Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2015, 08:34   #181
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Beste Peche,

als ik uw laatste posts hier lees en ze probeer te begrijpen begint me stilaan iets duidelijk te worden. U geeft het zelf al aan in de verwoording "mijn geest heeft lang op off gestaan".
Er zit geen lijn in uw argumentatie, u springt van de hak op de tak, u blijft dingen herhalen die al lang ontkracht zijn en twijfelt meermaals aan uw eigen woorden.

Volgens mij ben jij toe aan psychische hulp. Dit is geen verwijt, ik wil u niet belachelijk maken ofzo maar dat is mijn aanvoelen en u geeft zelf meermaals aan dat dat wel eens dicht bij de waarheid kan liggen.

Ik ga dus niet meer reageren op verdere posts van u in deze draad. Ik heb mijn argumenten meermaals duidelijk verwoord en voor mij is de kous af. Verder wil ik geen dingen op mijn geweten hebben moest het echt mis gaan met u.

Met oprecht vriendelijke groeten.
Ik zie je nog wel in K&K.
In de wereld herken je jezelf.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 08:37   #182
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oke, mij best: wat KAN u uitrichten met uw bagage van cannabis?

Ik begin zo stilaan te geloven dat jij er persoonlijk voor kan zorgen dat we binnen enkele weken nergens ter wereld nog legaal aan cannabis kunnen geraken.
Als ik mijn lijdensweg uitkak over de hele wereld raakt niemand nog een sigaret aan. Laat staan een joint.
Maar geen zorgen Ik ben psychisch gestoord, wie neemt die mensen nu ooit serieus he
Fear it like the spirit of God lives in me.
Oud 10 november 2015, 09:46   #183
Peche
Banneling

Standaard

@BigF
Ik begrijp wel dat U de discussie beugevoerd bent. Maar ik heb nog een slotvraag voor U.
Wat zou U doen indien uw kinderen beginnen gebruiken en school verwaarlozen?
Oud 10 november 2015, 13:11   #184
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
@BigF
Ik begrijp wel dat U de discussie beugevoerd bent. Maar ik heb nog een slotvraag voor U.
Wat zou U doen indien uw kinderen beginnen gebruiken en school verwaarlozen?
Waarschijnlijk zou ik doen zoals iedereen die een kind heeft met een probleem in dit specifiek geval een geval van verslaving en gezondheid.
Verder is het nog steeds duidelijk dat Cannabis verboden is voor minderjarigen.....wat uw vraag dan ook een beetje irrelevant maakt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 13:15   #185
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarschijnlijk zou ik doen zoals iedereen die een kind heeft met een probleem in dit specifiek geval een geval van verslaving en gezondheid.
Verder is het nog steeds duidelijk dat Cannabis verboden is voor minderjarigen.....wat uw vraag dan ook een beetje irrelevant maakt.
Wat doet iedereen dan Fred?
De vraag is zeer relevant en zou op zijn minst BigF tot denken sporen.

Straffere vraag mannen .
Wie had je geweest als je nooit gebruikt had?
Oud 10 november 2015, 14:02   #186
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie had je geweest als je nooit gebruikt had?
In ieder geval jezelf niet.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 14:31   #187
Peche
Banneling

Standaard

Nochtans ervaar ik nuchter een progressie. Nuchter kan ik alles aan een klikken. Stoned is het een spelletje waar ik er als zwakste schakel uitkom.
Maar ik was/ben een vluchtgebruiker.
Niet van de realiteit maar verdriet en een onvervuld thuisgevoel. Cannabis gaf mij een zekere warme geborgenheid. Maar heeft mijn leven aanzienlijk beperkt.
Mijn blinde vlekken lieten niet toe de cyclus te doorbreken.

Het zou gemakkelijk zijn enkel naar mijn ouders, omgeving of drugs te wijzen.
Ik voel toch dat het nu tijd wordt los te laten en te ervaren hoe onafhankelijkheid voelt. En dat is een duaal paradoxaal proces.
Want zo kan ik dan in principe geen koffie meer drinken of cola.
Ik ben misschien meer aan caffeine verslaafd dan aan cannabis.
Oud 10 november 2015, 15:26   #188
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Als je je er beter meevoelt en gesterkt, moet je dat zeker proberen.
Echter, wanneer je cannabis gebruikt om een gevoel te ontvluchten, helpt stoppen maar gedeeltelijk. Het is de realiteit die je ontvlucht die je moet aanpakken. Die Ted talk die lupus dacht ik hier een tijdje geleden heeft gepost was spot on: https://youtu.be/PY9DcIMGxMs
Free your mind.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 10 november 2015 om 15:28.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 16:24   #189
Peche
Banneling

Standaard

Wel dat is zo.
Stoppen maakte het op een bepaald moment alleen maar moeilijker. Ik zou toen meer van mezelf verloren hebben. Vandaag heb ik echter geleerd wie ik ben. Ik kan dat niet aangrijpen met 1 hand en terwijl met de joint in de andere. Momenteel is het een duaal omdat ik meer rook door te minderen met cannabis. Ik kwam normaal een kleine week toe met 30g tabak. Nu loop ik al tot 3x per week om tabak.

Gebruik is een thema op zich en dient zich niet tot cannabis te beperken .
Ik begrijp hoe een verslaving een ziekte is. Je lichaam protesteert en je weet pas wat het is als je de strijdt aangaat. Of dat nu suiker, koffie, tabak of wiet is. Het is iets waar je lichaam aan gewoon is. Een gewoonte is meer dan eentje rollen . Het is een ontregeling van je ware authentieke zelf in pure vorm.
Oud 10 november 2015, 17:10   #190
Peche
Banneling

Standaard

@BigF ben jij ook zo groot om je 30 jarig gebruik te sharen?
En wat zou je doen als je kinderen beginnen blowen en school zouden verwaarlozen?
Wie had je geweest als je nooit blowde?

U bent misschien wijs geweest zich terug te trekken, want mijn flow overkomt U nu al.
Ge ziet van mijlenver hoe ik dit als een tsunami zal overvloeden en tegenspartelen futile is. Ga mee met mijn flow, je verdient het.
Wees niet bang en grijp mijn hand. Ik zal je helpen.
Oud 11 november 2015, 02:36   #191
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat zou je doen als je kinderen beginnen blowen en school zouden verwaarlozen?

U bent misschien wijs geweest zich terug te trekken, want mijn flow overkomt U nu al.
Ge ziet van mijlenver hoe ik dit als een tsunami zal overvloeden en tegenspartelen futile is. Ga mee met mijn flow, je verdient het.
Waarom zou cannabis de oorzaak zijn van school te verwaarlozen? Omdat ons collectief bewustzijn nu zo eenmaal redeneert?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 02:36   #192
Bhairav

Standaard

Citaat:

Waarom zou cannabis de oorzaak zijn van school te verwaarlozen? Omdat ons collectief bewustzijn nu zo eenmaal redeneert?
Oud 11 november 2015, 07:02   #193
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oke dan. Maar de discussie over legaal of illegaal ga ik hier niet meer beginnen.
Mijn gebruik dan maar.
Van die dertig jaar mag je toch zeker stellen dat ik daar 20 jaar dagelijks van blowde. Niet heel de dag door maar bijna altijd 's avonds na de dagtaak op mijn terras met een kopje koffie of een biertje. Soms ook wel eens overdag, wel altijd na mijn werk of in het weekend.
Vergelijk het met iemand die elke avond een paar glaasjes wijn of een Duveltje drinkt. Je gaat niemand horen roepen dat die persoon een probleem heeft. Ook ik had geen problemen door mijn gebruik.
Op andere momenten blowde ik dan weer niet dagelijks. Op vakantie blow ik bv nooit. Soms blowde ik een dag niet, dan weer eens een week niet, momenteel is het al meer dan een maand geleden.
Wil dat zeggen dat ik gestopt ben? Nee, want ik wil niet stoppen. Ik vind het lekker, het effect is aangenaam en ik ondervind er geen last van. Waarom zou ik er dan na 30 jaar mee moeten stoppen? Omdat ik er misschien vroeger door dood zou gaan? Mij best, ik kies liever voor een iets korter aangenaam leven dan voor een lang leven waarin ik me alle aangename maar ongezonde geneugten zou moeten ontzeggen. Bovendien is een gezond leven nog geen garantie op een lang leven.
Citaat:
Ik heb een uitstekende relatie met mijn kinderen en heb momenteel geen enkele reden om daarvoor te vrezen. En mocht het moment zich ooit toch voordoen dan zie ik op dat moment wel hoe ik dat aanpak. Ik ben niet iemand die zit na te denken over dingen die eventueel kunnen gebeuren. Ik zal wel wat harder nadenken op het moment dat ze daadwerkelijk gebeuren.
Dus kortom; geen idee, ik zou nu echt niet kunnen vertellen wat ik zou doen omdat ik daar nog niet over nagedacht heb.

Citaat:
Een iets minder rustig persoon denk ik. Het kan tegenstrijdig klinken maar ik kan veel nuchterder nadenken over de dingen wanneer ik blow.
Maar in principe is dat een onzinnige vraag. Hoe kan ik nu weten wie ik zou zijn als ik nooit geblowd zou hebben? Ik kan ook niet weten wie ik zou zijn als ik mijn leven lang vegetariër zou zijn geweest. Of wanneer ik heel mijn leven joga zou hebben beoefend. Of wanneer ik andere studies zou hebben gedaan...

Citaat:
Buiten die laatste 2 zinnen begrijp ik niet wat je bedoelt.
En hoewel ik u dankbaar ben voor de aangeboden hulp, ik heb er echt geen nodig.

Laatst gewijzigd door BigF : 11 november 2015 om 07:06.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 07:09   #194
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stoppen maakte het op een bepaald moment alleen maar moeilijker.
Ik heb daar nooit last van gehad. Ik stop wanneer ik wil. Zonder problemen, zonder neveneffecten.
En dat is altijd al zo geweest.
Waarschijnlijk komt dat omdat ik ook nooit heelder dagen heb lopen blowen. Maar zeker weet ik het niet.
Oud 11 november 2015, 07:33   #195
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daar nooit last van gehad. Ik stop wanneer ik wil. Zonder problemen, zonder neveneffecten.
En dat is altijd al zo geweest.
Waarschijnlijk komt dat omdat ik ook nooit heelder dagen heb lopen blowen. Maar zeker weet ik het niet.
Dus als jij een avondje geen jointje had was jou avond even compleet als een avond dat je wel een joint had?
U gebruikt niet heelder dagen, maar wel dagelijks?
Oud 11 november 2015, 08:00   #196
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oke dan. Maar de discussie over legaal of illegaal ga ik hier niet meer beginnen.
Bent U de TS niet die zich afvroeg waarom het nog illegaal is?
Citaat:
Mijn gebruik dan maar.
Van die dertig jaar mag je toch zeker stellen dat ik daar 20 jaar dagelijks van blowde. Niet heel de dag door maar bijna altijd 's avonds na de dagtaak op mijn terras met een kopje koffie of een biertje. Soms ook wel eens overdag, wel altijd na mijn werk of in het weekend.
Vergelijk het met iemand die elke avond een paar glaasjes wijn of een Duveltje drinkt. Je gaat niemand horen roepen dat die persoon een probleem heeft. Ook ik had geen problemen door mijn gebruik.
Op andere momenten blowde ik dan weer niet dagelijks. Op vakantie blow ik bv nooit. Soms blowde ik een dag niet, dan weer eens een week niet, momenteel is het al meer dan een maand geleden.
Wil dat zeggen dat ik gestopt ben? Nee, want ik wil niet stoppen. Ik vind het lekker, het effect is aangenaam en ik ondervind er geen last van. Waarom zou ik er dan na 30 jaar mee moeten stoppen? Omdat ik er misschien vroeger door dood zou gaan? Mij best, ik kies liever voor een iets korter aangenaam leven dan voor een lang leven waarin ik me alle aangename maar ongezonde geneugten zou moeten ontzeggen. Bovendien is een gezond leven nog geen garantie op een lang leven.
Allereerst, iemand die dagelijks drinkt heeft ook een "probleem". Laten we niet naïef zijn, quasi niemand houdt dat bij de marge van 2 glazen. Een Duvel is al meer dan 2 glazen in verhouding.
Een probleem is maar een woord dat iedereen in eigen perspectief duwt. Wanneer je het dagelijks begint te doen en je handelingen veranderen drastisch als het er niet is, is het voor mij al een probleem.
Ik ervaar ook dat veel gebruikers niet onder ogen willen zien dat drugs hen afremt. De levensroutine ontwikkeld zich rond het gebruik.

Citaat:
Ik heb een uitstekende relatie met mijn kinderen en heb momenteel geen enkele reden om daarvoor te vrezen. En mocht het moment zich ooit toch voordoen dan zie ik op dat moment wel hoe ik dat aanpak. Ik ben niet iemand die zit na te denken over dingen die eventueel kunnen gebeuren. Ik zal wel wat harder nadenken op het moment dat ze daadwerkelijk gebeuren.
Dus kortom; geen idee, ik zou nu echt niet kunnen vertellen wat ik zou doen omdat ik daar nog niet over nagedacht heb.
Misschien weigert U zo ver te denken omdat U iets achter een blinde vlek verbergt ? Uw uitstekende relatie met hen wekt toch een zekere ongerustheid op? Misschien moeten wij daar wel eens over nadenken alvorens je dingen in het leven roept waar zij mee verder moeten leven he?
We kunnen alles egoïstisch naar ons eigen belangen opstellen, of we kunnen denken aan hen.

Citaat:
Een iets minder rustig persoon denk ik. Het kan tegenstrijdig klinken maar ik kan veel nuchterder nadenken over de dingen wanneer ik blow.
Kan dat niet zijn omdat U dat zo voor uzelf gecreëerd hebt 30 jaar geleden? Als ik stress voel opkomen, het eerste dat ik doe is een sigaretje opsteken;
Als ik wakker word giet ik mij vol met caffeïne.
Ik kan dan ook veel beter met mijn dagen omgaan als ik naar substanties grijp. Maar vind je niet zelf dat je de dingen steeds minder onder controle krijgt naarmate je gebruik evolueert? (Beter nadenken door gebruik = minder controle).

Citaat:
Maar in principe is dat een onzinnige vraag. Hoe kan ik nu weten wie ik zou zijn als ik nooit geblowd zou hebben? Ik kan ook niet weten wie ik zou zijn als ik mijn leven lang vegetariër zou zijn geweest. Of wanneer ik heel mijn leven joga zou hebben beoefend. Of wanneer ik andere studies zou hebben gedaan...
Dat is nochtans de vraag geweest die mij deed nadenken tot stoppen.
Heeft wel lang geduurd voor ze doordrong Hmm wonder why!?
Ik zal het U zeggen BigF, je zou anders hebben leren omgaan met situaties. Cannabis haalt het scherpe kantje overal af en omdat je dat 30 jaren afgevijld hebt met cannabis, kan het na abrupt stoppen wel eens scherp komen snijden. U zegt boven dat U beter kan nadenken eens stoned. Maar volgens mij is dat gewoon je comfortzone die dat veroorzaakt. Overheen de lange termijn kan dit ontwikkelen tot een massieve blinde vlek.
Je ziet dat maar pas als je volledig aan de andere kant gestaan hebt.
"Als de rook rond je hoofd verdwenen is..."
Je ontwikkeling staat niet plots stil, maar je ontwikkelt anders en je leert niet ten volle omgaan met bepaalde situaties.

zoals ik een man van tussen de lijnen ben, merk ik toch een zekere "denial" in je op.
Gelukkig ben ik psychisch gestoord en kan ik mij vergissen

Citaat:
Buiten die laatste 2 zinnen begrijp ik niet wat je bedoelt.
En hoewel ik u dankbaar ben voor de aangeboden hulp, ik heb er echt geen nodig.
In't kort: Dat ik geen Geert ben als het om een regularisatie gaat.
En je zou het niet moeten zien als hulp, meer als een partnerschap in mankind.
Als wij nu eens allemaal op dezelfde vibe komen en de nuchterheid in het leven opzoeken? Voor onszelf wensen we dat niet zo gemakkelijk, tot we aan onze kinderen denken dan zien we plots wel alle shit die erbij kan komen kijken. "Dat overkomt ons niet," he?
Oud 11 november 2015, 13:16   #197
Peche
Banneling

Standaard

Fredje van u verwacht ik ook nog antwoord. Ge gaat u toch niet te kakken laten zetten door een autistische gestoorde?
Oud 11 november 2015, 14:02   #198
Bhairav

Standaard

Wie zit er hier met autisten te lachen?
Oud 11 november 2015, 14:25   #199
Peche
Banneling

Standaard

Ga na mor lopen mannekes. Tegen autisten is tegen de vloer !!!
Oud 11 november 2015, 15:14   #200
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als jij een avondje geen jointje had was jou avond even compleet als een avond dat je wel een joint had?
Dan verkies ik eerder voor het avondje met jointje. Maar een avondje zonder is ook geen probleem hoor. Soms heb ik er ook gewoon geen zin in en dan blow ik ook niet.
Laat ik het zo stellen: is voor jou een avond zonder sex even compleet als een avond met sex? Waarschijnlijk kiest de meerderheid voor een avond met sex. Al zullen er vast ook dagen tussen zitten dat ze geen zin hebben.
Wil dat zeggen dat de avonden zonder sex dan minder compleet zijn?
Zo ja, dan zijn mijn avonden zonder joint minder compleet.
[/quote]U gebruikt niet heelder dagen, maar wel dagelijks?[/quote]
Ja.
Heelder dagen gebruiken betekent dat je begint te blowen vanaf dat je opstaat en dat je dat gedurende de hele dag blijft doen.
Dagelijks gebruiken betekent dat je elke dag gebruikt maar dat dat best slechts 1 joint kan zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be