Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2015, 10:22   #181
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is al niet slecht.Die doen of zeggen dan toch al iets in ruil voor geld....hetgeen helemaal niet geldt voor veel Vlaamse vrouwen.

En ach :

Al wat je niet ziet of hoort heb je geen last van.
Citaat:
De beste mop van 2015 Of dacht jij dat prostitutie alleen maar leeft achter de vitrines in de Aerschotstraat
Een vreemd afwijkingsmanoeuvre.
Oud 22 september 2015, 10:22   #182
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was hij het dan niet beu om U te helpen met allerhande klusjes ?? Een kraantje of uw autobatterij laten vervangen door uw ex is nog altijd heel goedkoop en handig he
Ik vind het vreemd wanneer mensen hun situatie zo bekijken.
Indien het iemand teveel is om zijn of haar partner te helpen, dan is het geen goeie relatie en kan je er beter uitstappen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2015, 10:23   #183
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik vind het gebouw mooi en vind het leuk dat ze het typisch brussels opgevat hebben....spijtig dat het echte brussels verloren gaat want da's echt wel folklore.

Brussel is te groot en een beerput in vele gevallen maar als je Brussel opdeelt in kleinere kwartieren, heb je best wel gezellige buurten waar je niet eens beseft dat je in Brussel zit.
Inderdaad....maar de charme..het authentieke en de folklore verdwijnen overal meer en meer.
Nu de echte Brusselse sfeer..het dialect...de Brusselse zwans....en ook wel de heerlijke mentaliteit zijn aan het verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Wat ik nog altijd heerlijk vindt is die zwans...een echte Brusselaar kan zich precies razendkwaad maken terwijl hij zich op dat ogenblik alleen maar wat wil vermaken....en je echt voor de gek houdt.Ik merkte dat mensen van buiten Brussel dikwijls moeite hadden om deze vorm van humor te begrijpen
En wie ze ook zijn...ze blijven ook dikwijls heet simpel en eenvoudig
Raymond Goethals vond ik nog zo'n echt Brussels typetje.....En dan die Vanden Boeyenants en die Burgemeester Brouhon...hilarisch vond ik dat.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 september 2015 om 10:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2015, 10:25   #184
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad....maar de charme..het authentieke en de folklore verdwijnen overal meer en meer.
Nu de echte Brusselse sfeer..het dialect...de Brusselse zwans....en ook wel de heerlijke mentaliteit zijn aan het verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Wat ik nog altijd heerlijk vindt is die zwans...een echte Brusselaar kan zich precies razendkwaad maken terijl hij op zich dat ogenblik alleen maar wat wil vermaken....
En wie ze ook zijn...ze blijven ook dikwijls heet simpel en eenvoudig
Raymond Goethals vond ik nog zo'n echt Brussels typetje.....En dan die Vanden Boeyenants en die Burgemeester Brouhon...hilarisch vond ik dat.
Toots Thielemans is er ook een mooi voorbeeld van.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 22 september 2015, 10:25   #185
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad je geeft het eindelijk nog toe ook.....geen hulpelozer wezen als een alleenstaande vrouw.....Zelfs voor de eenvoudigste klus als een nagel in een muur kloppen moet je beroep doen op een man......van sukkelaars gesproken
Sorry dat ik niet voor uw mannelijke superioriteit op mijn knieën val! Als u er niet tegen kunt, ga dan ergens anders hé!
Oud 22 september 2015, 10:27   #186
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was hij het dan niet beu om U te helpen met allerhande klusjes ?? Een kraantje of uw autobatterij laten vervangen door uw ex is nog altijd heel goedkoop en handig he
Mijn ex is ondertussen al lang overleden. Maar mogelijk zult u dat ook wel op één of andere manier in het belachelijke trekken. Alle normale vriendelijkheid is u immers vreemd
Oud 22 september 2015, 10:28   #187
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Een vreemd afwijkingsmanoeuvre.
Je volgt mijn redenering niet.Je kan ook veel geld krijgen in een vaste relatie.Of denk je dat geld alleen een rol speelt voor prostituees ?
In de echte zin van het woord zijn die vrouwen geen prostituees nee.....ze zitten inderdaad niet achter een vitrine...maar daarmee houdt de vergelijking dan ook op.
Oud 22 september 2015, 10:30   #188
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry dat ik niet voor uw mannelijke superioriteit op mijn knieën val! Als u er niet tegen kunt, ga dan ergens anders hé!
Alfamannetjes zullen zo nooit doen...enkel betamannetjes die oh zo graag alfamannetjes zouden zijn, kappen op vrouwen.

Een echte man stoort zich niet aan de dingen die een vrouw niet kan en hij stoort zich niet aan dingen die een vrouw beter kan dan hijzelf.

Voor mij is het spel tussen man-vrouw (of man-man of vrouw-vrouw) er eentje van elkaars sterkere kanten te gebruiken (niet misbruiken) en ervan te genieten ipv te bevechten.
Oud 22 september 2015, 10:33   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn ex is ondertussen al lang overleden. Maar mogelijk zult u dat ook wel op één of andere manier in het belachelijke trekken. Alle normale vriendelijkheid is u immers vreemd
Wat is nu onvriendelijk aan het feit te willen bewijzen dat mannen nogal eens dikwijls van pas komen ? Jij zelf beweerde toch dat mannen van pas komen om een nagel in de muur te slaan ?
En hetgeen U aanhaalt is niet zo...ik weet nog altijd waar respect eindigt en begint.
Trouwens u begon over uw ex ( en niet op een al te vriendelijke manier )...dus ik kan moeilijk weten of die man al dan niet nog in leven is.Verder sprak ik zelfs zonder het zelf te beseffen in de verleden tijd (was)dus zelfs dat kan je me niet verwijten.
Maar ik vind dat je er wat dingen bijhaalt die er eigenlijk niet echt toedoen.....gebrek aan goede tegen argumenten ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 september 2015 om 10:48.
Oud 22 september 2015, 10:36   #190
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Superioriteit ? Jij zei toch zelf dat je geen nagel in een muur kan slaan om nog maar van al de rest te zwijgen.....
Dus maw jij hebt voor niks een man nodig....
Maar wederom...ik lees weer geen enkel argument dat weerlegt wat ik hier kom te schrijven .....enkel wat zwak gekronkel en roepen naast de kwestie.Wie vraagt jou trouwens om op je knieën te vallen.....wie kan dan niet tegen wat hier ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 september 2015 om 10:37.
Oud 22 september 2015, 10:39   #191
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het vreemd wanneer mensen hun situatie zo bekijken.
Indien het iemand teveel is om zijn of haar partner te helpen, dan is het geen goeie relatie en kan je er beter uitstappen.
Exen zijn er meestal uitgestapt toch ?
Oud 22 september 2015, 10:43   #192
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Exen zijn er meestal uitgestapt toch ?
Uiteraard maar veel mensen blijven nog bij elkaar wanneer de problemen/verzuchtingen die jullie beiden aanhalen, al heel lang bestaan.
Ze hebben geen goed woord over voor elkaar, vinden dat de ander profiteert maar blijven wel bij elkaar.
Oud 22 september 2015, 10:45   #193
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alfamannetjes zullen zo nooit doen...enkel betamannetjes die oh zo graag alfamannetjes zouden zijn, kappen op vrouwen.

Een echte man stoort zich niet aan de dingen die een vrouw niet kan en hij stoort zich niet aan dingen die een vrouw beter kan dan hijzelf.

Voor mij is het spel tussen man-vrouw (of man-man of vrouw-vrouw) er eentje van elkaars sterkere kanten te gebruiken (niet misbruiken) en ervan te genieten ipv te bevechten.
Daarin geef ik je gelijk.Maar dat veel vrouwen en vooral in de media dan eens ophouden met te willen beweren dat vrouwen eigenlijk in alles beter zijn geen mannen meer nodig hebben en zo minachtend te doen over mannen in het algemeen
Ik hoor ook meer en meer van die slijmbalachtige mannen die maar liggen te bleiten in de media hoe veel beter vrouwen in alles wel zijn....Ik denk dan altijd bij mezelf...man doe toch is gewoon of wat hoop je nu eigenlijk met dat geslijm te bereiken.
Oud 22 september 2015, 10:54   #194
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarin geef ik je gelijk.Maar dat veel vrouwen en vooral in de media dan eens ophouden met te willen beweren dat vrouwen eigenlijk in alles beter zijn geen mannen meer nodig hebben en zo minachtend te doen over mannen in het algemeen
Ik hoor ook meer en meer van die slijmbalachtige mannen die maar liggen te bleiten in de media hoe veel beter vrouwen in alles wel zijn....Ik denk dan altijd bij mezelf...man doe toch is gewoon of wat hoop je nu eigenlijk met dat geslijm te bereiken.
Ik snap om te beginnen al niet waarom iemand zich überhaupt zou laten beïnvloeden door de media.

Mannen zijn beter in bepaalde zaken, vrouwen in andere zaken, zo simpel is dat.
De verschillen moeten rijkdom betekenen ipv een reden tot wrevel en zelfs haat.
Oud 22 september 2015, 11:03   #195
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap om te beginnen al niet waarom iemand zich überhaupt zou laten beïnvloeden door de media.

Mannen zijn beter in bepaalde zaken, vrouwen in andere zaken, zo simpel is dat.
De verschillen moeten rijkdom betekenen ipv een reden tot wrevel en zelfs haat.
Vertel me eens een paar zaken waarin vrouwen dan beter Zijn ? Zelfs in typisch vrouwelijke domeinen zie ik daar niet veel van ....De beste koks ? Zelfs de beste haarkappers zijn mannen....tot zelfs de grootste modeontwerpers ..... Of zijn ze beter in auto's bouwen ? Of Bruggen bouwen ? Films maken ? Heb jij weet van grote uitvindingen (buiten Marie Curie) op naam van vrouwen ?
Maar begrijp me niet verkeerd..ik stel alleen maar vast....misschien heb ik wel ongelijk ook.
Ik geef dan ook grif toe dat vrouwen door de eeuwen heen veel minder kansen hebben gekregen zich te bewijzen.....Echter nu zijn de kansen zowat gelijk ...dus laten we hopen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 september 2015 om 11:06.
Oud 22 september 2015, 11:18   #196
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel me eens een paar zaken waarin vrouwen dan beter Zijn ? Zelfs in typisch vrouwelijke domeinen zie ik daar niet veel van ....De beste koks ? Zelfs de beste haarkappers zijn mannen....tot zelfs de grootste modeontwerpers ..... Of zijn ze beter in auto's bouwen ? Of Bruggen bouwen ? Films maken ? Heb jij weet van grote uitvindingen (buiten Marie Curie) op naam van vrouwen ?
Maar begrijp me niet verkeerd..ik stel alleen maar vast....misschien heb ik wel ongelijk ook.
Ik geef dan ook grif toe dat vrouwen door de eeuwen heen veel minder kansen hebben gekregen zich te bewijzen.....Echter nu zijn de kansen zowat gelijk ...dus laten we hopen.
Alhoewel ik jouw visie niet kan en wil volgen, ga ik je toch tegemoetkomen met dit en nog wat namen en zelfs al onderschrijf ik de gedachte "beter dan" niet, hier is nog een artikel

Sowieso zijn de kansen niét gelijk, er bestaat nog altijd iets als het glazen plafond bijvoorbeeld, dan zijn er nog de verwachtingen van de maatschappij waardoor veel te veel mensen zich beperkt voelen in hun doen en laten, volgens mij zou er minder oorlog zijn moesten er meer vrouwen aan de macht zijn en zou de wereld beter af zijn met pakweg H. Clinton dan D. Trump. als president van de VS.

Voor mij zijn beide geslachten evenwaardig zelfs al zijn ze zeer verschillend.
Oud 22 september 2015, 11:39   #197
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

En voor alle vrouwen nog een paar leuke quotes
Oud 22 september 2015, 13:57   #198
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alhoewel ik jouw visie niet kan en wil volgen, ga ik je toch tegemoetkomen met dit en nog wat namen en zelfs al onderschrijf ik de gedachte "beter dan" niet, hier is nog een artikel

Sowieso zijn de kansen niét gelijk, er bestaat nog altijd iets als het glazen plafond bijvoorbeeld, dan zijn er nog de verwachtingen van de maatschappij waardoor veel te veel mensen zich beperkt voelen in hun doen en laten, volgens mij zou er minder oorlog zijn moesten er meer vrouwen aan de macht zijn en zou de wereld beter af zijn met pakweg H. Clinton dan D. Trump. als president van de VS.

Voor mij zijn beide geslachten evenwaardig zelfs al zijn ze zeer verschillend.
Wel daarin denk ik dat je je met bijvoorbeeld nog maar eventjes M.Thatcher in gedachte wel eens heel erg in zou kunnen vergissen.Als puntje bij paaltje komt is al wel eens aangetoond dat vrouwen minder medelijden hebben dan mannen en al zeker niet minder meedogenloos zijn.
En alzeker niet voor vrouwen die zo hoog klimmen op de sociale ladder.

Hier al een voorbeeldje ;

https://nrccarriere.nl/artikelen/mac...ijn-net-zo-erg

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 september 2015 om 13:58.
Oud 22 september 2015, 14:03   #199
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En voor alle vrouwen nog een paar leuke quotes
Zoals ik al zei.....ze zijn in alles beter en superieur maar hebben voor alles de mannen nodig.

Weet je wat ooit iemand me zei....hier in mijn wijk waren destijds twee kloosters.1 met broeders en 1 met zusters.In dat klooster van broeders heb ik nooit een vrouw zien binnengaan...In dat zusterklooster was het alle dagen een komen en gaan van mannen en stonden er alle dagen camionetten voor de deur
Oud 22 september 2015, 14:42   #200
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel daarin denk ik dat je je met bijvoorbeeld nog maar eventjes M.Thatcher in gedachte wel eens heel erg in zou kunnen vergissen.Als puntje bij paaltje komt is al wel eens aangetoond dat vrouwen minder medelijden hebben dan mannen en al zeker niet minder meedogenloos zijn.
En alzeker niet voor vrouwen die zo hoog klimmen op de sociale ladder.

Hier al een voorbeeldje ;

https://nrccarriere.nl/artikelen/mac...ijn-net-zo-erg
Probleem is dat als vrouwen aan de top willen geraken, zij de slechte trekjes van mannen maal 10 moeten hebben. Da's de realiteit.

Plus, niet vergeten dat er vrouwen zijn met een mannenbrein (en mannen met een vrouwenbrein).

Ik heb wel geen zin meer om hierover te discussiëren omdat ik jouw visie op en houding tegenover vrouwen storend vind. Het is jouw goed recht maar vrouwen afdoen als minderwaardig vind ik een westerling onwaardig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be