![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het vreemd dat niemand zich vragen stelt bij die gemiddelde schuld van 20K. Ik begrijp dat niet. Via de staatsschuld alleen staat elke Belg al 40K in het rood.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja kijk als je iedereen al effectief 2jaar langer doet werken reduceer je het pensioenbudget met 10%... Het werkt dus weldegelijk ook in die richting Doe je iedereen 10% meer verdienen en werken, dan komt je automatisch ook op een verruimd budget voor hetzelfde pensioen, tenzij bij de ambtenaren, dus met een rem om het pensioen zou logisch zijn Stop je met tijdskrediet te geven en stempelen gelijk te stellen, dan heb je op slag dat iedereen verplicht is om 5 jaar langer te werken of 20% meer budget Laat je elke gepensioeneerde toe om ongelimiteerd bij te klussen... kun je verwachten dat al die sjarels een dagje werken per week, of 20% bijverdienen... kan niemand nog echt een tekort optekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Scheikunde & natuurkunde (mechanica) veranderen wél: de programma's worden bijna voortdurend aangepast a.d. moderne technologie (Bv kunststoffen). Wiskunde, de kers op de taart, is al meerdere keren veranderd van programma, met het oog op toegepaste informatica. Mechanische technieken, elektrische technieken, metallurgie, technologie, toegepaste mechanica, toegepaste elektriciteit, beroepsekonomie, technisch tekenen (met CAD-CAMprogramma's), programmeren, ... Begin er maar aan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De leerstof van het middelbaar is per definitie gemakkelijk voor iemand die er les in moet geven. Hetgene mijn kinderen nu krijgen in het middelbaar verschilt wezenlijk niet van wat ik heb gekregen hoor. Alleen krijgen ze nu een vak powerpoint terwijl ik dat rustig op mezelf heb geleerd zonder leraar die mijn handje moest vasthouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Ondertussen hebben de banken reeds miljarden aan intresten en terugbetalingen afgelost. Toch is dit niet terug te vinden in een vermindering vd staatsschuld want die is onder Di Rupo met 50 miljard Euro toegenomen, nominaal. Dwz dat deze gelden reeds opgesoupeerd werden. Niet aan lastenverlagingen voor de bedrijven maar aan ambtenarij en hun exuberante pensioenen en betaalde vrije dagen die in sommige ambtenarij-"sectoren" oplopen tot 4 maanden per jaar. De vraag is niet of België in faling gaat maar wanneer! Met de pps-constructies en verdoken schulden bij intercommunales is onze totale schuldenberg de 420 miljard Euro overschreden.
Laatst gewijzigd door demonen : 29 september 2014 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga ervan uit dat dit gemiddeld wel in orde is. Maar jullie waren aan het beweren dat er een gigantische evolutie is in de leerstof. Dat is een peulschil tov de evolutie die in de industrie gebeurt. In het middelbaar is programmeren wat prutsen in visual basic, if then else for next. Of dat nu visual basic is pascal of weet ik veel maakt niet zoveel uit. Dat is totaal niet geevolueerd omdat het de basis is. Idem voor wiskunde, merkwaardige produkten, afgeleiden, integralen, statistiek, ... Biologie ook niets dat ik ook niet gezien heb. Dus je moet niet gaan overdrijven he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen enkel privé bedrijf zal mensen langer in dienst houden indien dit ten koste gaat vd produktiviteit. De enige groep die het zal kunnen uitzingen zijn de ambtenaren die een statuut hebben die hen vastheid van betrekking garandeerd. Dit zal ten koste gaan van een stijgende jeugdwerkloosheid. Uw besparing zal negatief zijn. Langer werken heeft tot doel mensen langer te laten bijdragen (dit geldt niet voor ambtenaren, zij zijn net als alle andere uitkeringstrekkers netto-ontvangers) wat neerkomt op langer bijdragen voor een lager pensioen (niet voor ambtenaren want die zijn altijd ten laste vd staatskas). De werkelijkheid heeft ons ingehaald nl er zijn te weinig mensen die echt geld op echte rekeningen storten en hun wortel is er niet want zij krijgen het laagste pensioen vd westerse wereld. U zit dus met 2 problemen nl de onmiddellijke onbetaalbaarheid vh systeem en geen mogelijkheid om dit te veranderen aangezien de bijdragers zwaar misdeeld worden en geen enkel belang hebben om dit systeem te rekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
+ 4 maanden vakantie + 104 dagen v.d. weekends +... je komt gemakkelijk aan 7 maanden "vakantie"... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou erg zijn dat een leraar jouw handje zou moeten vasthouden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mechanica, Scheikunde, Wiskunde...die zijn afgelopen halve eeuw nauwelijks veranderd. Ja nu gebruikt men telmachines en computers om dingen te plotten, maar als ge maple nog niet kunt gebruiken als leerkracht wiskunde (en ingenieur) dan moet ge toch echt u af vragen of ge niet beter rekkenvuller wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je al eens serieus gesproken met een klastitularis uit het TSO ? "Wat ik heb gekregen" : was dat ASO of TSO of BSO of...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de beste wiskundeleerkracht is niet diegene die een nog onbewezen bewijs kan oplossen hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een klaslokaal zal het niet anders zijn. Als je je zaak kent, heb je nauwelijks voorbereiding nodig. Ik vermoed dat daar het probleem zit bij de jongere generatie leerkrachten: het zijn niet vaak de hoogvliegers op wiskundegebied bvb die leerkracht wiskunde worden. Met als gevolg veel voorbereiding noodzakelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nogmaals, de beste wiskundigen zijn daarom niet de beste leerkrachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"ge" "ge" "u" "ge" ... Het gaat hier NIET over mijn persoontje. Een goede rekkenvuller : F. Geubels met jaren ervaring bij de Colruyt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Dat is zeer zeker waar. Maar slechte wiskundigen kunnen beter geen leerkracht worden.
|
![]() |
![]() |