Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2015, 18:16   #181
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
En toevallig zijn allochtonen met een diploma procentueel minder geschikt en veroorzaken zij meer problemen? Kunt u dit verklaren?
Euh , ja .
Maar u praat nu over een kleine groep .
U wil met scheefgetrokken cijfers (die ik niet ken) bewijzen dat alle werkgevers racist zijn .
Wel , geef me eens de cijfers . Kzal je dan antwoorden .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 18:24   #182
vlaams realist
Banneling

Standaard

Pas op met die telefonische testen .
Het zou al eens kunnen blijken dat Nederlandstaligen niet gewenst zijn in kebab-zaken .
Als je dan een Nederlandstalige homo bent , dan vrees ik dat je geen vlees mag afsnijden van een 30 kg stick die al 20 keer opgewarmd is .
Net zoals de Nederlandstalige homo niet welkom zal zijn in de beenhouwerij of de bakkerij van allochtone ondernemers .

Over een boemerang gesproken .
Oud 27 maart 2015, 18:38   #183
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ze wel degelijk werk bezorgd: ze werd op tal van plaatsen geweigerd. En waarom? Omdat ze zwart was. Wij zijn bij anderen gaan pleiten om ze ook aan te werven en ze heeft nu bijna een fulltime. Het dienstenchequesbureau, ach, ik wil zelfs niet meer herinnerd worden aan hun gesprekken.... Voor hen was het een hopeloos geval omdat ze haar aan de straatstenen niet kwijt zouden geraken: haar grote probleem was dat ze zwart was.
Nu werkt ze in onze straat vier volle dagen per week, en iedereen is heel tevreden, wijzelf incluis, en iedereen denkt: hadden we haar maar eerder. En dat voor iemand waarvoor het dienstenchequebedrijf zich in alle onmogelijke bochten wrong.
Het dienstenchequesbedrijf waar ik klant ben, heeft gewoon zowel blanke, bruine als zwarte werknemers, zelfs mannelijke poetsers.

Indien uw poetsvrouw vertelt dat ze overal werd geweigerd, en U heeft ervoor gezorgd dat ze toch lekker in het zwart aan de slag kan in uw straat, dan heeft ze u lekker beetgehad.
In het zwart werken brengt namelijk meer op.

Of ga je me nu proberen wijs te maken dat je voor haar sociale zekerheid betaalt (+50%) en dan nog eens haar eigen RSZ bijdragen + belastingen van haar loon afhoudt?

Ik zou toch eens gaan nakijken bij dat dienstenchequesbedrijf. Goed mogelijk dat ze er part time werkt (voor de ziekenkas en andere toestanden), maar de andere helft netjes in het zwart bijklust.

Wat schuift dat voor haar zo netto in de pocket?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 18:41   #184
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hagel doet uitschijnen dat zij haar poetsvrouw werk heeft bezorgd.
Tja, klanten van de Zeeman kunnen zich ook zo op de borst kloppen dat ze vreemdelingen in Bangladesh aan het werk hebben geholpen.
Ze is gewoon klant en loopt geen enkel risico aangezien ze op elk moment kan zeggen dat ze niet hoeft terug te komen.
Over die luxe beschikken de werkgevers doorgaans niet.
Hagel heeft gewoon een poetsvrouw in het zwart tewerkgesteld. Niet verzekerd, geen belastingen, geen RSZ solidariteit. Mogelijk nog eerst werkloosheidsuitkering + zwartwerk.

Het is dikke zever dat dienstencheque bedrijven geen "afrikaans uitziende" mensen (mag zwart wel, bruin is ook al racistisch, en geel zeker) aanwerven. Zowel ikzelf, als mijn moeder als een kennis van me die met dienstencheques werken hebben ALLEMAAL al minstens een"afrikaans uitziende "vervangster gehad.

Hagel is gewoon in het zak gezet door haar betrouwbare poetsvrouw: die werkte gewoon liever in het zwart voor netto in de pocket bovenop haar werkloosheidsvergoeding! Als de poetsvrouw morgen van de trap valt, kan Hagel ervoor opdraaien. Al die Vlaamse racisten toch! Gelukkig is Hagel zo niet. Hagel is geen racist, net zomin als de rest van haar straat.

En het bekt toch zo lekker, dat "ze moesten me niet hebben omdat ik zwart was" verhaal.

(mijn (witte, zwartharige) Poolse poetsvrouw zoekt trouwens ook nog een paar posten waar ze - buiten haar dienstencheques job - nog in het zwart kan bijverdienen. Maar die speldt me tenminste niet op de mouw dat ze anders geen job vindt omdat ze haar voor Marokkaanse aanzien).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 maart 2015 om 18:52.
Oud 27 maart 2015, 18:58   #185
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hagel heeft gewoon een poetsvrouw in het zwart tewerkgesteld. Niet verzekerd, geen belastingen, geen RSZ solidariteit. Mogelijk nog eerst werkloosheidsuitkering + zwartwerk.

Het is dikke zever dat dienstencheque bedrijven geen "afrikaans uitziende" mensen (mag zwart wel, bruin is ook al racistisch, en geel zeker) aanwerven. Zowel ikzelf, als mijn moeder als een kennis van me die met dienstencheques werken hebben ALLEMAAL al minstens een"afrikaans uitziende "vervangster gehad.

Hagel is gewoon in het zak gezet door haar betrouwbare poetsvrouw: die werkte gewoon liever in het zwart voor netto in de pocket bovenop haar werkloosheidsvergoeding! Als de poetsvrouw morgen van de trap valt, kan Hagel ervoor opdraaien. Al die Vlaamse racisten toch! Gelukkig is Hagel zo niet. Hagel is geen racist, net zomin als de rest van haar straat.

En het bekt toch zo lekker, dat "ze moesten me niet hebben omdat ik zwart was" verhaal.

(mijn (witte, zwartharige) Poolse poetsvrouw zoekt trouwens ook nog een paar posten waar ze - buiten haar dienstencheques job - nog in het zwart kan bijverdienen. Maar die speldt me tenminste niet op de mouw dat ze anders geen job vindt omdat ze haar voor Marokkaanse aanzien).

Dit is laster, en die woorden trekt u terug.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 19:00   #186
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Het dienstenchequesbedrijf waar ik klant ben, heeft gewoon zowel blanke, bruine als zwarte werknemers, zelfs mannelijke poetsers.

Indien uw poetsvrouw vertelt dat ze overal werd geweigerd, en U heeft ervoor gezorgd dat ze toch lekker in het zwart aan de slag kan in uw straat, dan heeft ze u lekker beetgehad.
In het zwart werken brengt namelijk meer op.

Of ga je me nu proberen wijs te maken dat je voor haar sociale zekerheid betaalt (+50%) en dan nog eens haar eigen RSZ bijdragen + belastingen van haar loon afhoudt?

Ik zou toch eens gaan nakijken bij dat dienstenchequesbedrijf. Goed mogelijk dat ze er part time werkt (voor de ziekenkas en andere toestanden), maar de andere helft netjes in het zwart bijklust.

Wat schuift dat voor haar zo netto in de pocket?
Kunt u niet lezen wat ik vertel? Ik weet wat het dienstenchequebedrijf in la flandre profonde tegen mij aan de telefoon vertelde, en als u dat niet gelooft, dan is dat uw zaak, maar feiten zijn feiten. Uw praat is de praat van degenen die beweren dat racisme relatief is, en dat het uiteindelijk allemaal hun eigen schuld is. Het is uw goed recht dat allemaal te vinden, maar u kletst in dit geval werkelijk uit uw nek.
Oud 27 maart 2015, 19:02   #187
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Euh , ja .
Maar u praat nu over een kleine groep .
U wil met scheefgetrokken cijfers (die ik niet ken) bewijzen dat alle werkgevers racist zijn .
Wel , geef me eens de cijfers . Kzal je dan antwoorden .
Ik beweer niet dat alle werkgevers racist zijn. Ik wijs gewoon op het onderzoek dat gebeurd is en waarvan het cijfermateriaal vrij te krijgen en te vinden is.
En overigens, al is er maar één werknemer die omwille van racisme van één werkgever geen job gevonden heeft, dan nog is dat er één te veel.

Laatst gewijzigd door hagel : 27 maart 2015 om 19:02.
Oud 27 maart 2015, 19:03   #188
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee dat heeft u helemaal niet, wel haar werkgever!
Haar werkgever kon wel niet anders: die was zelf tegen haar aan het pleiten. Het was duidelijk: ze waren haar liever kwijt.
Oud 27 maart 2015, 19:07   #189
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof u niet. Want hoe zit het nu? Werkte die mevrouw in het zwart en ging u als klant naar een bedrijf? Of stuurde het bedrijf haar, doe je ogen eens open, er werken ontzettend veel Afrikaanse dames met dienstencheques! Daar gaat je bewering dus..
U moet mij niet geloven: ik breng gewoon verslag uit van wat ik meegemaakt hebt. Maar ja, als het niet in het kraam past, dan wordt het niet geloofd. Mij goed. Overigens, een andere (geen Afrikaanse, maar een Aziatische) werd door hetzelfde bureau geweigerd na een langdurige ziekete voor een herinschrijving met de leugen dat haar vroegere poetsplekken haar niet meer wilden omdat ze niet goed werkte. Nu ken ik die poetsplekken, en die hebben dat nooit verklaard.
Oud 27 maart 2015, 19:08   #190
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Regelrechte onzin! Ga eerst eens kijken naar de ervaring van werkgevers, met bepaalde groepen, en ja, wanneer je met een hoofddoek op de eis stelt zo tewerkgestelt te worden beperk je je kansen.Wanneer Wim geen werk vind probeert hij betere sollicitatiebrieven, past verwachtingen aan en houdt vol, wanneer Mohammed geen werk vind wordt er onmiddellijk " discriminatie" gekrijst, terwijl er evengoed Wim's zijn die ook een jaar moeten solliciteren voordat ze werk hebben!
Ik ben dat gelul goed zat, luister eens naar werkgevers, die willen op mensen kunnen rekenen, geen gedoe onder collega's, en de beste kandidaat!
Ach, stel u verkiesbaar op een NVA-lijst. Daar gelooft men uw gelul en wordt ge zeker verkozen.
Oud 27 maart 2015, 19:22   #191
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Sorry , circe . Maar waarom heb je hulp in je huishouden nodig ?
Te druk beroepsleven ?
Ziekte of ouderdom ?

Blijkbaar is er een nieuwe generatie die huishoudhulp normaal vindt .
Kheb 8 nichten , ze hebben alle 8 huishoudhulp .
Zelfs degenen die zelf huishoudhulp zijn .

Ik , als vrijgezel , ben uitgelachen door een vriend . Ik sprak over de was en de strijk . En hij als getrouwd persoon zei dat zn half-time vrouw daar geen tijd voor had .
De dame in kwestie gebruikt haar tijd om te shoppen , party's ,feestjes en fitness .
Tja , waarschijnlijk ben ik een domme . ik kuis mijn huis , ik doe mijn was , ik maak mijn eten .
Het gebruiken van huispersoneel is een koloniale gewoonte .
Oud 30 maart 2015, 06:56   #192
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het migratiebeleid in Europa laat inderdaad te wensen over.
Inderdaad , het is primitief opgesteld , het zou allemaal strenger moeten verlopen , teveel mensen van derde wereld landen komen naar hier met hun onontwikkelde manieren van leven en het straatbeeld vervuild dit is ergens een misdaad tegen onze ontwikkelde manier van leven langs de ene kant ,ze komen alleen met de bedoelingen een luxe uitkering en gratis dak boven hun hoofd te bekomen , klinkt brutaal maar is realiteit , alles zou moeten veranderen OCMW s zouden moeten beperkter worden om te beginnen ,we willen vooruit maar boeren langs de ene kant 300 % achteruit ... door niet streng te zijn in migratie .. hoog en laag gaan elkaar verstikken met der tijd indien niemand iets wil veranderen en verbeteren ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 08:28   #193
Peche
Banneling

Standaard

Voila, de kogel is door de kerk. Meneer heeft gesproken
Kon hij tijdens deze gelegenheid nog meer potentiële VB kiezers afsnoepen? De opportunist dat hij is zeg!!!
De radicalisering is duidelijk gevolg van de oorlog in Syrië en Arabische lente, maar meneer komt ff doodleuk zeggen dat het de berbers zijn lol.
Goed gedaan Bartje! Gij en uw collega's geven je kiezers met open armen af!
Dankbaarheid is het minste dat we voor zulke reacties kunnen tonen.
Dank bij deze.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 09:01   #194
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Voila, de kogel is door de kerk. Meneer heeft gesproken
Kon hij tijdens deze gelegenheid nog meer potentiële VB kiezers afsnoepen? De opportunist dat hij is zeg!!!
De radicalisering is duidelijk gevolg van de oorlog in Syrië en Arabische lente, maar meneer komt ff doodleuk zeggen dat het de berbers zijn lol.
Goed gedaan Bartje! Gij en uw collega's geven je kiezers met open armen af!
Dankbaarheid is het minste dat we voor zulke reacties kunnen tonen.
Dank bij deze.
toch een beetje beter luisteren.

Uw linkiewinkie politiek correcte vriendjes zeggen eerst dat de radicalisering komt door het racisme van de Vlamingen.
Bert zegt dat sommige mogelijk racistische uitlatingen van de Vlamingen een gevolg zijn van de houding, de slechte werkattitude, de gesloten gemeenschap en het gebrek aan taalkennis van vooral de Berberse gemeenschappen.

Begrijpend lezen is moeilijk, zeker als je niet altijd overal in het begin het midden en het einde van je zin: "Vlamingen zijn de schuld" mag zetten.

Oud 30 maart 2015, 09:14   #195
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
U moet mij niet geloven: ik breng gewoon verslag uit van wat ik meegemaakt hebt. Maar ja, als het niet in het kraam past, dan wordt het niet geloofd. Mij goed. Overigens, een andere (geen Afrikaanse, maar een Aziatische) werd door hetzelfde bureau geweigerd na een langdurige ziekete voor een herinschrijving met de leugen dat haar vroegere poetsplekken haar niet meer wilden omdat ze niet goed werkte. Nu ken ik die poetsplekken, en die hebben dat nooit verklaard.
U kent nogal veel mensen die poetshulp nodig hebben . Waarom start je geen bedrijf op ?
Oud 30 maart 2015, 12:17   #196
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
toch een beetje beter luisteren.

Uw linkiewinkie politiek correcte vriendjes zeggen eerst dat de radicalisering komt door het racisme van de Vlamingen.
Bert zegt dat sommige mogelijk racistische uitlatingen van de Vlamingen een gevolg zijn van de houding, de slechte werkattitude, de gesloten gemeenschap en het gebrek aan taalkennis van vooral de Berberse gemeenschappen.

Begrijpend lezen is moeilijk, zeker als je niet altijd overal in het begin het midden en het einde van je zin: "Vlamingen zijn de schuld" mag zetten.
Lezen? Het was op de tv in Ter Zake waar hij zei: Berbers in het voornaam.

Komaan dat had iemand als Dewever tactvoller kunnen nuanceren en daar ga ik verder niet over discussiëren. Berbers praten platter Antwerps dan ik. En ja ge hebt er tiesten tussen, so what? Alsof dat nieuws is en plots de aanzet tot radicaliseren is.
Dat is gelijk ze in buitenland onze politiek zouden weergeven en enkel FDW zouden tonen he.

Laatst gewijzigd door Peche : 30 maart 2015 om 12:18.
Oud 30 maart 2015, 19:02   #197
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Lezen? Het was op de tv in Ter Zake waar hij zei: Berbers in het voornaam.

Komaan dat had iemand als Dewever tactvoller kunnen nuanceren en daar ga ik verder niet over discussiëren. Berbers praten platter Antwerps dan ik. En ja ge hebt er tiesten tussen, so what? Alsof dat nieuws is en plots de aanzet tot radicaliseren is.
Dat is gelijk ze in buitenland onze politiek zouden weergeven en enkel FDW zouden tonen he.
Berbers in het voornaam = geen Nederlands.

Bart had het specifiek over Berbers ja, over hun cultuur, hun gesloten gemeenschap, hun wantrouwen tegenover de overheid.

En dat mogen we allemaal niet meer zeggen ofwa?

Oud 30 maart 2015, 19:32   #198
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Bart had het specifiek over Berbers ja, over hun cultuur, hun gesloten gemeenschap, hun wantrouwen tegenover de overheid.

Uitkramen dat Vlamingen racisten zijn mag dan blijkbaar wel. Vlaams Belang kiezers mestkevers noemen mag ook. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig. Bende hypocrieten.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 maart 2015 om 19:33.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 05:35   #199
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Er is een verschil als gij dat zegt en Dewever he. Er is geen wij. Enkel ik jij en zij.
Oud 7 april 2015, 16:41   #200
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Sorry , circe . Maar waarom heb je hulp in je huishouden nodig ?
Te druk beroepsleven ?
Ziekte of ouderdom ?

Blijkbaar is er een nieuwe generatie die huishoudhulp normaal vindt .
Kheb 8 nichten , ze hebben alle 8 huishoudhulp .
Zelfs degenen die zelf huishoudhulp zijn .

Ik , als vrijgezel , ben uitgelachen door een vriend . Ik sprak over de was en de strijk . En hij als getrouwd persoon zei dat zn half-time vrouw daar geen tijd voor had .
De dame in kwestie gebruikt haar tijd om te shoppen , party's ,feestjes en fitness .
Tja , waarschijnlijk ben ik een domme . ik kuis mijn huis , ik doe mijn was , ik maak mijn eten .
Citaat:
Het gebruiken van huispersoneel is een koloniale gewoonte
.
Ik kuis ook mijne boel liever zelf ,ik betrouw al dat allooi niet in mijn kot... ze zitten te kijken in je kasten op zoek om te pikken & te pakken wat ze kunnen gebruiken voor hun zelven of plannen een inbraak met hun vriendjes... terwijl ge op vakantie zijt of dergelijke... hoe stom kan ne moderne mens toch zijn iedereen van de straat in hun kot sleuren...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be