![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, dit komt uit de Egyptische kosmologie.
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In alle godsdiensten heersen verschillende opvattingen.
Ik heb nooit anders gelezen dat de zon een god is, voor de Egyptenaren dan. En voor Achnaton was dat de zonneschijf, dus heel fysiek bedoeld en niet symbolisch. Citaat:
Pas de Griekse filosoof Anaxagoras zei dat de zon geen God was, maar een brandende steen. Citaat:
Citaat:
Maar met de microwezentjes erbij is de zon ook zeker een God, een super God zelf. Die gaat de zonneschijf van Aton verre en verre te boven. Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 september 2015 om 14:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of er wel gifstoffen in je lichaam zitten is dan nog maar de vraag. Zo ja, dan zou je precies moeten weten wat en dat een precieze kuur moeten weten. Citaat:
Ze komen alleen in actie als het echt menens wordt, hoop ik tenminste. Zelfs Jezus heeft toentertijd tevergeefs gebeden. Citaat:
Vanwege je Detox kuur.... ![]() Citaat:
Beter is dus beetje bij beetje wat rijker te worden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet eigenlijk meer aanvullen dan vasten, hoewel ik "gezondheidsproblelmen" ondervond door overmatig koffiegebruik. En ik denk door andere dingen ook. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Gewoon niet van wakker liggen ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld tussen het gewone volk en de priesters. Nooit van gehoord? Of was Echnaton zulk een dictator dat er geen andere meningen werden geduld dan de zijne? En die alleen maar gekend zijn door de wedergeboren Aton op dit forum verschenen. ![]() Citaat:
Wiki: Waar Egypte tot dan toe een veelgodendom had, met de zonnegod Amon als oppergod, voerde Achnaton mogelijk het monotheïsme in, hoewel het monotheïstisch aspect van zijn religie ter discussie staat. De enige god was Aton, de zonneschijf, tot dan toe een minder belangrijk aspect van de zonnegod Amon-Ra. Hier staat wat ik altijd zo gelezen heb. Nu lees ik ook over de discussie op dat punt. Maar daar heb jij nog nooit van gehoord en meteen maar begint iemand te beledigen als deze met jou van mening verschilt. Citaat:
Dus zelf lezen en nadenken en inhoudelijk reageren kan je niet. En je houdt het liever bij de oude God Aton waarin niemand meer gelooft. Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 september 2015 om 09:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan vitamine D tekort en druppels slikken uit een flesje met raar tuutje zodat het mij niet duidelijk is of ik gewone druppels moet slikken of hele kleine druppels uit het flesje moet slaan. Ik heb vaak last van vermoeidheid en nu ook nog duizeligheid. Geen zin om weer naar de dokter te gaan. Mijn bloed is al twee maal onderzocht. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Boem is ho! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zon = symbool, weet je nog ? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarna de wanden van je glas met nieuw water proper roeren en nogmaals opdrinken. Als de doos op is, moet je nog eens laten nakijken. Maar zeker opnemen die doos, of je hebt niet genoeg reserve in de winter en je gaat je nog slechter voelen. Je dagelijkse actimel en Yakult daarbovenop en dat komt wel lekker flex ![]() Microwezentjes ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() https://www.youtube.com/watch?v=hRK7PVJFbS8 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is bijna net zo belachelijk jezelf Jezus te noemen. Citaat:
Als hij tenminste de eerste was. Citaat:
Citaat:
Leer je eerst eens netjes te gedragen voor je met al je wijsheid op de proppen komt. Citaat:
Maar als Goden tot symbolen zijn verworden dan is het met de godsdienst gedaan. Dan gaat het over in de filosofie en dan komen we bij de Grieken terecht. Later bij Hegel en dan mijn atoomtheorie die het bestaan van God werkelijk kan bewijzen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zal het probleem wel niet zitten. Ik deed twee maal per week een flinke druppel. Mijn bloed is ook nog een derde maal onderzocht in het ziekenhuis van de winter toen ik longontsteking had. Volgens de dokter is mijn vermoeidheid psychisch en ben daarvoor bij de "psychiater" (sociaal psychiatrisch verpleegkundige*) geweest en dat heeft wel tijdelijk geholpen (musea en de hoer), maar de vermoeidheid komt nu weer terug. *Omdat die natuurlijk niks van mijn atoomtheorie begrijpt schiet ik daar weinig mee op. Citaat:
Dat heb ik gehad. Of het zou het tijdelijke "Niets" moeten zijn van dood en wedergeboorte. Of geestelijke in een moment van grote vertwijfeling. Citaat:
Citaat:
Dat is de moderne tijd: veel kracht, ritme en lawaai. Maar om op mijn oude dag nog rond te gaan springen op de beat muziek, dat wordt te gek. Dan breek ik mijn botten. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Men zegt wel dat de zon ongezond is en dat we ze moeten mijden, maar zie ons depressief groeien en vitaminen D tekort ontwikkelen
![]() Onderschat het maar niet tekorten in je bloed. Je kan er vermoeid, duizelig van worden en hoofdpijnen ontwikkelen. Ik ben van mening geworden dat mensen beter eerst hun vitaminen aanvullen alvorens men aan anti depresiva zou beginnen. Dikwijls is daar de oorzaak van aanhoudende problemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Basisonderwijs.
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Een netjer, netcher of neter, nṯr, (meervoud netjeru, neteru) was in de Egyptische mythologie de term om het concept natuurlijke en bovennatuurlijke drijfkrachten, wetmatigheden en principes aan te duiden die in de hele kosmos functioneren. De term werd later, bij gebrek aan een betere, door de Grieken vertaald als θέος, theos. Daarom werd de term in de westerse cultuur als 'god' of 'goden' gezien. Elke neter had dan ook nog een ' totem ' of symbool. Achnaton schafte deze neteru af en gaf aan El de zonneschijf als symbool. Dit symbool, wat voor verlichting en leven staat zien we ook nog terug op heiligen- iconen achter hun hoofd afgebeeld. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En toen is Harriechristus ten hemel gestegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe is het met je koffie vergiftiging? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() Mijn deca is op en ik ben te lui om naar de winkel te gaan. Ik was het gisteren vergeten.
1 thermos caffeïne vandaag. En ga het daarbij houden, ik drink het wel bij via cola. Koffie is niet slecht voor mijn gezondheid, alleen de overmatige productie ervan. En toegegeven, wie houdt er niet van een expressokopje doorgelopen in 8 schepjes koffie. KABOEM! |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zegt me niet veel.
Citaat:
![]() Citaat:
Maar goed: dat gaat jouw basis onderwijs over het verre verleden verre te boven. Het is de toekomst waar je geen verstand van hebt. Citaat:
Als voorbeeld dat de zon een god zou zijn. Citaat:
Citaat:
Wanneer is dit door de Egyptenaren bedacht? Citaat:
Egypte kent toch een veel godendom. Citaat:
Nochtans is de zon toch meer dan alleen maar een symbool, dus dat klopt niet volgens mij. De zon geeft licht en warmte en maakt het leven mogelijk. Zij (Hij) is dus geen symbool, maar een concrete natuurlijke werkelijkheid. Zij is de verschijning van God zelf, op het standpunt van de natuurgodsdienst dan, bij gebrek aan het bewustzijn dat de mens zelf de verschijning van God is* en de microwezentjes kenden ze natuurlijk nog niet. *De Farao was God op aarde. Laatst gewijzigd door harriechristus : 12 september 2015 om 09:42. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit om de vieze bittere smaak, dus zwarte koffie met name. Dat bederft het hogere zielenleven, wat zoet moet zijn. Citaat:
Ik drink thee bij het brood, en verder melk en vruchtensap. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() Maar koffie is goed tegen cholesterol enzo... Pompt je bloed snel door de aderen wat zuiverend werkt.
Een dag zonder koffie is een garfield dag he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was daar altijd al, geen probleem....
![]() ![]() ![]() Overigens: Aton staat daar ook aan de hemel, elke dag te zien met mooi weer. Des nachts gaat ie echter onder en moet dan vechten tegen de krokodillengod Sobek. Gelukkig maar dat ie elke keer weer overwint anders wordt het voor goed duister. Nu maar wachten met welke nieuwe nieuwigheid Aton nu weer op komt draven. 1 - Het Talpiotgraf. 2 - Jezus was een Zeloot. 3 - Aton was slechts een symbool en de zoon van de ware enige God EL. Dit dan natuurlijk als voorbode van onze brave Heer Jezus. 4 - Even wachten dus. Laatst gewijzigd door harriechristus : 13 september 2015 om 08:46. |
![]() |
![]() |