![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik vaststel wat de cijfers waard zijn die onze politiekers gebruiken en die dan weer betwist worden en dan weer moeten onderzocht worden. Ik stel vast dat in een dorp meer interim-bureaus zijn dan bakkers. Een pak volk is dus bezig met anderen aan het werk te zetten. Hoeveel ambtenaren zijn in de weer om ons te controleren ? Hoeveel mensen werken voor het OCMW ? Hoeveel mensen verdienen de kost met de opvang en verdediging van Asielzoekers? Hoeveel welzijnswerkers zijn actief, hoeveel politiekers, mensensmokkelaars enz…? Nee ik heb geen cijfers, ik stel alleen vast. |
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#183 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Neen, veel mensen zijn 'bezig' met bezig te zijn en verrichten geen nuttig werk.
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
ik voel bv aan dat vlaams blokkers een lager IQ hebben dat VLD'ers, dat is een stelling die je kan (proberen te) weerleggen met cijfers momenteel snap ik niet hoe je kan staven wat je eerder schreef
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 17 oktober 2004 om 21:55. |
|
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik aanzie het als een bewijs van wat ik beweerde. Waarom zouden we behoefte hebben aan meer volk ? Om nog meer tijd op een forum te kunnen doorbrengen tijdens uw werkuren? En dan maar klagen over te hoge werkdruk en de hoge kostprijs van de pensioenen. |
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
maar nog maar eens, hoe kan dat een bewijs zijn? ik heb nooit ontkend dat NIEMAND het doet, dacht ik, en jij hebt dat ook nooit beweerd mag ik hieruit concluderen dat je uitspraak wat ongenuanceerd was?
|
|
|
|
#191 |
|
Vreemdeling
|
Waarom is er eigenlijk niemand die ook eens inziet dat Vlamingen zelf ook heel wat vervuilen? Ik heb hier al heel wat berichtjes gelezen waarin de verantwoordelijkheid van deze vervuiling van ons afgeschoven wordt.
Slechts twee woorden zijn de oplossing: "duurzaam energiebeleid". Ons land moet zich veel meer profileren als een milieuvriendelijk land en iets doen aan deze auto- en fossiele brandstoffenmaatschappij. En de burgers zelf kunnen hier al héél wat aan doen! Dus minder zagen, en iets meer 't fietske pakken of 't openbaar vervoer (indien mogelijk), da's de opdracht! (en ja, ik ben ook een Vlaming die iets heeft tegen de miljardenstroom naar Wallonië, enz...)
|
|
|
#192 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Niet alleen om het feit dat er onder ogen wordt gezien dat de luchtvervuiling te wijten is aan de totale economie en dus aan de totale bevolking ... en niet enkel aan de allochtonen of eventueel aan de groenen. Maar ook omdat dat vanzelfsprekend bericht alleen kan verkocht worden als er aan toegevoegd wordt: "opgepast, hé mensen, ik ben ook vlaamsvoelend en tegen de geldstroom". Waarmee bewezen dat het in Vlaanderen taboe is de problemen te bekijken zonder tevens te denken dat de andere (allochtoon of Waal) schuld treft. Dat Vlaanderen altijd het slachtoffer is en zelf nooit schuldig ... is een geloofspunt. Met zo'n mentaliteit worden de problemen nooit opgelost. Zielig ... |
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik ben een van de eersten die hier als voorbeeld heeft aangehaald dat de overheid nu eens dringend werk moet maken van het bevoordelen van wagens met hybride motor en zo.
Ik zou mij dadelijk (als mijnen huidigen auto versleten is) zone wagen aanschaffen en als de Vlaamse regering eindelijk eens werk maakt van haar belofte om een premie te geven bij aankoop van zone wagen dan misschien zelfs nog sneller. Goed nieuws van het hybridewagenfront is dat Toyota beslist heeft om binnen dit en vijf jaar van ieder model een uitvoering met hybride motor ter beschikking te stellen van de klanten. Ik denk dat mijne volgenden auto nen Toyota zal worden. Mijn ding is dan ook : doe er zelf iets aan.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#194 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Wat we wél kunnen doen, is de taxen die nu geheven worden, gebruiken om de schade veroorzaakt door het gebruik, te verminderen, of om alternatieve oplossingen te stimuleren en financieren. Transparantie, iets waar de voorbije dagen veel om te doen was als het gaat om lonen van topmanagers, zou ik daarom meer dan al verwelkomen. Citaat:
U denkt toch echt niet dat onze politiekers tot zo'n geheelvisie in staat zijn, laat staan ze willen uitvoeren... Citaat:
Ik vrees dat mensen té verknocht zijn aan hun auto, en dat daarom vooral technologische maatregelen aan die auto zélf het verschil kunnen maken in de toekomst.
|
|
|
|
#195 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De dag dat uw werkgever zal reorganiseren en hetzelfde werk door minder volk laat doen zult ge wel beseffen dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. |
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#197 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#199 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
"De dag dat uw werkgever zal reorganiseren en hetzelfde werk door minder volk laat doen zult ge wel beseffen dat kwaliteit boven kwantiteit gaat."
|
|
|
|
#200 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De discussie draait om overbevolking en de daarmee gepaard gaande vervuiling. Je beweerde: Citaat:
De laatste vijftig jaar hebben we steeds minder volk nodig om in ons levensonderhoud te voorzien en die trend zet zich steeds verder. Het probleem is nu niet meer “hoe voldoen we aan onze behoeften” maar “hoe creëren we nieuwe behoeften”. Dat leidt onherroepelijk tot overconsumptie en dus meer vervuiling en meer ruimte per persoon. We teren al lang niet meer op kwantiteit maar op kwaliteit. |
||
|
|
|