Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2015, 08:32   #181
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze beseffen zeer goed dat de andere partijen er niets van willen weten.

Times are changing, Everytime. En ik moet toegeven dat de francofonie niet nalaat om, in hun bekrompen zelfoverschatting, daar in versneld tempo aan mee te werken...

Ik kan alleen maar zeggen: doe zo verder.... Vlaanderen zal uiteindelijk krijgen waar het recht op heeft...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 08:36   #182
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je gaat ons nu toch niet pogen te vertellen dat het bestuur van "la Région Capitale" een eclatant succes is?
Neen. Waarom zou ik dat doen?
Oud 1 december 2015, 08:45   #183
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Weer franstalige logica om te bewijzen dat zijzelfs niets fout gedaan hebben en dat zij enkel slachtoffer zijn van de omstandigheden... Kijk elders daar hebben ze ook problemen...

Hewel daar zijn landen in Europa waar we niets horen over aanslagen door moslimterroristen en voor zover ik weet zijn daar geen franstaligen om de boel te verkloten... Zou dat er voor iets tussen zitten???

Vlaanderen heeft gewaarschuwd, Vlaanderen waarschuwt al jarenlang en dan hier komen doen dat de francofonie er niet aan meegewerkt heeft om de boel te verrotten...
Weet je, als jij zegt dat A, B veroorzaakt, maar dat je opmerkt dat B ook bestaat daar waar A afwezig is, dan is het misschien zo dat B veroorzaakt wordt/kan worden door andere factoren dan A.
Wat ook niet betekent dat A niet bestaat, hé. Noch dat A geen factor zou kunnen zijn voor B. Maar dat vergt dan een grondigere analyse dan gewoon te zeggen "A, dus B".

Of je kunt zeggen: D, antwoord D, Obi-Wan Kenobi.
Oud 1 december 2015, 08:48   #184
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad zelfs in Vlaanderen dank zij de voortdurende vinger in de pap van la Belgique francofone, gesteund door de regimemedia en onze horige linkiewinkies zitten wij ook, wel in mindere maten maar toch, met de gebakken peren...
Zijt jij wel zeker dat de moord op Kennedy niet de schuld was van de Franstaligen?
Oud 1 december 2015, 08:57   #185
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Weet je, als jij zegt dat A, B veroorzaakt, maar dat je opmerkt dat B ook bestaat daar waar A afwezig is, dan is het misschien zo dat B veroorzaakt wordt/kan worden door andere factoren dan A.
Wat ook niet betekent dat A niet bestaat, hé. Noch dat A geen factor zou kunnen zijn voor B. Maar dat vergt dan een grondigere analyse dan gewoon te zeggen "A, dus B".

Of je kunt zeggen: D, antwoord D, Obi-Wan Kenobi.
Het ben jij die begonnen bent met te stellen dat we de francofonie niet zomaar kunnen beschuldigen omdat er elders, zonder francofonie, ook djihadisten zijn...
Ik heb gewoon de redenering omgedraaid om te stellen dat jouw opmerking er totaal niet toe doet; Maar de Belgische francofonie heeft wel actief deelgenomen aan het bewerkstelligen van een klimaat waar franstalige moslimdjihadisten heel goed kunnen getijen door hun lakse, vooral anti-Vlaams racistisch geinspireerde houding...

Houding die la Belgique ten andere zoveel mogelijk, via de federale regering en o.a. via de regimemedia en het centrum voor gelijkheid van kansen en tegen racisme ook in Vlaanderen opdringt en dus hebben we ook in Vlaanderen, hoofdzakelijk dank zij la Belgique, problemen met moslimterroristen. Problemen die de laatste jaren, dank zij de NVa, wel in kaart worden gebracht en waarin wel getracht wordt om tegen op te treden.

Aan franstalige kant blijven we nog grotendeels in de ontkenningsfase zitten en wordt er bovendien geweigerd om naar hun eigen schuldig verzuim in heel dat gebeuren te kijken...
Oud 1 december 2015, 08:59   #186
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijt jij wel zeker dat de moord op Kennedy niet de schuld was van de Franstaligen?
Denk jij nu werkelijk dat de francofonie zo belangrijk is???
Oud 1 december 2015, 09:06   #187
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De maskers vallen af..............
Als ze zenuwachtig is, vergeet ze al wel eens dat ze zelf een waalse is. Zelfhaat kan rare vormen aannemen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 09:09   #188
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als ze zenuwachtig is, vergeet ze al wel eens dat ze zelf een waalse is. Zelfhaat kan rare vormen aannemen.
Typisch la Belgique met haar onderkoelde houding van 'de Vlaming bestaat niet' en Pandareus heeft al helemaal geen benul meer van wat identiteit nog wil zeggen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 december 2015 om 09:10.
Oud 1 december 2015, 09:18   #189
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk jij nu werkelijk dat de francofonie zo belangrijk is???
Ikke? Neen.
Ik begin er dan ook niet systematisch over, zoals een bepaalde forumster wel doet.
Oud 1 december 2015, 09:21   #190
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ben jij die begonnen bent met te stellen dat we de francofonie niet zomaar kunnen beschuldigen omdat er elders, zonder francofonie, ook djihadisten zijn...
Ik heb gewoon de redenering omgedraaid om te stellen dat jouw opmerking er totaal niet toe doet; Maar de Belgische francofonie heeft wel actief deelgenomen aan het bewerkstelligen van een klimaat waar franstalige moslimdjihadisten heel goed kunnen getijen door hun lakse, vooral anti-Vlaams racistisch geinspireerde houding...

Houding die la Belgique ten andere zoveel mogelijk, via de federale regering en o.a. via de regimemedia en het centrum voor gelijkheid van kansen en tegen racisme ook in Vlaanderen opdringt en dus hebben we ook in Vlaanderen, hoofdzakelijk dank zij la Belgique, problemen met moslimterroristen. Problemen die de laatste jaren, dank zij de NVa, wel in kaart worden gebracht en waarin wel getracht wordt om tegen op te treden.

Aan franstalige kant blijven we nog grotendeels in de ontkenningsfase zitten en wordt er bovendien geweigerd om naar hun eigen schuldig verzuim in heel dat gebeuren te kijken...
Kortom, ik hoef niet na te denken, noch te agumenteren : het is toch de schuld van de 'francofonie' en de 'regimemedia'.
Maar pas op hé, ik weet dat omdat ik heel hard nadenk en aan zelfkritiek doe!
Oud 1 december 2015, 10:25   #191
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je haalt (met opzet natuurlijk) de juridische en de sociologische notie "Waal" door elkaar. Marie Daenen mag dan wel (op basis van haar domicilie) juridisch Waals zijn, dat maakt van haar nog geen sociologische Waal.

Laatst gewijzigd door quercus : 1 december 2015 om 10:26.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 10:27   #192
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Die andere partijen hebben dan ook geen enkele legitimiteit omdat België op zich een artificiële staat is.

De Belgische staat is opgericht door een collaboratie met Frankrijk.

Dit alles is ook van belang als men het systematisch heeft over de collaboratie van de Vlamingen tijdens WOII. Bij deze beschuldigingen gaat men er dan de facto van uit dat het Belgische regime een wettig regime was in Vlaanderen. Dit is totaal fout, het Belgische regime was evenzeer een bezetter, die geen enkel wettelijk en moraal gezag had om “loyaliteit” te eisen van de onderdrukte Vlamingen. Een gedrocht ontstaan uit de collaboratie met de Franse bezetter(=de erfvijand van Vlaanderen) heeft niets te eisen.
Denkt u echt dat de andere partijen in zo'n termen denken?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 10:29   #193
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Typisch la Belgique met haar onderkoelde houding van 'de Vlaming bestaat niet' en Pandareus heeft al helemaal geen benul meer van wat identiteit nog wil zeggen...
Walen = inwoners van wallonië
Vlamingen = inwoners van vlaanderen

Ik woon in vlaanderen, jij in wallonië.

Lijkt me klaar en duidelijk te zijn.
Oud 1 december 2015, 10:31   #194
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom, ik hoef niet na te denken, noch te agumenteren : het is toch de schuld van de 'francofonie' en de 'regimemedia'.
+ lezersreacties uit kranten als infobron neem
Oud 1 december 2015, 10:43   #195
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft de francofonie niet sinds jaar en dag alles gedaan om de Vlamingen of te verfransen of uit Bruxelles te krijgen???
Daar moeten zelfs geen voorbeelden bijgegeven worden over hoe ze het gedaan hebben; om deze stelling te bewijzen volstaat het naar Bruxelles vandaag te kijken, het dagelijkse levende bewijs.... Ten andere deze woorden van de burgemeester van Molenbek is de kers op de taart en spreken voor zichzelf:

Ruzie in het RECHTSE huishouden ?
Françoise Schepmans (MR), burgemeester van Molenbeek, heeft scherp uitgehaald naar minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA).
Molenbeek werd, na de aanslagen in Parijs, uitgebreid onder de loep genomen door nationale en internationale media. Iedereen had plots een mening over de Brusselse gemeente en Jan Jambon kondigde aan dat hij Molenbeek zou "opkuisen". Burgemeester Schepmans moet niet weten van de ambtenaren van Binnenlandse Zaken die Jambon wil uitsturen om de adressen in Molenbeek te controleren.
"Ik ben er tegen", zegt ze in Le Soir. "Het zal alleen maar verwarring veroorzaken over de meerderheid van de bevolking. De Molenbekenaars zijn gewone burgers, zoals in alle andere gemeentes. Iedereen over dezelfde kam scheren, dat tolereer ik niet."

"Ik wil duidelijk zijn", benadrukt ze. "Ik heb de controle over Molenbeek, ik wil die ook behouden, en de burgemeester, dat ben ik! Niemand moet zich bemoeien met de zaken van onze gemeente."

http://www.demorgen.be/binnenland/bu...niet-b973256f/

En als Bruxelles nu vierkant blijkt te draaien dan kan de francofonie alleen maar de hand in eigen boezem steken. Ze hebben geen poot meer om op te staan om het op een ander te steken; ze zijn 100% alleen en dan ook voor de volle 100% alleen verantwoordelijk.

19 burgemeester die in koor roepen en volhouden dat zij de controle hebben over hunne lap grond en dat niemand anders zich met de zaken van hunne lap grond te moeien heeft....
Moest een Vlaamse burgermeester dat durven zeggen hij zou voor een bekrompen racist met kerktorenmentaliteit en als ondermijner van de staat la Belgique uitgeroepen worden...
Maar uit de mond van een franstalige klinkt dat als het Belgische evangelie.
Oud 1 december 2015, 10:45   #196
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel, schaf u dan zo vlug mogelijk een megafoon aan, spring dan in uw auto en rij snel naar Linkebeek. Rij dan ter plekke héél langzaam door de straten en toeter uw boodschap door uw megafoon. Daarna kunt u hetzelfde doen in Sint-Genesius Rhode, Drogenbos, Kraainem, Wezembeek-Oppem en Wemmel.

Terloops: is het écht zo moeilijk om bij het typen eens de Shift-toets in te drukken om Vlaanderen en Wallonië van een hoofdletter te voorzien?

Laatst gewijzigd door quercus : 1 december 2015 om 10:48.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 10:45   #197
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Denkt u echt dat de andere partijen in zo'n termen denken?
De Belgische partiecratie heeft bewezen dat ze in nog vele slechtere termen denken en verliest dagelijks meer en meer zijn bestaansrecht...
Oud 1 december 2015, 10:47   #198
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Simplisme ala Belgique wanneer het in hun kraam past...
Vlaanderen is Nederlandstalig, staat zelfs zo in de grondwet... Oh neen, dat kan en mag niet... de franstaligen hebben het zo niet begrepen...
Oud 1 december 2015, 10:55   #199
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je haalt (met opzet natuurlijk) de juridische en de sociologische notie "Waal" door elkaar. Marie Daenen mag dan wel (op basis van haar domicilie) juridisch Waals zijn, dat maakt van haar nog geen sociologische Waal.
Een administratieve Walin dan?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 10:56   #200
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
+ lezersreacties uit kranten als infobron neem
Die leren je inderdaad veel meer bij dan de voortdurend herhaalde en éénzijdige regimeteksten die ze ons door de strot willen duwen...

We weten het 'de Vlaming is racistisch, bekrompen, heeft een kerktorenmentaliteit, is extreem rechts, niet sociaal, zit op zijn geld, heeft geen gevoel voor het klimaat, droomt van zelfbestuur en is alzo een gevaarlijke separatist...
En als er iets fout loopt in dit land is het de fout van de NVa, vijand nummer één van de franstaligen, waarvan Laurette al de botten hoort stampen in het parlement...
Over de djihadisten waren ze niet ingelicht, hadden ze niets gehoord en staan ze nu met de mond vol tanden want dat hadden ze echt niet zien aankomen en zijt nu eerlijk; dat hadden ze echt niet kunnen zien aankomen want er lopen djihadisten rond over de hele wereld, niet alleen onder de francofonie... Wie had kunnen denken dat ze die brave francofonie met hun Vlaamse horigen, die hen met open armen ontvangen heeft als uitvalbasis zouden gaan gebruiken...???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be