Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2014, 20:40   #181
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Prachtige illustratie van wat ik in dat andere draadje net schreef: d'office al besluiten dat eender welke verklaring die hiervoor gegeven wordt fout en een dekmantel zal zijn, ter plekke een ander verhaaltje verzinnen (hoe zotter hoe liever: aliens, parallelle dimensies, ...) én dat zelfverzonnen verhaaltje vervolgens zelf nog geloven ook.

Fascinerend om deze complottheorieën voor je neus te zien uitgevonden worden!
Ik moet je gelijk geven. Dat is inderdaad hetgeen we al 11 dagen aan het lezen/horen zijn via de meeste populaire perskanalen (TV, website's en kranten).

Speculaties, aannames, u-bochten, nog meer speculaties en vooral...veel sensatiezucht.

Ben benieuwd naar het staartje.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 20:47   #182
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Of een en ander al was uitgeschakeld voor 'all right good night' is onzeker.

Dat die woorden zijn uitgesproken door de copiloot heeft msschn enige relevantie.

Msschn zat de eerste piloot toen onder dat luik om ACARS uit te schakelen.

Of met zn vinger in de manual om de transponder uit te schakelen.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 20:48   #183
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Ik moet je gelijk geven. Dat is inderdaad hetgeen we al 11 dagen aan het lezen/horen zijn via de meeste populaire perskanalen (TV, website's en kranten).

Speculaties, aannames, u-bochten, nog meer speculaties en vooral...veel sensatiezucht.

Ben benieuwd naar het staartje.
...en waarom denk je dat ik me hier grotendeels buiten die draad hou, en er niet op los speculeer?

Precies ja.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 20:51   #184
Yog Sothoth
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Tja ze houden zich ook uit "rationaliteit" vast aan het conservatieve Occam's razor principe door het uitsluiten van de buitengewone wetenschap -of in populaire ogen gerefereerd als pseudo-wetenschap- en complexe constructies ter verzekering dat hypotheses in de dominante of hedendaagse "normale" wetenschap gevormd worden adhv vooraf vastgelegde modellen, kaders en voorspellingen.

Ik zeg u dat er gewoon weer iets niet klopt:
De GSM's van bemanning en passagiers gaan nog af; alle trackings mogelijkheden aan boord van het vliegtuig gaan plots gelijktijdig stil, het zou van zijn normale koers afgeweken zijn, nergens een crash te vinden of een extra vliegtuig op een of ander landingsbaan, geen opeising van kaping of dergelijks,...
Ofwel is heel het ding een hoax ofwel een test van een of ander top secret wapen ofwel hebben ze het vliegtuig al lang teruggevonden maar is er iets anders top secret gebeurd dat ze niet kunnen verklaren of openbaar willen maken (aliens; parallelle dimensie;...)

Ik kijk alvast uit naar met welk officieel sprookje ze naar buiten komen.
Er is nog geen officieel verhaal, maar je doet het al bij voorbaat af als een sprookje...
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 21:05   #185
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
...en waarom denk je dat ik me hier grotendeels buiten die draad hou, en er niet op los speculeer?

Precies ja.
Och, het is wel eens leuk om er hier, op een forum, met zijn allen lekker op los te fantaseren.

Maar, wat we de laatste dagen allemaal in de reguliere pers te lezen krijgen?!

Het is precies of iedere journalist in elk land zijn eigen plot eens mag neerpennen. En dit allemaal zonder moderatie.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 21:34   #186
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

16 weird reasons airplane crashes have occured :

http://www.yurtopic.com/auto/airplan...e-crashes.html

Nog veel inspiratie uit te halen !

De worldwide imagination is zeer ontgoochelend tot dusver.

Laatst gewijzigd door Knipp : 19 maart 2014 om 21:52.
Oud 19 maart 2014, 21:50   #187
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf erbij: dat vliegtuig staat "gewoon" ergens geparkeerd.

Kaping/gijzeling...
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 21:51   #188
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Precies ja.
Grappig, 12 posts buiten de draad. Top 6.
Citaat:
Wie heeft er berichten geplaatst?
Totaal aantal berichten: 195
Gebruikersnaam Berichten
D'ARTOIS 19
Knipp 18
Antoon 14
Meester 14
Vrijheideerst 12
Scorpio 12

Infowarrior 11
Gipsy 7
manta 6
gertc 6
DeProf_eet 6
Gun 5
zonbron 5
exodus 5
Zwitser 4
Descartes Jr 4
elsina 4
Ke Nan 4
Yog Sothoth 3
DewareJakob 3
araneus 3
brette 3
Johnny Blaze 2
Dade 2
EddyWitters 2
Anselmo 2
Mambo 2
Aoi 2
Nierika 2
Groentje-18 2
AsGardSGO 2
Dixie 1
Micele 1
Tobey74 1
Derk de Tweede 1
parcifal 1
kiko 1
Dutch_Strawberry 1
Juan 1
fbpolitics 1

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2014 om 21:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 22:41   #189
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Grappig, 12 posts buiten de draad. Top 6.
En vertel me eens, Mr Copy-Paste, in hoeveel daarvan speculeer ik over de oorzaak? Je weet wel, datgene waar mijn bericht over ging?

Ik stel voor dat je dat in een citaat laat weten, met een paar verschillende kleurtjes en enkele woorden willekeurig onderlijnd of vetgedrukt.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 19 maart 2014 om 22:42.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 23:04   #190
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vertel me eens, Mr Copy-Paste, in hoeveel daarvan speculeer ik over de oorzaak? Je weet wel, datgene waar mijn bericht over ging?

Ik stel voor dat je dat in een citaat laat weten, met een paar verschillende kleurtjes en enkele woorden willekeurig onderlijnd of vetgedrukt.
Grappig, 13e post van jou buiten de draad waar je niets zegt.

Dus 13 posten gelul over hoe anderen speculeren ofzo, zeg maar wat je niet past. Verzin eens iets wat je niet past.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2014 om 23:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 23:14   #191
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Allez man, wie A zegt moet B zeggen he.
Achteraf komen zeggen dat je het wist maakt weinig indruk, integendeel zelfs.

Het waren aliens he?
Goed dat u er zelf over begint

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 23:25   #192
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

De piloot zou data van zijn vliegsimulator uitgewist hebben op 3 februari, men tracht deze gegevens te recupereren.

Investigators are pursuing more angles in the disappearance of Malaysia Airlines flight MH 370, which has been missing now for twelve days, including reports that the pilot deleted files from his home flight simulator, and that the plane’s u-turn was programmed into its computer well in advance of the co-pilot’s sign-off.

According to ABC News, files containing flight simulations were deleted from the home computer of pilot Zaharie Ahmad Shah on February 3. Investigators stress that deleting files is not in and of itself suspicious, but they are hoping to restore the files to determine what flight patterns Shah had run.

http://www.mediaite.com/online/autho...ght-simulator/
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 maart 2014 om 23:32.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 23:43   #193
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Tja ze houden zich ook uit "rationaliteit" vast aan het conservatieve Occam's razor principe door het uitsluiten van de buitengewone wetenschap -of in populaire ogen gerefereerd als pseudo-wetenschap- en complexe constructies ter verzekering dat hypotheses in de dominante of hedendaagse "normale" wetenschap gevormd worden adhv vooraf vastgelegde modellen, kaders en voorspellingen.

Ik zeg u dat er gewoon weer iets niet klopt:
De GSM's van bemanning en passagiers gaan nog af; alle trackings mogelijkheden aan boord van het vliegtuig gaan plots gelijktijdig stil, het zou van zijn normale koers afgeweken zijn, nergens een crash te vinden of een extra vliegtuig op een of ander landingsbaan, geen opeising van kaping of dergelijks,...
Ofwel is heel het ding een hoax ofwel een test van een of ander top secret wapen ofwel hebben ze het vliegtuig al lang teruggevonden maar is er iets anders top secret gebeurd dat ze niet kunnen verklaren of openbaar willen maken (aliens; parallelle dimensie;...)

Ik kijk alvast uit naar met welk officieel sprookje ze naar buiten komen.
En het is niet alsof er nooit vliegtuigen en boten spoorloos verdwenen...

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...56/2013/01/08/
Nieuwe-Bermuda-Driehoek-na-verdwijning-van-vliegtuig.dhtml

Citaat:
Na de mysterieuze verdwijningen boven de 'Bermuda Driehoek' is er mogelijk een nieuw gebied waar vliegtuigen in het niets lijken op te gaan. Boven de Islas Los Roques, een eilandengroep in de Caraïbische Zee, is vorige week een vliegtuig met zes inzittenden verdwenen. Een verklaring is er nog niet.

De vlucht van een klein vliegtuig had vrijdag normaal 42 minuten moeten duren. Volgens de Venezolaanse overheid had het toestel genoeg brandstof aan boord om drie uur te vliegen, maar het is spoorloos verdwenen. Aan boord bevond zich de Italiaanse mode-ontwerper Vittorio Missoni, die op de eilandengroep op vakantie was. Een mogelijke verklaring is een mechanisch probleem, terwijl volgens een andere theorie er sprake kan zijn van ontvoering.

Maar misschien hebben we te maken met een fenomeen zoals in de 'Bermuda Driehoek'. Volgens The Guardian zijn er sinds de jaren 90 minstens vijftien incidenten geweest met vliegtuigongevallen of verdwijningen. In 2008 verdween een toestel met veertien passagiers. Enkel het lichaam van de piloot werd teruggevonden, andere passagiers en brokstukken bleken verdwenen.
Het gebeurd zelfs regelmatig...Nu, in deze moderne tijden merkt men dat op. Maar vroeger...Als je met een schip de zee op trok, nam je afscheid van familie en vrienden, want je wist nooit of je ging aankomen. Schepen vergingen geregeld...Maar wie weet hoeveel er gewoon spoorloos verdwenen, zoals tegenwoordig vliegtuigen, en waar die naartoe gingen ?
Misschien komen Aliens reeds duizenden jaren lang mensen oppikken, of komen die vliegtugen/boten in andere dimensie's terecht...?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 23:45   #194
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Prachtige illustratie van wat ik in dat andere draadje net schreef: d'office al besluiten dat eender welke verklaring die hiervoor gegeven wordt fout en een dekmantel zal zijn, ter plekke een ander verhaaltje verzinnen (hoe zotter hoe liever: aliens, parallelle dimensies, ...) én dat zelfverzonnen verhaaltje vervolgens zelf nog geloven ook.

Fascinerend om deze complottheorieën voor je neus te zien uitgevonden worden!
Voor de sceptici van dienst is het natuurlijk streng verboden zich hierover zelfs maar vragen te stellen. Dat druist regelrecht in tegen hun DA-KAN-NI-dogma !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2014, 00:06   #195
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Puzzelstukje :

Circuit-breakers used to disable the system are in a bay reached through a hatch in the floor next to the lefthand front exit, close to a galley used to prepare meals.

Bedoeld met systeem is ACARS.
Grmbl. De ene expert is de andere niet :

ACARS monddood maken kan dus wel vanuit de luie zetel ?

• ACARS can be instructed not to use SATCOM or VHF from the Cockpit. This would effectively stop ACARS from sending data. Access to the EE bay is not required.
Oud 20 maart 2014, 00:32   #196
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
"When something like this happens that confounds us, we're offended by it, and we're scared by it," said Ric Gillespie, a former U.S. aviation accident investigator who wrote a book about Earhart's still-unsolved 1937 disappearance over the Pacific Ocean. "We had the illusion of control and it's just been shown to us that oh, folks, you know what? A really big airliner can just vanish. And nobody wants to hear that."

Part of the problem, said Andrew Thomas, the editor-in-chief of the Jo ..
Read more at:
http://economictimes.indiatimes.com/...campaign=cppst

tja ...

En...
Citaat:

15:47 GMT:

16:00 GMT: US law enforcement and intelligence officials are focusing on the possibility that one of the two pilots on board may have been responsible for the disappearance of flight MH370 after new information revealed the plane performed "tactical evasion maneuvers" after it disappeared from radar, two senior law enforcement officials told ABC News.

US authorities believe only a person with extensive flight or engineering experience could have executed the maneuvers. They also say suspicious behavior indicates the aircraft’s pilot was attempting to evade radar detection at one point.

The US analysis corresponds with Malaysian Prime Minister Najib Razak statement earlier today that "these movements are consistent with deliberate action by someone on the plane.”

10:00 GMT:

10:00 GMT: The last satellite transmission from missing flight MH370 has been traced to the Indian Ocean off Australia – far from where the search and rescue operations have taken place – a person familiar with the analysis told Bloomberg.
A path from Malaysia to the ocean off Australia would entail a 3,000 mile journey, just around the maximum distance the 777-200 could have traveled with its fuel load.

Flight 370 may have flown beyond its last known position about 1,000 miles west of Perth, and that location may not be an indication of where the plane ended up, the individual said on condition of anonymity.

Een zone lijkt dus quasi niet af te bakenen.

16:30 GMT:

16:30 GMT: Malaysia Airlines Flight 370 experienced significant changes in altitude after it lost contact with ground control, and changed course more than once as if still under the command of a pilot, American officials and others familiar with the investigation told the New York Times.

Radar signals recorded by the Malaysian military appeared to show that the missing jetliner climbed to 45,000 feet, exceeding the appropriate altitude for a Boeing 777-200, soon after it disappeared from civilian radar. The aircraft then made a sharp westward turn, according to a preliminary assessment by a person familiar with the data.

The radar track, which the Malaysian government released to the US and China but not yet released to the public, showed the plane then descended unevenly to 23,000 feet, below normal cruising levels, as it approached the densely populated Malaysian island and state of Penang.

There, officials believe, the plane turned from a southwest-bound course, climbed to a higher altitude and flew northwest over the Strait of Malacca toward the Indian Ocean.

en

“There is a high degree of certainty” that the communications systems of flight MH370 were disabled by someone on board the plane, Razak said. Citing evidence from satellite images and radar tracking, Razak said the actions taken before the plane’s disappearance were "consistent with the deliberate action of someone on the plane," he said.

:-/
Oud 20 maart 2014, 01:10   #197
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Puzzelstukje

One of the more bizarre coincidences in the mystery of missing Malaysia Airlines flight 370 is the fact CNN airline and aviation correspondent Richard Quest met with the co-pilot, Fariq Abdul Hamid, weeks before the plane’s disappearance.

Die Richard Quest heb ik altijd al een bizonder raar mannetje gevonden ...
Closest thing to an alien you can find on earth
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Knipp : 20 maart 2014 om 01:11.
Oud 20 maart 2014, 01:12   #198
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Nota bene : die Quest is in die cockpit geweest.

Godweet welk scriptje heeft hij daar in de boordcomputer ingetikt ?

If at point a then x y en z. Zelfs ik zou het kunnen.

Met een beetje goede wil.

.

Laatst gewijzigd door Knipp : 20 maart 2014 om 01:19.
Oud 20 maart 2014, 01:31   #199
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Stel.

Stel dat Malaysian Airlines van plan was die brave Fariq te ontslaan.

Niet geheel onlogisch, want op de foto hierboven laat hij alweer iemand binnen in de cockpit.

Wat denk je ? Zouden ze nu zwijgen als vermoord ?

.

Laatst gewijzigd door Knipp : 20 maart 2014 om 01:33.
Oud 20 maart 2014, 01:47   #200
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Gegeven het nakend ontslag van Fariq.

Stel.

De jonge piloot, zwaard boven het hoofd, sluit de oude uit de cockpit.

De oude vreest het ergste.
Dat de jonge het handeltje gaat laten inslaan als een bom in het centrum van godweetwaar.

Wat kan Zaharie doen ? Wat zou Knipp doen ?
Het luikje !
Dat mangat waar de circuits zitten.
ACARS uittrekken ! En de transponder.
Dat moet opvallen beneden, alarmbellen doen afgaan, scrambles triggeren.

Maar de jonge wil alleen maar genieten van z'n laatste uren.
Vliegend op de sterren.
De duisternis inglijden.

Que pense ?
Ik denk :
Scorcese.
Fariq : Di Caprio. Zaharie , nog geen idee.
Zomer 2015.
En dan de Maldiven voor mij.

Laatst gewijzigd door Knipp : 20 maart 2014 om 02:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be