![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aandelen langs de andere kant? In de laatste 10 jaar is vastgoed met minstens 100% of meer gestegen. Nu oké, de komende 10 jaar zie ik er niet zoveel meer bij te komen maar het zakt ook niet. En wie een pand koopt en kan renoveren heeft toch nog steeds flink wat meerwaarde nadien. Probleem is zoals al altijd dat de correcte prijs niet eenvoudig te berekenen is voor vastgoed en dat alle makelaars de prijs overdrijven met het oog op hun 3% commissie.
![]() |
![]() |
#182 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Wat dat vandaag waard is weet ik niet? Zal wel maal vier tot zes zijn zeker. Daarom dat ik ook zei 25 jaar geleden. En mijn appartement ligt pal in Leuven studentenbuurt. Dat is nu ook al snel maal vier waard. Maar dat brengt nu meer op. Ik woon daar officieel alleen. Zodoende blijf ik op het minimum stempelgeld-alleenstaande zitten. Ik heb nog een kleine hypothecaire lening lopen die toch ook nog wat fiscaal voordeel oplevert. En de dochter van familie zit daar "op kot". Zij betalen maandelijks in de hand een iets lagere huur dan normaal. Het appartement wordt onderhouden en de dochter maakt de post leeg. Is er iets dringend dan belt ze even. Win-win situatie dus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben al jaren thuis in de vastgoedmarkt in Antwerpen. Er zijn een aantal grote spelers, sommigen eerlijk, anderen wat minder. Daarnaast heb je nog een pak kleinere investeerders, particulieren, etc ... die komen en gaan. Maar geen van hen, zelfs niet die met een "reukje" aan, zouden de immomarkt in de stad op die manier omschrijven. De huurmarkt "explodeert" helemaal niet zoals U wil laten uitschijnen. Je kan er geld verdienen, maar procentueel is dat maar een hele gewone ROI. De brave huisvaders zien het als een veilige belegging. De commercieel goed gelegen panden zijn vnl. in handen van grote, serieuze bedrijven. Grote winkelketens hoeden zich ervan om te huren bij dubieuze bedrijfjes. En de "bad boys" kopen onroerend goed vnl. op om geld wit te wassen en niet zozeer voor de werkelijke huurinkomsten. En die zijn ook wel slimmer dan dat hier allemaal op dit forum te komen vertellen. Enkel diegenen die erg veel vastgoed hebben (bvb Mie Beton, die U zeker zou moeten kennen indien er ook maar iets waar zou zijn van uw verhaal) kunnen er in absolute cijfers ook echt rijk van worden. En als ik zoal lees wat U hier schrijft, weet ik zeker dat U niet een van de happy few bent. Trouwens, U schreef eerder dat U ook vastgoed in Thailand hebt. Vreemd, want een buitenlander kan geen onroerende eigendommen verwerven, enkel een Thai zelf.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Partijlid
|
![]() Want jij denkt dat ik als prive persoon koop in Azie??? Dat is gewoon een offshore maatschappijtje jongen. Thailand is nu weer goed om in te stappen!! Het rommelt daar al 3 jaar. Nu kopen daar mattie!! Met een rechtspersoon dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Al die mensen die zo bezig zijn met geld, ik snap dat niet goed.
Daar heb je toch een boekhouder voor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Partijlid
|
![]() Met sommige boekhouders met je uitkijken jongen!! Een orthodontist heeft er laatst nog een plat laten slaan door een stel Albanezen (mijn tip). Boekhoudertje had wat gestolen. Dus altijd oppassen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een buitenlands (offshore) bedrijf kan geen onroerend goed aankopen in Thailand. U moet een bedrijf oprichten in Thailand waarvan minimum 51% van de aandelen eigendom zijn van een Thaise staatsburger. Dus U kan zelfs niet voor de helft eigenaar zijn van dit onroerend goed.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 12 juli 2014 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vertel ons eens hoeveel U hiermee verdient hebt : exacte feiten en cijfers graag, want blijkbaar doet heel de Antwerpse immosector iets verkeerd. Craigslist ?! Jongen toch, Caigslist wordt in Belgie nauwelijks gebruikt. Indien U iets van immo in België zou afweten, wist U al lang dat heel andere kanalen gebruikt worden (Immoweb, Hebbes,...).
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Partijlid
|
![]() Immoweb is voor kantoorlullen jongen! Voor gierige Belgen. Craigslist werkt super voor Antwerpen en Brussel. als je het tegendeel beweert::: Zet je hok erop en je gaat zien dat je binnen het uur 60 Congolezen daar kwijt kan. Als je toetsenbord nog warm is staan ze al op je deur te kloppen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 13 juli 2014 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En alle dagen een ander meisje hebben is leuk voor even....maar ook dat gaan vervelen....na enige tijd ga je toch op zoek naar wat meer standvastigheid in het leven. Verder ga je na een tijd toch bepaalde dingen missen...vooral dan cultureel....vrienden....een goed concert....een bibliotheek....eens naar het theater....en ja ook een goed gesprek.Want de mensen die daar op hun luie krent zitten hebben na enige tijd ook niet veel meer om over te vertellen. De tropische temperaturen dat went.Alhoewel na een paar jaar ga je toch weer eens verlangen naar een fris briesje of naar een gezellige winteravond samen aan het haardvuur.Eens lekker gezellig onder een deken slapen.Eten is ook geen probleem.Op de toeristische plekken vindt je meer westerse eetgelegenheden dan in een provinciestadje in Vlaanderen Wat ook belangrijk is is je gezondheid......je kan een privé verzekering nemen maar deze zijn wel heel duur.Nazorg enz....dat is andere koek.....In de goedkope ziekenhuizen is zelfs geen eten voorzien....daar moet de familie voor zorgen. Samengevat : Thailand ..Vietnam ..Laos ..Cambodia....leuke landen om je geld te spenderen maar niet om geld te verdienen....Leuke landen zolang je gezond bent...Goedkoop ...veel waar voor je geld (tot op heden)....Maar vergelijk het toch maar niet met pakweg....Tenerife...Mallorca....Provence.....het blijven toch nog ontwikkelingslanden (Thailand beetje minder).... Dat de echt rijke mensen toch nog altijd eerder hun oude dag slijten in Zwitserland of de Lubéron....wil toch iets zeggen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juli 2014 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wat is het nu eigenlijk ? 20 Indiërs, zoals U eerder schreef of 60 Congolezen ? Trouwens, de Indische gemeenschap in Antwerpen is bijzonder gesloten, een beetje zoals de Joodse. Die komen heus niet bij U huren. Ik zal deze week m'n licht eens opsteken in het Antwerpse vastgoedmilieu. Met alles wat U hier hebt neer geschreven zal allicht iemand wel weten wie U bent. Maar antwoord U nu ook eens hoe U vastgoed in Thailand hebt verworven. Ik ben er van overtuigd dat heel wat bedrijven/investeerders zeer veel interesse in uw constructie zouden hebben.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 13 juli 2014 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of speelt een Nederlands typetje zoals iemand eerder beweerde. Hij lijkt het onderwerp Thais vastgoed te willen vermijden Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 13 juli 2014 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een andere mogelijkheid ,zodat niet enkel jonge mensen maar ook ouderen hun ogen écht eens open gaan, zie ik niet.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Minister
|
![]() Klinkt als leedvermaak. Maar met de komende federale regering waar N-VA niet in zal zitten en waarin dit land nog meer wordt belast dan nu al het geval is, is dat wel degelijk het scenario waar we op afstevenen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit argument komt steeds terug, men vergeet blijkbaar dat vandaag niet hetzelfde betekent dan gisteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meestal eindigt dit "oud en versleten huisje en dan maar verbouwen" scenario in een hypotheek boven de 1000 euro per maand. Heb zo een paar kameraden. En met de huizenmarkt die nu zo slabbakt verkoop je niet met winst, zeker niet omdat je 10 % schrijfgeld aan het betalen bent. Dus de toeren uithalen die de poster beschrijft, is zo goed als niet doenbaar de dag van vandaag. |
|
![]() |
![]() |