Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2016, 20:22   #181
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er wordt niet meer gezeverd over plastieken zakken.
Mocht het nu nog gaan over houten benen, maar neen, ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 20:31   #182
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Jan; U wil voor alles wat fout loopt de mens als schuldige aanduiden.
Gedeeltelijk hebt U gelijk. Er lopen smeerpoezen onder ons.
Maar de grote schuldige is het kapitalistisch winstbejag.
Even een voorbeeld.
Wij produceren alternatieve energie. We moeten het gebruik van het netwerk betalen. Wie steekt de opbrengst van dat netwerk in zijn zak? De gewone man?
We kunnen deelnemen via aankoop van.....zut.....ben de naam vergeten bij de landen die meer alternatieve energie produceren dan zelf verbruiken.
Betalen met goed geld....en wat krijgen we achteraf voor die aankopen terug?
Want geproduceerde electriciteit kan men moeilijk ver transporteren zonder enorme verliezen. En we gaan enorme accu's moeten kopen om onze teveel geproduceerde elektriciteit tijdelijk op te slaan. Het kapitaal zit er dus weer tussen.
Terwijl iedereen weet dat dat waterstof de energiebron van de toekomst is.
Men kan electriciteit produceren in de woestijn via grote parabool-spiegels die zeewater omzetten tot stoom. Met deze stoom maken we via machines elektriciteit. En met de elektriciteit splitsen we water in waterstof en zuurstof.
En de waterstof kan met enorme tankschepen vervoerd worden over de ganse wereld. De afgekoelde stoom wordt ontzilt water waarmee de woestijn vruchtbaar gemaakt kan worden. Het niet tot stoom omgevormd residu van zeewater kan gebruikt worden voor zoutwinning. En achter de paraboolspiegels kunnen de groenten genieten van schaduw tegen het te overvloedig zonlicht.
Wat wil je nog meer? Produktie van vervoerbare energie en produktie van
eten. Dat is geplande economie waarin het kapitaal en winstbejag niet de leiding neemt.
En zetten we meteen de klem op de overdadige konijnenkweek en......de wereld is gered. De woestijnen worden groener en er ontstaat nieuwe bewoonbare ruimte voor de mens.
Alles is dus op te lossen. Maar dan moeten wij er in slagen om het kapitaal aan banden te leggen. Beginnende met onze verantwoordelijkheid te nemen en onze politiekers duidelijk maken dat wij het niet meer pikken dat zij kruipen voor het overdadige geld in handen van sommigen.
Het zal niet gaan zonder weerstand of zonder slag of stoot.
Er zullen steeds mensen zijn die pas tevreden zijn als ze meer hebben dan anderen. De wereld zal dus niet redbaar zijn zonder een anti-kapitalistische revolutie en het gedogen van een plan-economie.
Wij kunnen nog steeds het hoofd draaien en doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Maar het zal vijf voor twaalf worden en de wijzer van de klok tikt vooruit tot het eindpunt. En mogelijk zullen onze kleinkinderen reeds dat eindpunt meemaken.
Wat zin heeft het om nu nog overtallige konijntjes te kweken?
Ze zullen met ons mee het hoekje om gaan.
Ook de kweek zal moeten, gepland worden.
Zo simpel is het. En zo simpel gaat het dus worden. De keuze is aan ons.
Met of zonder "goedendag" is het probleem niet maar getimmerd zal er moeten worden. Liefst niet op mekaars schedel.
En voor die mesthoop van teveel geld te beschermen beschikken de grootmachten nu reeds over een kernbomarsenaal om de wereld honderd maal te vernietigen. Is dat de toekomst die wij moeten beogen?

En Tielebuis, zwijg dit maal eens. Ik kan het niet korter gezegd krijgen wat mijn visie is. Maar het is tenminste een visie gesteund op wetenschappelijk grondvesten. Met de energie bekomen uit de verbranding van uw gedroogde drollen komen we er niet. Dus stop uw gekwaak en wordt positief.
Een sociaal burger brengt de toekomst. Niet drollen zoals U.
Die voeren alleen maar oorlog. Hooligans spelen ook nooit mooi voetbal.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 14 mei 2016 om 20:31.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 20:32   #183
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er wordt niet meer gezeverd over plastieken zakken.
Mocht het nu nog gaan over houten benen, maar neen, ....

.

Plastieken en "andere zakken" zijn peanuts.

Laatst gewijzigd door werkman : 14 mei 2016 om 20:45.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 21:21   #184
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Che is back.
Oud 14 mei 2016, 21:38   #185
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goed zo Bekijk bericht
Als je deze tekst in water steekt bekomt men sterk water.

Je wuf zal wel content zijn dat je je tijd in zo'n teksten steekt in plaats van in haar.

Sjonge sjonge…
Jij denkt dat uw WC-rolletjes in uw water steken voldoende is om sterk water te bekomen. Maar iedereen weet hier dat het gezeik blijft.
Oud 14 mei 2016, 21:51   #186
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Uw Sahara stort klopt niet werkman.
Je gaat wat moeten bijlezen

In feite moet er overvloed aan energie gewoon omgezet worden in methaangas. En die methaangas kunstenaars conventionele motoren blijven gebruiken
Denk nu niet dat we nog iets,moeten uitvinden
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 21:59   #187
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Behalve op de plastic zak voor Schauvliege....
ZE moet ne keer een plastiekzak over haar kop trekken en aan wurg sex doen heel die Schauwvliege
Oud 14 mei 2016, 22:24   #188
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Uw Sahara stort klopt niet werkman.
Je gaat wat moeten bijlezen

In feite moet er overvloed aan energie gewoon omgezet worden in methaangas. En die methaangas kunstenaars conventionele motoren blijven gebruiken
Denk nu niet dat we nog iets,moeten uitvinden
Uitvinden? Neen hoor. Maar de verbranding van methaangas is minder proper dan waterstof gebruiken.
Trouwens methaangas hebben we reeds teveel.
Wacht maar tot de enorme hoeveelheid ervan; opgeslagen in de perma-frost; vrijkomt bij verdere opwarming van de aarde.
De opwarming zal dan niet meer te stoppen zijn.
Nee nee. Ik blijf bij waterstof hoor. Ik kom niet tot andere gedachten.

Laatst gewijzigd door werkman : 14 mei 2016 om 22:25.
Oud 14 mei 2016, 22:58   #189
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ah naast antwoord versturen, heb je meer opties !
Ik kweek ook graag plantjes hoor, heb juist een tuin laten aanleggen met prunus lusitanicum op,stam 2m hoog, een rijtje van tien bomen, euonymus Paloma blanca, in rij afwisselend met osmanthus en afzet pearl choisya, euonymus jap gayty, euonymus jap bonte versie ben effe signaal,kwijt, een acer flamingo, ik zou graag nog een Davidia zaten en dan is de tuin rond

Dan breng ik wat zaadjes mee van vakantie en zit die dingen te kweken, heb daar een paar paulownia , ben hier nog een paar kapverboden aan het kweken, nog een paar Albizia, en nog koelreuteria paniculata
Ik heb vroeger ongeveer 302 verschillende soorten planten gehad in de tuin.
Ik kan er wel een paar naast zitten want op den duur geraakte ik de tel kwijt.
Ik deed toen ook mee aan "Open Tuinen" ten bate van natuurpunt.
Maar op den duur ben ik daar van afgestapt. Het was geen tuin meer maar een verzamel-museum. In een mooie tuin moet je kunnen werken met eenvormige kleurvakken. En daar had ik als beginneling tegen gezondigd.
Trouwens; de vorm van mijn tuin was niet ideaal om te komen tot een mooie eenheid. Het perceel grond was te smal (22 meter) en 120 meter diep.
Nu heb ik bijna uitsluitend nog alstroemerias op een kleiner gedeelte van die oppervlakte. En die alstroemerias kweek ik niet voor de tuin zelf maar uitsluitend voor snij-bloemen in boucquets. Alle mooie vrouwen uit mijn buurt krijgen regelmatig een dikke ruiker. Je weet nooit waarvoor dat goed is.
Trouwens; voor de tuin zijn die bloemen minder geschikt.
De zware bloemtrossen waaien bij regenweer en wind dan ook om.
Bij mij groeien ze doorheen de openingen van een afspanningsdraad en staan daardoor verzegeld.
Bloeien doen ze echter het ganse jaar rond. Nu heb ik reeds bloemen dus en in november vriezen ze bovengronds af. Dan komt er een plastiek over de afspanningsdraad en staan ze dus in kunstmatige serres.
De grond mag niet invriezen want bij strenge vorst kun je alzo planten kwijt geraken. Eén probleem nog. Woelmuizen en woelratten. Die denken dat het in mijn tuin steeds kermis is. Ik leef dus constant op voet van oorlog met die beesten. En de katten uit de buurt zijn zo volgevreten met hormonale snoepjes in dozen dat ze zelfs hun neus ophalen voor een lekkere woelmuis.
Van de ratten hadden ze zelfs schrik. Dat zijn geen beesten meer; die moderne katten. Salonjuffers ja. Vorig jaar had ik nog een hondje; merk straton. Die hield zich bezig met die katten. Ooit kreeg hij een kat bij de staart te pakken die trachtte te ontsnappen over de tuinpoort.
En even later kwam hij fier met een halve kattestaart de woning binnen.
Dat beest was zijn kost waard. Die werkte nog tot de voorlaatste week.
Ik heb hem na 17 jaar moeten laten inslapen. Kanker.
Teveel vlees gegeten van highlanders uit vervuilde natuurgebieden. Het waren wel zware dagen voor mij.
Daarom heb ik nog steeds geen nieuwe hond. Met ouder te worden krijg je ook een weke ziel.
Oud 31 mei 2016, 18:52   #190
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Uitvinden? Neen hoor. Maar de verbranding van methaangas is minder proper dan waterstof gebruiken.
Trouwens methaangas hebben we reeds teveel.
Wacht maar tot de enorme hoeveelheid ervan; opgeslagen in de perma-frost; vrijkomt bij verdere opwarming van de aarde.
De opwarming zal dan niet meer te stoppen zijn.
Nee nee. Ik blijf bij waterstof hoor. Ik kom niet tot andere gedachten.
CO2 met water kun je methaangas maken
Methaangas is goed op te slaan
Dus methaangas is,een blijvertje want CO2 wordt gerecycleerd
Oud 1 juni 2016, 08:27   #191
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik zou ze niet verbieden, want daar schieten dinosaurissen als Porsche van in een kramp en ik uiteindelijk ook. Best kunnen we dinosaurissen zoals Porsche in de pas doen lopen door zijn eigen egocentrische en uiterst lachwekkende gedrag aan te passen door andere maatregelen te nemen. Tis te zeggen, accijnzen heffen op wegwerpzakjes van om en bij de 100 euro per zakje. Porsche is content, want hij kan zijn manier van leven behouden en de staatskas zal er wel bij varen. De intelligente medemens zal dan wel overschakelen op duurzame middelen die uiteindelijk geen enkel verschil uitmaken voor zijn/haar manier van leven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 08:28   #192
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CO2 met water kun je methaangas maken
Methaangas is goed op te slaan
Dus methaangas is,een blijvertje want CO2 wordt gerecycleerd
Ja, we gaan wat meer methaangas maken. Stevig plan, kwestie om van een broeikasgas een groter broeikasgas te maken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 09:07   #193
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Het woordje "verbod" zie weeral,, ,,,( er zou natuurlijk kunnen gezocht worden naar een alternatief voor de plastiek in het algemeen.... we gaan eens onderzoeken hoe we dat kunnen aanpakken en het plastiek proberen te vervangen door.... andere gewoontes ,of een ander vorm van niet milieu vervuilende producten te fabriceren ..
http://www.eko4petz.nl/a-38874729/po...jes-300-stuks/

pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 09:11   #194
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Schauwvliege
Oud 1 juni 2016, 09:19   #195
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Schauwvliege
Niet simpel hé, al die namen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 09:48   #196
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Niet simpel hé, al die namen...
Komaan zeg ... niets beters ?
Oud 1 juni 2016, 09:59   #197
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Met rare vogels ...
Oud 1 juni 2016, 11:35   #198
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja, we gaan wat meer methaangas maken. Stevig plan, kwestie om van een broeikasgas een groter broeikasgas te maken.
Dat zal ons een pak schelen in de winter, als we niet meer moeten stoken.

Voor wanneer is dat eigenlijk?

En, wanneer begint de waterspiegel nu te stijgen?
Oud 1 juni 2016, 11:49   #199
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
juist ja een stevig plan

Ik had evengoed kunnen AMMONIAK schrijven ipv METHAAN...
Je ziet hoe verkrampt mensen altijd redeneren.

Waterstof is om te beginnen een lastige stof, je kunt er bvb geen 10 liter van meenemen in een auto of je hebt een tank nodig van 300liter. Dus dat volume en de opslag enoverslag zijn allemaal een probleem te noemen

Waterstof heeft wel veel energie per kilogram uitgedrukt maar niet per volume uitgedrukt, en is CO2 vrij, maar de beperkte energiedensiteit maakt het precies een ambetante stof, uw auto is op den duur 30% ingepalmd door uw tank. Laten we zeggen dat je begint met waterstof te maken via hydrolyse, en dat je dan de waterstof gebruikt om AMMONIAK of METHAAN te maken ,je mag kiezen van mij
Dan duw je die AMMONIAK in flessen onder druk net zoals butaan of propaan of methaangas, Dus methaan komt dus gewoon onder druk in uw tank terecht van uw auto, en bevat dan wel genoeg energiedensiteit om 1000km te rijden met een tank.

Je hebt overschotten groene energie, die overschotten sla je op in een buffer, die buffer is een batterij, of een productie van bvb methaangas. of ammoniak.

Die methaangas maak je met 'opgevangen CO2' dus CO2 van een verbrandingsproces die je opvangt. En die verbindt je met Water, en zo produceer je methaangas. En het procédé van ammoniak, is simpelweg stikstof verbinden met waterstof, en je maakt ammoniak.

Beide synthetisch vanuit waterstof aangemaakte gassen zijn uitstekende kandidaten om de fossiele grondstoffen te verdringen... En daarover moet het gaan.

Dus heb je waterstof brandstofcellen nodig ? nee
Heb je waterstof leiding netwerk nodig ? Nee

Heb je verbrandingsmotoren nodig ? Ja >> dus verbrandingsmotor verdwijnt niet... het enige dat hij extra moet doen is de CO2 afvangen...

Heb je WKK's nodig ? Ja , zeker in investeren die technologie zal blijven nodig hebben en ideaal voor inde winter als backup moet je een mix hebben van 30-40% van de huizen met WKK, en 50% van de huizen met warmtepomp en nog een 10% met biomassa verwarmen...

Heb je gasleiding netwerk nodig ? Ja, zeker weten die WKK's kunnen gevoed worden met gas.

Heb je het electriciteitsnetwerk nodig ? Ja, zeker weten die reststroom moet op het net voor de rest van het netwerk te balanceren.

Heb je auto's op Ammoniak of Methaangas nodig ? dat is gewoon dezelfde motor als we nu hebben...

Heb je hybride auto's nodig ? tuurlijk hoe zuiniger hoe beter, en nog beter is dat de warmte wordt opgevangen in een buffervat en zo afgegeven wordt aan het netwerk, en nog leuker is dat de batterij als bakcup dient op het netwerk, en nog leuker is dat de refill van de energie thuis gebeurt. Dus heb je gasnetwerk nodig ? ja, en stroomnetwerk, en wkk netwerk

Dus ik zie maar 3 punten die we moeten veranderen
1° Warmtenetwerken..
2° WKK's stimuleren via aangepaste fiskale optimalisatie (niet door subsidies maar door gelijke lasten op alle vormen van fossiele energie leggen)
3° WKK-Hybride wagens ontwikkelen die via een standaardkoppeling : electriciteit - warmte - methaan/ammoniak uitwisselen

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 juni 2016 om 11:50.
Oud 1 juni 2016, 11:57   #200
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rare sprongen Bekijk bericht
Een verbod op plastic zakken is dat in de huidige woelige tijden geen olie op het vuur gieten?
Ongetwijfeld gaan de vakbonden niet pikken dat ze zonder leden vallen.
waarom staken we niet tegen de ambtenaren die willen biodegradeerbare zakjes verbieden... .?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be