![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en" La Meuse "stond vol haat mails tegen de Vlamingen. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 25 maart 2015 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Dacht je misschien dat er in Wallonië geen etnomanen rondlopen?
Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 maart 2015 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand. Maar daar ging het niet om (zie je wel dat je veel van wat hier geschreven wordt niet begrijpt?). Wel over de verwondering omtrent het feit dat een bepaald soort Franstaligen nog steeds niet lijkt te beseffen dat ze in Vlaanderen Nederlands horen te spreken wanneer ze zich tot iemand willen richten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens niet omdat franstaligen in Vlaanderen gaan wonen dat ze zelfs maar een poging doen om Nederlands te spreken. Me dunkt zijn de problemen daarrond genoegzaam gekend. Ik was trouwens zeer gechoqueerd door de commentaren in La Meuse verleden week over die dame die in Mechelen was gaan wonen, maar van de politie eiste dat die haar in het Frans zouden helpen (terwijl ze 112 had moeten bellen). Ik vermoed dat we hier weer met een verrijkend volk te maken hadden, maar ongeacht haar origine, vonden alle franstaligen in de krant vooral dat "de vlamingen wel frans konden, maar het weigerden te spreken". Het tweede gedeelte klopt in ieder geval voor mij (in Brussel, niet in Wallonië) maar dat men in Wallonie doodnormaal ervan uitgaat dat elke Vlaming Frans kent, is totaal ongehoord!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2015 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je zal mij zeker en vast uit mijn lijden verlossen, en mij uitleggen wat de volgende zinnen betekenen? Je moogt het zelfs in het Frans doen als je dat wenst: "Wordt het eens niet dringend tijd dat wij Vlamingen het gaan vertikken om ook maar 1 woord Frans te spreken. Wie hier in een Vlaamstalige gemeente komt moet maar Nederlands spreken. De Vlaming moet niet meer met zijn kloten laten rammelen en dan maar opeens Frans beginnen spreken. "?
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Engels als tweede taal in zowel Vlaanderen als Wallonie is een MUST. Waarom moeten Vlaamse kinderen een achterstand oplopen op de huidige internationale markt omwille van de vroegere Franse overheersing? Ik heb ook nog een verdomde hekel aan het feit dat de talen van Belgique steeds als volgt worden opgegeven: Français Nederlands Deutsch. Het moet dus zijn: NEDERLANDS / Français / Deutsch. De Nederlandstaligen zijn met 60% zeer in de meerderheid. Franstaligen halen zelfs geen 40%
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2015 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mag denken wat ik wil, inclusief dat uw Franse zin nog steeds niks betekent.
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wil je het nog eens uitleggen, want, eerlijk is eerlijk, ik heb die zinnen nog steeds niet begrepen...? ![]()
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neenee, het moet op google staan anders bestaat het niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik lees daar heel gevarieerde reacties. Ook Franstaligen stellen de vraag of de politie in Luik of elders in Wallonië Vlamingen dan wel in hun moedertaal zouden verder helpen De meeste mensen reclameren vooral op het niet verlenen van hulp aan een mens in nood. Hier vergewis u zelf. Ik mag veronderstellen dat gij de Franse taal voldoende beheerst om te begrijpen wat er geschreven werd? Indien niet, hebt ge geen recht van spreken, want dan weet ge niet welke de reacties waren en kunt ge niet weteen of er 'haat' te lezen was. bron: http://www.lameuse.be/1228334/articl...s-alors-qu-ell PS ik stel vast dat aan de andere kant van de taalgrens even veel taalidioten wonen als aan deze kant. Zo verschillend zijn Vlamingen en Walen dus niet. Weer een bewijs dat NVA en VB ons iets voorliegen. Laatst gewijzigd door pajoske : 25 maart 2015 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De commentaren die in het begin van de week geleverd werden waren 99.9% anti-vlaams. Ik heb me zot gereageerd met telkens (zowel in Frans al Nederlands) te antwoorden/vragen of men mij in Wallonie dan ook in het Nederlands ging helpen. Blijkbaar heeft het geholpen om duidelijk te maken dat tweetaligheid eisen van Vlamingen dus wederkerig moet zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 maart 2015 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Het ergste is dat de Franstalige doorgaans nog slechter Engels dan Nederlands spreekt. Dat accent! Horrible!
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 26 maart 2015 om 00:20. |
![]() |
![]() |