Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2016, 11:51   #181
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gij zijt ook wel ne goeie die spreekt! Uw levenswandel was een schoolvoorbeeld van het uitdragen van Christelijke waarden?

Ik heb nog nooit iemand zo horen stoefen over zijn crimineel verleden als gij.

En wat is uw standpunt over drugs? Fris nog eens mijn geheugen op? Moeten die niet gelegaliseerd worden? Ook een 'zeer Christelijk' standpunt me dunkt!

Dezen draad is wel echt de meest hilarische van de laatste maanden.
Het ging niet over mij maar over onze op christelijke waarden gestoelde maatschappij.

Mijn standpunt over drugs doet weinig ter zake, ik gebruik trouwens niets meer, zelfs niet de legale harddrug alcohol.

Probeer anders nog eens.
Oud 23 april 2016, 11:53   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onjuist? Weet gij wat atheïsten hier allemaal naar hun kop gesmeten krijgen?

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=31

Dezelfde draad, dezelfde pagina, dezelfde vraag:

djoebidoebidoe
Voila sie, ik dacht het wel! U gaat die bekeerlingen nog verdedigen, toch liever een extra moslim er bij ipv een atheist, nietwaar?
AnarchoChristophe
Zeveraar, dat zegt hij nergens.
Het zijn overigens die atheïsten die de groei van de islam bespoedigen. Als niets zin heeft, kan alles zin geven.

Het is allemaal de schuld van de atheisten!

Terwijl het enige wat een atheist doet, is NIET geloven in het bovennatuurlijke. Maar blijkbaar veroorzaken atheïsten daardoor onheil ....

Dus ik stel u opnieuw de vraag:

Is de Islam cultuur evenwaardig aan een atheïstische cultuur?
Mijn naam is niet AnarchoChristophe, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 13:05   #183
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de Slavische wereld was dat voor WO II toch zeker niet het geval. Heel veel Joden die daar leefden, waren ondergedompeld in de grootste vormen van onwetendheid. Slechts een vrij kleine toplaag vond een andere weg, maar nam daardoor ook vaak afstand met het joodse geloof. Ik denk dan aan bijvoorbeeld de bedenker van het Esperanto. Een intellectuele Jood die uiteindelijk heel het Joodse geloof de rug toekeerde.
Hier zit je er toch wel serieus naast hoor.
In vroegere eeuwen lag de alfabetiseringsgraad bij de joodse bevolking in Europa veel hoger dan bij de niet-joodse. En dat was nóg meer het geval in de Slavische wereld. In 1264 nodigde de Poolse koning Boleslav de Vrome Joden uit West-Europa (die toen mishandeld en afgeslacht werden door de waanzin van de kruistochten, vooral dan in de Duitse steden van de Rijnvallei) om zich te vestigen in Polen en later in de regio's die onder Pools gezag stonden (Litouwen, Oekraïne). Die vriendelijke houding van de Poolse vorsten heeft geduurd tot in de eerste helft van de 17e eeuw. Dat ondanks de groeiende druk van de Katholieke Kerk (vooral vanaf de 16e eeuw) op de Poolse vorsten om hen het roer te doen omgooien. De Poolse adel (zelf dikwijls ongeletterd) maakten van de Joden gebruik om ze aan te stellen als rentmeesters voor hun grote landerijen in Polen, Litouwen en Oekraïne. Daar zijn dan in de 17 eeuw de Joden het slachtoffer van geworden door de kozakken-opstand o.l.v. Bogdan Chmielnicki die leidde tot moord (op de meest gruwelijke wijze) op meer dan 100 000 Joden. Die moordenaar heeft op een plein in centraal Kiev nog steeds een kolos van een ruiterstandbeeld.
Dat er in Oost-Europa veel arme Joden waren is een feit. Maar dat was evenzeer het geval onder de niet-joodse bevolking. Feit is dat de geletterdheid bij de joodse bevolking altijd veel groter was. Veel geleerde joodse rabbi's voorzagen in hun levensonderhoud door het uitoefenen van "seculiere" beroepen, zoals schoenlapper, kleermaker, muzikant, kleine winkelier enz.
De bekering naar het Christendom vanwege Joden gebeurde omzeggens altijd om verlost te geraken van de discriminatie waar zij tot aan de Napoleontische tijd onder gebukt gingen (en opnieuw met de Restauratie). Een mooi voorbeeld is Heinrich Heine. De man was joods, zeer intelligent en een subliem dichter. Hij was bovendien een zeer vaderlandslievende Duitser (zie het gekende gedicht dat begint met Denk ich an Deutschland in der Nacht,). Hij had aan de univ rechten gestudeerd en wou een magistraat worden. De toegang tot het beroep werd hem ontzegd omdat hij geen christen was. Zeer tegen zin zin heeft hij zich dan uiteindelijk toch laten dopen in de Lutherse kerk.

Laatst gewijzigd door quercus : 23 april 2016 om 13:07.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 13:10   #184
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er staan nog steeds 2 vragen op u te wachten... Is het nog voor vandaag, of zijn ze 'te ambetant'?
Ik heb u een antwoord gegeven. Als u daar niet mee tevreden bent dan is dat uw zaak.
Oud 23 april 2016, 13:11   #185
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hier zit je er toch wel serieus naast hoor.
In vroegere eeuwen lag de alfabetiseringsgraad bij de joodse bevolking in Europa veel hoger dan bij de niet-joodse. En dat was nóg meer het geval in de Slavische wereld. In 1264 nodigde de Poolse koning Boleslav de Vrome Joden uit West-Europa (die toen mishandeld en afgeslacht werden door de waanzin van de kruistochten, vooral dan in de Duitse steden van de Rijnvallei) om zich te vestigen in Polen en later in de regio's die onder Pools gezag stonden (Litouwen, Oekraïne). Die vriendelijke houding van de Poolse vorsten heeft geduurd tot in de eerste helft van de 17e eeuw. Dat ondanks de groeiende druk van de Katholieke Kerk (vooral vanaf de 16e eeuw) op de Poolse vorsten om hen het roer te doen omgooien. De Poolse adel (zelf dikwijls ongeletterd) maakten van de Joden gebruik om ze aan te stellen als rentmeesters voor hun grote landerijen in Polen, Litouwen en Oekraïne. Daar zijn dan in de 17 eeuw de Joden het slachtoffer van geworden door de kozakken-opstand o.l.v. Bogdan Chmielnicki die leidde tot moord (op de meest gruwelijke wijze) op meer dan 100 000 Joden. Die moordenaar heeft op een plein in centraal Kiev nog steeds een kolos van een ruiterstandbeeld.
Dat er in Oost-Europa veel arme Joden waren is een feit. Maar dat was evenzeer het geval onder de niet-joodse bevolking. Feit is dat de geletterdheid bij de joodse bevolking altijd veel groter was. Veel geleerde joodse rabbi's voorzagen in hun levensonderhoud door het uitoefenen van "seculiere" beroepen, zoals schoenlapper, kleermaker, muzikant, kleine winkelier enz.
De bekering naar het Christendom vanwege Joden gebeurde omzeggens altijd om verlost te geraken van de discriminatie waar zij tot aan de Napoleontische tijd onder gebukt gingen (en opnieuw met de Restauratie). Een mooi voorbeeld is Heinrich Heine. De man was joods, zeer intelligent en een subliem dichter. Hij was bovendien een zeer vaderlandslievende Duitser (zie het gekende gedicht dat begint met Denk ich an Deutschland in der Nacht,). Hij had aan de univ rechten gestudeerd en wou een magistraat worden. De toegang tot het beroep werd hem ontzegd omdat hij geen christen was. Zeer tegen zin zin heeft hij zich dan uiteindelijk toch laten dopen in de Lutherse kerk.
Wat zijn onze christelijke waarden toch superieur....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 13:17   #186
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mijn naam is niet AnarchoChristophe, hoor.
Dat heb ik niet beweerd.

Maar hij is wel 1 van de 'gelovigen (meervoud!)'.

Dus ik vraag u opnieuw:

Is een Islamitische cultuur evenwaardig aan een atheïstische cultuur?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 13:19   #187
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik heb u een antwoord gegeven. Als u daar niet mee tevreden bent dan is dat uw zaak.
Ik stelde u 2 'ja-nee' vragen. U hebt de ene ontweken, en de andere niet beantwoord.

Natuurlijk ben ik wel tevreden, ik wist dat op voorhand, en ik kreeg gelijk. Dus high 5 tegenover mezelf.
Oud 23 april 2016, 13:39   #188
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het ging niet over mij maar over onze op christelijke waarden gestoelde maatschappij.

Mijn standpunt over drugs doet weinig ter zake, ik gebruik trouwens niets meer, zelfs niet de legale harddrug alcohol.

Probeer anders nog eens.
Ok, ik probeer nog eens:

'Luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden.'

Zegt u die uitspraak u iets?
Oud 23 april 2016, 14:10   #189
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stelde u 2 'ja-nee' vragen. U hebt de ene ontweken, en de andere niet beantwoord.

Natuurlijk ben ik wel tevreden, ik wist dat op voorhand, en ik kreeg gelijk. Dus high 5 tegenover mezelf.
Jij hebt nogal een gedacht over uzelf... Het komt jou volstrekt niet toe om zo maar vragen op mij af te vuren en dan te eisen dat ik met "ja-nee" antwoord.

Als je het allemaal "op voorhand wist", waarom ben je er dan aan begonnen?
Nog een geluk dat er toch nog iemand is om jou met dat cliché "high five" te feliciteren. Namelijk... jij zelf. Als je maar gelukkig bent...
Oud 23 april 2016, 14:31   #190
geertvdb

Standaard

Citaat:
Jij hebt nogal een gedacht over uzelf... Het komt jou volstrekt niet toe om zo maar vragen op mij af te vuren en dan te eisen dat ik met "ja-nee" antwoord.
Dit is een politiek discussie forum, ik kan en mag zoveel vragen stellen aan iedereen over alles en nog wat (zolang ik het huisreglement respecteer). En aangezien ik een vraag heb gesteld aan u, over iets wat u letterlijk hebt beweerd, kan u mij niets verwijten. Indien u geen vragen wil, gelieve niets te beweren.

Ik antwoord principieel trouwens op elke vraag.
Citaat:

Als je het allemaal "op voorhand wist", waarom ben je er dan aan begonnen?
:
Bevestiging hé.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 23 april 2016 om 14:32.
Oud 23 april 2016, 14:50   #191
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, ik probeer nog eens:

'Luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden.'

Zegt u die uitspraak u iets?
Ja, je hebt het nog steeds over mij, in plaats van over de hoofdzaak. Die was namelijk dat moslims niet compatibel zijn met een maatschappij die gestoeld is op christelijke waarden.

Daar verandert natuurlijks niets aan door te wijzen op mijn crimineel verleden.
Oud 23 april 2016, 14:59   #192
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is een politiek discussie forum, ik kan en mag zoveel vragen stellen aan iedereen over alles en nog wat (zolang ik het huisreglement respecteer). En aangezien ik een vraag heb gesteld aan u, over iets wat u letterlijk hebt beweerd, kan u mij niets verwijten. Indien u geen vragen wil, gelieve niets te beweren.
Ik antwoord principieel trouwens op elke vraag.
Bevestiging hé.
Jij bent een type dat slechts vragen stelt met één bedoeling: mensen van wie jij de visie of de overtuiging niet deelt agressief aan te pakken en desnoods te kwetsen. Iedereen op dit forum heeft dit reeds begrepen. Nog niet zo lang geleden heb je overigens in een van jouw postings dat openlijk toegegeven.
Oud 23 april 2016, 15:02   #193
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, je hebt het nog steeds over mij, in plaats van over de hoofdzaak. Die was namelijk dat moslims niet compatibel zijn met een maatschappij die gestoeld is op christelijke waarden.

Bedoel je de huidige christelijke waarden?
Aanbid de Manon en vul je zakken, of wat de eerste PVDA-er Jezus, uitdroeg?
Communistische waarden!
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 15:04   #194
geertvdb

Standaard

Citaat:

Ik denk dat het wel duidelijk is dat onze maatschappij niet echt op Christelijke waarden is gestoeld, maar op seculiere waarden.

Zoals u kan besluiten, in deze draad zijn er religieuze personen die een nog grotere afkeer hebben van een atheïstische cultuur dan van een islamitische cultuur.

De tegenstelling atheïsme-islam is veel groter dan Christendom-Islam.

Er zijn trouwens 13 landen in de wereld waar een atheist de doodstraf krijgt, gewoon door atheist te zijn. Die 13 landen zijn allemaal Moslim landen. Christenen mogen blijven leven (zolang die zich gedeisd houden natuurlijk).
Oud 23 april 2016, 15:11   #195
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het wel duidelijk is dat onze maatschappij niet echt op Christelijke waarden is gestoeld, maar op seculiere waarden.

Zoals u kan besluiten, in deze draad zijn er religieuze personen die een nog grotere afkeer hebben van een atheïstische cultuur dan van een islamitische cultuur.

De tegenstelling atheïsme-islam is veel groter dan Christendom-Islam.

Er zijn trouwens 13 landen in de wereld waar een atheist de doodstraf krijgt, gewoon door atheist te zijn. Die 13 landen zijn allemaal Moslim landen. Christenen mogen blijven leven (zolang die zich gedeisd houden natuurlijk).
Je mag natuurlijk de tweeduizendjarige invloed van het christelijke geloof op onze samenleving ontkennen, voor mij niet gelaten.

Het punt blijft gelijk, moslims kunnen niet in onze samenleving integreren zonder alles af te zweren waar ze voor staan. Ik meen dat het duidelijk is dat ze dat niet doen, vandaar ook al de getto's, het gevolg van soort zoekt soort.
Oud 23 april 2016, 15:14   #196
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Bedoel je de huidige christelijke waarden?
Aanbid de Manon en vul je zakken, of wat de eerste PVDA-er Jezus, uitdroeg?
Communistische waarden!
In tegendeel, Jezus was alles behalve communist, hij was een nationalistische separatist die Judea van onder het Romeinse juk wou.

Net zoals ik trouwens, die Vlaanderen van onder het Belgische juk wil.
Oud 23 april 2016, 15:15   #197
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Waarom moeten er dan in de Katholieke scholen Islam gegeven worden?
Daar wordt geen islam gegeven. Wie heeft u dat weer wijsgemaakt?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 15:18   #198
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje Fret Bekijk bericht
Gelukkig heeft hij zich niet vermenigvuldigd.
Jawel, communisten bestaan nog, dat zijn zijn echte volgelingen.
Hier zijn er enkel nog farizeeërs over, die zichzelf (schijn)heilig verklaren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 15:23   #199
geertvdb

Standaard

Citaat:
Jij bent een type dat slechts vragen stelt met één bedoeling:
Mij in een categorie stoppen is zinloos. Ik ben geen type, en totaal onafhankelijk. Ge hebt geen flauw benul wat mijn motieven zijn.

Citaat:
mensen van wie jij de visie of de overtuiging niet deelt agressief aan te pakken en desnoods te kwetsen.
Maar ocharme toch! Heb ik uw hartje gekwetst? Omdat ik u een paar lastige vragen stel? Oh, wat ben ik stout!

Ik ga zeker naar de hel nu! Zijt blij. Mijn verdiende straf komt nog!

Citaat:
Iedereen op dit forum heeft dit reeds begrepen.
Allez, gij spreekt in naam van heel het forum .... Ja, ok, ik zou dat nooit doen, maar wie ben ik...
Citaat:
Nog niet zo lang geleden heb je overigens in een van jouw postings dat openlijk toegegeven.
Dat heb ge totaal niet begrepen. Ik ben het gewoon graag oneens met andere mensen.
Oud 23 april 2016, 15:31   #200
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jawel, communisten bestaan nog, dat zijn zijn echte volgelingen.
Hier zijn er enkel nog farizeeërs over, die zichzelf (schijn)heilig verklaren.
Ik heb een nonkel die in zijn jonge jaren secretaris was van de Belgische communistische jeugd. Ondertussen heeft de man die illusies opgegeven, hij is de in elkaar-storting van de USSR nooit te boven gekomen zonder gerede twijfels.

Dus, de communisten die nu nog bestaan zijn in mijn opinie heel fanatiek, ik kan anders geen verklaring vinden voor hun gedrag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be