Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2014, 11:58   #181
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het vreemd dat niemand zich vragen stelt bij die gemiddelde schuld van 20K. Ik begrijp dat niet. Via de staatsschuld alleen staat elke Belg al 40K in het rood.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 12:04   #182
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ben eens curieus of dat er aan die ambtenarenpensioenen ook daadwerkelijk iets gaat veranderen. Als ze de naam van besparingsregering waardig willen zijn, zouden ze nochtans moeten.

Ai, weeral een verkiezingsbelofte gebroken.
Er zijn veel manieren om hetzelfde doel te bereiken...

Ja kijk als je iedereen al effectief 2jaar langer doet werken reduceer je het pensioenbudget met 10%... Het werkt dus weldegelijk ook in die richting

Doe je iedereen 10% meer verdienen en werken, dan komt je automatisch ook op een verruimd budget voor hetzelfde pensioen, tenzij bij de ambtenaren, dus met een rem om het pensioen zou logisch zijn

Stop je met tijdskrediet te geven en stempelen gelijk te stellen, dan heb je op slag dat iedereen verplicht is om 5 jaar langer te werken of 20% meer budget

Laat je elke gepensioeneerde toe om ongelimiteerd bij te klussen... kun je verwachten dat al die sjarels een dagje werken per week, of 20% bijverdienen... kan niemand nog echt een tekort optekenen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 12:18   #183
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja maar ze geven wel les aan 100 leerlingen (met messen in hun zakken)... dat kennen ze niet in Belgie
bold toegevoegd
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 12:25   #184
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja ja

frans, nederlands, wiskunde scheikunde, natuurkunde, aardrijkskunde, allemaal vakken die zo met 'mondjesmaat eens in details veranderen'
een nieuwe spelling om de 5 jaar, een 100tal nieuwe woordjes die je nauwelijks moet doceren, wiskunde gewoon eens een nieuw programma door een nieuwe richtlijn, fysica is zo constant als wat, aardrijkskunde soms eens de wereldkaart die evoueert, man man, en dan hier gaan beweren dat ze jaren werk hebben aan hun cursus, ja het eerste jaar
Als ik mijn buurman, ingenieur-leraar in het TSO, hoor, dan is het niet zo simpel.
Scheikunde & natuurkunde (mechanica) veranderen wél: de programma's worden bijna voortdurend aangepast a.d. moderne technologie (Bv kunststoffen).
Wiskunde, de kers op de taart, is al meerdere keren veranderd van programma, met het oog op toegepaste informatica.
Mechanische technieken, elektrische technieken, metallurgie, technologie, toegepaste mechanica, toegepaste elektriciteit, beroepsekonomie, technisch tekenen (met CAD-CAMprogramma's), programmeren, ...
Begin er maar aan...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 13:05   #185
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als ik mijn buurman, ingenieur-leraar in het TSO, hoor, dan is het niet zo simpel.
Scheikunde & natuurkunde (mechanica) veranderen wél: de programma's worden bijna voortdurend aangepast a.d. moderne technologie (Bv kunststoffen).
Wiskunde, de kers op de taart, is al meerdere keren veranderd van programma, met het oog op toegepaste informatica.
Mechanische technieken, elektrische technieken, metallurgie, technologie, toegepaste mechanica, toegepaste elektriciteit, beroepsekonomie, technisch tekenen (met CAD-CAMprogramma's), programmeren, ...
Begin er maar aan...
Komaan man laat me niet lachen.
De leerstof van het middelbaar is per definitie gemakkelijk voor iemand die er les in moet geven.
Hetgene mijn kinderen nu krijgen in het middelbaar verschilt wezenlijk niet van wat ik heb gekregen hoor. Alleen krijgen ze nu een vak powerpoint terwijl ik dat rustig op mezelf heb geleerd zonder leraar die mijn handje moest vasthouden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 13:11   #186
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De leerstof van het middelbaar is per definitie gemakkelijk voor iemand die er les in moet geven.
Hetgene mijn kinderen nu krijgen in het middelbaar verschilt wezenlijk niet van wat ik heb gekregen hoor. Alleen krijgen ze nu een vak powerpoint terwijl ik dat rustig op mezelf heb geleerd zonder leraar die mijn handje moest vasthouden.
het is niet omdat je iets goed kunt of kent, dat je het ook goed kunt overbrengen op kinderen.
Oud 29 september 2014, 13:11   #187
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind het vreemd dat niemand zich vragen stelt bij die gemiddelde schuld van 20K. Ik begrijp dat niet. Via de staatsschuld alleen staat elke Belg al 40K in het rood.
Ondertussen hebben de banken reeds miljarden aan intresten en terugbetalingen afgelost. Toch is dit niet terug te vinden in een vermindering vd staatsschuld want die is onder Di Rupo met 50 miljard Euro toegenomen, nominaal. Dwz dat deze gelden reeds opgesoupeerd werden. Niet aan lastenverlagingen voor de bedrijven maar aan ambtenarij en hun exuberante pensioenen en betaalde vrije dagen die in sommige ambtenarij-"sectoren" oplopen tot 4 maanden per jaar. De vraag is niet of België in faling gaat maar wanneer! Met de pps-constructies en verdoken schulden bij intercommunales is onze totale schuldenberg de 420 miljard Euro overschreden.

Laatst gewijzigd door demonen : 29 september 2014 om 13:12.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 13:22   #188
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het is niet omdat je iets goed kunt of kent, dat je het ook goed kunt overbrengen op kinderen.
Als je het niet kan overbrengen moet je geen leraar worden.
Ik ga ervan uit dat dit gemiddeld wel in orde is. Maar jullie waren aan het beweren dat er een gigantische evolutie is in de leerstof. Dat is een peulschil tov de evolutie die in de industrie gebeurt.
In het middelbaar is programmeren wat prutsen in visual basic, if then else for next. Of dat nu visual basic is pascal of weet ik veel maakt niet zoveel uit. Dat is totaal niet geevolueerd omdat het de basis is.
Idem voor wiskunde, merkwaardige produkten, afgeleiden, integralen, statistiek, ...
Biologie ook niets dat ik ook niet gezien heb.
Dus je moet niet gaan overdrijven he.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 13:24   #189
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn veel manieren om hetzelfde doel te bereiken...

Ja kijk als je iedereen al effectief 2jaar langer doet werken reduceer je het pensioenbudget met 10%... Het werkt dus weldegelijk ook in die richting.

Wij hebben onze pensioenen (repartitie) betaald met enorme produktiviteitsstijgingen die de waanzinnige lasten op arbeid moesten compenseren en vrouwen die mee gingen werken. Dit ten koste vd mensen die dit waanzinnig tempo niet onbeperkt kunnen opbrengen vandaar brugpensioenregelingen om de minder produktieven buiten te krijgen.
Geen enkel privé bedrijf zal mensen langer in dienst houden indien dit ten koste gaat vd produktiviteit. De enige groep die het zal kunnen uitzingen zijn de ambtenaren die een statuut hebben die hen vastheid van betrekking garandeerd. Dit zal ten koste gaan van een stijgende jeugdwerkloosheid.
Uw besparing zal negatief zijn.
Langer werken heeft tot doel mensen langer te laten bijdragen (dit geldt niet voor ambtenaren, zij zijn net als alle andere uitkeringstrekkers netto-ontvangers) wat neerkomt op langer bijdragen voor een lager pensioen (niet voor ambtenaren want die zijn altijd ten laste vd staatskas).
De werkelijkheid heeft ons ingehaald nl er zijn te weinig mensen die echt geld op echte rekeningen storten en hun wortel is er niet want zij krijgen het laagste pensioen vd westerse wereld.
U zit dus met 2 problemen nl de onmiddellijke onbetaalbaarheid vh systeem en geen mogelijkheid om dit te veranderen aangezien de bijdragers zwaar misdeeld worden en geen enkel belang hebben om dit systeem te rekken.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 14:33   #190
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet dat dan ?
Ik was ook niet degene die was begonnen te klagen he.
Een leraar die voor de klas wil gaan staan om een bende jongeren iets bij te brengen, daar heb ik best respect voor.
Eentje die loopt te klagen en te zagen en die niet ziet in wat voor een bevoordeelde situatie die zit niet.
Veel te veel verlof. U zegt zelf dat ze 40 u per week werken, awel ik ook.
So what ?
Awel, er is er hier eentje dat beweert dat ze maar 20u./week werken.
+ 4 maanden vakantie + 104 dagen v.d. weekends +...
je komt gemakkelijk aan 7 maanden "vakantie"...

Oud 29 september 2014, 14:36   #191
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent dus volwassen.
Het zou erg zijn dat een leraar jouw handje zou moeten vasthouden...
Oud 29 september 2014, 14:37   #192
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Begin er maar aan...
Niet overdrijven.

Mechanica, Scheikunde, Wiskunde...die zijn afgelopen halve eeuw nauwelijks veranderd. Ja nu gebruikt men telmachines en computers om dingen te plotten, maar als ge maple nog niet kunt gebruiken als leerkracht wiskunde (en ingenieur) dan moet ge toch echt u af vragen of ge niet beter rekkenvuller wordt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 14:38   #193
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is wel de nr 1 voorwaarde om het goed over te kunnen brengen.
Oud 29 september 2014, 14:39   #194
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komaan, ALLES is gemakkelijk in het onderwijs.
Heb je al eens serieus gesproken met een klastitularis uit het TSO ?
"Wat ik heb gekregen" : was dat ASO of TSO of BSO of...?
Oud 29 september 2014, 14:59   #195
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is wel de nr 1 voorwaarde om het goed over te kunnen brengen.
daarom niet altijd. je moet het goed snappen, daarom niet perfect kunnen. Dat is een verschil.

de beste wiskundeleerkracht is niet diegene die een nog onbewezen bewijs kan oplossen hé.
Oud 29 september 2014, 15:07   #196
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
daarom niet altijd. je moet het goed snappen, daarom niet perfect kunnen. Dat is een verschil.

de beste wiskundeleerkracht is niet diegene die een nog onbewezen bewijs kan oplossen hé.
Ik heb zelf voor een aula gestaan in het verleden. Als je je zaak niet grondig kent, maken de studenten je af. Een vraag over iets dat triviaal is, die je als docent niet kan beantwoorden, is geen goed teken.

In een klaslokaal zal het niet anders zijn. Als je je zaak kent, heb je nauwelijks voorbereiding nodig. Ik vermoed dat daar het probleem zit bij de jongere generatie leerkrachten: het zijn niet vaak de hoogvliegers op wiskundegebied bvb die leerkracht wiskunde worden. Met als gevolg veel voorbereiding noodzakelijk.
Oud 29 september 2014, 15:08   #197
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf voor een aula gestaan in het verleden. Als je je zaak niet grondig kent, maken de studenten je af. Een vraag over iets dat triviaal is, die je als docent niet kan beantwoorden, is geen goed teken.

In een klaslokaal zal het niet anders zijn. Als je je zaak kent, heb je nauwelijks voorbereiding nodig. Ik vermoed dat daar het probleem zit bij de jongere generatie leerkrachten: het zijn niet vaak de hoogvliegers op wiskundegebied bvb die leerkracht wiskunde worden. Met als gevolg veel voorbereiding noodzakelijk.
ja tuurlijk, daar ga ik niet over discussiëren. Maar als je iets goed kunt overbrengen en vooral goed kunt uitleggen, moet je daarom niet tot in detail alles perfect kennen.

nogmaals, de beste wiskundigen zijn daarom niet de beste leerkrachten.
Oud 29 september 2014, 15:09   #198
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven.

Mechanica, Scheikunde, Wiskunde...die zijn afgelopen halve eeuw nauwelijks veranderd. Ja nu gebruikt men telmachines en computers om dingen te plotten, maar als ge maple nog niet kunt gebruiken als leerkracht wiskunde (en ingenieur) dan moet ge toch echt u af vragen of ge niet beter rekkenvuller wordt.
Begrijpend lezen.
"ge" "ge" "u" "ge" ...
Het gaat hier NIET over mijn persoontje.
Een goede rekkenvuller : F. Geubels met jaren ervaring bij de Colruyt.
Oud 29 september 2014, 15:18   #199
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen.
"ge" "ge" "u" "ge" ...
Het gaat hier NIET over mijn persoontje.
Een goede rekkenvuller : F. Geubels met jaren ervaring bij de Colruyt.
Lange tenen blijkbaar.
Oud 29 september 2014, 15:19   #200
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
ja tuurlijk, daar ga ik niet over discussiëren. Maar als je iets goed kunt overbrengen en vooral goed kunt uitleggen, moet je daarom niet tot in detail alles perfect kennen.

nogmaals, de beste wiskundigen zijn daarom niet de beste leerkrachten.
Dat is zeer zeker waar. Maar slechte wiskundigen kunnen beter geen leerkracht worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be