![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Duizenden jaren werden de sterkste zwarten uit het continent gesleept. Wat doet zoiets met de gene pool van een continent?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens VN onderzoek zijn meer blanken slaaf gemaakt (mediterrane regio) door de historie dan zwarten. Dit wil niet zeggen dat blanken moreel juist waren in hun eigen handel in zwaten, overigens waren de leveranciers uit de binnenlanden ook zwart.
Echter ik walg van die reactie op die Tweet van Fer. Ik ben niet tegen Zwarte Piet, maar de reacties op de tweet van Fer vond ik ronduit racistisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Ook waren zwarte mensen soms al slaaf bij een zwarte stam voordat ze doorverkocht werden aan blanke slavenhandelaars Laatst gewijzigd door Adrian M : 23 november 2014 om 03:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat hebben twee oorlogen op europese bodem met tientallen miljoenen doden met de gene pool van de ''betere'' europeanen gedaan? Toch is het hier (nog) geen puinhoop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Slavernij was eigen aan alle culturen ter wereld, maar vooral aan de Afrikaanse en Arabische cultuur. De eersten die de slavernij hebben afgeschaft waren de blanken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() |
![]() |
![]() |