Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 19 juli 2014, 20:46   #181
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De tijd is verlopen. Wachten op Godot is hier de boodschap.
Ja, jij hebt hele dagen niks anders om handen dan dit forum.

En, nee, ik heb het boek niet, zelfs niet gekocht want dat zou weggegooid geld zijn. Maar ik heb een exemplaar gelezen van een socioloog, die vond het ook al zo jammer van het geld en de reputatie van de professor...
Cheminot is offline  
Oud 19 juli 2014, 20:50   #182
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

[quote=Pandareus;7241100]
Citaat:

Los van alle Marie-toestanden, dat je het land niet in twee ziet vallen pleit alvast voor je mentale gezondheid, en het discours van de franstaligen die dan naar frankrijk hellen is een scenario van de vendelzwaaiers. Ernstige politici aan franstalige kant zijn daar niet mee bezig, die zijn bezig met beleid.

Ik geloof voor geen moment dat er een splitsing komt, maar puur voor de discussie wil ik daar wel een stapje in meegaan. Frankrijk zou dan doen wat ze altijd doen : de situatie bekijken vanuit hun eigen doelstelling om macht naar hen toe te centraliseren. Frankrijk is nu eenmaal een héél centralistische staat waar de jacobijnse gedachte nog altijd bestaat. Het eerste wat die gaan doen is tegenwerken voor wat betreft brussel. Niet dat hun dat een zak kan schelen dat het bij vlaanderen zou horen hoor, maar wel om de zetel van de EU daar weg te kunnen halen. Evenmin gaan ze pleiten om brussel bij wallonië aan te hechten. Wat kan hen dat schelen ? Hun objectief zou zijn om het geheel naar straatsburg over te hevelen.

Ik heb overigens een grote sympathie voor de tuinkabouter uit de vlaamse politiek. Het is de enige n-va'er waar ik me ooit op zou zien stemmen. Omdat hij zo gezellig dwars kan liggen, een nors karakter koppelt aan wat cynische humor en hij geen last heeft van de rechtste kramp die jammer genoeg zovele van zijn partijgenoten aan lijden.
Waarom zijn het dan de Frantaligen die 'heimelijk' samenkomen om Plan B uit te werken (Vlaanderen heeft geen equivalent)? Waarom is het dan de Franstalige PS die aan de Franse PS (Hollande) gaat vragen om Brussel en Wallonië militair te bezetten in geval van een splitsing (Vlaanderen heeft geen equivalent)?

Het moge duidelijk zijn: de Franstaligen zuigen Vlaanderen uit, ze nemen er zoveel mogelijk van mee (Vlaams-Brabant) en plannen alles perfect op voorhand hoe ze zich daarna zo profijtelijk mogelijk van Vlaanderen kunnen ontdoen (Plan B).
Vlamingen daarentegen, zijn heel de tijd bezig over economische herstelregeringen en deugdelijk beleid, België werkbaar maken enz.

Dus wie is er dan bezig met splitsen en wie met beleid?
Marnik is offline  
Oud 19 juli 2014, 20:50   #183
Niko457
Gouverneur

Standaard

Ik ga een gok doen naar de inhoud van het boek : in het communisme, is alles beter
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 20:50   #184
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
De tijd is verlopen. Wachten op Godot is hier de boodschap.
Lijkt me niet direct een politiek pamflet om te koesteren of te bewaren maar eerder om in de vuilbak te kieperen?

Laatst gewijzigd door Jakko : 19 juli 2014 om 20:52.
Jakko is offline  
Oud 19 juli 2014, 21:09   #185
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Lijkt me niet direct een politiek pamflet om te koesteren of te bewaren maar eerder om in de vuilbak te kieperen?
Hoe kunt u nu zeggen dat het een politiek pamflet is, wanneer u het boek niet eens gelezen hebt? Of met andere woorden: u zegt zo maar wat.
Het Oosten is offline  
Oud 19 juli 2014, 21:15   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Marnik;7241295]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Waarom zijn het dan de Frantaligen die 'heimelijk' samenkomen om Plan B uit te werken (Vlaanderen heeft geen equivalent)? Waarom is het dan de Franstalige PS die aan de Franse PS (Hollande) gaat vragen om Brussel en Wallonië militair te bezetten in geval van een splitsing (Vlaanderen heeft geen equivalent)?

Het moge duidelijk zijn: de Franstaligen zuigen Vlaanderen uit, ze nemen er zoveel mogelijk van mee (Vlaams-Brabant) en plannen alles perfect op voorhand hoe ze zich daarna zo profijtelijk mogelijk van Vlaanderen kunnen ontdoen (Plan B).
Vlamingen daarentegen, zijn heel de tijd bezig over economische herstelregeringen en deugdelijk beleid, België werkbaar maken enz.

Dus wie is er dan bezig met splitsen en wie met beleid?
Onkeldinges heeft openlijk gezegd dat ze de Vlaamse melkkoe melkt tot er alleen een karkas overblijft.

Het was ook Onkeldiges die met plan B dreigde.

Maar d�*�*r zullen we Pandadinges nooit over horen memmen.
Oud 19 juli 2014, 21:19   #187
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Mag ik er ook nog fijntjes op wijzen dat een vreemde mogendheid uitnodigen soeverein gebied te komen bezetten het zuiverste landverraad is. Tot zover de staatsdragende PS.

"Maar meneer, dat is geen vreemde, hoor! Dat is Frankrijk!"
Marnik is offline  
Oud 19 juli 2014, 21:20   #188
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kunt u nu zeggen dat het een politiek pamflet is, wanneer u het boek niet eens gelezen hebt? Of met andere woorden: u zegt zo maar wat.
Het verwondert je toch niet dat iemand niet ernstig genomen genomen wordt die de boeken aanprijst waaruit zijn onzin komt?
Oud 19 juli 2014, 21:25   #189
Niko457
Gouverneur

Standaard

Wallonie en Brussel bezetten ? In 2014

Iemand zit aan de drugs
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 21:53   #190
Maashagedis
Burger

Maashagedis's schermafbeelding

Standaard

[quote=Pandareus;7241100]
Citaat:
en het discours van de franstaligen die dan naar frankrijk hellen ...
Panda ... de stelling was dus dat in geval van splitsing Frankrijk alles wat in haar diplomatieke macht ligt zou zou doen om de Rand niet bij Vlaanderen te laten horen, en jouw reactie daarop is a. De Francophonen in belgië willen niet bij Frankrijk en b. Frankrijk is vooral uit op Straatsburg.

The strawman is strong in you, young padowan.

Laatst gewijzigd door Maashagedis : 19 juli 2014 om 21:56.
Maashagedis is offline  
Oud 19 juli 2014, 21:57   #191
Niko457
Gouverneur

Standaard

[quote=Maashagedis;7241419]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Panda ... de stelling was dus dat in geval van splitsing Frankrijk alles zou doen om de Rand niet bij Vlaanderen te laten horen, en jouw reactie daarop is a. De Francophonen in belgië willen niet bij Frankrijk en b. Frankrijk is vooral uit op Straatsburg.

The strawman is strong in you, young padowan.
Dat zijn allemaal irrelevante zaken, als Belgie ooit splitst, dan erft Wallonie de resten van Belgie, en wat ze daarmee doen is hun zaak.

Wat wel grappig zou worden dan, is hoe het Belgische koningshuis zou staan tegenover een republikeins land zoals Frankrijk.

Zullen ze de guillotine terug bovenhalen ?
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 22:10   #192
Maashagedis
Burger

Maashagedis's schermafbeelding

Standaard

[quote=Niko457;7241427]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maashagedis Bekijk bericht

Dat zijn allemaal irrelevante zaken, als Belgie ooit splitst, dan erft Wallonie de resten van Belgie, en wat ze daarmee doen is hun zaak.

Wat wel grappig zou worden dan, is hoe het Belgische koningshuis zou staan tegenover een republikeins land zoals Frankrijk.

Zullen ze de guillotine terug bovenhalen ?
Dat is enkel irrelevant als je aanneemt dat dit land zou gesplitst worden volgens de gewestgrenzen. Dat is een mogelijkheid, maar dat is zeker geen vanzelfsprekendheid.

Wat ook grappig is, is dat als het allemaal wat uit de hand loopt in Frankrijk, er alleen nog Marine le Pen is om mee te praten. Dat zie ik Magnette nu ook niet direct doen. In elk geval, dat zijn allemaal leuke spielereien voor op café. Daar zij we voorlopig echt niet aan toe.

Laatst gewijzigd door Maashagedis : 19 juli 2014 om 22:11.
Maashagedis is offline  
Oud 19 juli 2014, 22:16   #193
Niko457
Gouverneur

Standaard

[quote=Maashagedis;7241447]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht

Dat is enkel irrelevant als je aanneemt dat dit land zou gesplitst worden volgens de gewestgrenzen. Dat is een mogelijkheid, maar dat is zeker geen vanzelfsprekendheid.

Wat ook grappig is, is dat als het allemaal wat uit de hand loopt in Frankrijk, er alleen nog Marine le Pen is om mee te praten. Dat zie ik Magnette nu ook niet direct doen. In elk geval, dat zijn allemaal leuke spielereien voor op café. Daar zij we voorlopig echt niet aan toe.
Ja, da's ook waar, voordat we van die Walen af zijn zal ons dat nog wat land kosten ook, niet enkel Brussel zelf. Da's te weinig. Het "tweetalige" Brussel verliest zijn masker.
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 22:20   #194
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar beweer ik dat ik het bewuste boek gelezen heb? Ik heb wel een bespreking op de PVDA site gelezen, waar het voor 19 euro kan besteld worden. De timing van uitgave zo net voor de verkiezingen was trouwens perfect en daar doet zelfs de prof niet flauw over. Of het een bestseller werd, weet ik niet maar ik hield wel rekening met het feit dat mogelijke lezers het in de vuilbak zouden kieperen, inclusief blz. 53.

Thatcher aan de Schelde - politiek pamflet

Laatst gewijzigd door Jakko : 19 juli 2014 om 22:25.
Jakko is offline  
Oud 19 juli 2014, 22:20   #195
Jakko
Minister-President

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Jakko : 19 juli 2014 om 22:22.
Jakko is offline  
Oud 19 juli 2014, 22:37   #196
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Waar beweer ik dat ik het bewuste boek gelezen heb? Ik heb wel een bespreking op de PVDA site gelezen, waar het voor 19 euro kan besteld worden. De timing van uitgave zo net voor de verkiezingen was trouwens perfect en daar doet zelfs de prof niet flauw over. Of het een bestseller werd, weet ik niet maar ik hield wel rekening met het feit dat mogelijke lezers het in de vuilbak zouden kieperen, inclusief blz. 53.

Thatcher aan de Schelde - politiek pamflet
PVDA, ... aja, de 0,05% communisten in Belgie.
Niko457 is offline  
Oud 19 juli 2014, 22:56   #197
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op welke manier beïnvloed dat dan de splitsing?

Want splitsing of niet, Straatsburg is sowieso het doel van Frankrijk.
Natuurlijk. Maar zonder splitsing ontstaat er geen situatie die frankrijk kan aanwenden/misbruiken om dat door te drukken.
En het beïnvloed de splitsing op zich niet, maar verlies van de zetel van de EU zou er wel het gevolg van kunnen worden. Heel waarschijnlijk zelfs.
Pandareus is nu online  
Oud 19 juli 2014, 23:06   #198
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

t' Is nochtans gene fan van de rooi duvels.
Peumans is een toffe peer.
Weet je nog die scène in het parlement, toen annick de ridder van haar pruim aan het maken was en Peumans gewoon de microfoon afsloot. Gedaan met haar show. Of de vele keren dat hij een blokker op zijn nummer zette als die weer eens hun zoveelste stukje theater kwamen opvoeren.
Het beste moment was in de periode dat n-va hun 'bocht van Bracke' begon in te zetten. Bv toen zelfs Benneke Weyts tsjeverige taal begon te verkopen over de inhoud van het woord confederalisme, en toen verschillende toppers begonnen te suggereren dat n-va géén separatisten zijn. Toen vroeg een journalist aan Peumans of dat waar was. Antwoord : natuurlijk zijn wij separatisten !

Laatst gewijzigd door Pandareus : 19 juli 2014 om 23:06.
Pandareus is nu online  
Oud 19 juli 2014, 23:19   #199
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dus ze gaan de furie van de rode bonden niet ontbinden als er besparingsmaatregelen komen die ze niet zien zitten? Ze liggen onder druk van de PTB hé.
De volgende verkiezingen zijn binnen vijf jaar, tegen dan is PTB wellicht terug een kleine groupuscule. Trouwens : welke parlementaire macht hebben ze ? Geen toch ?
Citaat:
En wat met al die samenwerkingsakkoorden niet nog moeten gesloten worden?
Wat is er mee ? wallonië zowel als vlaanderen zal daarin zijn verantwoordelijkheid nemen.

Citaat:
Als oppositiepartij en vooral als grootste partij in de Vlaamse regering (tenzij het nog zou afspringen) zijn ze het aan hun kiezers verplicht om de belangen van Vlaanderen optimaal te bewaken.
n-va toonde in relatief korte periode tot welke bochten ze in staat zijn. Hun stage in het kartel met de originele tsjeven heeft vruchten afgeworpen. N-VA kijkt naar n-va momenteel. Idem als de vroegere CVP toen die een partij van 30% en meer waren.
Pandareus is nu online  
Oud 19 juli 2014, 23:22   #200
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Off Topic.

U bent weer bezig op de man te spelen in plaats van op te bal.

Ik zal niet aarzelen u over te brieven aan de moderator, indien u verder blijft stoken.
ik zou zeggen : laat je deze keer niet weer in de val lokken.
Pandareus is nu online  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be