![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je wat 'hedendaags' zou zijn ? Je steekt in het station van vertrek je identiteitskaart in een lezer die aan de muur hangt. De smartphone van de treinbegeleider(s) krijg(t)(en) daardoor jouw gegevens. En in het station van uitstappen idem dito. De centrale computer van de nmbs, die je kent als inwoner van Vlaanderen, verrekent het juiste bedrag via visa of bankrekening. Zonder enig abonnement. Want reis je voor die maand x keren, dan krijg je automatisch de korting die bij een gelijksoortig abonnement zou behoren. Toeristen? Idem dito maar rechtstreeks met kredietkaart. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a. de klant over een hoge intelligentie beschikt en dat die zijn plan wel kan trekken (bijvoorbeeld aan betaalautomaten); b. het personeel oerdom is en buiten de strikte opdracht niets kan. Vrij ontluisterend voor dat personeel eigenlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus volgens jullie moet een werkman of bediende bij de NMBS alles kunnen en weten. Doen jullie alles op jullie werk en weten jullie alles op jullie werk? Ik denk het van niet.
Ik moet volgens jullie dus : treinen of rijtuigen koppelen en ontkoppelen, kaartjes verkopen,PBM's helpen, treinen herstellen, treinen poetsen, administratief werk doen op een bureau, toezicht houden in de stations, eten maken in de restaurants, sporen leggen, in het seinhuis werken en wissels goed leggen enz... Straffe mensen die dat kunnen. Dan kan ik toch ook zeggen dat iemand die in het onderwijs werkt alle lessen moet kunnen geven, alle talen kennen ,wiskunde, geschiedenis, aardrijkskunde, mechanica enz kennen, toezicht houden, met de schoolbus rijden, conciërge spelen, in de schoolcafetaria werken, het werk van de directeur kennen en doen enz... Is onmogelijk maar jullie willen het wel van mij. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 13 juni 2015 om 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het onderwijs doen wij natuurlijk niet alles, maar toch wel flink veel dat niet tot de strikte opdracht behoort. Ik ben niet te beroerd even een dweiltje te slaan, aan het begin van het schooljaar een fietspool te begeleiden, enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat vlak is er een enorm mentaliteitsverschil tussen personeelsleden in het onderwijs en dat bij de NMBS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb ook al met een dweiltje geslaan en ik ben de eerste om mensen op het perron te helpen maar jullie begrijpen niet dat een personeelslid van de NMBS niet alles kent en kan en mag doen.Ik mag ook het werk van de politie in de stations niet doen.
Vroeger mochten we meer omdat de NMBS één groep was maar is ondertussen opgesplitst naar drie en nu naar twee groepen. En dat was een beslissing van de Europese unie en de Belgische regering, jullie moeten daar maar gaan reclameren. Het enigste wat ik bedoel is dat als er minder personeel aanwezig is de dienstbaarheid naar de reizigers ook minder wordt. En je gaat mij toch niet vertellen dat een onderwijzer die als opleiding Nederlands heeft gekregen en ook het vak Nederlands geeft aan zijn of haar leerlingen ineens wiskunde of geschiedenis kan geven, ook bij bijscholing niet. De bijscholing kan nooit zo goed zijn als een leraar die dat vak als opleiding heeft gehad. Als je wiskunde(bijscholing) gaat geven aan leerlingen kan dat nooit zo goed als iemand die wiskunde heeft geleerd als vak. De leerlingen gaan daarvan de dupe zijn. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 13 juni 2015 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Minister
|
![]() Citaat:
NMBS is inderdaad geen bedrijf voor de reizigers, wel voor personeel/vakbonden en zelfbedienende politici/partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Face it: je wil gewoonweg niet; liever lui dan moe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is iets wat voor mij nog altijd niet te verklaren is.
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wil werken en ik werk en ik ben blij dat ik werk. Maar ik kan niet alles doen en dat is wat jullie willen of verwachten.
Jullie hadden ook kunnen solliciteren bij de NMBS. En ik ben niet te dom om mijn werk te doen en zeker niet te lui en ik help mensen aan de betaalautomaten. En dat de treinchef automatisch melding krijgt als een reiziger bij zijn Iphone of smartphone een ticket heeft gekocht zie ik wel zitten maar wat als een reiziger geen Iphone of smartphone heeft en wat als de automaat kapot is? De reiziger kan niet aansluiten aan een loket want er is volgens jullie maar één open. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 14 juni 2015 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Een reiziger met auto moet eraan denken te tanken . Maar wat als hij na de werkuren geen betaalkaart bij heeft ? Antwoord ; dan is hij dom .
Een fietser moet zien dat zijn fiets goed werkt . Maar wat als hij lekke band heeft ? Dan heeft hij pech . Waarom zijn er geen tankstations waar men altijd een loket open houd ? Omdat dat onrendabel is .Waarom hebben fietsenmakers geen 24/7 dienstverlening ? Omdat dat onrendabel is . Waarom moet de NMBS een onrendabele service bieden aan mensen die te dom zijn hun reis te plannen ? Antwoord ; dat moet ze niet . |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En als die mens die zijn o haar reis plant, plant dat hij of zij een ticket kan kopen aan het loket in het station waar hij of zij vertrekt dan moet dat kunnen. En als het loket gesloten is omdat er geen personeel word ingezet dan moet hij of zij dat ticket maar aan de betaalautomaat kopen. En wat als de automaat kapot is? Ticketje aan de treinbegeleider kopen en automatisch 7€ erbij die je eerst moet betalen en later kunt terug vorderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat als de treinbegeleider een ticket maakt op de trein er automatisch een toeslag van 7€ bijkomt. Vroeger was de beslissing aan de treinbegeleider of er een toeslag bijkwam maar hij kan dit niet doen met het apparaat waarmee hij tickets maakt. Dat apparaat staat ingesteld dat er automatisch 7€ bijkomt. Je moet die eerst betalen en kan die dan daarna terug vragen aan de NMBS. Maar dat is een hele procedure.
En ik vaag mij ook af waarom een leraar of een lerares de job van directeur niet kan doen, volg een opleiding. Want er zijn hier precies een hoop mensen die het echt niet snappen dat je aan de NMBS niet éénder welke job kunt doen. Ik mag geen ticketten verkopen omdat ticketverkoop tot een andere groep behoort bij de NMBS dan tot welke groep ik behoor. Ik zou wel alle opleidingen willen volgen want dan ben ik betaald om die opleidingen te volgen. Precies een hoop mensen die jaloers zijn, jullie hadden ook kunnen solliciteren bij de NMBS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk dat het eerder frustratie is in plaats van jaloersheid.
![]() |
#197 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben niet gefrustreerd, ik heb vast werk en binnen 4 jaar mijn pensioen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gesyndiceerd?
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans heb ik weet van twee lagere scholen waar op dit ogenblik een tijdelijke directeur is aangesteld en het daarbij gaat om iemand uit het eigen onderwijspersoneel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, ik kom aan 42 jaar gewerkt in het drie ploegenstelsel. Zaterdag, zondag en feestdagen gewerkt en altijd buiten. Dus, 42 jaar is meer dan genoeg.
Maar 2 lagere scholen, waarom niet allemaal? Laatst gewijzigd door Patrick M. : 15 juni 2015 om 20:01. |
![]() |
![]() |