![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al eens bij stilgestaan dat "ouderen" meestal al hun centjes integraal mogen afgeven, dikwijls via een domicielering aan hun verzorgingstehuis!
Hoevelen halen er hun dagelijkse boterham niet aan op? Zoals ik al eerder zei, laat die bom maar komen. Met de helft minder portemonneeneukers zullen we stukken verder komen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wil jij 't gras eens komen afrijden, daar ben je wel eventjes zoet mee hoor! ![]()
![]() |
![]() |
#184 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#185 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef eens uitleg! Wat is dan volgens u de oplossing hiervoor? En kom niet af met de Prive he,er is al geen werk voor de 500.000 werkelozen van nu. Alles is hier trouwens al aangekaart,over hoe het zou moeten gaan,maar echte oplossingen zitten daar niet tussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De overheid moet de belasting op arbeid vervangen door belasting op consumptie. Wie werkt, draagt dus niet de lasten, maar wie consumeert, betaalt zijn deel. Als arbeid drastisch goedkoper wordt, is de werkloosheid opgelost, ambtenaren kunnen heel makkelijk in het systeem instappen. En dat hoeft allemaal niet zo wreed lang te duren als je bedenkt dat in 2010 reeds het vergrijzingsprobleem zich aanbiedt, er zullen al heel wat ambtenaren eveneen op pensioen gaan. Op die manier pakken wij ook dát probleem aan, de gepensioneerden consumeren, en dragen zodoende toch nog af ipv alleen een kost te zijn voor een veel te kleine groep actieven.
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proficiat ! Het is niet eenvoudig om nog aan een job te geraken voor iemand in uw situatie.
Veel werkgenot ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe dat dus eens en vertel er eens bij hoeveel btw je denkt te mogen vragen om dat te compenseren. Volgens mij gaan we brood eten van 50€ per snee en benzine tanken aan 250€/liter. Vertel toch eens geen onzin. En laat dat kostenplaatje maar eens verschijnen, als je het al weet tenminste! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wel alle 500 meter 100€ peage betalen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De toon van jouw post bevalt me echter niet, trouwens als je een beetje van de gang van zaken op dit forum op de hoogte bent dan weet je dat niemand zichzelf met een titel benoemt maar dat die afhankelijk is van het aantal posts die je hebt geplaatst. Jij hebt evenmin zelf gekozen voor jouw lokale raadslid benoeming. In 't kort even dit: "de producten worden duurder". FOUT. Tegenwoordig zijn sociale lasten 33% van de kostprijs van een product. Dit stuk sociale lasten vervangen we door een hogere BTW. De kostprijs exclusief BTW daalt dus; door de hogere BTW is de uiteindelijke kostprijs gelijk. "door belastingen te verschuiven, krijg je een nul-nuloperatie". FOUT. De BTW wordt immers geheven op alle consumptiemiddelen, dus ook op de geïmporteerde; de sociale lasten niet. De BTW wordt niet geheven op exportproducten, de sociale lasten wél. De import wordt dus belast; de export niet langer. Onze export stijgt dus, terwijl onze import daalt. Door de lage loonkosten zullen we een heleboel geïmporteerde goederen, zelf kunnen maken. [size=1]met dank aan percalion, hij had dit al eerder gepost[/size] Wil je'r écht meer over weten, lees dan hier en meld je aan, daar kunnen we uitgebreid over dit onderwerp doorgaan.
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht het wel dat je geen kostenplaatje kon geven. Zal ik eentje geven?
Als je een rekenoefening maakt verwachten we ook een uitkomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En daar kunnen we er dieper op in gaan. Maar neen, jij wil echter provoceren, misschien kan je dan beter hier verder gaan, dat lijkt mij de geschikte plaats voor dit soort 'gesprekken'.
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je staat gewoon schaakmat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zal ik het maar eens geven, kan je het meenemen naar die "andere" discussie. Vraag ik me af waarom je er hier dan aan begonnen bent.
MAANDELIJKSE PATRONALE KOST: Arbeider Bruto maandloon 1.917,05 Werkgeversbijdrage 1.167,30 Totaal patronale kost 3.084,35 LOON ARBEIDER NETTO (belastbaar) 1260,54 Met andere woorden, voor iedere € die naar de arbeider gaat gaat er bijna 2€ naar de fiscus. Wat zit jij nog bezig met 33% sociale kosten en die te compenseren met een verhoogde btw? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 september 2004 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens het vivantmodel zal dan niet goedkoper zijn dan de inhoudingen nu! Wij moeten gewoon meer mensen aan het werk krijgen,zodat op termijn de koopkracht verhoogd,met die meerinkomsten kan men dan op termijn iets doen aan de hoge loonlasten voor de werkgevers en de werknemers. Het zal stap voor stap moeten gebeuren en het zal tijd vragen,maar eerst moeten onze politici de tijd vinden om zo iets voor te bereiden,want nu hebben ze geen tijd wegens teveel communotair gezever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Schepen
|
![]() Ik hoop van harte dat je je volgende job snel kwijtspeelt, piano. 8)
Cheers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |