Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2014, 05:19   #181
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Als het een voorbeeld moet zijn van wat jij hier typt, dan is Q verstrengeling duidelijk niet wat je bedoelt.

Er zijn krachten die contact vereisen, en er zijn er zoals de zwaartekracht die zich gedragen als een veld. De afstand speelt nog steeds een rol maar er hoeft geen contact te zijn.

Krachten en energie interageren niet. Krachten buigen energie niet en omgekeerd.
Afstand speelt blijkbaar geen rol bij verstrengeling he
http://quantumweird.wordpress.com/qu...tivity-part-5/
zie -> entanglement

Het is wel degelijk het voorbeeld dat ik bedoelde. De afstand speelt geen rol.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 05:40   #182
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik ben een kwart eeuw toegewijd jachtvlieger geweest en ik kan me niet inbeelden - me steunend op de wetten van de aerodynamica - hoe 'ik' dat zou moeten doen.
Astraal. Zonder wetten van aerodynamica. Verplaatsen op geestkracht. En niets uitstoot he.

Citaat:
Hoezo?
Ik kan het U niet verklaren. Ze zijn vreemd en niet vreemd. Maar men heeft wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar poltergeists en ze kunnen linken aan telekinetische krachten. Klopgeesten gaan al millennia in onze geschiedenis met ons mee. "Ze zijn wetenschappelijk geplaatst.""

Citaat:
Volgens Hamilton-Parker zijn klopgeesten het resultaat van psychokinetische energie, geprojecteerd vanuit een persoon wiens innerlijke problemen zichzelf tot uitdrukking brengen door voorwerpen te laten bewegen. Hij beweert dat Uri Geller in staat is om lepels te buigen door dezelfde soort energie te gebruiken.
http://nederlands.skepdic.com/dict_klopgeest.htm

There is no spoon Jeebee

Citaat:
Heb je informatie over de resultaten van betrouwbaar onderzoek?
Er zijn er heel veel. Er zijn ook heel veel getuigen. Maar veel getuigen getuigen liever niet. Bang voor de reacties van buitenstaand.
Als ik U zeg plots een levensgids gevonden te hebben op een astraal niveau zal U mij allicht professionele hulp aanbieden. Maar het feit is dat die dingen altijd aanwezig zijn geweest onder ons. We leren gewoon weer zien, kruipen, lopen, VLIEGEN

Citaat:
Ik kijk, maar zie dat niet. De wetenschap ook niet trouwens.
Maar de verhalen zijn er (regressie). Welk baat heeft iemand erbij zoiets publiek te maken in de wereld voorgaand wetend gek verklaard te worden?
Veel verhalen zijn non profit en anoniem. Veel getuigen openlijk maar worden niet gehoord omdat het niet verklaard kan worden. Men kan het wetenschappelijk niet plaatsen dus het is onwaar?

Citaat:
Wat wil dat zeggen, besproken?
Dat het bekend is, maar weinig mee gedaan wordt. Sterker nog, men lijkt er alles aan te doen het verder te onderdrukken.

Citaat:
Ik wel. Wanneer ik hem echt zie tenminste. Dan stopt mijn geloof/ongeloof om over te gaan in feitelijkheden.
En dan zal U uw verhaal delen en bespot worden.
Oud 15 januari 2014, 08:07   #183
Peche
Banneling

Standaard

Athelas,

Over die atoom dat men gesplitst en verplaatst heeft.
Ik hoor hier net dat de ene atoom soms leek te reageren ALVORENS een wetenschapper de andere ging beïnvloeden.
Hoe relatief is tijd als dit lijkt te kloppen?
De accuratie ga ik nog natrekken, we komen er zeker op terug.

Niet te min, zijn we het eens dat die atomen (die ooit 1 waren) op mekaar reageren. Die atomen bestaan grotendeels uit "leegte" en die leegte blijkt vandaag niet leeg te zijn. "The field".
Die energiën beïnvloeden dus mekaar he. Ook al zijn ze gescheiden.

Stel dat alles in het universum ook van 1 atoom komt dat zich is gaan splitsen. Kunt ge de krachten tussenin die leegte (die niet leeg is) en hoe ze mekaar beïnvloeden proberen voorstellen?

Alles is verbonden, alles.... entanglement
Oud 15 januari 2014, 10:06   #184
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Astraal. Zonder wetten van aerodynamica. Verplaatsen op geestkracht. En niets uitstoot he.
Kunt u ook aanduiden tot welke van de 4 fundamentele krachten de 'geestkracht' te herleiden is?

Want 'verplaatsen' is bewegen.
Oud 15 januari 2014, 10:12   #185
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Athelas,

Over die atoom dat men gesplitst en verplaatst heeft.
Ik hoor hier net dat de ene atoom soms leek te reageren ALVORENS een wetenschapper de andere ging beïnvloeden.
Hoe relatief is tijd als dit lijkt te kloppen?
De accuratie ga ik nog natrekken, we komen er zeker op terug.

Niet te min, zijn we het eens dat die atomen (die ooit 1 waren) op mekaar reageren. Die atomen bestaan grotendeels uit "leegte" en die leegte blijkt vandaag niet leeg te zijn. "The field".
Die energiën beïnvloeden dus mekaar he. Ook al zijn ze gescheiden.

Stel dat alles in het universum ook van 1 atoom komt dat zich is gaan splitsen. Kunt ge de krachten tussenin die leegte (die niet leeg is) en hoe ze mekaar beïnvloeden proberen voorstellen?

Alles is verbonden, alles.... entanglement
Ik heb het al vroeger geschreven, het ging niet over atomen. En wetenschappers beïnvloeden niets in het entanglement verhaal. Je bewijst dus nogmaals dat je van de kapstok waaraan je een verhaal ophangt totaal geen kaas hebt gegeten.

En natuurlijk is tijd relatief, gebonden aan snelheid en gravitatieveld. Met dank aan Einstein.

De atomen waren ook nooit één. Sterker nog, de eerste stabiele atomen ontstonden pas zo'n 300.000 jaar na de oerknal toen de 'oersoep' (waarschuwing: niet om op te eten!) voldoende was afgekoeld.

Kortom, wanneer je enorme fantasie nodig hebt om je ideeën te 'verdedigen', dan zou er wel eens wat drijfzand kunnen tussen zitten.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 15 januari 2014 om 10:14.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:29   #186
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik heb het al vroeger geschreven, het ging niet over atomen. En wetenschappers beïnvloeden niets in het entanglement verhaal. Je bewijst dus nogmaals dat je van de kapstok waaraan je een verhaal ophangt totaal geen kaas hebt gegeten.
Ik zou het toch eens beter lezen.
http://io9.com/5277700/scientists-me...ntangled-atoms

Die verstrengelde atomen zijn vandaag al reeds gesplitst kunnen worden en beïnvloeden mekaar wel degelijk, instantly! Direct! Zonder enige tijdspanne. Soms leek de ene al te reageren vlak voor de wetenschappers nog maar iets met de andere deed.
It's freaky shit waar vandaag nog niemand genoeg kaas gegeten heeft.
Maar ik zou nooit zo arrogant durven te zijn te beweren van wel.
Een atoom en de krachten die het samen houden was nu eenmaal wel het voorbeeld.
Welke kaas moet ik dan eten om te begrijpen dat wanneer je verstrengelde atomen splitst de ene de andere direct beïnvloed ook al zet je ze lichtjaren uit mekaar. Ik leer graag bij, deel uw kaas.
Dat lijkt daar nog nieuw te zijn, communicatie sneller dan het licht.
Wat is die kracht (the field) precies?

Citaat:
De atomen waren ook nooit één. Sterker nog, de eerste stabiele atomen ontstonden pas zo'n 300.000 jaar na de oerknal toen de 'oersoep' (waarschuwing: niet om op te eten!) voldoende was afgekoeld.
Ge snapt het niet, lees het artikel eens rustig eerst.

Citaat:
Kortom, wanneer je enorme fantasie nodig hebt om je ideeën te 'verdedigen', dan zou er wel eens wat drijfzand kunnen tussen zitten.
Ja, de fantasiewereld lijkt meer in petto te hebben dan wat mij als realiteit aangeleerd wordt. So be it he

Laatst gewijzigd door Peche : 15 januari 2014 om 10:48.
Oud 15 januari 2014, 10:32   #187
marie daenen
Banneling

Standaard

Voor ons zijn gedachten, dingen die niet lichamelijk bestaan; zij hebben geen dichtheid. Voor de zuivere geesten hebben gedachten wel degelijk een consistentie en als ze consistentie hebben dan kunnen ze zich verplaatsen, dan kunnen ze beinvloed worden, van hun weg afwijken, en dan kan kunnen ze beinvloeden. Wanneer we op zoek gaan naar het allerkleinste deelte, steeds kleiner, dan zal op een bepaald moment dat onderzoek beinvloed worden door onze gedachten, die op dezelfde golflengte werken. Ik ben niet genoeg wetenschappelijk onderlegd om overal de juiste termen te gebruiken, het intereseert mij ook niet, maar de kern van wat ik zeg kan geen enkele wetenschapper ontkennen; ofwel is hij nog niet zo diep doorgedrongen in de materie en is het zijn plicht om te stellen dat hij het nog niet weet en heeft hij niet het recht om zo maar te zeggen dat wat hij niet weet niet bestaat (want er zijn genoeg andere, even wetenschappelijke bewijzen, van de beinvloeding van gedachten op elkaar zelfs daar waar ze fysiek niet met elkaar in contact konden staan) dat is volksverlakkerij en wetenschappelijke corruptie, ofwel is hij wel zo diep doorgedrongen en dan is het aan hem om het te beamen of anders met tegengestelde bewijzen aan te komen.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:34   #188
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, de fantasiewereld lijkt meer in petto te hebben dan wat mij als realiteit aangeleerd wordt. So be it he
Maar goed ook anders zaten we nog in het apenrijk!
Oud 15 januari 2014, 10:40   #189
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar goed ook anders zaten we nog in het apenrijk!
Dat is een paradox of dat goed is
Het hof van eden leek zo slecht niet te zijn... ik liep toen nog zonder vijgenblaadje en morele verplichtingen
Oud 15 januari 2014, 10:45   #190
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Welkom in de realiteit.
Dat is inderdaad DE realiteit die ze ons willen opdringen en die, indien ze stijf die ingeslagen weg blijven volgen alleen en alleen maar naar de ondergang kan leiden; iets wat heel gemakkelijk wetenschappelijk te bewijzen is en al honderd maal bewezen is, maar waar de wetenschappen liever over zwijgen. Dan verkiezen ze ineens het menselijk aanpassingsvermogen hoog te houden, daar waar ze overal elders diezelfde mensen absolutistisch voorhouden dat alleen hun wetten de enige zaligmakende vooruitgang inhouden. Ik heb niet de gewoonte, noch de zin om mijn leven te laten leiden door blinden of verblinden, u moogt kiezen. Ik verkies mijn weg te laten leiden waar ik kan door mij zelf en anders door andere die wijzer, en niet lomper zijn dan mijzelf.
Oud 15 januari 2014, 10:46   #191
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat is inderdaad DE realiteit die ze ons willen opdringen en die, indien ze stijf die ingeslagen weg blijven volgen alleen en alleen maar naar de ondergang kan leiden; iets wat heel gemakkelijk wetenschappelijk te bewijzen is en al honderd maal bewezen is, maar waar de wetenschappen liever over zwijgen. Dan verkiezen ze ineens het menselijk aanpassingsvermogen hoog te houden, daar waar ze overal elders diezelfde mensen absolutistisch voorhouden dat alleen hun wetten de enige zaligmakende vooruitgang inhouden. Ik heb niet de gewoonte, noch de zin om mijn leven te laten leiden door blinden of verblinden, u moogt kiezen. Ik verkies mijn weg te laten leiden waar ik kan door mij zelf en anders door andere die wijzer, en niet lomper zijn dan mijzelf.
Terug naar af ...
Oud 15 januari 2014, 10:47   #192
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar dat artikel is niet echt om naar huis te schrijven.
Ze mixen speculatie met werkelijkheid....

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 januari 2014 om 10:49.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:52   #193
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Sorry, maar dat artikel staat werkelijk vol met fouten.
Zoek u een betere bron.
Sorry, U kan mij zeggen welke fouten. Ik vind het gemakkelijk door de bocht te zeggen dat het fout is, zonder te vermelden wat.
En ontkent U het feit dat men verstrengelde atomen heeft kunnen splitsen en beïnvloeden?
En dat men tijdens het beïnvloeden van de ene ook reacties op de andere zag die men helemaal niet beïnvloedde?
Oud 15 januari 2014, 10:53   #194
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Afstand speelt blijkbaar geen rol bij verstrengeling he
http://quantumweird.wordpress.com/qu...tivity-part-5/
zie -> entanglement

Het is wel degelijk het voorbeeld dat ik bedoelde. De afstand speelt geen rol.
Citaat:
Het was een voorbeeld.
Hoe afstand niet voor alle krachten van toepassing is.
Ik had het over het krachten deel, niet het afstand deel. Het afstand deel is duidelijk wel juist wat het net de naam bezorgt heeft van 'spooky action at a distance'.

Ik heb wel gezegd dat we het nog niet getest hebben op heel grote afstanden (groter dan de diameter van de aarde maar er zijn blijkbaar plannen om dit te proberen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:55   #195
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, U kan mij zeggen welke fouten. Ik vind het gemakkelijk door de bocht te zeggen dat het fout is, zonder te vermelden wat.
En ontkent U het feit dat men verstrengelde atomen heeft kunnen splitsen en beïnvloeden?
En dat men tijdens het beïnvloeden van de ene ook reacties op de andere zag die men helemaal niet beïnvloedde?
Neen, entanglement bestaat op Micro-schaal, maar laat geen faster-than-light communicatie toe.

Dat lijkt men nochtans wel te beweren in het artikel.

Er is niets in de wetenschap dat erop wijst dat het mogelijk is om causaliteit te verbreken, elke inter-actie van materie, energie of informatie kan dus nooit sneller dan het licht gaan.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 januari 2014 om 10:59.
Oud 15 januari 2014, 17:45   #196
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik had het over het krachten deel, niet het afstand deel. Het afstand deel is duidelijk wel juist wat het net de naam bezorgt heeft van 'spooky action at a distance'.

Ik heb wel gezegd dat we het nog niet getest hebben op heel grote afstanden (groter dan de diameter van de aarde maar er zijn blijkbaar plannen om dit te proberen.
Sowieso getuigen de huidige onderzoeken dat de communicatie sneller dan het licht is. Het is eigenlijk al raar op zich dat wanneer men verstrengelde atomen scheidt, deze nog steeds invloed op mekaar hebben.
De grootste kracht lijkt in het niets te zitten? De leegte, the void.
Oud 15 januari 2014, 17:48   #197
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Sowieso getuigen de huidige onderzoeken dat de communicatie sneller dan het licht is. Het is eigenlijk al raar op zich dat wanneer men verstrengelde atomen scheidt, deze nog steeds invloed op mekaar hebben.
Neen, sneller dan licht communicatie is onmogelijk, zelfs met verstrengelde deeltjes.

Moest het mogelijk zijn zouden we theoretisch vandaag een radiosignaal kunnen uitzenden dat gisteren te beluisteren zou zijn.
Aangezien we geen dergelijke informatiestromen uit de toekomst ontvangen is dat -analoog aan de fermiparadox- een aanwijzing dat er geen mogelijkheid bestaat om sneller dan licht te communiceren.
Oud 15 januari 2014, 17:53   #198
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, entanglement bestaat op Micro-schaal, maar laat geen faster-than-light communicatie toe.

Dat lijkt men nochtans wel te beweren in het artikel.

Er is niets in de wetenschap dat erop wijst dat het mogelijk is om causaliteit te verbreken, elke inter-actie van materie, energie of informatie kan dus nooit sneller dan het licht gaan.
Een meer down to earth artikel dan maar? Heb je dat?
Op zich doet snelheid er weinig toe, dat ze mekaar beïnvloeden wel. Hoe komt dat? Dat getuigt toch van een onzichtbare kracht. Een soort kracht die overal tegelijk en altijd aanwezig is?

Is dat niet datgene waar mensen als sjamanen in prikken om deze "realiteit" te overstijgen. Wat is de realiteit? Materie zoals we dat kennen, of is er meer te vinden in de leegte? Is dat het oneindige rijk ?
Oud 15 januari 2014, 18:02   #199
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, sneller dan licht communicatie is onmogelijk, zelfs met verstrengelde deeltjes.

Moest het mogelijk zijn zouden we theoretisch vandaag een radiosignaal kunnen uitzenden dat gisteren te beluisteren zou zijn.
Aangezien we geen dergelijke informatiestromen uit de toekomst ontvangen is dat -analoog aan de fermiparadox- een aanwijzing dat er geen mogelijkheid bestaat om sneller dan licht te communiceren.
Google Dr. Nicolas Gisin of the University of Geneva
Zijn onderzoek toont aan dat deeltjes wel sneller dan licht kunnen reageren.

En zie ook
http://en.wikipedia.org/wiki/Faster-than-light

Ik denk dat alles mogelijk is parcifal. We just don't know how to bend it enough.
Oud 15 januari 2014, 18:08   #200
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Google Dr. Nicolas Gisin of the University of Geneva
Zijn onderzoek toont aan dat deeltjes wel sneller dan licht kunnen reageren.

En zie ook
http://en.wikipedia.org/wiki/Faster-than-light
Nee, de informatiestroom als je het volledige systeem bekijkt, zal nog altijd trager dan het licht zijn.

http://www.nytimes.com/1997/07/22/sc...ted=all&src=pm

Citaat:
Whatever the nature of the connection between entangled particles may be, nearly all physicists agree that it cannot be used to transmit messages faster than the speed of light. All it can do is assure that a random choice by one entangled particle is instantly echoed by its distant partner. This is not the same thing as transmitting information, the experts say, and therefore it does not violate relativity theory.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be