ?

ik zie eigenlijk nog altijd het probleem niet ...

... hoezo heksenjacht ? was het niet de BMW die remde, maar integendeel de camionnette die daar herhaaldelijk agressief op inreed achterop, bij wijze van (schijn)aanval ?
Oud 7 januari 2014, 14:09   #185
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is maar één oplossing, en diep in ons hart weet iedereen dat wel:
camera's zijn een gevaar voor de maatschappij en dienen streng beteugeld.
Oud 7 januari 2014, 14:10   #186
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen als hij een overtreding doet.

Of nee, wacht...
bij sommige rechters zou dat immanente rechtvaardigheid betekenen m.i.
Oud 7 januari 2014, 14:11   #187
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik dacht eerder aan iedereen een Zorro masker op
Oud 7 januari 2014, 14:13   #188
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zouden die mensen al ooit van Google Glasses gehoord hebben ?
Oud 7 januari 2014, 14:17   #189
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Voor mij was het meer dan duidelijk om die zijn/haar rijbewijs voor de neus stuk te scheuren mocht men hem/haar te pakken gekregen hebben, via de pechstrook inhalen en nog gevaarlijk op de rem gaan staan lijkt mij vrij duidelijk ... dat hoort niet thuis in het verkeer zo een gevaarlijk persoon.
Oud 7 januari 2014, 14:17   #190
pdm
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan doe jij daar al aardig aan mee als ik je verhaal in #168 lees over die bestelbuschauffeur, die je zegt te kennen. Dan moet je die info ook voor je zelf houden en hier niet plaatsen. Hij kan ook tegen jou beginnen met laster en eerroof want iedereen kent zijn naam.
En uit dat youtube filmpje blijkt dat hij niet zo aso rijdt als je beweert.
Ken je het spreekwoord: de pot verwijt.....
pdm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 14:18   #191
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik dacht eerder aan iedereen een Zorro masker op
Helaas, streng verboden. Dat mag dus niet gefilmd worden want overtreding.

Alleen de kerstman en de paashaas mogen gemaskerd de straat op.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 januari 2014 om 14:19.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 14:21   #192
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Helaas, streng verboden. Dat mag dus niet gefilmd worden want overtreding.

Alleen de kerstman en de paashaas mogen gemaskerd de straat op.
ook ni met zo'n streepjespak aan ?
Oud 7 januari 2014, 14:22   #193
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Voor mij was het meer dan duidelijk om die zijn/haar rijbewijs voor de neus stuk te scheuren mocht men hem/haar te pakken gekregen hebben, via de pechstrook inhalen en nog gevaarlijk op de rem gaan staan lijkt mij vrij duidelijk ... dat hoort niet thuis in het verkeer zo een gevaarlijk persoon.
hij/zij die nog nooit met overdreven snelheid iemand over de pechstrook voorbij scheurde werpe de eerste steen door de voorruit.
Oud 7 januari 2014, 15:08   #194
Danny'ke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
zou dat uitlokkend gedrag dan niet gefilmd worden ?

of laten de meeste mensen zich niet zo maar uitlokken tot stommiteiten ?

ik zie eigenlijk nog altijd het probleem niet ...

... hoezo heksenjacht ? was het niet de BMW die remde, maar integendeel de camionnette die daar herhaaldelijk agressief op inreed achterop, bij wijze van (schijn)aanval ?
Waarom remde die BMW? Omdat de andere met zijn lichten aan het flikkeren was. Dat die met zijn BMW onnozele stoten uit haalt is zijn zaak. Toen hij over de pechstrook voorbij stak deed hij de andere geen kwaad. Maar neen wat de idioot gaan uithangen en met zijn lichten gaan flikkeren. In plaats van te denken leven en laten leven en gewoon die BMW zijn onnozelheden laten doen en er niets van aantrekken. Ik herinner mij een geval van zware verkeersagressie. Wat als die BMW was gestopt en een bosmaaier had genomen (je begrijpt wel wat ik daarmee wil bedoelen). Mensen zoeken toch zelf al die verkeersagressie op. En daarna wat de macho gaan uithangen en het filmke al dan niet gemanipuleerd op de sociale media smijten. Maar zo kennen we hem.
Danny'ke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 15:09   #195
Danny'ke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
+1

Al die camera's zijn voor idioten die graag agentje willen spelen. Zoiets gaat de maatschappij nog meer verzuren en er gaat nog meer onverdraagzaamheid en jaloezie van voort komen. Dus verbieden die handel.
Oud 7 januari 2014, 15:11   #196
Danny'ke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdm Bekijk bericht
Ik kan aan jouw verhaal geen touw vast knopen. Op de film werd vrachtwagen door bestelbus ingehaald en toen die weer naar rechts ging kwam de BWM ertussen. Dus wat heeft die vrachtwagenchauffeur met die zaak te doen...niks? En de bestelbus heeft de film gemaakt.
Jij mix bestelbus en vrachtauto door elkaar of noem jij bestelbus (camionette in Belgie) ook vrachtwagen?
Sorry er was nog een vrachtwagen gefilmd maar ik verwarde vrachtwagen dus met bestelwagen. De vrachtwagen die steeds rechts is blijven rijden heeft er totaal niets mee te maken. Het is de man in zijn bestelwagen die zwaar in de fout is gegaan.
Oud 7 januari 2014, 15:17   #197
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom remde die BMW? Omdat de andere met zijn lichten aan het flikkeren was. Dat die met zijn BMW onnozele stoten uit haalt is zijn zaak. Toen hij over de pechstrook voorbij stak deed hij de andere geen kwaad. Maar neen wat de idioot gaan uithangen en met zijn lichten gaan flikkeren. In plaats van te denken leven en laten leven en gewoon die BMW zijn onnozelheden laten doen en er niets van aantrekken. Ik herinner mij een geval van zware verkeersagressie. Wat als die BMW was gestopt en een bosmaaier had genomen (je begrijpt wel wat ik daarmee wil bedoelen). Mensen zoeken toch zelf al die verkeersagressie op. En daarna wat de macho gaan uithangen en het filmke al dan niet gemanipuleerd op de sociale media smijten. Maar zo kennen we hem.
mag ik dus concluderen dat de dashcam dus toch geen probleem is ?
Oud 7 januari 2014, 15:18   #198
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry er was nog een vrachtwagen gefilmd maar ik verwarde vrachtwagen dus met bestelwagen. De vrachtwagen die steeds rechts is blijven rijden heeft er totaal niets mee te maken. Het is de man in zijn bestelwagen die zwaar in de fout is gegaan.
daar komde nu mee af !? ik heb die mens zijnen oplegger al in de fik gestoken !

ik denk dat gij u aan gerechtelijke stappen kunt verwachten !
Oud 7 januari 2014, 15:33   #199
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je moet echt wel een speciaal soort idioot zijn om hier verdorie de schuld bij de camionette te gaan proberen leggen!

Maar laat ons even kijken:

Citaat:
Dat die met zijn BMW onnozele stoten uit haalt is zijn zaak. Toen hij over de pechstrook voorbij stak deed hij de andere geen kwaad.
Pardon? Als u zoiets zegt is uw verkeersinzicht duidelijk zo ongeveer dat van een tuinstoel. Door over de pechstrook in te halen was het voor de bestuurder van de bestelwagen fysiek ONmogelijk om de BMW-rijder te zien afkomen. 1 of een halve seconde vroeger of later en de BMW was recht op de bestelwagen gevlogen, met alle gevolgen vandien: een zwaar ongeluk tegen hoge snelheid met minstens 3 betrokken voertuigen: de BMW, de bestelwagen en de net ingehaalde vrachtwagen. Ik moet er toch écht geen tekeningetje bij maken hoe dat er zou uitgezien hebben he?

Hij deed de ander geen kwaad? Hij zette verdorie rechtstreeks, opzettelijk en zéér bewust zijn eigen leven én dat van minstens twee anderen op het spel!

En dan kom jij hier wat janken over dat hij met z'n lichten knippert? Je zou verdorie voor minder!

'Leven en laten leven' zeg je dan? Wat een onzin! Zulke mensen dienen van de weg gehaald te worden, hoe sneller hoe liever. 'Leven en laten leven', da's allemaal goed voor iemand die enkel zichzelf met z'n stoten in gevaar brengt. Vanaf het moment dat je iemand anders in gevaar brengt, zoals hier zéér duidelijk het geval is, mag er geen sprake meer zijn van 'leven en laten leven'.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 7 januari 2014 om 15:35.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 15:35   #200
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Je moet echt wel een speciaal soort idioot zijn om hier verdorie de schuld bij de camionette te gaan proberen leggen!

Maar laat ons even kijken:

Pardon? Als u zoiets zegt is uw verkeersinzicht duidelijk zo ongeveer dat van een tuinstoel. Door over de pechstrook in te halen was het voor de bestuurder van de bestelwagen fysiek ONmogelijk om de BMW-rijder te zien afkomen. 1 of een halve seconde vroeger of later en de BMW was recht op de bestelwagen gevlogen, met alle gevolgen vandien: een zwaar ongeluk tegen hoge snelheid met minstens 3 betrokken voertuigen: de BMW, de bestelwagen en de net ingehaalde vrachtwagen. Ik moet er toch écht geen tekeningetje bij maken hoe dat er zou uitgezien hebben he?

Hij deed de ander geen kwaad? Hij zette verdorie rechtstreeks, opzettelijk en zéér bewust zijn eigen leven én dat van minstens twee anderen op het spel!

En dan kom jij hier wat janken over dat hij met z'n lichten knippert? Je zou verdorie voor minder!

'Leven en laten leven' zeg je dan? Wat een onzin! Zulke mensen dienen van de weg gehaald te worden, hoe sneller hoe liever. 'Leven en laten leven', da's allemaal goed voor iemand die enkel zichzelf met z'n stoten in gevaar brengt. Vanaf het moment dat je iemand anders in gevaar brengt, zoals hier zéér duidelijk het geval is, mag er geen sprake meer zijn van 'leven en laten leven'.
die Scorpio van u, is dat ne ford Scorpio ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be