![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probleem, Jezus' godheid is een breed gedragen consensus binnen het christendom. Wie dit niet aanneemt, wordt niet meer aanzien als christen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
Het dragen van de hoofddoek is even primordiaal als moslim, als voor een Christen te geloven in de goddelijkheid van Jezus? Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 november 2015 om 02:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn mening is van geen tel. Ik nodig u uit om eens te polsen bij een aantal imams hoe ze denken over koranieten. U zult hetzelfde horen als wat ik hier schrijf. Het is immers niet mijn mening of standpunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging over een consensus binnen een religie en niet binnen een belijdenis, nietwaar?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht evenwel dat u naar een ander bericht van me verwees, waar ik het alleen heb over de hoofddoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg mij even uit hoe het repertoriëren van de mening van de madhhabs "atheïstisch" kan zijn. En stel dat dit "atheïstisch" zou kunnen zijn, welk belang heeft dat dan eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer eens als moslim in het bijzijn van andere moslims openlijk varkensvlees te eten. Eens kijken hoe ver u springt met dat "elke moslim doet wat hij wil". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde geldt overigens ook voor de christenen. De enige ware christenen zijn deze die zich houden aan het evangelie. Al de rest en poeha die de Rooms of Orthodoxe kerk erbij gefantaseerd heeft (liturgie, sacramenten, dogma’s, paus, hiërarchie der priesters, 'geboden van de heilige kerk', enz, enz,) heeft maar weinig te maken met de leringen van Jezus. Een christen is immers een volgeling van Jezus, niet een volgeling van een of andere Kerk. En zo is een moslim in de ware zin van het woord een volgeling van Allah en niet een volgeling van Ibn Hanbal of van Malik bin Anas of van Ali of van wie dan ook. Het feit dat moslims elkaar nu (en vroeger!) uitmoorden bewijst gewoon dat ze geen volgelingen zijn van Allah. Want in de koran (= is het woord van Allah!!) staat dat men nooit mag vechten tegen mensen die in Allah geloven. En dus: deze islam, en zeker deze van de grootste strekkingen, is een valse islam. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 november 2015 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() /
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 november 2015 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Gij denkt echt dat ge 'gelijk' kunt hebben in een religie. ![]() En het grappige is dat ge dat dan ook denk in een andere godsdienst dan de uwe. Ge denkt dat er 'echte' moslims zijn en 'onechte' moslims. Zeer bizar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
De essentie is dat in een godsdienst een opperwezen religieuze regels maakt. En mensen volgen die. Maar u maakt nu een vreemde redenering: het is voldoende dat een 'brede consensus' is in rechtsscholen om gezaghebbend te zijn. Maar rechtsscholen worden bemand door mensen. U geeft de bron en macht om religieuze verplichting uit te vaardigen aan de mens, en neemt het weg van het opperwezen. En waar halen die rechtsscholen hun gezag vandaan volgens u? Is dat van Allah? Neen, opnieuw, voor u is het voldoende dat er 'een brede consensus' is. Dit is een atheistisch redenering. U bent onbewust een atheist. Jawel. ![]() Wat ik natuurlijk toejuich, en ik nodig u uit om volledig uit de kast te komen. Uw familie zal het er waarschijnlijk even moeilijk mee hebben, maar ik ben er zeker van dat ze van u zullen blijven houden. Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 november 2015 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
Varkensvlees. ![]() Man, weet gij hoeveel moslims dat aan hun laars lappen? En roken, en alcohol. ![]() En het vreemde is, er staat helemaal niet in de koran dat ge geen varkensvlees moogt eten, net als er niets instaat over de hoofddoek. Dat zijn menselijke geboden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
JvdB heeft de kant van de meerderheid gekozen. De minderheid heeft ongelijk. Maar in religie heeft niemand gelijk. Ook de overgrote meerderheid niet. En hij vergeet ook dat ooit het Christendom een héél kleine minderheid was. Ze waren ooit maar met 13. Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 november 2015 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uw punt is wel goed gevonden, want het is niet omdat je " islamgeleerde" zou zijn, dat je daarom gezag hebt over wat een god al of niet bedoeld. Juist omdat er geen hierarchie is, iedere moslim staat immers zelf voor Allah, is er zoveel verdeeldheid over zowat alle standpunten behalve de vijf pijlers, enkel dit staat vast. Die verdeeldheid is ook kenmerkend voor islam , vanaf het prille begin, Ali tegenover een kalief, Sjieiten tegenover Soennieten die Mohamed niet mogen afbeelden maar Sjieiten dan weer wel. Dat is ook hier voelbaar, binnen de executieve raken Marokkanen en Turken het niet eens, omwille van fundamenteel andere visies waaronder het begin van de Ramadan, en het verhindert ook het inrichten van imamopleidingen, welke islam is dan de basis voor die opleiding? Islam is een veroveringsreligie die zich overal vermengt met lokale culturen, waaronder het geloof in geesten, vrouwenbesnijdenis, het al of niet bedekken van handen, gezicht voor vrouwen, diversiteit is de basis en al zeker geen eensluidende leer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Well well well....
Als Peche het zegt zijn de vijf zuilen unaniem hetzelfde bij moslims. En nu zegt ge wat ik paar maand geleden zeg? De waanzin voorbij. Tabarra ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn het moslims? Alles hangt er maar vanaf wat men onder moslim verstaat. Kunnen personen leven volgens de koran wanneer hij/zij Bahai is? Zo ja, dan zijn het ook moslims. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 november 2015 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zogenaamde 'verplichting om een hoofddoek te dragen', is weer zo'n uitlegging van de latere (uiteraard mannelijke) islamitische zogenaamde 'rechtsgeleerden'. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 november 2015 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jan van den berghe, u verdedigt de islam nogal, bent u misschien zelf moslim?
En laat een moslima in België zelf beslissen of ze bij haar thuis en in de moskee haar hoofddoek wilt dragen. En in openbare plaatsen geen hoofddoek, einde discussie. Maar hier in België wilt men precies en moet men precies over alles discussiëren. België moet gewoon zeggen: in het openbaar geen hoofddoeken. |
![]() |
![]() |