![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen dat het begrip "volk" in de zowat ganse wereld aanvaard is als bestaande realiteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, over wat meer politieke filosofie of sociologie lezen, ik moet helaas weigeren, mijn leven is qua tijd niet onbeperkt, eerder het omgekeerde door mijn abominabele gezondheid, en ik heb nog zoveel andere zaken die ik zou willen doorgronden. Er is bijvoorbeeld nog veel psychologie en psychiatrie ook trouwens, zaken die mijn leven rechtstreeks aanbelangen, waar ik me ernstiger moet in verdiepen. Maar alleszins bedankt voor het aanbod.
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jij zegt dat het zelfbeschikkingsrecht enkel geldt voor volkeren. Maar Joegoslavie toont net het tegendeel aan. De deelstaat Bosnie-Hercegovina waar meerdere volkeren leven, is immers ook onafhankelijk geworden. Het Brussels gewest is een deelstaat, net als Bosnie dat binnen Joegoslavie dat was.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Absoluut. Maar Mortsel voldoet niet aan het tweede criterium: het is geen deelstaat.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Moet ik nu echt gaan argumenteren waarom we de Brusselaars als een volk kunnen beschouwen vooraleer u hierop antwoordt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed gezien, dus, alleen deelstaten hebben recht op zelfbeschikking?
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen dat als Brussel mag kiezen elke stad dan mag kiezen of ze akkoord gaan. Want ik denk dat de (uw) argumenten waarom we de Brusselaars als volk kunnen beschouwen evengoed zullen opgaan voor de Wilrijkenaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Is het zo moeilijk om te zeggen of we het wel of niet aan de Brusselaars zelf vragen wat hun toekomstige positie zou zijn? De Brusselaars moeten hiervoor niet perse een volk zijn. Als u perse verdere hypotheses wil maken (zijn Brusselaars een volk, zijn er naast de Brusselaars dan nog andere 'stadsvolkeren') dan mag dat uiteraard. Maar dat hoeft dus niet om op de vraag te antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten daar de Brusselaar niets over vragen, maar als je toch met alle geweld een vraag wil stellen, welke vraag is dat dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Behoorlijk bizar ook dat u vindt dat de Brusselaar niets moet gevraagd worden over zijn toekomst. De vraag/vragen zou(den) als volgt kunnen zijn (opties kunnen beperkt worden in functie van de situatie die zich aandient): Wenst u bij het uiteenvallen van België: dat Brussel een onafhankelijke stadstaat wordt dat Brussel een onafhankelijke stadstaat wordt binnen de confederatie België dat Brussel deel uitmaakt van een (nieuwe) confederatie België, gezamenlijk bestuurd door Vlaanderen en Wallonië dat Brussel deel uitmaakt van Vlaanderen dat Brussel deel uitmaakt van Wallonië |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat het een apart gewest vormt, lijkt me.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() En waarom weigert u opnieuw die vraag te beantwoorden? De denkoefening gaat hier over Brussel. Als u perse dezelfde oefening wil maken voor Gent of Namen is dat ook goed voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gewest heeft toch geen zelfbeschikkingsrecht?
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij hier komt zeggen dat we iets moeten vragen aan Brussel, dan zeg ik, neen, dat moeten we niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen. Maar als vlaanderen zich toch zou afscheuren, dan zal dat via politieke weg gaan (lees politiek akkoord met andere landsdelen) en niet via het volkenrechtelijke zelfbeschikkingsbeginsel. Voor het waarom verwijs ik u vriendelijk naar post 138 in deze draad.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen dat de toekomstige realiteit zich niet door de afgeschafte Belgische grondwet gaat laten vormen.
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De volgende regering wordt ook een 'tijdelijke oplossing'. En die daarna ook. En die daarna ook.
En zo rond 2050, wanneer de zestiende staatshervorming wordt doorgevoerd die niks verandert, zal Bart De Wever gekend zijn als een Groot Belgisch Staatsman die het land gered heeft, door niks te doen, zoals die andere Grote Belgische Staatsmannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat Brussel de hoofdstad van Vlaanderen is, volgt uit een beslissing van Vlaanderen. Als de Walen hun hoofdstad ook in Brussel gaan leggen kunnen zij even goed zeggen dat Brussel als Waalse hoofdstad in Wallonië ligt. Stel dat de Brusselaars zichzelf als een volk beschouwen, zijn we dan niet verplicht (in uw redenering) om de vraag wel te stellen? |
|
![]() |
![]() |