Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2014, 07:35   #181
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Kan je dit eens in correct Nederlands toelichten ?
Ik zou dat kunnen ja.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 07:36   #182
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Mijn moraal is niet gebaseerd op de waan van de dag, maar op de wetten van God.

En ja, God heeft mensen vermoord. Tijdens de zondvloed heeft Hij de hele wereld vermoord, met uitzondering van 1 familie.
Hoe vriendelijk van hem zeg. Hoe nobel...

Trouwens, als iedereen van 1 familie zou moeten komen (wat pure incest zou zijn), zouden we nu niet allemaal zoals Karel II van Spanje moeten rondlopen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Karel_II_van_Spanje

Citaat:
Maar God vermoordt niet alleen, God geeft ook het leven.
Hoezo, hij geeft leven? De persoon die mij leven heeft gegeven was mn moeder toen ze me baarde...

Citaat:
En nadat God het leven weer genomen heeft, kan Hij het ook weer teruggeven in de opstanding der doden.
Zombies?

Citaat:
Het leven is dus van God, en Hij kan er mee doen wat Hij maar wil.
Hij is een ego-centrische, narcistische sociopaat. Hij maakt mensen af, puur voor de lol, of omdat ze hem niet volgen. Het is mijn leven. Enkel ik heb het recht om te doen wat ik wil in mijn leven. Die baardaap heeft geen enkel recht om in mijn plaats te kiezen...

Citaat:
Voor mensen geldt: "Pleeg geen moord". Maar helaas houden mensen zich daar niet erg aan, zie bijvoorbeeld euthanasie en abortus.
En als mensen geen moord mogen plegen, zou hij dan niet beter het goede voorbeeld geven?

Laatst gewijzigd door Schelfie : 3 juni 2014 om 07:40.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 07:38   #183
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De Kerk is gegeven aan een vrouw!!! Mariam Magdelana is haar naam en zij vedient na 2000 jaar ballingschap eindelijk haar rechtvaardige plaats!
Mariamne e mara zal je misschien bedoelen. Ene Mariam Magdelana is me niet zo bekend.
En wat die Kerk betreft; bedoel je daarmee een Roomse Kerk ? Die is toegekend aan Petrus. De politiek/religieuze beweging van Yeshua bar Jehosef is gegeven aan zijn broer Ya'acov bar Jehosef achi Yeshua, beter gekend als Jakobus. Mariamne was enkel de echtgenote van Yeshua, wat dan weer belangrijk was voor de opvolging.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 07:39   #184
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeg je tegen de grootste trol at g en l? Aton is a little big annoying prick die op de rand van afgunst en waardering staat. geloof letterlijk neemt en gaan passage ervan kan samenvatten.
Serieus? Dat is me hier in elk geval niet opgevallen. Als ik nu één iemand zou verdenken van trollen, is het wel onze godsdienstwaanzinnige vriend. Is die nu écht zo, of doet hij maar alsof?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 07:39   #185
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zou dat kunnen ja.
Waar wacht je op ?
Oud 3 juni 2014, 07:43   #186
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bs'd

http://usatoday30.usatoday.com/news/...ism/51777612/1

"The study, conducted among 350 Americans adults and 420 Canadian college students, asked participants to ... "
Ja. De VS. De achterlijkste staat in het Westen. Wauw...

En in totaal 770 man ondervraagt? Wauw! Dat MOET inderdaad een feit zijn. Kan niet anders! Je weet al evenveel van statistiek als van biologie, precies...
Oud 3 juni 2014, 07:59   #187
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Serieus? Dat is me hier in elk geval niet opgevallen. Als ik nu één iemand zou verdenken van trollen, is het wel onze godsdienstwaanzinnige vriend. Is die nu écht zo, of doet hij maar alsof?
Het ding is, ik heb E nog niet persoonlijk zien worden.
Aton zie ik dat gedurig doen.
Mij gaat het niet enkel om de inhoud, maar ook op de manier waarop de discussie gevoerd wordt. Ik ben het gedurig oneens met E. Zie je ons schelden?
Oud 3 juni 2014, 08:02   #188
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ja. De VS. De achterlijkste staat in het Westen. Wauw...
Bs'd

Gek dat die "achterlijkste staat in het westen" toch de wereldleider is op militair, economisch, technologisch, en noem maar op welk gebied.

Maar ja, afgunstige jaloerse mensen die gaan ze dan maar op ze schelden.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 08:04   #189
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij gaat het niet enkel om de inhoud, maar ook op de manier waarop de discussie gevoerd wordt. Ik ben het gedurig oneens met E. Zie je ons schelden?
Dat niet, en ik heb ook een broertje dood aan schelden. Echter.... onze vriend, die net binnen de grenzen van de forumregels blijft, kan met zijn volgehouden obstinate ontkenningen, verdraaiingen en opzettelijke mis-interpretaties wel iemand het bloed onder de nagels vandaan halen. Dat iemand dan eens uit zijn krammen schiet, kan ik wel begrijpen.
Zeker als hij, overtuigd van eigen superioriteit, "ons" begint gelijk te stellen met moordenaars en verkrachters.... terwijl HIJ er dan weer geen probleem mee heeft dat homo's gestenigd worden.... als het maar "liefdevol" gebeurt.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 08:08   #190
Eliyahu
Banneling

Standaard

[quote=Schelfie;7175877]Hoe vriendelijk van hem zeg. Hoe nobel...

Trouwens, als iedereen van 1 familie zou moeten komen (wat pure incest zou zijn), zouden we nu niet allemaal zoals Karel II van Spanje moeten rondlopen?[quote]

Bs'd

Eén man en zijn vrouw, en zijn drie zonen met hun vrouwen zijn gered aan boord van de ark.

Dus iedereen kon met neven en nichten trouwen. Geen probleem.

Citaat:
Hoezo, hij geeft leven? De persoon die mij leven heeft gegeven was mn moeder toen ze me baarde...
God is de bron van het leven.

Citaat:
Zombies?
Maar dan anders.

Citaat:
Hij is een ego-centrische, narcistische sociopaat. Hij maakt mensen af, puur voor de lol, of omdat ze hem niet volgen. Het is mijn leven. Enkel ik heb het recht om te doen wat ik wil in mijn leven. Die baardaap heeft geen enkel recht om in mijn plaats te kiezen...
Hij heeft je vrije wil gegeven om zulk soort dingen te kunnen zeggen.

Citaat:
En als mensen geen moord mogen plegen, zou hij dan niet beter het goede voorbeeld geven?
In sommige gevallen moeten we mensen doden. Bijvoorbeeld moordenaars, die moeten terechtgesteld worden.

Zo ook moet God soms mensen doden.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 08:11   #191
Peche
Banneling

Standaard

Daarom is het dus tijd het religieuze paradigma langs alle kanten te hervormen.
Oud 3 juni 2014, 08:27   #192
Schelfie
Minister-President

Standaard

[quote=Eliyahu;7175904][quote=Schelfie;7175877]Hoe vriendelijk van hem zeg. Hoe nobel...

Trouwens, als iedereen van 1 familie zou moeten komen (wat pure incest zou zijn), zouden we nu niet allemaal zoals Karel II van Spanje moeten rondlopen?[quote]

Bs'd

Citaat:
Eén man en zijn vrouw, en zijn drie zonen met hun vrouwen zijn gered aan boord van de ark.

Dus iedereen kon met neven en nichten trouwen. Geen probleem.
Dat is nog steeds te naaste familie en incest. Er kan geen nieuw genetische informatie bijkomen, en zou nog steeds een serieus probleem zijn geweest voor de mensheid...

Citaat:
God is de bron van het leven.
Ah? Ben je zeker? Misschien was het wel de god Chnoem, die mij op zijn pottenbakkersschijf creëerde. Ik zou niet weten waarom de Egyptische godsdienst niet minder waar zou zijn als de tenach...

Citaat:
Maar dan anders.
Hoe dat? mensen die plots weer gaan leven na de dood zijn zombies...

Citaat:
Hij heeft je vrije wil gegeven om zulk soort dingen te kunnen zeggen.
Allé, hij is bedankt dan

Citaat:
In sommige gevallen moeten we mensen doden. Bijvoorbeeld moordenaars, die moeten terechtgesteld worden.

Zo ook moet God soms mensen doden.
Ik vind de doodstraf niet meer van deze tijd. En men kan nooit 100% zeker zijn dat hij echt de moordenaar was. Dat is in de VS al voldoende bewezen. Er zijn al mensen geëxecuteerd geweest of tot de dood veroordeeld waren die eigenlijk onschuldig zijn.

Dan heeft hij de laatste 2000 jaar alleszins toch niemand meer afgemaakt. Alhoewel...

https://www.youtube.com/watch?v=0D833S6BFGk

Laatst gewijzigd door Schelfie : 3 juni 2014 om 08:30.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 10:33   #193
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Mijn moraal is niet gebaseerd op de waan van de dag, maar op de wetten van God.

En ja, God heeft mensen vermoord. Tijdens de zondvloed heeft Hij de hele wereld vermoord, met uitzondering van 1 familie.

Maar God vermoordt niet alleen, God geeft ook het leven.

En nadat God het leven weer genomen heeft, kan Hij het ook weer teruggeven in de opstanding der doden.

Het leven is dus van God, en Hij kan er mee doen wat Hij maar wil.

Voor mensen geldt: "Pleeg geen moord". Maar helaas houden mensen zich daar niet erg aan, zie bijvoorbeeld euthanasie en abortus.
En zie alle godsdienstoorlogen!!!!!!!!!!!!!!
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 10:35   #194
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Dus de moraal van een atheïst is gebaseerd op rede.

En je kan natuurlijk alle kanten op redeneren, afhankelijk van je behoefte op dat moment.

En iedereen redeneert natuurlijk weer anders dan zijn buurman, iedereen redeneert zijn eigen kant op.

Oftewel, het is precies zoals ik al eerder zei: "Dat is het probleem met atheïsten, ze hebben geen moraal. Of op zijn best een zeer flexibele veranderlijke wegwerpmoraal."

En je kan natuurlijk alle kanten op redeneren, afhankelijk van je behoefte op dat moment.

En iedereen redeneert natuurlijk weer anders dan zijn buurman, iedereen redeneert zijn eigen kant op.

En het strafste is dan nog dat ze allemaal zeggen dat ze het in naam doen van God!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 3 juni 2014, 10:37   #195
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bs'd

Gek dat die "achterlijkste staat in het westen" toch de wereldleider is op militair, economisch, technologisch, en noem maar op welk gebied.
Niet moeilijk. De VS heeft meer inwoners dan enig ander Westelijk land. Meer inwoners, meer grondstoffen, meer oppervlakte. Dat alles geeft een enorm voordeel + ze hebben in geen eeuw een oorlog op hun grondgebied gehad.

Technisch nr. 1? Veel van die technologie is Europees, en als het zo blijft duren met die religiezotten zal er over 50 jaar niets meer technisch in de VS worden ontwikkeld...

Citaat:
Ik jaloers? Ha!
Oud 3 juni 2014, 10:39   #196
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Je verwart correlatie met een causaal verband. Overigens vind je bij de wetenschappers (de mensen die er voor zorgen dat USA wereldleider is op militair, economisch en technologisch vlak) een veel hoger percentage atheïsten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 10:50   #197
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Je verwart correlatie met een causaal verband. Overigens vind je bij de wetenschappers (de mensen die er voor zorgen dat USA wereldleider is op militair, economisch en technologisch vlak) een veel hoger percentage atheïsten.
Absoluut. Zelfs Einstein, jood en één vd grootste wetenschappers aller tijden !!!

Zijn mening over religie :

“Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.”

http://brabosh.com/2009/03/20/albert...ijk-bijgeloof/

Hij steekt trouwens zijn tong uit naar religie :
Bijgevoegde afbeelding(e)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 10:55   #198
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom is het dus tijd het religieuze paradigma langs alle kanten te hervormen.
Niet alleen het religieuze paradigma; alles moet hervormd worden,
maar daarvoor moeten de mensen beginnen met te stoppen om blindelings achter de grootste en mooiste schoonpraters en hardste roepers aan te lopen.

Ze moeten durven, want het is vooral een zaak van durven, hun Eigen waarheid te zoeken en hun verantwoordelijkheid voor hun Eigen daden op te nemen.

Ze moeten durven de elite aan te klagen en hun leugens aan de kaak te stellen. Maar dan niet omdat ze jaloers zijn om wat die elite heeft en omdat zijzelf hetzelfde willen en het zullen nalopen vanaf het ogenblik dat ze zien hoe ze het kunnen bekomen.
Ze moeten hen aanklagen en te gelijker tijd met voorstellen komen om heel dit rotte systeem, die miljoen mensen verdoemd om in de armoede te leven, rechtvaardiger te maken.
Heel dit rotte systeem die de aarde volledig uitbuit en niets aan onze kinderen overlaat....
En weet dat dat inlevering vraagt van iedereen hier in de Westerse wereld, want zelfs de armste rat heeft veel meer dan de doorsnee mens in de derde wereld.

Maar ja, wie schreeuwt dan nog om veranderingen en wie volgt liever corrupte leiders dan in Eigen hart te kijken?
Oud 3 juni 2014, 11:10   #199
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Doe die gekleurden bril eens af joh! Naar mij toe schreef een reli-fanaat: " Atheïsten zijn gelijk aan verkrachters". Ik voel me aangesproken. Jij natuurlijk niet.
Oud 3 juni 2014, 11:12   #200
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Dat niet, en ik heb ook een broertje dood aan schelden. Echter.... onze vriend, die net binnen de grenzen van de forumregels blijft, kan met zijn volgehouden obstinate ontkenningen, verdraaiingen en opzettelijke mis-interpretaties wel iemand het bloed onder de nagels vandaan halen. Dat iemand dan eens uit zijn krammen schiet, kan ik wel begrijpen.
Zeker als hij, overtuigd van eigen superioriteit, "ons" begint gelijk te stellen met moordenaars en verkrachters.... terwijl HIJ er dan weer geen probleem mee heeft dat homo's gestenigd worden.... als het maar "liefdevol" gebeurt.
Dat kan niet beter omschreven worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be