Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2014, 20:48   #181
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat is beleggen ook ... als je juist kiest.
Alleen is vastgoed niet zo makkelijk te verhandelen.
Ik heb nog nooit vastgoed geweten die niet verhandeld is.
Aandelen langs de andere kant?
In de laatste 10 jaar is vastgoed met minstens 100% of meer gestegen.

Nu oké, de komende 10 jaar zie ik er niet zoveel meer bij te komen maar het zakt ook niet. En wie een pand koopt en kan renoveren heeft toch nog steeds flink wat meerwaarde nadien.
Probleem is zoals al altijd dat de correcte prijs niet eenvoudig te berekenen is voor vastgoed en dat alle makelaars de prijs overdrijven met het oog op hun 3% commissie.
Oud 11 juli 2014, 14:09   #182
Profiteureersteklas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Waar was dat dan ergens gelegen?
En.... hoeveel zou je vandaag kwijt zijn voor dat lapje?
Tussen Aarschot en Tienen
Wat dat vandaag waard is weet ik niet? Zal wel maal vier tot zes zijn zeker. Daarom dat ik ook zei 25 jaar geleden.

En mijn appartement ligt pal in Leuven studentenbuurt. Dat is nu ook al snel maal vier waard. Maar dat brengt nu meer op. Ik woon daar officieel alleen. Zodoende blijf ik op het minimum stempelgeld-alleenstaande zitten. Ik heb nog een kleine hypothecaire lening lopen die toch ook nog wat fiscaal voordeel oplevert. En de dochter van familie zit daar "op kot". Zij betalen maandelijks in de hand een iets lagere huur dan normaal. Het appartement wordt onderhouden en de dochter maakt de post leeg. Is er iets dringend dan belt ze even. Win-win situatie dus
Profiteureersteklas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 14:26   #183
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteureersteklas Bekijk bericht
Tussen Aarschot en Tienen
Wat dat vandaag waard is weet ik niet? Zal wel maal vier tot zes zijn zeker. Daarom dat ik ook zei 25 jaar geleden.

En mijn appartement ligt pal in Leuven studentenbuurt. Dat is nu ook al snel maal vier waard. Maar dat brengt nu meer op. Ik woon daar officieel alleen. Zodoende blijf ik op het minimum stempelgeld-alleenstaande zitten. Ik heb nog een kleine hypothecaire lening lopen die toch ook nog wat fiscaal voordeel oplevert. En de dochter van familie zit daar "op kot". Zij betalen maandelijks in de hand een iets lagere huur dan normaal. Het appartement wordt onderhouden en de dochter maakt de post leeg. Is er iets dringend dan belt ze even. Win-win situatie dus
Zitten dus gelukkig ook jongens op dit forum die het gewoon snappen!!!!!! Dank je wel mattie!!! Als je in Belgie geen miljonair kan worden en je een ongelooflijke blinde lul, of een kantoorlul.
modderfokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 23:22   #184
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht
Wat een negatieve taal. Man ik maak elke dag geld met vastgoed, ook in Belgie, en het einde is nog niet in zicht. Ik verhuur in Antwerpen tegenwoordig met de snelheid van het licht. De stad bulkt van de huurders mattie!! Het geld ligt daar voor jou!!!
Vreemd.
Ik ben al jaren thuis in de vastgoedmarkt in Antwerpen.
Er zijn een aantal grote spelers, sommigen eerlijk, anderen wat minder.
Daarnaast heb je nog een pak kleinere investeerders, particulieren, etc ... die komen en gaan.

Maar geen van hen, zelfs niet die met een "reukje" aan, zouden de immomarkt in de stad op die manier omschrijven. De huurmarkt "explodeert" helemaal niet zoals U wil laten uitschijnen. Je kan er geld verdienen, maar procentueel is dat maar een hele gewone ROI.
De brave huisvaders zien het als een veilige belegging.
De commercieel goed gelegen panden zijn vnl. in handen van grote, serieuze bedrijven. Grote winkelketens hoeden zich ervan om te huren bij dubieuze bedrijfjes.
En de "bad boys" kopen onroerend goed vnl. op om geld wit te wassen en niet zozeer voor de werkelijke huurinkomsten. En die zijn ook wel slimmer dan dat hier allemaal op dit forum te komen vertellen.
Enkel diegenen die erg veel vastgoed hebben (bvb Mie Beton, die U zeker zou moeten kennen indien er ook maar iets waar zou zijn van uw verhaal) kunnen er in absolute cijfers ook echt rijk van worden.
En als ik zoal lees wat U hier schrijft, weet ik zeker dat U niet een van de happy few bent.

Trouwens, U schreef eerder dat U ook vastgoed in Thailand hebt. Vreemd, want een buitenlander kan geen onroerende eigendommen verwerven, enkel een Thai zelf.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 12:38   #185
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Vreemd.
Ik ben al jaren thuis in de vastgoedmarkt in Antwerpen.
Er zijn een aantal grote spelers, sommigen eerlijk, anderen wat minder.
Daarnaast heb je nog een pak kleinere investeerders, particulieren, etc ... die komen en gaan.

Maar geen van hen, zelfs niet die met een "reukje" aan, zouden de immomarkt in de stad op die manier omschrijven. De huurmarkt "explodeert" helemaal niet zoals U wil laten uitschijnen. Je kan er geld verdienen, maar procentueel is dat maar een hele gewone ROI.
De brave huisvaders zien het als een veilige belegging.
De commercieel goed gelegen panden zijn vnl. in handen van grote, serieuze bedrijven. Grote winkelketens hoeden zich ervan om te huren bij dubieuze bedrijfjes.
En de "bad boys" kopen onroerend goed vnl. op om geld wit te wassen en niet zozeer voor de werkelijke huurinkomsten. En die zijn ook wel slimmer dan dat hier allemaal op dit forum te komen vertellen.
Enkel diegenen die erg veel vastgoed hebben (bvb Mie Beton, die U zeker zou moeten kennen indien er ook maar iets waar zou zijn van uw verhaal) kunnen er in absolute cijfers ook echt rijk van worden.
En als ik zoal lees wat U hier schrijft, weet ik zeker dat U niet een van de happy few bent.
Jongen je wil niet weten hoeveel geld ik verdiend heb met panden in Borgerhout en Deurne. In huur en kapitaalmeerwaarde. Als ik een pandje op craigslist zet vanmiddag, heb ik in een uur 20 Indiers die willen huren!!! Zo gek was het 10 jaar geleden echt niet. Antwerpen is booming mattie!!! Als ik een straatje in Breda wil verhuren kost me dat een week tegenwoordig jongen! Belgie wint hier.
Oud 12 juli 2014, 12:41   #186
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Trouwens, U schreef eerder dat U ook vastgoed in Thailand hebt. Vreemd, want een buitenlander kan geen onroerende eigendommen verwerven, enkel een Thai zelf.
Want jij denkt dat ik als prive persoon koop in Azie??? Dat is gewoon een offshore maatschappijtje jongen. Thailand is nu weer goed om in te stappen!! Het rommelt daar al 3 jaar. Nu kopen daar mattie!! Met een rechtspersoon dus.
Oud 12 juli 2014, 12:53   #187
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Al die mensen die zo bezig zijn met geld, ik snap dat niet goed.

Daar heb je toch een boekhouder voor?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 12:58   #188
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Al die mensen die zo bezig zijn met geld, ik snap dat niet goed.

Daar heb je toch een boekhouder voor?
Met sommige boekhouders met je uitkijken jongen!! Een orthodontist heeft er laatst nog een plat laten slaan door een stel Albanezen (mijn tip). Boekhoudertje had wat gestolen. Dus altijd oppassen!!!
Oud 12 juli 2014, 19:50   #189
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Want jij denkt dat ik als prive persoon koop in Azie??? Dat is gewoon een offshore maatschappijtje jongen. Thailand is nu weer goed om in te stappen!! Het rommelt daar al 3 jaar. Nu kopen daar mattie!! Met een rechtspersoon dus.
Wederom bent U hier serieus uit uw nek aan het kletsen.
Een buitenlands (offshore) bedrijf kan geen onroerend goed aankopen in Thailand.
U moet een bedrijf oprichten in Thailand waarvan minimum 51% van de aandelen eigendom zijn van een Thaise staatsburger. Dus U kan zelfs niet voor de helft eigenaar zijn van dit onroerend goed.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 12 juli 2014 om 19:51.
Oud 12 juli 2014, 19:58   #190
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Jongen je wil niet weten hoeveel geld ik verdiend heb met panden in Borgerhout en Deurne. In huur en kapitaalmeerwaarde. Als ik een pandje op craigslist zet vanmiddag, heb ik in een uur 20 Indiers die willen huren!!! Zo gek was het 10 jaar geleden echt niet. Antwerpen is booming mattie!!! Als ik een straatje in Breda wil verhuren kost me dat een week tegenwoordig jongen! Belgie wint hier.
Prima.
Vertel ons eens hoeveel U hiermee verdient hebt : exacte feiten en cijfers graag, want blijkbaar doet heel de Antwerpse immosector iets verkeerd.

Craigslist ?!
Jongen toch, Caigslist wordt in Belgie nauwelijks gebruikt. Indien U iets van immo in België zou afweten, wist U al lang dat heel andere kanalen gebruikt worden (Immoweb, Hebbes,...).
Oud 12 juli 2014, 23:47   #191
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Craigslist ?!
Jongen toch, Caigslist wordt in Belgie nauwelijks gebruikt. Indien U iets van immo in België zou afweten, wist U al lang dat heel andere kanalen gebruikt worden (Immoweb, Hebbes,...).
Immoweb is voor kantoorlullen jongen! Voor gierige Belgen. Craigslist werkt super voor Antwerpen en Brussel. als je het tegendeel beweert::: Zet je hok erop en je gaat zien dat je binnen het uur 60 Congolezen daar kwijt kan. Als je toetsenbord nog warm is staan ze al op je deur te kloppen!!!
Oud 13 juli 2014, 08:20   #192
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Mijn vader vindt huren een domme zet omdat je geld in een bodemloze put verdwijnt, en je geen eigenaar wordt van het pand dat je huurt.

Ik zie er toch belangrijke voordelen in. Ben benieuwd waar de meeste jongeren op dit forum voor kiezen.

1) Huren is goedkoper dan kopen. Ik ken veel pas afgestudeerden die een mooi huis kopen via een zware lening, berekend op hun mooi salaris van dit moment.
Op die manier wordt er maandelijks zo veel afgehouden dat er niet gespaard kan worden. Een constante druk die tot stress leidt

2) Men wordt afhankelijk van werk om te kunnen blijven betalen.
Een soort financiële gevangenisstraf waar men pas over 20 jaar van wordt vrijgesproken. Met de groeiende werkloosheid in Europa is dat een risico

3) Kopen kun je enkel met 2 werkende personen, tenzij je bankrekening al zo dik is dat er nog weinig afbetaald moet worden. Dit impliceert dat uw relatie stabiel moet zijn. Met de hoge echtscheidingscijfers van de laatste jaren kunnen we daar niet zeker van zijn

Wat huren betreft.

Vrienden van mij huren samen een huis waarin ieder zijn eigen kamer heeft.
Omdat de totale prijs door veel mensen gedeeld wordt, kunnen ze maandelijks veel sparen. Sparen is een luxe die kopers niet hebben.

Huurders zijn vrij om te vertrekken wanneer ze dat willen.
Ikzelf reis de wereld rond en als ik een pauze inlas in België woon ik kosteloos bij mijn ouders. 3 maanden sparen via interimjobs (again, daar is niemand aan gebonden) stelt u in staat om veel waarde voor dat geld te krijgen in Aziatische landen waar elke euro 3 keer zo veel waard is.

Wat verkiezen jullie? In het huidige economische klimaat in Europa en naar de toekomst gericht?
Hangt er vanaf waar je woont. Voor de nomaden is dat een tent

Laatst gewijzigd door Garry : 13 juli 2014 om 08:20.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 09:03   #193
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
100USD is wel heel erg weinig voor werkende bevolking.

http://www.tradingeconomics.com/thailand/wages

Hier staat dat het gemiddeld loon in januari 2014 net iets minder dan 13000 baht/ maand was. Je kunt 1 Thaise baht ongeveer gelijk stellen aan 1 Belgische frank dus dat is zo'n 400 dollar/ 300 euro

Ik houd er in dat land een betere levensstijl op na dan in België voor ongeveer 700 euro per maand, waarvan de helft gaat naar huur en de helft aan eten en uitgaan.
Maar ja, het leven is meer dan alleen maar dat. Er zijn ook de culturele verschillen die na een tijd beginnen te wegen, het eten om aan te wennen, de hitte in de zomer. Goed voor een expeditie maar op lange termijn moet het zich nog bewijzen. Het ergste vond ik dat alle vrienden die ik maakte na 1 maand de grens over moesten
En het vervelendste na een tijd is dat je er niet kan zie mag werken of je moet al een zaakje beginnen met een Thaise partner en dan nog mag je nog geen asbak leegmaken.Dat lanterfanten is leuk als je een zestiger bent op pensioen maar is dat naar mijn mening toch veel minder als je jong bent en een klein beetje zin aan je leven wil geven.
En alle dagen een ander meisje hebben is leuk voor even....maar ook dat gaan vervelen....na enige tijd ga je toch op zoek naar wat meer standvastigheid in het leven.

Verder ga je na een tijd toch bepaalde dingen missen...vooral dan cultureel....vrienden....een goed concert....een bibliotheek....eens naar het theater....en ja ook een goed gesprek.Want de mensen die daar op hun luie krent zitten hebben na enige tijd ook niet veel meer om over te vertellen.

De tropische temperaturen dat went.Alhoewel na een paar jaar ga je toch weer eens verlangen naar een fris briesje of naar een gezellige winteravond samen aan het haardvuur.Eens lekker gezellig onder een deken slapen.Eten is ook geen probleem.Op de toeristische plekken vindt je meer westerse eetgelegenheden dan in een provinciestadje in Vlaanderen

Wat ook belangrijk is is je gezondheid......je kan een privé verzekering nemen maar deze zijn wel heel duur.Nazorg enz....dat is andere koek.....In de goedkope ziekenhuizen is zelfs geen eten voorzien....daar moet de familie voor zorgen.

Samengevat : Thailand ..Vietnam ..Laos ..Cambodia....leuke landen om je geld te spenderen maar niet om geld te verdienen....Leuke landen zolang je gezond bent...Goedkoop ...veel waar voor je geld (tot op heden)....Maar vergelijk het toch maar niet met pakweg....Tenerife...Mallorca....Provence.....het blijven toch nog ontwikkelingslanden (Thailand beetje minder)....
Dat de echt rijke mensen toch nog altijd eerder hun oude dag slijten in Zwitserland of de Lubéron....wil toch iets zeggen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juli 2014 om 09:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 09:57   #194
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Immoweb is voor kantoorlullen jongen! Voor gierige Belgen. Craigslist werkt super voor Antwerpen en Brussel. als je het tegendeel beweert::: Zet je hok erop en je gaat zien dat je binnen het uur 60 Congolezen daar kwijt kan. Als je toetsenbord nog warm is staan ze al op je deur te kloppen!!!
Natuurlijk
Wat is het nu eigenlijk ? 20 Indiërs, zoals U eerder schreef of 60 Congolezen ?
Trouwens, de Indische gemeenschap in Antwerpen is bijzonder gesloten, een beetje zoals de Joodse. Die komen heus niet bij U huren.

Ik zal deze week m'n licht eens opsteken in het Antwerpse vastgoedmilieu. Met alles wat U hier hebt neer geschreven zal allicht iemand wel weten wie U bent.

Maar antwoord U nu ook eens hoe U vastgoed in Thailand hebt verworven.
Ik ben er van overtuigd dat heel wat bedrijven/investeerders zeer veel interesse in uw constructie zouden hebben.

Laatst gewijzigd door schietboog : 13 juli 2014 om 10:19.
Oud 13 juli 2014, 11:14   #195
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk
Wat is het nu eigenlijk ? 20 Indiërs, zoals U eerder schreef of 60 Congolezen ?
Trouwens, de Indische gemeenschap in Antwerpen is bijzonder gesloten, een beetje zoals de Joodse. Die komen heus niet bij U huren.

Ik zal deze week m'n licht eens opsteken in het Antwerpse vastgoedmilieu. Met alles wat U hier hebt neer geschreven zal allicht iemand wel weten wie U bent.

Ik ben er van overtuigd dat heel wat bedrijven/investeerders zeer veel interesse in uw constructie zouden hebben.
Dat gaat hij vertellen vanavond op MTV in de volgende episode van Camping Bonanza
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 12:12   #196
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Met alles wat U hier hebt neer geschreven zal allicht iemand wel weten wie U bent.

Hij spreekt mensen aan met "mattie" of "kantoorlul" en is dus een Nederlander.
Of speelt een Nederlands typetje zoals iemand eerder beweerde.

Hij lijkt het onderwerp Thais vastgoed te willen vermijden

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 13 juli 2014 om 12:13.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 14:09   #197
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Huren is goedkoper dan kopen. Ik ken veel pas afgestudeerden die een mooi huis kopen via een zware lening, berekend op hun mooi salaris van dit moment.
Op die manier wordt er maandelijks zo veel afgehouden dat er niet gespaard kan worden. Een constante druk die tot stress leidt
==> Niet meer waar; in meeste gevallen is dit zo goed als gewaagd aan elkaar; huren wordt bijna zelfs duurder als lenen voor een huis.

2) Men wordt afhankelijk van werk om te kunnen blijven betalen.
Een soort financiële gevangenisstraf waar men pas over 20 jaar van wordt vrijgesproken. Met de groeiende werkloosheid in Europa is dat een risico
==> Men is al héél lang afhankelijk van werk om te kunnen blijven betalen of te overleven. Om nog maar te zwijgen van al de luxe waarin men zich wil wentelen. Luxe die men als levensnoodzakelijk is gaan beschouwen.
Boven uw stand leven noemt dat.
En men is nooit vrijgesproken; niet na 20 of na 50 jaar... heel je leven zit je gevangen in het kapitalisme en de financiele gevangenis dat we ons leven noemen.

3) Kopen kun je enkel met 2 werkende personen, tenzij je bankrekening al zo dik is dat er nog weinig afbetaald moet worden. Dit impliceert dat uw relatie stabiel moet zijn. Met de hoge echtscheidingscijfers van de laatste jaren kunnen we daar niet zeker van zijn
==> dat is ook al een zo goed als achterhaalde realitiet aan het worden; zelfs de standaard 2 verdieners hebben het moeilijk om iets betaalbaars te kopen. En zoals je zelf zegt; de relaties zelf onderling staan onder constante druk (en men vecht er niet meer voor zoals vroeger; conflicten worden niet opgelost maar vergroot) en werkzekerheid is er zelfs voor de meest werkwillige niet altijd.

Wat huren betreft.
Vrienden van mij huren samen een huis waarin ieder zijn eigen kamer heeft.
Omdat de totale prijs door veel mensen gedeeld wordt, kunnen ze maandelijks veel sparen. Sparen is een luxe die kopers niet hebben.
Huurders zijn vrij om te vertrekken wanneer ze dat willen.
Ikzelf reis de wereld rond en als ik een pauze inlas in België woon ik kosteloos bij mijn ouders. 3 maanden sparen via interimjobs (again, daar is niemand aan gebonden) stelt u in staat om veel waarde voor dat geld te krijgen in Aziatische landen waar elke euro 3 keer zo veel waard is.
==> Samen huren is een nobele en mooie vorm van effecentie. Maar dan moet wel ieder zijn deel doen en bijdragen tot een harmonisch geheel. Ikzelf nu al 2 negatieve ervaringen gehad (naast elkaar leven / medehuurder die niet helpt in huishouden en financieel zijn wettelijke en morele verplichtingen niet nakomt). Mijn visie over samen huren heeft dan ook mede door de bijkomende pretentie van velen die blijkbaar nog veeleisender zijn dan ik een ferme deuk gekregen.
Wat verkiezen jullie? In het huidige economische klimaat in Europa en naar de toekomst gericht?
Ik verkies dus niets en hoop zelfs op een escalatie van de stijgende huur en verkoopsprijzen totdat het helemaal niet meer houdbaar is. Smaakt wrang achter op de tong misschien om te slikken maar zo is het nu eenmaal.
Een andere mogelijkheid ,zodat niet enkel jonge mensen maar ook ouderen hun ogen écht eens open gaan, zie ik niet.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 00:51   #198
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ik verkies dus niets en hoop zelfs op een escalatie van de stijgende huur en verkoopsprijzen totdat het helemaal niet meer houdbaar is
Klinkt als leedvermaak. Maar met de komende federale regering waar N-VA niet in zal zitten en waarin dit land nog meer wordt belast dan nu al het geval is, is dat wel degelijk het scenario waar we op afstevenen
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 09:33   #199
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik heb na school een jaar of drie gewerkt en ben dan met mijn toenmalige vriendin,nu vrouw,gaan samenwonen.We hebben direkt een piepklein huisje huisje gekocht en 4 jaar later terug verkocht,voor een iets hogere prijs.Alle kosten er bij gerekend lagen we aan 100 euro per maand,zelfs 20 jaar terug kon je daar geen huis voor huren.Nu nog een jaar of 6 360 euro/maand en mijn huis is volledig van mij.Normaal was alles al afbetaald maar ik heb herleend om een nieuwe badkamer,keuken en zonnepanelen.Dus jongeman lenen en kopen al was het maar voor het belastingsvoordeel.
En hoe lang is dat geleden?
Dit argument komt steeds terug, men vergeet blijkbaar dat vandaag niet hetzelfde betekent dan gisteren.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2014, 15:26   #200
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe lang is dat geleden?
Dit argument komt steeds terug, men vergeet blijkbaar dat vandaag niet hetzelfde betekent dan gisteren.
Een oud en versleten halfopen bebouwing buiten de stad kost u al snel 160k euro. Dan heb je nog jaren verbouwingen voor de boeg om het een beetje fatsoenlijk te maken. Voor vele jonge mensen is dit een strop: 600-700 euro per maand aan hypotheek + verbouwingen. Voor dat laatste wordt vaak bij geleend, want een nieuw dak van 15-20k bijeen sparen is niet velen gegeven als ze al een hypotheek hebben.

Meestal eindigt dit "oud en versleten huisje en dan maar verbouwen" scenario in een hypotheek boven de 1000 euro per maand. Heb zo een paar kameraden.

En met de huizenmarkt die nu zo slabbakt verkoop je niet met winst, zeker niet omdat je 10 % schrijfgeld aan het betalen bent.

Dus de toeren uithalen die de poster beschrijft, is zo goed als niet doenbaar de dag van vandaag.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be